» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 31 van 33  [ 1626 berichten ]
A4
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Nietus

Het was een grapje :duh:

Scaniafan
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
En heel misschien Tiguan, maar ook die knalt omhoog qua prijs.

Waarom dan niet van de Kodiaq?

A4
Master
 Bericht 
033er schreef:
een Astra

Ja leuk voor als je 93 bent met een paar fietsen achterop richting de Veluwe.

adinsx
Master
 Bericht 
033er schreef:
VAG verplichting nu wel of niet keihard?
Als wel eens gedacht aan een Astra ST in het rood met 200 pk (en evt. automaat)? Met een paar leuke opties, 38K

Ja, VAG is de norm, maar hij zei niet direct nee. Een ander merk naast Renault-aandragen ga ik niet doen. Dat kan ik namelijk niet verantwoorden / motiveren.
"Waarom zou je Renault willen blijven rijden?" was de vraag van de CFO. Dat kon ik uitleggen. Iets met vader werkzaam bij Renault, paplepel ingegoten, mooie frisse modellen, en lagere fiscale waarde.
Uiteraard moet het onder aan de streep ook voor het bedrijf aantrekkelijk zijn, maar daarom dus afgesproken om wat offertes op te vragen. :thumb:

Injectie
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Ja leuk voor een paar fietsen achterop richting de Veluwe.

Hmm zo zag mijn saab eruit vanochtend.

adinsx
Master
 Bericht 
A4 schreef:
post4405065.html#p4405065 schreef: een Astra
Ja leuk voor als je 93 bent met een paar fietsen achterop richting de Veluwe.

U zei :roll:
Afbeelding

Ok, we gingen naar Texel...

RRL
Master
 Bericht 
Van een Mégane RS naar een steesjun met sleurhut en nu ook nog een fietsendrager. Oei :lol:

adinsx
Master
 Bericht 
Je vergeet de zomervakantiecombinatie... De fiets voorop de dissel van de sleurhut :[

Overigens in september nog een weekje vrij. We wilden thuisblijven, maar toch maar weekje vakantiepark (De leistert https://www.leistert.nl/nl/accommodatie ... iendelijk) geboekt. Rara wat gaat er op de haak mee :x

406
Master
 Bericht 
Je schoonmoeder?

Schep
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Heldere tips Schep. Ook wat betreft Passaai.

:thumb:
Die Passat is echt een hele goede auto, maar ik ben toch wel blij dat ik voor de Tsjechische variant ben gegaan. Ik heb 2 jaar tegen het dashboard van een Golf 7 aan zitten staren, dan is zo'n Passat wel erg bekend allemaal.
Ook vind ik de Sportline bij de Superb mooier dan de R-line bij de Passat. R-line op een Golf 7.2 is wel weer geslaagd. Zeker met die LEDjes overal.
Als ik morgen mijn auto kort zou rijden zou ik zonder probleem weer voor een Superb kiezen. Maar dan wel een Sportline.
Als ik begin 2018 mijn auto kort rijd wacht ik even op de Tesla Model 3 :lol:
KanarieVW schreef:
Met de huidige VW navi systemen is niks mis. De Discover Media Gen1 had ik in de golf en was traag. Heb nu de gen2 en die werkt super. Beste wat ik tot nu toe in auto's gezien heb. Verschil met de pro is dat die op Google Maps draait. Leuk maar niet noodzakelijk.heb die nieuwe touch versie nog niet gebruikt.

Wekrt Gen 2 nog met SD kaart? Ik merkte het grootste verschil na de overstap op een systeem met HD, moet ik zeggen.
Verschil met de Tsjechische Passat is dat er helemaal geen online navi of verkeersinfo mogelijk is. In NL allemaal niet zo'n drama, maar vooral in grote buitenlandse steden gooi ik Waze aan voor de snelste opties.
Scaniafan schreef:
Waarom dan niet van de Kodiaq?

