» Off-"Flitsservice" » Auto's   



 Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Naar welke garage ga jij met je auto voor onderhoud?
(kwikfit, bosch garage, plaatselijke garage, je doet veel zelf, dealer)

Heeft de merkdealer voordelen t.o.v. bijvoorbeeld een Bosch garage?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Met de huidige lease auto moest ik voor de bandenwissel naar kwikfit.
Hoop bij de nieuwe auto (over 2 weken) bij profile de nieuwe banden te kunnen bestellen en vanaf daar dan de wissels te doen.

Ik ging met de huidige auto naar Bosch Carservice als er iets was of voor periodiek onderhoud.
Twijfel nu of ik dat met de nieuwe leaseauto ook moet doen, of de overstap moet maken naar de dealer.
Over de Renault dealer hier in de stad was ik verreweg van tevreden, daarom destijds overgestapt naar Bosch.

Joël D.
Master
 Bericht 
Wij noemen hem Ron de Bandenman (got it?). Oudere vakman die weet wat hij doet. Niet goedkoop, wel goed.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Plaatselijke garage. BMW specialist. Komt auto halen en brengen. Erg vriendelijk, luistert goed. Alles in overleg. Hou ik van.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Oudere vakman die weet wat hij doet. Niet goedkoop, wel goed


Top zo iemand. Kun je van dealergarages vaak niet zeggen, of heb ik gewoon verkeerde ervaringen?

Dave schreef:
Komt auto halen en brengen. Erg vriendelijk, luistert goed. Alles in overleg.


nette services en eigenschappen!

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Plaatselijke garage. Repareren van oud autootje tot de nieuwste modellen met storingen waar de merkdealer niet uit komt. Ondertussen komen er ook gewoon autobussen, vrachtwagens en trekkers voorbij, van nieuw tot oud barrel dat even opgelapt moet worden voor het oogstseizoen.
Doen ook niet moeilijk als de onderdelen al in de kofferbak liggen of als ze een roetfilter onder de auto uit mogen halen, opsturen naar een door mij gegeven adres en vervolgens er weer netjes onder zetten.
Kortom, de ideale dorpsgarage en ze heten ook nog Bougie!

Raaf
Master
 Bericht 
Eigen auto's bij een vriend van me met een garagebedrijf. Meerendeel van de grote werkzaamheden mag ik daar zelf doen. Als ik zelf geen zin of tijd heb dan betaal ik hem er gewoon voor.

Kom daar nu 16 jaar over de vloer, gaat in de zin van
"tring; ja?...
Eeh, ja, dit moet effe en kost dat.
Ok doe maar.
Waarom bel ik jou ook om het te vragen?
Ja.. Dat weet ik ook niet. Biertje vanavond?
Is goed
Neem je dan mijn auto mee? Hoef ik hem niet te halen.
Eikel. Tot vanavond"

Leaserts uiteraard de dealer. Wisselende ervaringen bij Bluekens en Renova.

Schoenzool
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
de ideale dorpsgarage en ze heten ook nog Bougie!


In Echt/Slek?

RRL
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ik ging met de huidige auto naar Bosch Carservice als er iets was of voor periodiek onderhoud.
Twijfel nu of ik dat met de nieuwe leaseauto ook moet doen, of de overstap moet maken naar de dealer.

Staat niet vastgelegd dat hij naar de dealer moest? Uppie moest daar heen, lokale VW dealer blijkt een prima adresje te zijn. Zelfs keurig bellen of ze de kentekenhouder van de leverende dealer (en tevens leasemij) mochten vervangen door een van hen. Geklaagd over radioontvangst, is de monteur nog even gebleven om mij uit te kunnen leggen hoe ik in een servicemenu kwam en vraag of ik een testje kon doen waar hij meer info uit kon halen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Uitsluitende bij Franco Auto in Kwintsheul. :woop: :woop:

406
Master
 Bericht 
Onderhoud laat ik op 3 plekken doen:
-Olie, filters en remmerij doe ik zelf als ik ruimte en tijd heb.
-Clubmonteur voor grotere werkzaamheden en kleinere werkzaamheden als ik geen ruimte/tijd heb.
-Dealer als het bovenstaande twee niet uitkomt of zeer urgent is.

