» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
DidbeZ
Master
 Bericht 
Van mijn Focus uit 2007 brandt sinds gisteren een oranje lampje op het dashboard met de afbeelding van de airbag.

Waarschijnlijk een storing, of ie het daadwerkelijk niet doet wil ik liever niet uitproberen...

Voordat ik hem nou bij de garage naar binnen druk, nog usual suspects of dingen die ik makkelijk zelf na kan kijken? Ben geen autotechnicus maar met een beetje hulp kom ik vaak een eind!

Afbeelding

Dit lampje dus.

Gegevens auto:
Ford Focus 2.0-16V Titanium Ralley, bouwjaar 2007 hatchback.
Motorcode: AODA

Walker
Master
 Bericht 
Passagiersairbag even uit- en inschakelen?

DidbeZ
Master
 Bericht 
Volgens mij kan dat niet handmatig.

Remke
Die hard
 Bericht 

Kabeltjes naar de stoel-sensoren even nalopen.

Mocht er een in/uitschakelbare passagiersairbag in zitten zou er bij het rechterportier of in het dashboardkastje een contactslot moeten zitten.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Bij mijn Mazda 6 heb ik een vergelijkbaar lampje eenvoudig opgelost door de kabels/stekkers onder de bijrijdersstoel even goed aan te drukken. Was bij die auto in ieder geval een bekend punt, die maken slecht contact en je krijgt een storing.
Anders even een OBD2 lezertje eraan hangen?

Remo
Master
 Bericht 
Ellende is volgens mij dat ook na het aanduwen van kabels (en als dit het probleem is), de computer alsnog gereset moet worden bij de dealer. Heb het ook gehad met mijn S60, daar moest helaas de airbag computer vervangen worden a 600 euro :[

DidbeZ
Master
 Bericht 
Hmmm... zal vanavond eens ff onder de stoelen duiken en wat dingen aandrukken.

Wie weet helpt het!

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Foutcodes resetten kan je met een OBD2 lezertje van een paar euro. Je kent vast wel iemand in de buurt met zo'n ding.
Mocht dat niet zo zijn, ik heb hem altijd in de auto liggen en ben morgenochtend redelijk in de buurt (Apeldoorn).

DidbeZ
Master
 Bericht 
Zo'n OBD2 lezer heb ik inderdaad. Desalniettemin dank voor je aanbod!

Welke app gebruik jij daarbij? Heb nog niet echt een hele goede kunnen vinden.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik gebruik Torque (android). Werkt prima, kost wel een paar dollar.
Er zijn ook wel gratis varianten te vinden, maar ik had ooit een gehackte versie van torque en kon geen betere vinden.. Dus maar gewoon gekocht :)

Volgens mij is er van torque ook een soort trial of light versie ofzo.. Kan nu even niet kijken :)

edit: er is een light versie die volgens mij de basisfunctionaliteiten allemaal wel heeft.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Bij Alfa kun je de accu loshalen en dan na een paar minuten er weer op jetsen. Boardcomputer reset zich dan. Bij mij ging het lampje toen uit (na de kabel vast te drukken onder de stoel).

DidbeZ
Master
 Bericht 
Thanks mannen! Ik ga aan de gang vanavond!

ITje
Pro
 Bericht 
Hier het zelfde gehad met een Dacia! Stekkers onder bestuurdersstoel waren hellemaal los. Aangesloten en reset niet nodig gehad.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Stekkers idd, of kabelbreuk in het gunstigste geval.
Het matje dat detecteert of er een passagier op de stoel zit kan ook stuk gaan als je er een puntlast (volle gewicht op elleboog of knie) op zet.
Die zijn wat minder leuk om te vervangen omdat je de bekleding van de stoel moet afhalen (= allerlei ringetjes doorknippen, bekleding los wurmen, mat vervangen, bekleding weer goed proberen te krijgen en de alle ringetjes vervangen door tie-wraps of staaldraad te twisten. K*tklus!)

DidbeZ
Master
 Bericht 
Voorlopig nog niet dé oplossing gevonden. Stekkers los gehad en weer vastgezet maar geen resultaat.

Probeer nu de OBD II lezer aan de gang te krijgen maar dat wil nog niet echt vlotten...

TommyGun
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Het matje dat detecteert of er een passagier op de stoel zit kan ook stuk gaan als je er een puntlast (volle gewicht op elleboog of knie) op zet.
Die zijn wat minder leuk om te vervangen omdat je de bekleding van de stoel moet afhalen (= allerlei ringetjes doorknippen, bekleding los wurmen, mat vervangen, bekleding weer goed proberen te krijgen en de alle ringetjes vervangen door tie-wraps of staaldraad te twisten. K*tklus!)

Bekende kwaal bij de BMW E46 is de sensormat(module). Toch maar laten maken destijds voor de veiligheid van de bijrijder :lol:

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]