Eigenlijk wel een goede. Even een snelle klik exercise bij leaseplan komt zo'n €40,- in de maand goedkoper uit dan mijn Superb, met vergelijkbare opties.
Wel een levertijd van een jaar, momenteel :lol:
En ik vond 9 maanden wachten op mijn Superb al lang ;)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Gen 2 heft inderdaad online verkeersinfo en dat is wel heel erg fijn. Had de dynamische routebegeleiding altijd uit staan in de golf. TMC is gewoon ruk. Maar dat online spul geeft je echt mooie routes om de files heen. Werkt perfect. Enige wat ik mis is een icoontje als er verkeer is en hij van de route af gaat wijken. Heb daarom maar het geluid aanstaan.

RRL
Master
 Bericht 
Online verkeersinfo én kaartupdates zag ik. Eindelijk beginnen fabrikanten in te zien dat dat nodig is om een fatsoenlijk alternatief te zijn op telefoon als navigatie.
Schep schreef:
R-line op een Golf 7.2 is wel weer geslaagd. Zeker met die LEDjes overal.

Check. Vind de normale 7.2 niet zo bijzonder, juist door de rechte voorbumper wat gezapig. R-line is dan weer gaaf, zou ik op de shortlist zetten.

Schep schreef:
Verschil met de Tsjechische Passat is dat er helemaal geen online navi of verkeersinfo mogelijk is. In NL allemaal niet zo'n drama, maar vooral in grote buitenlandse steden gooi ik Waze aan voor de snelste opties.

Hoezo in NL geen drama? Juist ivm de verkeersdrukte hier vind ik de verkeersinfo fijn, mis ik in het buitenland niet zo vaak.

-Joske-
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
We wilden thuisblijven, maar toch maar weekje vakantiepark (De leistert https://www.leistert.nl/nl/accommodatie ... iendelijk) geboekt. Rara wat gaat er op de haak mee :x

Die combinatie valt niet te missen als ik je zie rijden. :lol:

A4
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
Hmm zo zag mijn saab eruit vanochtend.

adinsx schreef:
U zei :roll:

Ojee... No hard feelings gasten :thumb: :lol:

adinsx
Master
 Bericht 
De Golf 7.2 staat inderdaad op de shortlist samen met de Mégane en Leon.
Golf dan wel zonder DSG, maar wel de nieuwe 1.5 TSI en goed aangekleed.

VOlgende week zaterdag kan ik terecht bij VW om ook even met een Pasaai te sturen.
Ik denk uiteindelijk overigens dat een D-segmenter boven leasebudget uitkomt, maar wie niet waagt...

Edit:
De Golf is ruimer dan een Mégane en Leon. Hou het nog maar even stil, want de wederhelft wil nu een D-segmenter. O:) En als ze eenmaal gewend is aan het idee dat de bijtelling 150,- netto meer wordt, kan er ook wel een volle C-segmenter vanaf straks :[

Schep
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Hoezo in NL geen drama? Juist ivm de verkeersdrukte hier vind ik de verkeersinfo fijn, mis ik in het buitenland niet zo vaak.

De verkeersdrukte in NL ontwijk ik zoveel mogelijk. Allereerst haat ik ochtenden, dus op een normale kantoordag vertrek ik pas rond 8:30 - 9:00 van huis, en rij na 18:00 pas weer terug.
Mijn vaste route naar kantoor rijdt altijd wel door (ik kom de snelweg op na de file, ga er af voordat het weer vastloopt, met tussendoor 1 bottleneck die toch niet te ontwijken is), Schiphol moet ik altijd einde middag of 's ochtends vroeg zijn, klant in Eindhoven gaat ook goed, want ik rij naar het Zuiden terwijl de rest naar het Noorden wil, en de meeste meetings on-site plan ik nooit voor 10:00 of later dan 16:00.

Mijn 'vaste' bottlenecks (A1 bij Eemnes, A12 bij Zoetermeer, A28 bij Rijnsweerd en A2 bij Culemborg) zijn met omrijden of binnendoor toch niet sneller te doen, ook niet met online verkeersinfo.

Uiteraard vink ik het op mijn nieuwe auto wél aan, maar ik kom zonder ook prima de Nederlandse spits door.

406
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Mijn 'vaste' bottlenecks ([...] zijn met omrijden of binnendoor toch niet sneller te doen, ook niet met online verkeersinfo.

Dat is dus het probleem in NL. Ik FR vind ik het bijzonder fijn werken, elke 2 minuten een nieuwe route van de navi vanwege files en zo kris kras langs alle druktes langs/door parijs heen :woop:

adinsx
Master
 Bericht 
Ik heb TomTom Live informatie, en dat werkt ook erg goed moet ik zeggen. Tijdje terug met een jaar verlengt, en zelfs in Kroatië weet hij waar het druk is. Vanaf de Lidl in het dorpje kreeg ik een sluiproute. Echt smalle straatjes, maar we gingen mooi om de drukte heen.

406 schreef:
Je schoonmoeder?

Haha, die gaat zelf met de auto inclusief schoonpa en de border collie van ze.

Jep, oppas weer bij de hand dus O:)

-Joske- schreef:
Die combinatie valt niet te missen als ik je zie rijden. :lol:

Ohjee, je woont er in de buurt? Nou, als het lekker weer is blijft de combinatie lekker bij de boerderijwoning staan. Zo niet gaan we maar weer op pad. Derde keer daar overigens. Fijne plek :thumb:

Ontopic:
Einde middag even bij de huisdealer twee offertes laten maken. Talisman en Mégane. Ben wat betreft beide nog aan het twijfelen om toch het panoramadak toe te voegen. Dan de stoelverwarming maar laten vervallen.
Tevens kinderstoeltjes gepast. Net zo ruim als huidige Mégane, dus dat viel mee.
Morgen even passen bij de Leon.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ik zou het panoramadak er zeker in doen. Krijgt je auto toch een andere uitstraling van. Vind het soms nog wel jammer dat ik het vergeten ben in de Tig.

RRL
Master
 Bericht 
Als een panoramadak in het budget valt zeker doen. Kan hopelijk ook gewoon open?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Wat is het nut ervan? Irritante zon van bovenaf en snoept hoofdruimte

adinsx
Master
 Bericht 
Hoofdruimte maakt me met 1,76 totaal niet uit. En inderdaad het geeft veel licht. Daarnaast heerlijk om met open dak te rijden. Hij moet dus wel open kunnen.
Ook de kids vinden het heerlijk. Zeker met donkere dakhemelbekleding, donkere ramen en zonneschermen is het vrij donker achterin.

Jep, ik ga nog eens even wat puzzelen.

RRL
Master
 Bericht 
Vind dat zonlicht juist lekker, beetje licht in de auto. En hoofdruimte is voor mij ook geen probleem, 1m75 en stoel altijd in de laagste stand.

ZX-driver
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Overigens in september nog een weekje vrij.

Hier ook, hoewel ik dat eigenlijk bewust zo gepland had.
Maar nee, geen sleurhut, maar een huisje in Sauerland! :)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Dan ben je een half jaar te vroeg :P

Schoenzool
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Talisman en Mégane

Zeker die Talisman vind ik een prachtige auto.

MAAR het is en blijft een Renault. Ik vind het verschrikkelijke auto's.
Het is dat ik er nu een heb via het werk/lease. Maar zelf zou ik zes nooit kopen.
Heb er veel problemen mee technisch gezien, belabberde wegligging, slechte stoelen, kleine pedalen

Blaataap
Master
 Bericht 

Met name het gedeelte over slechte wegligging, stoelen en kleine pedalen (?) vind ik wat raar.