Maar de dealer ben ik tot nu toe niet tevreden geweest over de resultaten. Zo heb ik de auto daar gebracht omdat de remschijven telkens na 1.000 kilometer krom trokken. Hadden ze een minimale slinger gemeten in een wielnaaf, wat misschien een oorzaak kon zijn. De werkelijke oorzaak zaten ze met hun neus bovenop en niet gezien; een geknakte remleiding. Zo ook dat ik de auto daar bracht; hij loopt op 5 cilinders. Ik had geen tijd om alles na te lopen dus daar maar gebracht. Zij hebben niks gevonden en zeiden; "hij loopt niet lekker maar wel op 6 cilinders". 2 weken later had ik wel tijd om te onderzoeken en kwam erachter dat er een bobine defect was. :roll:

Rover
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Top zo iemand. Kun je van dealergarages vaak niet zeggen, of heb ik gewoon verkeerde ervaringen?

De meeste dealers hebben vooral goedkope krachten in dienst die bijna niets van auto's weten.

Mijn 'vaste' adres lost net als zoveel universele garages veel problemen op waar de dealers niet uitkomen. Echter vind ik mijn vaste garage te duur geworden.

Op dit moment gaat mijn auto voor het gros van het onderhoud naar een Rover specialist. Eéntje die de auto echt uit zijn hoofd kent en ze hebben bovendien bijna alles wel op voorraad (nieuw en/of 2dehands). Dat is bij een auto als de mijne, een merk wat al heel wat jaartjes niet meer bestaat een grote plus. Daarnaast rekenen zij zeer schappelijke prijzen.

Voor verder onderhoud heb ik een mannetje die het goedkoop doet en zeer ervaren is. Ik deed het meeste onderhoud zelf, daar kom ik momenteel gewoon niet meer aan toe. (FT baan + Freelancer + bezig met een aardig groot project ernaast)

Banden doe ik bij de 'bandenturk', een goede en zeer klantvriendelijke. Ik koop ze vaak wel online, maar zij mogen monteren en evt. uitlijnen. Al kan ik het tegenwoordig ook tegen bijzonder concurrerende tarieven doen bij de bandenzaak waar alle vrachtwagens van mijn werkgever komen.

Mja, op dat punt ben ik best wel een Archie ;) , ik houdt ervan dat het onderhoud goed wordt gedaan, maar wel zo goedkoop mogelijk

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
@schoenzool: yup.

Schoenzool
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Staat niet vastgelegd dat hij naar de dealer moest?


Nee, wel een door leasemaatschappij aangesloten bedrijf. Meestal bosch / AD / merkdealer meen ik

Rover schreef:
De meeste dealers hebben vooral goedkope krachten in dienst die bijna niets van auto's weten.


Je zou zeggen dat hier de prof's voor het merk moeten werken

NoCashCow schreef:
@schoenzool: yup.


Ben ik eens langs gereden en ik herkende de unieke naam :)

Spook
Master
 Bericht 
Lokale garage waar ik al heel lang kom en familie de auto ook brengt. Kan er altijd langs voor een controle of kleine fix van e.e.a. of als ik een andere auto proef ga rijden daar even snel op de brug voor een check. Er worden geen dingen gedaan zonder dat ik goedkeuring geef. Niet de allergoedkoopste maar wel gemoedelijk. Als ik bij de APK wil blijven om te zien wat ze doen, dan kan dat gewoon. Kan ik meteen ook de auto even van onderen zien en wat dingen nalopen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Eigen auto's: DHZ.
Leasehok: Dealer + dhz, simpelweg omdat het minder tijd/moeite kost om simpele dingen zelf te doen.

Laatst ''even olie bijvullen'' bij de dealer, half uur kwijt voor iets wat ik zelf in 5 min had kunnen piepen. :[

Ducantoni
Master
 Bericht 
Kwikflut doe ik geen zaken (meer) mee.
Jaren terug was ik met mijn toen al 20+ Volvo (Daf) onderweg en kreeg problemen met de uitlaat, liet ze er naar kijken en ze vertelden waar het probleem zat en dat het betreffende onderdeel niet op voorraad was. Dat was wel te bestellen, maar dan was het maandag of dinsdag binnen. (het gebeurde op een zaterdag) Ik gaf aan dat ik wel dezelfde avond weer thuis wilde zijn en probeerde met wat rondbellen het betreffende onderdeel te vinden, wat uiteindelijk lukte, bij een clublid niet al te ver weg.
Kom ik terug bij ze, weigeren ze me te helpen. "Ja, als we daar aan beginnen, dan komt iedereen naar ons toe." Natuurlijk, iedereen rijdt een bejaarde auto en heeft ver van huis problemen. :boos:
Service heeft bij die toko een andere betekenis dan waar wij als klant op hopen.
Onderhoud nu doe ik voor die en een andere auto bij een kleine garage twee plaatsen verderop, dat zijn twee broers die echt zeer creatief zijn, ze hebben mijn Italiaan al eens door de APK weten te loodsen waar een andere garage de handdoek al in de ring had gegooid. (CO meten en afstellen)
Mijn Fransoos gaat naar een voorheen officiële vertegenwoordiging, puur omdat de techniek zo complex is en merkspecifiek. De monteur daar kent het type als zijn broekzak en heeft daar al een aantal maal blijk van gegeven.
Dat in tegenstelling tot de huidige vertegenwoordiging die vinden alleen de dingen die ze kunnen uitlezen op een beeldscherm. :nothanks:
Dingen die ik zelf doe zijn hooguit vloeistoffen bijvullen of verversen en dingen van het ontstekingstraject.

zandbak
Master
 Bericht 
Eigen brug of anders lokale garage.

