» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 21 van 25  [ 1205 berichten ]
RRL
Master
 Bericht 
Idem. Als er één auto is die mij sterk bijstaat als het gaat om spoorgevoeligheid is het de Laguna 3 wel. Met de 16" winterset al gevoelig, met de 18" zomerset was het niet leuk meer. Reed vaak links omdat het rechts geen doen was, continu trok dat ding naar de sporen toe. En hij trok naar rechts, heeft hij 160k lang gedaan, elke beurt als aandachtspunt opgegeven maar nooit opgelost.

Blaataap
Master
 Bericht 

Pietert schreef:
Ik herken het totaal niet wat je zegt.

Dat kan, jij rijdt niet voor niets BMW :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
Nee, maar als ik het niet goed zou vinden sturen zou ik dat niet doen natuurlijk ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik herken het ook niet. Ik denk ook dat het de combi banden + onderstel is die het 'm doet. Plus uitlijning/afstelling: in mijn beleving moet je veel corrigeren als de uitlijning niet oké is. Of als je banden hebt die zo plat als een dubbeltje zijn, maar dat wil je sowieso niet rijden.

RRL schreef:
Hoe sterker hoe beter, maar toch zou ik eerder gaan voor een beter aangekleden 116d dan een kale 118d. Hoewel, tegenwoordig is de 116d een 3-pitter, dat past voor mijn gevoel echt niet in een C-segmenter.
Even los van drie- of vierpitter: ik zou altijd het compromis zoeken, of anders m'n keuze aanpassen. In de basis is een motor met meer vermogen echt wel fijn. Niet het gevoel hebben dat je constant tekort komt: die motor is het belangrijkste dat je de hele dag gebruikt. Als ik (in jouw geval, ik wil geen 1 :P) geen 118d met de juiste opties zou kunnen betalen, zou ik eerder een andere auto kiezen dan downgraden naar een te schrale motor. En er is een middenweg natuurlijk. Er zijn genoeg stappen onder een 123d of een 335d die nog steeds leuk rijden zonder voor je gevoel echt tekort te komen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Pietert schreef:
Nee, maar als ik het niet goed zou vinden sturen zou ik dat niet doen natuurlijk ;)

Dat snap ik. Ik snap ook prima waarom mensen wél een BMW rijden hoor. Ik zeg alleen dat het niet iets voor mij is. ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik moest een paar jaar terug enorm wennen. 5k gestuurd in een Safrane. Superdeluxe, enorme zetels, comfort, ruimte, alleen als een dweil door de bocht. Toen weer terug in de Dreier. Klein, krappe stoelen, veel stugger...dat was echt even wennen in het begin :D

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
In de basis is een motor met meer vermogen echt wel fijn.

Vermogen kan je nooit genoeg hebben.

Piet_Piraat schreef:
Als ik (in jouw geval, ik wil geen 1 :P ) geen 118d met de juiste opties zou kunnen betalen, zou ik eerder een andere auto kiezen dan downgraden naar een te schrale motor.

Minimaal 118d heeft wel de voorkeur, maar (3-pitter buiten beschouwing latend) een 116d zou ik nog voor gaan. Ik zou waarschijnlijk nog eerder de automaat opgeven dan naar een voordeliger merk overstappen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mja, dat soort overwegingen dus. Die automaat is echt niet heilig in mijn ogen.
Maar als ik een 118d met halogeen, standaard stof, business radio en kaal stuur zou moeten rijden (ook nog eens zonder CC), dan maar liever iets anders. Jaartje oude bak rijden en doorsparen tot je 'm wel kan betalen. Of zoals ik nu heb gedaan: de eisen qua km-stand wat bijstellen, maar wel kritisch blijven op de onderhoudshistorie. Dan kun je relatief betaalbaar prima auto's kopen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Klein, krappe stoelen, veel stugger

Dit zie je bij heel veel andere merken helaas ook. Veel nieuwe modellen hebben krappe stoelen en relatief stugge onderstellen. Of je moet er dan luchtvering onder nemen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mja, ik heb nu ook een verlaagd sportonderstel. Dus de volgende auto zal alleen maar comfortabeler worden. Nu heb ik een wat straffere auto om lekker mee te hoeken (al ziet het ding 90% snelweg). De volgende wordt weer wat comfortabeler. Mooie drieliter diesel (f).
Stugger hoeft niet per se verkeerd te zijn, maar het moet wel iets zijn dat je zoekt in een auto.

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Stugger hoeft niet per se verkeerd te zijn, maar het moet wel iets zijn dat je zoekt in een auto.