Maar goed, weer zo'n 2000km volledig tevreden afgelegd met de Vel Satis. De tevredenheid over de autobahn, en dan vooral de staustellen ligt aanzienlijk lager.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
slechte wegligging

Mijn auto heeft geen degelijke weg ligging en de garage's kunnen niks vinden

Blaataap schreef:
stoelen

Te soft en het voelt alsof je voet in een te kleine schoen zit: opgevouwen

Blaataap schreef:
kleine pedalen

Weinig grip bij nat weer. En ziet er fragiel uit.

adinsx
Master
 Bericht 
Welk model had je ook alweer? Mégane III toch?
Onderstel hier is juist erg goed (GT line + 18"), stoelen zijn sportstoelen en zitten mij goed. Ok, het zijn niet de Recaro's uit de RS, maar ik pas er goed in. Niet heel lang ook, wel breed geschouderd, dat zit wel wat lastiger.

Ja, pedalen kunnen wel wat extra grip gebruiken. Ook aluminium? Met nette schoenen (bommels) en nat weer is het soms lastig.

ZX-driver schreef:
Hier ook, hoewel ik dat eigenlijk bewust zo gepland had.

Hut staat in de stalling. Dus lekker zo'n luxe boerderijwoning.
Sauerland is mooi trouwens, ook in de zomer. ;)

Schoenzool
Master
 Bericht 
Clio IV heb ik

Blaataap
Master
 Bericht 

Het grootste deel is en blijft persoonlijke voorkeur want slechte auto's worden zo goed als niet meer verkocht.

Slechte banden en schoenen daarentegen.

RRL
Master
 Bericht 
Wegligging vond ik bij de Laguna III ook niet overweldigend. Zeker met de 18" (affabriek optie) zomerset was de auto enorm gevoelig voor spoorvorming, zolang er niets achter mij aankwam bleef ik meestal links zodat het iets rustiger reed. Iets, want de auto heeft altijd een lichte trek naar rechts gehad, continu wat tegen moeten sturen.

Buiten dat fijne auto, rustige dCi 150 en prettige stoelen.

Blaataap
Master
 Bericht 

En je hebt die auto niet eens fatsoenlijk uit laten lijnen? Want dat gedrag hoort niet.

basjuh1981
Master
 Bericht 
406 schreef:
Je schoonmoeder?

Die gaat in de dakkoffer.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dan ben je een half jaar te vroeg

Wintersport??? Nee, niets voor ons! :lol:

adinsx schreef:
Hut staat in de stalling. Dus lekker zo'n luxe boerderijwoning.

Ah, dat kan ook!
Veel plezier! ;)

adinsx schreef:
Sauerland is mooi trouwens, ook in de zomer.

I know, ben er wel vaker geweest. :)

basjuh1981 schreef:
Die gaat in de dakkoffer.

:lol: :lol:

406
Master
 Bericht 
Over die pedalen van Renault, in de 3 renaults waar ik mee heb gereden (Megané IIph2, Megane III en Twingo III) viel ook mij het op dat de pedalen wat aan de kleine kant waren. Groter probleem vond ik echter de positionering, veel te dicht op elkaar. Gebeurde regelmatig dat ik met laten opkomen van de koppeling achter het rempedaal bleef hangen. Die twingo was sowieso niet fatsoenlijk te rijden, zitpositie viel niet fatsoenlijk te krijgen :x

ZX-driver
Master
 Bericht 
Misschien is het wel een Frans trekje? Ik herinner mij nu ineens dat het met mijn Citroën ZX altijd lastig rijden was als ik mijn dikke werkschoenen aan had. Ik bleef makkelijk haken en moest als ik een klein boodschapje moest halen tijdens werktijd altijd mijn werkschoenen uit doen.