Kwiktfit teveel negatieve ervaringen van clubleden van gehoord.

bx gek
Master
 Bericht 
Ik kom al jaren bij deze Citroënspecialist

http://www.autobedrijftonbokmans.nl

Hijis goedkoper dan de dealer en hij gebruikt originele delen.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Vroeger altijd met de Honda naar de dealer. Maar de goede dealer heeft een filiaal in mijn regio gesloten en het is nu wel erg ver. Dus sinds 3 jaar bij de plaatselijke Bosch garage. Tevreden over de service

Walker
Master
 Bericht 
Lease gaat naar de dealer. En gezien de planning gaat het vanaf nu de dealer dicht bij mijn werk worden. Banden moeten volgens mij bij Profile. Heb met 1 set 80K op M+S banden gereden, wissel is tijdens regulier onderhoud bij de dealer gedaan.

Scaniafan
Master
 Bericht 
In basis zelf onderhoud bij de vriend van mijn moeder in de loods op de brug, vaak samen met kameraad die bij een dorpsgarage werkt. Banden wisselen etc. via zijn werk, dingen waar zijn werk geen apparatuur voor heeft gaan dan weer via een andere garage in 't dorp etc.

Griffin
Master
 Bericht 
De daily gaat naar de plaatselijke dealer. Zeer schappelijke prijzen, hal/breng service, prima club. Banden gaan verrassend vaak ook via de dealer, die prijzen inclusief montage en uitlijnen kunnen de kwikshits van deze wereld niet tegenop. Soms is profile wat goedkoper, maar vaak ook helemaal niet.

De leaser van Mrs Griffin moet helaas ook naar de dealer. Weet niet wat het is met die volvo dealers tegenwoordig, maar dat zijn niet de meeste scherpe messen uit de lade.

De MG eigen onderhoud en af en toe naar de specialist. Die is dan wel veeel te duur, maar ja, soms kan het effe niet anders.

shootme
Master
 Bericht 
Automove in Oldemarkt.
Je mag er gewoon bij zijn wanneer ze aan je auto sleutelen, vragen stellen, etc.

Daarnaast zijn ze een stuk eerlijker dan andere garages waar ik kwam.
Zo dacht ik dat er een schokbreker defect was omdat ik iets hoorde kraken bij hobbels. was het slechts een rubbertje. Een andere garage had me gewoon een nieuwe schokdemper aangesmeerd...

Airco van mijn vriendin is defect. Hun reactie: "Mja, we kunnen het natuurlijk repareren, maar als het te duur is, zonder airco rijden is natuurlijk wel zuiniger ;) "

Bovenstaande zorgt er gewoon voor dat ik bij ze terugkom.

Walker
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
De MG eigen onderhoud en af en toe naar de specialist. Die is dan wel veeel te duur, maar ja, soms kan het effe niet anders.


Neefje van me werkt bij British Car Centre in Baarn. Nieuwe pand wordt opgebouwd na de brand vorig jaar.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Vloeistoffen en filtertjes doe ik zelf. Remmen en dergelijke ook. Daarna wordt het lastig, want ik heb geen zin om voor van alles tijdenlang op straat te liggen en na het afbreken van een gloeibougie ooit, ben ik daar ook van genezen :x Heb zelf ook een uitleesapparaat, dat helpt natuurlijk wel.

Garage is een lokale tent waar we met diverse familieleden al jaren komen. Nette tarieven, trekken je niet het vel over de oren en denken mee waar gewenst. Plus dat er voor sommige dingen nog wel eens het e.e.a. zonder bon te regelen is, ook prettig.

Banden haal ik online en daar zoek ik een montagepartner bij. Ik gun de vaste garage de marge wel, maar die kunnen eigenlijk nog amper met 18" overweg en sowieso niet met RFT. Laatste keer was het ook 'bedankt voor de marge, maar ga er alsjeblieft ergens anders mee naartoe!'. Prima :D

zandbak
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
en hij gebruikt originele delen.