Mja, met wat je aangeeft 90% snelweg, of autoweg, wat is de meerwaarde van een sportonderstel dan nog? Je kunt een klaverblad of bocht leuk nemen, maar dat is zo weinig voorkomend op veel trajecten, wat is de meerwaarde dan nog? Een stugger onderstel geeft ook simpelweg meer door aan de bestuurder en dat is uiteindelijk vermoeiender dan een onderstel dat meer op comfort is gericht. Zeker wanneer je het een en ander combineert met goede isolatie en goede stoelen.
Dus heb ik liever een zo comfortabel mogelijke auto voor alledaags verkeer en een echt sportieve auto voor het hoekwerk.

Griffin
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Het is echt iets van BMW.

Dan moet je eens in een alfa gaan rijden... dat is pas zenuwachtig.

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Mja, met wat je aangeeft 90% snelweg, of autoweg, wat is de meerwaarde van een sportonderstel dan nog? Je kunt een klaverblad of bocht leuk nemen, maar dat is zo weinig voorkomend op veel trajecten, wat is de meerwaarde dan nog? Een stugger onderstel geeft ook simpelweg meer door aan de bestuurder en dat is uiteindelijk vermoeiender dan een onderstel dat meer op comfort is gericht. Zeker wanneer je het een en ander combineert met goede isolatie en goede stoelen.
Dus heb ik liever een zo comfortabel mogelijke auto voor alledaags verkeer en een echt sportieve auto voor het hoekwerk.

Een paar jaar terug was ik ook veel meer iemand die voor comfort zou gaan. Begin nu toch meer op te schuiven naar dat ik een stugger onderstel wel prettig vind, beetje gevoel bij wat er onder de auto gebeurt. Zelfde in besturing, te veel merken waar je aan het stuur draait en er maar vanuit moet gaan dat de wielen ook draaien.

Vind het ook echt heerlijk als een maatje de sleutels van zijn Cayman toegooit. Heerlijk hoeveel feedback er uit dat ding komt. Als het dan meer down-to-earth moet komt een BMW toch wel het meeste in de buurt. De concessie van het stugge op 90% van de snelwegritten maakt het op de andere 10% ruim goed. Zoals Raaf het over de E87 al treffend zei: "Alsof het ding tegen je praat: "Kom, laten we kijken of dat nog wat harder kan.""

Masterdam
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Jij zei me laatst dat je Feitelijk ook niet goed vond maar die blijf je ook doen. :roll:

Pietert
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
maar die blijf je ook doen

Dat is meer uit medelijden.

Blaataap schreef:
Ik snap ook prima waarom mensen wél een BMW rijden hoor. Ik zeg alleen dat het niet iets voor mij is. ;)

Ik denk dat het voornamelijk de run-flat banden zijn. Die moet je er meteen onderuit slopen en vervangen met een setje behoorlijke pilotsports. Dat is echt een wereld van verschil. Run-flat rijdt inderdaad voor geen meter.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Dat is meer uit medelijden.

Je eigen medelijden?

Blaataap
Master
 Bericht 

Hmmmm.... Blijkt dus dat de airco ergens lek is. Een maand geleden bijgevuld, heerlijke koelkast, nu geen koude lucht meer. Lekker. Aan onderdelen alleen al zo'n €600,-. Dat wordt weer genieten :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Aan onderdelen alleen al zo'n €600,-

Dan zou er meer kapot moeten zijn dan een lekje...

250 voor compressor
150 voor condensator

Blaataap
Master
 Bericht 

Scaniafan schreef:
250 voor compressor
150 voor condensator

Ja.... Mister Auto geeft andere prijzen :[

Compressor €380,-
Condensator €122,-
Droger €44,-

Dan nog druktest/lektest/afvullen. Kom ik ex arbeid op iets minder dan €600. Komt doordat ze het systeem hebben veranderd met de facelift. Pre-facelift onderdelen zijn goedkoper.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Mister Auto geeft andere prijzen

Bogijn.nl
Vind je het ergens goedkoper krijg je 10% van dat bedrag terug en rekenen ze die prijs. Ideaal 8)
Misterauto blijkt soms helemaal niet zo goedkoop te zijn :nah:

Blaataap
Master
 Bericht 

Bogijn.nl

Jammer dat bij de meeste onderdelen "Niet leverbaar" staat :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Jammer dat bij de meeste onderdelen "Niet leverbaar" staat :[

Oh :roflol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Je hebt gelijk hoor, je kunt je heel erg afvragen wat de meerwaarde is als je zo veel snelweg rijdt. Maar het zit er nu op en ik heb er niet actief last van, dus dan ga ik er niet moeilijk om doen.