Met de Focus heb ik hier totaal geen moeite mee.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
406 schreef:
Gebeurde regelmatig dat ik met laten opkomen van de koppeling achter het rempedaal bleef hangen.
Dat heb ik ooit met een (eerste?) generatie Corolla gehad. Daar kon m'n voet niet op de koppeling. Moest 'm op de wielkast zetten en dan schuin indraaien om met de zijkant van m'n voet de koppeling de bedienen, anders zat ik op het rempedaal. Gelukkig hoefde ik er maar een paar honderd meter mee te rijden...

lacheisleuk
Master
 Bericht 

De Fiat500 heeft hetzelfde... Daar kan je niet knap in zitten.

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
En je hebt die auto niet eens fatsoenlijk uit laten lijnen? Want dat gedrag hoort niet.

Ik ga er vanuit dat in die 160k wel een paar keer aangekaart is. Gebeurde met zomer- en winterset er onder.

Blaataap
Master
 Bericht 

Typisch iets voor een auto die slecht is uitgelijnd. Helaas zijn veel Renault dealers echt niet klantvriendelijk of ter zake kundig.

Feitelijk
Master
 Bericht 
406 schreef:
Groter probleem vond ik echter de positionering, veel te dicht op elkaar

Ik rijd op sokken. Ik heb lang geleden wel smalle schoenen gekocht maar dat steeds wisselen gaat vervelen.

adinsx
Master
 Bericht 
Wederhelft appt een linkje door terwijl ik van sporten terugkom. Is dat zo'n Mégane GT zoals je offerte van hebt? Gaaf!!

https://www.youtube.com/watch?v=z9aG2mMIK4E

:thumb:

Schoenzool
Master
 Bericht 
406 schreef:
Groter probleem vond ik echter de positionering, veel te dicht op elkaar.

Ja dat ook inderdaad. Gebeurd mij ook regelmatig. Zeker ook omdat ik een wat bredere voet heb.

406 schreef:
zitpositie viel niet fatsoenlijk te krijgen

Dat heb ik bij die Clio. Vreselijk. Denk je goed te zitten, dan toch weer niet.
Ben misschien te groot voor die stoeltjes.

Renault, ik denk dat je er van moet houden.
Maar wat ook eerder gezegd werd in dit topic .... iedere auto kan wat hebben en iedereen vind een andere auto fijn

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik heb zo'n Clio IV een middagje mee gehad omdat ik die mogelijk als bedrijfsauto zou kunnen gebruiken. Wat een onding. Snel weer ingeleverd en maar privé tegen kmvergoeding gaan rijden.

adinsx
Master
 Bericht 
Er is een reden waarom de wederhelft mijn auto meeneemt bij langere ritten.
Nee, zo'n Clio IV Estate rijdt best wel prima. Onderstel vind ik wel lekker. De stoelen zijn ruk want hebben niet veel zijdelingse steun. Pedalen dicht bij elkaar? Kan best, ben het wellicht gewend van de Mégane.

Zaterdag mijn referentiekader maar wat bijstellen dan tijdens proefrit Passat en Golf. :[

Blaataap
Master
 Bericht 

adinsx schreef:
proefrit Passat en Golf. :[

Zorg er wel voor dat je niet de standaard gemonteerde stoelen hebt. Die wil je echt niet.

adinsx
Master
 Bericht 
In de offerte gaat het een Highline R (Passat) en Comfortline business R ( Golf) worden. Wat er klaar staat nog geen idee. Gaat me overigens vooral om het onderstel. De stoelen kan ik wel weer proefzitten bij een model in de showroom.

Blaataap
Master
 Bericht 

adinsx schreef:
Gaat me overigens vooral om het onderstel

Des VW: Vrij stug gedempt, maar verrassend zacht geveerd.

RRL
Master
 Bericht 
Stoelen zit nog wel een verschil in uitvoering. Comfortline vlak, Highline dan weer anders. Business volgens mij nog weer anders, krijg je de ergonomische stoelen.

Doe mij de eenvoud in stoelen van BMW maar: standaard ruk, sportstoelen veel comfortabeler en flinke, in breedte verstelbare, steun.

Pagina 31 van 33 [ 1626 berichten ]