:nono:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Opvallend dat jullie leaseauto's allemaal naar de dealer moeten.
Waarom zou dat zijn?

Kwikfit ...... heb ik ook geen goeie verhalen over.
Moet er helaas naar toe voor de bandenwissels. Bij de laatste wissel in maart zeg ik tegen die man:
"deze banden gaan niet lang meer mee, leg ze aub achter dan kunnen we door gaan tot einde leasecontract".
Hij riep: "nee dat kan echt niet, jij bent een zakenman en ik een monteur en ik weet heel goed wat ik doe blabla".

En je raad het al, de banden zijn zo goed als kaal.
Toen ik daarmee terug ging hebben ze contact opgenomen met de leasemaatschappij en toen zeiden die dat ik ermee door moest rijden omdat de auto paar weken later ingeruild wordt voor een nieuwe.
Snap ik van die leasemaatschappij ook wel weer, tis niet dat ik nu op slicks rond tuf. Maar als hij ze achter had neer gelegd dan had ik prima grip gehad voor tot einde leasecontract

Spook
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Opvallend dat jullie leaseauto's allemaal naar de dealer moeten.
Waarom zou dat zijn?


Schoenzool schreef:
leasecontract


TommyGun
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Opvallend dat jullie leaseauto's allemaal naar de dealer moeten

Bij ons niet, wij moeten naar een universele garage :|

bx gek
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
hij gebruikt originele delen.



Typo, onderdelen

Kami
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Hij riep: "nee dat kan echt niet, jij bent een zakenman en ik een monteur en ik weet heel goed wat ik doe blabla".


Irritant is dat.
Bij Euromaster ooit meegemaakt dat ie niet de banden wilde monteren die ik eronder wilde.
Mocht niet van de leasemaatschappij was zijn antwoord, moet Michelin zijn...
Ik had overlegd met de LM en ik mocht uitzoeken wat ik wilde, maar meneer wilde niet meewerken of even bellen met de LM, Michelin of anders niets.
Dus niets, was hartje zomer en toen maar gevraagd om mijn winterbanden in de kofferbak te leggen, straat overgestoken naar de profile.

Mijn leasebakken (allemaal Mazda) bij de lokale Ford dealer in onderhoud (deed ook een tijdlang Mazda). Goede service, altijd op tijd, afspraken werden nagekomen.
Nu auto in eigen beheer en in onderhoud bij Mercedes, voor het hoogstnoodzakelijke vanwege de garantie.

Kenji
Master
 Bericht 
Ik doe zoveel mogelijk zelf.

Bij dingen die ik niet zelf kan ga ik naar een Amerikanenspecialist in Numansdorp.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Kami schreef:
profile.


Is dat een goeie banden zaak?

Als ik de nieuwe auto heb ga ik daar aan. Mag geloof ik volgens contract sinds kort.
Eens kijken of die interesse hebben in 4 jaar zomer/winterband en wissels :D

zandbak
Master
 Bericht 
Ik vind profile wel prettig. Opslag banden is ook geen probleem. Veel beter gevoel daar dan bij de kwikfit vroeger.

TommyGun
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Is dat een goeie banden zaak?

:kniktja:

406
Master
 Bericht 
Beetje lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Top ga ik eens proberen of ik de banden kan regelen voor de nieuwe leasebak bij Profile

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Ik ga altijd naar de dealer.
1 omdat ik slechte ervaringen hebt met universeel garages, 2 omdat ik daar een gratis ANWB/wegenwacht lidmaatschap bij cadeau krijg (Opel assistance).

Zo heb ik met m'n eerste auto ooit een gebroken handremkabel gehad (apk afkeur) en dat kostte me 150 euro (prijs werd achteraf nog wat verhoogd).
Heb ook ooit 250 euro af moeten rekenen voor een klein beetje laswerk aan de veerschotel. Ook ooit (onterecht) apk afkeur op een mistlicht dat los zat (en ze konden het wel herstellen voor 200 euro, hele schappelijke prijs hoor meneer want de lamp zelf kost al 150 euro. De dealer repareerde het vervolgens voor 45 euro) . Allemaal bij de universele.

Opel dealer is altijd netjes in de communicatie. Komt wel altijd met onzinnige extra services tegen hoge prijzen maar wanneer je daar nee tegen zegt hoor je ze er ook niet meer over.