Ik merk dat ik ook wat pingpong. Van sportief, naar comfort, naar sportief, en nu neig ik bij de volgende weer naar comfort. Ik heb de ideale middenweg nog niet gevonden blijkbaar :P

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik nam gister een bochtje zoals ik 'm met de Seat weleens nam, met 70km/h had de Seat niet zoveel problemen, stuurde d'r aardig strak doorheen.
Gister reed er zo'n sjonnie in z'n 307 met piepende banden met het gevoel dat de auto eigenlijk helemaal niet door de bocht wilde erlangs :x

Op snelwegen rijdt echter de 307 10x zo fijn dan de Seat. Die Seat was zo ontzettend stroef geveerd dat je een kiezeltje op de snelweg nog voelde zeg maar...

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Ik merk dat ik ook wat pingpong. Van sportief, naar comfort, naar sportief, en nu neig ik bij de volgende weer naar comfort. Ik heb de ideale middenweg nog niet gevonden blijkbaar :P

Hahaha, ik rij ook niet bepaald een middenweg :lol: :lol: Het is ook een afweging van je budget en wensen op het moment van aanschaf. In mijn geval kwam dat uit op het meest comfortabele dat binnen het gestelde budget paste :woop: :woop:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Dan moet je eens in een alfa gaan rijden... dat is pas zenuwachtig.

Afhankelijk van het model en de banden. Maar ik zou het 'direct' willen noemen i.p.v. zenuwachtig.

Misschien maar goed dat ik mijn belastingcenten nog niet heb. Dit is toch mooi en bijna gratis:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 22051.html

Joël D.
Master
 Bericht 
JTS....

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Topauto:
Citaat:
Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 13 juni 2017
Dagen Eigenaar: 3
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 9
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 08 juni 2017
Dagen Eigenaar: 5
Eigenaar tot: 13 juni 2017
Eigenaar 8
Eigenaar van: 16 mei 2017
Dagen Eigenaar: 23
Eigenaar tot: 08 juni 2017
Eigenaar 7
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 07 april 2017
Dagen Eigenaar: 39
Eigenaar tot: 16 mei 2017
Eigenaar 6
Eigenaar van: 19 mei 2015
Dagen Eigenaar: 689
Eigenaar tot: 07 april 2017
Eigenaar 5
Eigenaar van: 05 februari 2015
Dagen Eigenaar: 103
Eigenaar tot: 19 mei 2015
Eigenaar 4
Eigenaar van: 25 september 2014
Dagen Eigenaar: 133
Eigenaar tot: 05 februari 2015
Eigenaar 3
Eigenaar van: 04 augustus 2014
Dagen Eigenaar: 52
Eigenaar tot: 25 september 2014
Eigenaar 2
Eigenaar van: 12 juni 2013
Dagen Eigenaar: 418
Eigenaar tot: 04 augustus 2014

Injectie
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Je hebt gelijk hoor, je kunt je heel erg afvragen wat de meerwaarde is als je zo veel snelweg rijdt. Maar het zit er nu op en ik heb er niet actief last van, dus dan ga ik er niet moeilijk om doen.

Saab 9-5 met Bilstein B6 schokbrekers

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Alleen is een 9-5 dan weer zo'n ouwelullenbak. [emoji14] Ik denk dat ik een F11 ga zoeken over een tijdje. En dan ook een setje Bilstein eronder. Of een XF Sportbrake, zelfde verhaal.

406
Master
 Bericht 
Standaard F11 komt toch redelijk in de buurt van die ideale middenweg?

Joël D.
Master
 Bericht 
F11 is ook een boot. Met het standaardonderstel in ieder geval.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Daarom sportonderstel of zelf andere dempers/veren monteren.

406
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
F11 is ook een boot. Met het standaardonderstel in ieder geval.

Vond ik niet. Was dan wel een F10, ik weet niet hoe groot dat verschil is.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat zou weinig verschil moeten maken. Maar mogelijk dat er al een sportonderstel onder zat? En jij komt uit een Peug natuurlijk ;)

406
Master
 Bericht 
Referentiekader speel natuurlijk mee. Het is zeker minder strak dan een quattro porte. Maar om het een boot te noemen gaat wel ver. De F10 waar ik mee reed had geen sport onderstel denk ik. Was een redelijk basic 520d.

Dat gezegd hebbende, ik heb geen auto's gereden die oncomfortabel hard zijn. De minst comfortabele auto waar ik mee gereden heb is een 2001 Toyota HiLux, want bladveren en onbeladen bak.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mja, wat is oncomfortabel? Ik heb in een Leon II Ph1 gezeten met sportonderstel en 17". Dat vond ik echt een vreselijke stuiterbak. Datzelfde model zonder sportonderstel op 16" is een wereld van verschil.

406
Master
 Bericht 
Is natuurlijk van een aantal factoren afhankelijk. Afmeting en gewicht speelt daarin ook een rol. Zo is die Ferrari GTC4Lusso comfortabeler dan de A- en B-segmenters waar ik mee gereden heb. Mijn moeder geloofde het echt niet toen ik haar vertelde dat die bak comfortabeler is dan haar fordje focus.

