» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 2 van 2  [ 61 berichten ]
adinsx
Master
 Bericht 
Leaser naar de huisdealer waar de ouweheer ook al zo'n 42 jaar werkt.
Morgen wordt de nieuwe eindelijk besteld, dus zijn ze ook weer zeker van vier jaar onderhoud.

Alleen voor de banden moet ik naar Euromaster. Beetje jammer. Bij de huidige auto mag ik van de leasemij echter de zomer/winterwissel zelf doen.
Scheelt hun kosten, en ik kan het zelf inplannen. Geen gewacht en bovenal blijft de boel dan heel. Die fastfitters kijken niet zo nauw helaas...
Moet het alleen nog even regelen voor de nieuwe auto in het voorjaar.

De tweede auto kreeg afgelopen voorjaar (net als de eerdere jaren) zijn onderhoudsbeurt bij dezelfde dealer. Vooral omdat ik zelf geen tijd had voor olieverversen, filtertjes en remmen schoonmaken. Koste wel een duit(je) á 180,- meen ik.
De auto gaat komende februari vier jaar jong worden, en daarmee is van fabrieksgarantie of coulance jaar geen sprake meer. Kortom, al het onderhoud daaraan ga ik gewoon weer zelf doen.

Voorheen bij de RS'en deed ik alles zelf. Van nieuwe remschijven en blokken (belachelijk dure dingen van Brembo, ook via universele kanaal), en natuurlijk de grote klus: distributieriem + waterpomp + multiriem. Bij de dealer zou dat meer dan 1200,- gaan kosten. Ik deed het in drie avonden met hulp van pa en qua onderdelen zo'n € 420,-. Snel verdiend ;)

Zou ik, indien geen lease en niet sleutelhandig, naar de universeel gaan? Ja, dat scheelt sowieso in de euro's. En ze leveren goed werk, zijn (indien auto niet ál te nieuw is) vakkundig, en je bent er (t.o.v. grote dealerholdings) een naam ipv nummer.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Bij een Vakgarage. Heb hier in de buurt al wat beunhazen en oplichters ontmaskerd. Die Vakgarage doet het tot nu toe een stuk beter en plezieriger.

JayJay
Master
 Bericht 

Garage 22 in Amsterdam. Ooit getipt door een mede FS'er en nog steeds erg tevreden met hun werk. Duidelijk, geen spelletjes, alles wordt duidelijk overlegd.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Normaal onderhoud doet mijn zwager of ik ga naar de lokale dhz-garage. Spul bestel ik verder online. Banden bestel ik online en laat ik bij die dhz garage doen. Hulp nodig is de eigenaar er altijd wel. Zelf onderdelen meenemen is logisch, al kan hij ze ook wel voor je bestellen.

Elwood
Master
 Bericht 
Dealer simpel......haalt hem op, gebruik zijn auto tijdelijk en na 2 jaar komt er weer een ander blik.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Mijn auto gaan altijd naar dezelfde VW dealer. Ben daar al 15 jaar tevreden klant en door mijn km’s ook een veel geziene klant.

De Clio doe ik als ik tijd heb zelf. En anders bij de lokale vakgarage. Zeer betrouwbare gast. Rekent gewoon een half uur als hij een half uur werkt. Overlegd over onderdelen. Vertrouw hem wel.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vandaag bij Profile geweest voor de banden te bestellen. Lijkt een prima zaak.
Over twee weken zijn ze de banden daar. Hopelijk leggen ze die er ook een beetje top op ;)

bert65
Master
 Bericht 
Leggen? Zijn het eieren?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hahaha ..... ja ik rij rond op eikes ;)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Voor het meeste onderhoud een Bosch-carservice, maar eigenlijk is dat puur uit gemak.
Dealer vind ik te duur en er zit naast mijn werk (op loopafstand) een goede Bosch-carservice.
's Morgens auto neerzetten, paar meter lopen, 's middags auto weer ophalen.

Banden heb ik een goedkoop adresje voor bij mij om de hoek, een kleine Fastfitter.
APK doe ik bij een keuringsstation waar je kunt keuren zonder afspraak en er volgens mij vrij makkelijk een nieuwe APK op krijgt.

VFred
Master
 Bericht 

De remmerij doe ik zelf; voor de rest ga ik sinds 1984 naar garage Miltenburg in Wijk bij Duurstede.
Je kunt dus wel zeggen dat ik tervreden ben.

Pagina 2 van 2 [ 61 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten