» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 12 van 12  [ 600 berichten ]
zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Het zal er wel aan liggen dat ik geen Hollander ben... Altijd zo pro fietsen

Die nationaliteit/afkomst van jou heeft daar niks mee te maken.....gezien de voorkeur van de Polen die ik ken....om te fietsen dus bij kortere afstanden.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik mocht niet rijden op die leeftijd :(. Fiets was de beste optie.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En dat wil dan spiertraining doen.. :fp:

ceriadwen
Master
 Bericht 
ik geef gewoon twee keer goed gas en rem hard voordat ik bij de gewone weg ben, is het er ook af :) :D :D

Maar ik had toch echt ernstig moeite met de Vito en de Pajero, ben toch echt maar 168 :D

Ik fiets NIKS, zo twee keer per jaar probeer ik het weer eens, maar ik vind het echt zo vreselijk dat zelfs lekker in het zonnetje boodschapjes halen (is toch wel een kwartiertje fietsen naar de dichtstbijzijnde winkel) bekoort me niet :) Jeugdtrauma denk ik :) als kind moest ik heel veel fietsen, denk dat ik wel 3 uur gemiddeld per dag op de fiets zat en toen ik eenmaal mijn rijbewijs had, is dat ding de schuur ingegaan om er NOOIT meer uit te komen :D

Spook
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
ben toch echt maar 168

Je ziet er niet ouder uit dan 140 (f)

zandbak
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Het zal er wel aan liggen dat ik geen Hollander ben...

Duidelijk. Had ik al eens emigreren genoemd? Kan je rustig in een land gaan wonen waar het wel allemaal naar je zin is, ipv hier te blijven janken over alles wat niet goed is, voor jou.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Je ziet er niet ouder uit dan 140 (f)

je weet me wel te vleien :D :D

jack19
Master
 Bericht 

2 ochtenddiensten overleefd. Gezien Mn start tijdstip op de heenweg geen files, prima berijdbare wegen op Haarlem na.
Veel botbreuken bij fietsers, enkele suffe niet genoeg afstand aanrijdingen en 14 boetes voor automobilisten die hun ruiten niet schoon hadden gemaakt. 20 prenten voor niet goed werkende of zichtbare verlichting. Meest gehoorde smoes; ik had haast..... terugwegen om 1500 vertrokken, maandag 40 minuten vertraging, vandaag 20. Viel me alles mee ( en ik ben heel blij met de wintersloffen)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
14 boetes voor automobilisten die hun ruiten niet schoon hadden gemaakt. 20 prenten voor niet goed werkende of zichtbare verlichting.
Volstrekt terecht. Het aantal idioten dat zowel auto als verlichting niet sneeuwvrij maakt is belachelijk groot. Daar zouden ze op zulke dagen veel meer voor mogen schrijven. Het is nota bene maar een minuut werk.

snovvdog
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Duidelijk. Had ik al eens emigreren genoemd? Kan je rustig in een land gaan wonen waar het wel allemaal naar je zin is, ipv hier te blijven janken over alles wat niet goed is, voor jou.

Natuurlijk, en toegeven aan mensen als jou.

Ga zelf lekker weg als het je niet bevalt dat mensen hier alles mogen zeggen en proberen om de boel naar hun zin te maken :dag: . Ik hoor dat Noord Korea een leuke politiestaat is zonder vrijheid.

Ik blijf het zeggen, mensen die een auto hebben en vrijwillig de fiets pakken, zeker in dit koude pokkeweer, zal ik nooit begrijpen :dag: . Idem met autohaters.

bert65
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
14 boetes voor automobilisten die hun ruiten niet schoon hadden gemaakt. 20 prenten voor niet goed werkende of zichtbare verlichting.

:thumb: :thumb: :respect:

RRL
Master
 Bericht 
Verlichting nog nooit over nagedacht, dat smelt binnen de kortste keren door de warmte van de halogeen pitten. LED koplampen worden blijkbaar niet licht genoeg om de sneeuw te laten smelten, best gevaarlijk. En dan ook niet handig dat de sproeierverplichting die xenon wel heeft niet geldt voor LED, kan je onderweg de sneeuw er ook niet even af sproeien.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Zo warm wordt het allemaal niet hoor. Ook niet bijv aan de achterkant. Plus, dat het best even kan duren voor de boel echt warm is. Vind je verlichting in de wijk niet belangrijk?

Vandaag nog een paar dikke sneeuwplakkaten mogen ontwijken die van een bestelbusje kwamen vallen. Leuk als die verijst zijn en dan op je voorruit landen.

Spook
Master
 Bericht 
RRL schreef:
LED koplampen worden blijkbaar niet licht genoeg om de sneeuw te laten smelten,

Ze worden gelukkig wel warm genoeg om licht te geven.

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Zo warm wordt het allemaal niet hoor. Ook niet bijv aan de achterkant. Plus, dat het best even kan duren voor de boel echt warm is. Vind je verlichting in de wijk niet belangrijk?

Foto gemaakt om naar maatje in Duitsland te sturen, met vraag waarom we in NL niet van voren flitsen, maar past hier ook goed:
Afbeelding
Ritje van 60 km, koplampen waren compleet ijsvrij. Rit daarna met nog wat sneeuw er op, plus onderweg opgevangen sneeuw: wederom ijsvrij.

Achter komt door de verticale plaatsing al amper sneeuw op de verlichting, dat kleine beetje wat er op zit smelt wel omdat ik de eerste kilometers meerdere verkeerslichten heb waar ik wel even sta te wachten. Wordt door de remlichten warm zat om sneeuw en ijs te smelten.

snovvdog
Master
 Bericht 
Yep, LED lampen produceren bijna geen warmte, niet alleen condensproblemen aan de binnenkant (bekend euvel), maar na het rijden in de sneeuw zijn ze gewoon volledig bedekt met een dikke laag sneeuw na een kort ritje, ook al zijn ze van tevoren helemaal sneeuw vrij.

Ik kan proberen een nieuw waxlaagje aan te brengen, maar het ding is, hij staat in de wax (wel al enkele weken oud)...

406
Master
 Bericht 
RRL schreef:
dat smelt binnen de kortste keren door de warmte van de halogeen pitten.

Bij mij niet echt
Afbeelding
Hele auto dik onder het ijs. Was ook wat op de ventilator gekomen, ding meteen in onbalans, hele auto trillen. Maar je weet niet dat dat het is op het moment dat je rijdt...

Spook
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ga zelf lekker weg als het je niet bevalt dat mensen hier alles mogen zeggen en proberen om de boel naar hun zin te maken

Behalve als het naar hun zin is om jouw rommel weer in je auto te gooien nadat je het op straat hebt geflikkerd :roll:
jouw is hier in algemene zin

RRL
Master
 Bericht 
Verschil waarschijnlijk tussen de lensoptiek en gewone reflectoren. Plus dat de koplampen bij A-segmenters overdreven groot zijn.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
406 schreef:
Was ook wat op de ventilator gekomen, ding meteen in onbalans, hele auto trillen.

aah....ik had dat ook al zondag....auto begon stationair opeens te trillen als een malle voor een paar sec, zou dat het geweest zijn..
bij mij zag het er zo uit
Afbeelding

Spook
Master
 Bericht 
Ik had vroeger een goede manier om zeker te weten dat de koplampen niet bevroren waren: inklappen. Niet alleen zaten ze dan onder de motorkap, het glas was ook nog eens direct richting het motorblok gericht :lol:

Pen
Master
 Bericht 
Wat een gejank. Ga met dit weer echt niet fietsen. In de zomer ook niet trouwens. Heb de auto op werk nodig voor clientenbezoek e.d.
En als ik ga fietsen kan ik niet binnendoor, dat is zeker 20 minuten fietsen.

Walker
Master
 Bericht 
Pen schreef:
Heb de auto op werk nodig voor clientenbezoek e.d.

Dan kunnen een paar fatsoenlijke winterbanden er toch ook wel vanaf?

Pen
Master
 Bericht 
Ja, die heb ik ook gewoon?

Ik ben niet zo’n dwaas die vind dat je geen winterbanden nodig hebt omdat het hier zogenaamd maar drie dagen per jaar winter is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
6 minuten met nog geen 50 km/u is eentiende uur. Eentiende van 50 is 5. Het is dus zéker korter dan 5 km. Laten we zeggen 4500 meter, hoe kan het dan 20 minuten fietsen zijn "binnendoor"? 4.5 km met 18km/u (5 m/s) is 900 seconden.. Zou precies een kwartier zijn. Lekker man! Maar helaas je wil niet, spijtig.

Spook
Master
 Bericht 
18 kmpu over platgereden sneeuw? Met verkeerslichten en traag overig verkeer? Hmm.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Spook schreef:
18 kmpu over platgereden sneeuw? Met verkeerslichten en traag overig verkeer? Hmm.
Fietsen is de hel deze week. Belangrijkste fietspaden zijn ondertussen weer schoon maar voor de rest nog steeds spekglad en/of zeer hobbelig. Zal wel druk zijn bij de EHBO

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik vond het wel avontuur eigenlijk, fietsen met dit weer. :lol: :lol: Vooral maandagochtend.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Mwah...sinds ik een rijbewijs heb heeft de fiets ook wel zo ongeveer pensioen :x

Tot het moment dat je merkt dat er een bromfietshelm onder je kleding zit? :[
Als het echt glad is, dan kun je er over twisten, maar alle andere dagen van het jaar is wat beweging op een dag goed voor je.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
maar alle andere dagen van het jaar is wat beweging op een dag goed voor je.

:kniktja:

Ik ben wel echt een mooi weer-fietser, maar het is heerlijk om in het voorjaar en de zomer naar het werk (20km enkele reis) te fietsen. Het scheelt wel dat vrijwel de gehele route langs een kanaal loopt. Mooie natuur, lekker rustig, vrijwel geen verkeerslichten of kruisingen. Je voelt je veel gezonder dan wanneer je enkel maar in de auto zit.

Walker
Master
 Bericht 
In Rotterdam is het nu echt geen fietsweer.... Valt een behoorlijke bak water, bij 3 graden. Brrrr.

RRL
Master
 Bericht 
Zondagochtend nog heerlijk met de mountainbike in de sneeuw gespeeld. Mooi man, beetje doorheen banjeren. Alleen de steilere stukjes op lage snelheid zijn een uitdaging door het gebrek aan grip.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Geen winterbandjes? ;)

zandbak
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Zondagochtend nog heerlijk met de mountainbike in de sneeuw gespeeld. Mooi man, beetje doorheen banjeren. Alleen de steilere stukjes op lage snelheid zijn een uitdaging door het gebrek aan grip.

De volgende keer als je gaat zal het wel zoiets worden:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7303215 ... cours.html

RRL
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Geen winterbandjes?

Nope. Had banden met een beter geschikt profiel, alleen er af gegooid vanwege uitdroging. Nieuwe zijn prima geschikt voor het normale boswerk, niet voor de sneeuw.
zandbak schreef:
De volgende keer als je gaat zal het wel zoiets worden

Ik gok dat dat best wel eens het geval kan zijn. Van het weekend maar eens zien.

zandbak
Master
 Bericht 
Dashcam op je helm graag :x

jack19
Master
 Bericht 

Angst is een slechte raadgever, zeer zichtbaar op dat filmpje.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Net op de A2 weer lekker kunnen doorrijden.
8 graden. Geen bevroren wegdek meer.
Einde vorstperiode.
Benieuwd wanneer de nieuwe sneeuwval komt??!!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
niet

KanarieVW
Master
 Bericht 
Vannacht dus. Witte A12 op het moment. Dacht ook dat het over was. Sta ik weer om 4u smorgens Mn auto schoon te maken.
Politie achterste voren in de berm bij de oprit en nog wel meer uitglijders gezien.

Ik geen last gehad. Winterbanden ;-)

Walker
Master
 Bericht 
Ik kon ook om 6:30 een laag witte derrie van de auto vegen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Den Haag had alleen maar wat regen.

zadkine
Master
 Bericht 
A1 had ook wat (natte) sneeuwval onderweg...begon vanacjtend bij regen en+4 graad. halfweg nog maar 1 graad (plus sneeuwval) en bij aankomst 3 graad.
Overigens slechts 7 minuten vertraging over 150 km afstand.....

Schoenzool
Master
 Bericht 
A2 tussen Vonden en Grathem gisteravond diverse gaten tegen gekomen.
Heb rijkswaterstaat maar eens even een belletje gegeven.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Wimken schreef:
Die heb ik en dan kan ik er nog niet bij

Je rijdt toch een caddy? Dan kan je er gewoon bij of je hebt een lichamelijke tekortkoming van een meter of zo.

Spook
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ik kon ook om 6:30 een laag witte derrie van de auto vegen.

Stille aanbidder?

zandbak
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Je rijdt toch een caddy? Dan kan je er gewoon bij of je hebt een lichamelijke tekortkoming van een meter of zo.

Ik weet niet of jij 2.20m bent, anders valt het behoorlijk tegen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Deur open en in de deurpost gaan staan. Het is allemasl niet zo moeilijk

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Afbeelding

Afgelopen vrijdagavond nabij Arnhem, vanaf de A73 gereden.
Ondanks lens optiek, geen sneeuw voor de dimlichten. Stadslichten waren nog volledig bedekt. Ook geen sneeuw voor de mistlampen zoals je ziet :)

Spook
Master
 Bericht 
En een bekeuring voor de kentekenplaat? Rechtsgelijkheid met een motorfiets... dat kan zomaar niet!

Pagina 12 van 12 [ 600 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: A4, snovvdog en 10 gasten