RRL
Master
 Bericht 
Grotere wielbasis helpt al mee. Meeste kleintjes hebben de wielen te kort op elkaar om oneffenheden lekker weg te filteren.

Dat die Ferrari comfortabel is zal wel met een adaptief onderstel te maken hebben. Panamera had het idem, in comfort zweven terwijl het in sport plus plankhard werd. Laatste stand zakte de auto ook, iets wat anders pas bij hogere snelheden gebeurt.

adinsx
Master
 Bericht 
Mégane bij de dealer vandaag voor onderhoud:
120.000 beurt (olie, filters, etc.)
Airco-servicebeurt
Remschijven voor (vermoed dat ze richting te dun gaan. Nog nooit vervangen overigens)
Remolie verversen
Eerste APK

Om met de laatste te beginnen, die is binnen aldus RDW:
Afbeelding

Rest hoor ik vast vanavond wel. :[

Ton.
Master
 Bericht 
Gisteren een paar kilometer in de nieuwe e-Golf gereden.
Dat is best tof!

adinsx
Master
 Bericht 
Elektrisch rijden is leuk, maar dat weet je pas zodra je er mee gereden hebt. Bottleneck blijft natuurlijk wel actieradius voor de veelrijders.

zadkine
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Elektrisch rijden is leuk, maar dat weet je pas zodra je er mee gereden hebt

Hebben er inmiddels >80K km ervaring mee.
(Morgen verwacht ik de 80000 op de km teller van de batterijwagen te zien passeren, de outlander heeft uiteraard inmiddels ook een paar duizend km electrisch gereden.)

snovvdog
Master
 Bericht 
De lage top is een show-stopper voor mij, baas had jaren geleden een Leaf, en dat dat ding tegen de 150 aan op houdt is heel frustrerend. ''je mag niet sneller'' is geen argument, je kan wel sneller, en dat doe ik ook zelf dagelijks...

zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
De lage top is een show-stopper voor mij, baas had jaren geleden een Leaf, en dat dat ding tegen de 150 aan op houdt is heel frustrerend. ''je mag niet sneller'' is geen argument, je kan wel sneller, en dat doe ik ook zelf dagelijks...

Neem dan een Tesla X, S of oudere roadstar (met nieuwe batterijen)
De topsnelheid noemen als showstopper voor elektrisch rijden getuigt van gebrek aan inzicht van wat er elektrisch kan en rond rijdt.

adinsx
Master
 Bericht 
Ik heb er over nagedacht. Een i3, Zoe of Ampera-e als leaser te nemen begin 2018. (4% bijtelling is daarnaast ook best lekker) Maar ik vind het nog te vroeg. Kijk ik naar mijn zakelijke ritten dan kan het qua actieradius, alleen die 'afhankelijkheid' van opladen staat me nog wat tegen.
Als ik 's avonds laat terug rij moet het vlot kunnen en als dat betekent dat ik thuis niet haal en dan dus 'rustig aan moet doen' zit dat nog niet in mijn systeem.
Met een brandstofauto is het gewoon makkelijker.

Maar als ik zo kijk wat alle autofabrikanten en importeurs gaan bieden binnen nu en vijf jaar qua modellen wordt de volgende leaser vast een EV.

Kortom, ik hou liever nog even vast aan flexibiliteit.

zadkine
Master
 Bericht 
Die ampera van eind dit jaar zou met zijn 60KWH accu 300 km makkelijk moeten kunnen halen als actie radius.
Ga ik uit van mijn leaf dan is 360 km een redelijke schatting (6km/kwh) mist je die 60 KWH ook allemaal mag gebruiken.
Rij je wat meer door (aannemend dat de weg stil genoeg is om te kunnen doorrijden), dan kom je op 4-5 km/kwh....dus 250 km range.

406
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Neem dan een Tesla X, S of oudere roadstar (met nieuwe batterijen)

€€€€€

A4
Master
 Bericht 
Elektrisch rijden gaat interessant worden als ze wat aan de actieradius gaan doen. Ik sta er echt niet afwijzend tegenover.
Onlangs in een Golf 7 GTE gereden en dat is best leuk. Tesla Model S, ik vind het super wagens. Alleen als je na een paar honderd kilometer trappen zonder stroom staat vind ik het minder grappig.

Blaataap
Master
 Bericht 

A4 schreef:
Alleen als je na een paar honderd kilometer trappen zonder stroom staat vind ik het minder grappig.

Mja.... Dat vind ik met mijn benzinebak ook minder grappig.

Pagina 21 van 25 [ 1205 berichten ]