Prijzen vind ik echt wel meevallen. Tevens voor het behoud van mijn garantie wordt wel geëist dat ik naar de dealer ga (garantie loopt af in februari) maar ik blijf daar klant zolang ze me blijven helpen zoals ze dat nu doen :jaja:

wellproc
Master
 Bericht 
Van de huidige leasemij weet ik de eisen niet. Als er wat is rij ik naar de lokale dealer en die zoekt het maar uit.
Voor banden is de keuze Profile, Euromaster of nog zo een. Profile zit om de hoek dus daar ga ik heen. Tenzij de vorige berijder al bij een ander is geweest, want dan liggen ze daar.
Het mooie is dat ik het van de huidige auto niet weet en dat ze een bandenbus regelen op kantoor. Die is van een van de 3 bedrijven die mogen, maar ik heb niet gecontroleerd of de banden daar wel liggen. Ik heb gewoon aangegeven: doe mij maar een wissel op datum x als jullie er toch zijn. O:)
Gaat vast nog een staartje krijgen :x

Black98
Master
 Bericht 
Leasert, dus naar de dealer.
Of beter gezegd: die komen hem thuis danwel op kantoor ophalen, en 's middags wordt ie gewassen weer terug gebracht.
Banden gaan via Euromaster, is voor mij het dichtsbij, maar mag ook via Profile en KwikFit. Die mogen weer niet via de dealer.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
Of beter gezegd: die komen hem thuis danwel op kantoor ophalen, en 's middags wordt ie gewassen weer terug gebracht


Voor die service kan ik ook kiezen.
Maar meestal kies ik toch voor een mooie leenauto. Kantoor is niet dichtbij de deur voor de garage. Daarnaast heb ik onder werktijd de auto ook vaak nodig. En van baas mag ik leenauto hebben voor 48 uur.

Kami
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Is dat een goeie banden zaak?


Het is allemaal veel van hetzelfde, bandenwissel, opslag en levering/montage van nieuw spul.
Was met de één klaar, dus dan naar een ander.

Met mijn eigen auto ga ik nu naar een éénpitter met betere service.

Archiebald
Master
 Bericht 
Banden bestel ik online en monteert een vriend van me.

Kleine dingen als filters e.d doe ik zelf

Olie en vieze/grote dingen laat ik door een lokale, Kleine, garage doen. Daar doe ik dan ook de apk's.

Schades doet een andere vriend van me. Als hij tijd heeft :/

zandbak
Master
 Bericht 
Dealer heeft sowieso al een belachelijk uurloon. Bij een lokale garage betaal je ongeveer de helft. Tikt aardig aan op een grote klus.
Remschijven verwisselen: standaard zoveel tijd. Is de monteur eerder klaar, schrijft hij toch dat aantal uur. Kan hij mooi 12 uur per dag factureren voor 8u werktijd.

Kami
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Remschijven verwisselen: standaard zoveel tijd.


Daar wilde de Benz-dealer 750 euro voor hebben, enkel voor de voor-as.
De bandenspecialist kon het ook, zelf alle spullen besteld voor 200 euro, en met een uurtje was ie klaar.

Griffin
Master
 Bericht 
Walker schreef:
British Car Centre in Baarn

Die is vast heel goed... met moderne wagens.

Mijn 'B is 43 jaar oud inmiddels... die gaat naar Peter Segers in Amersfoort. Die man is inmiddels ruim de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd en houdt z'n zaak vooral voor de lol. Hij racet zelf regelmatig met 'n MGA's, weet als geen ander hoe zo'n oud blokje met carbs afgesteld moet worden bijvoorbeed. Nee hoor, daar ga ik niet zo maar weg voor de bijzondere klusjes.

Marten320TD
Master
 Bericht 
 
Zoveel mogelijk zelf.
Bij het verwisselen van de voorste veerpoten deze los naar een plaatselijke universele garage gebracht, omdat ik niet blij werd van het idee een paar veren om de oren te krijgen bij het wisselen.
Verder bij oud werkgevers langs als er heeeeeeeele grote problemen zijn.
Inmiddels ook voorzien van een OBD scanner, dus dat zou ook het fout zoeken makkelijker moeten maken.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Voorheen een gerenommeerd Alfa specialist in Utrecht, die bedonderde de boel flink :thumb_d: :boos:
Sindsdien doe ik alles zelf, met hulp via het Alfa forum waar nodig. Soms met hulp van iemand van het forum. :applaus:
Indien geen tijd, heb ik nog een goede Alfa specialist in Etten-Leur :thumb: No nonsens, fair en realistisch :P

Blaataap
Master
 Bericht 
 
Bij een niet lokale universele garage. Goede prijzen, goede kwaliteit en denkt ook met je mee. Ook zelf onderdelen aanleveren is geen probleem.

 Pagina 1 van 2 [ 61 berichten ] 


Wie zijn er online

Leden op dit forum: GerbiE en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy