» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 19 van 25  [ 1207 berichten ]
KanarieVW
Master
 Bericht 
Kreeg vanmorgen een aangename upgrade van Sixt in München. Ik mocht van de aardig dame kiezen wat ik wilde in het 'sport' assortiment. Nu 400km aan het sturen in een M6! Wat een beest zeg. Jammer dat het zeikt van de regen. De Achterkant word daar wel wat vrolijk van.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Jezus! Omdat je zo vaak huurt, ofzo? Er zijn slechtere huurauto's te verzinnen...

Archiebald
Master
 Bericht 
Wauw, hoeveel punten heb jij daar verzameld?!

RRL
Master
 Bericht 
Prima rental :respect:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
De geplande brandstofrekening is zojuist ook verviervoudigd [emoji38]

KanarieVW
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Jezus! Omdat je zo vaak huurt, ofzo? Er zijn slechtere huurauto's te verzinnen...

Ben bij sixt al jaren Platinum member ja. Dan krijg je soms wat leuks op zn tijd. Wat er in München hebben staan is bizar. Een afdeling vol met alle M en AMG modellen, in coupe of cabrio. Paar Mustangs en nog wat snel spul.
Beetje jammer van het weer en het is ook nog eens super druk. Vanmorgen 1 poging tot de top gedaan maar bij 265 mocht ik remmen. Nu met de regen doe ik maat wat rustiger. Wel heel de weg heerlijk radio V8 aan.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Gaaf zeg. Geniet er van! Hoeveel zuipt het?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Gooide er 50 liter in voor 400km plezier. Heb ik niet eens echt gek kunnen doen. Laatste 100km alles op 'sport plus' gezet. Dan komt ie wel lekker los. Zeker met nat weer heb je echt een fluwelen voet nodig om niet elke rotonde dwars uit te komen :-)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Toch leuk om eens gehad te hebben. Maar wat een prijzen zeg...350 dollar voor een dagje, zo'n M6. Wel een dag lachen, dat wel.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Toch leuk om eens gehad te hebben. Maar wat een prijzen zeg...350 dollar voor een dagje, zo'n M6. Wel een dag lachen, dat wel.

Dat heb ik er lang niet voor betaald. 175,- inclusief full coverage en onbeperkt KM's.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Maar jij bent platinum member, dat scheelt. Al had je natuurlijk ook een doorsnee bak kunnen huren voor de helft van het geld. En veel minder lol. Plus, als je het omrekent per pk, valt de huurprijs best mee.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Al had je natuurlijk ook een doorsnee bak kunnen huren voor de helft van het geld. En veel minder lol. Plus, als je het omrekent per pk, valt de huurprijs best mee.

Meestal huur ik wel wat fatsoenlijks na gelang de afstand die ik af moet leggen. Niet zo'n zin om een paar honderd KM in een Polo ofzo te moeten afleggen als het niet nodig is. Zo'n dag reizen een paar keer in de week is al vermoeiend genoeg. Daarbij moet je af en toe ook een keer jezelf wat gunnen. Als ik dan voor een paar tientjes meer zo'n bak een dag meekrijg is dat toch mooi! Thuis ga je het niet doen.

RRL
Master
 Bericht 
Voor die paar tientjes inderdaad mooi doen. In Duitsland kan je op de snelwegen het vermogen nog redelijk aanspreken en heb je nog voldoende leuke regionale/lokale wegen. In NL is wat leuks huren vrij zinloos, aantal wegen waar je echt lekker kan rijden is schaars.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Meestal huur ik wel wat fatsoenlijks na gelang de afstand die ik af moet leggen. Niet zo'n zin om een paar honderd KM in een Polo ofzo te moeten afleggen als het niet nodig is. Zo'n dag reizen een paar keer in de week is al vermoeiend genoeg. Daarbij moet je af en toe ook een keer jezelf wat gunnen. Als ik dan voor een paar tientjes meer zo'n bak een dag meekrijg is dat toch mooi! Thuis ga je het niet doen.
Dat snap ik ook zeker, ik bedoelde meer gewoon een Golf of een 3 ofzo, zoals je zelf ook hebt. Maar de lol is ook belangrijk met de hoeveelheid die jij onderweg bent, dat is zeker waar. Plus ik neem aan dat je genoeg factureert waardoor het gewoon rendabel blijft :P

jack19
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Nou, een A4 uit 2015 is toch verre van goedkoop tweedehands. Ik heb het geld er niet voor liggen hoor.
Spaarpotje voor de verzekering en reparaties lijkt me niet verkeerd. Of zijn die TFSI-problemen nu eindelijk opgelost?

Mwa met deze kilometerstand is het op zich wel te doen gelukkig. Vrouwlief was tegen tot ze zelf gestuurd had,.

Mbt de tfsi problemen, het olie zuipen zou verleden tijd moeten zijn... Ben benieuwd. Potje is er wel, verzekering was al duur ja maar heb flink korting dankzij de vele antidiefstal ellende en een eigen afgesloten oprit.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ruim 20k vanafprijs als ik zo op Gaspedaal kijk...ik heb het niet liggen hoor :D Maar goed, mooi dat jij het wel hebt. Kun je tijden mee vooruit als het goed is.

Hopelijk is het olie zuipen inderdaad voorbij. Maar als ik de kwaliteit van VAG de afgelopen jaren zie, zou ik er niet blindelings vanuit gaan.

adinsx
Master
 Bericht 
Een collega heeft sinds enige maanden een zeer net uitziende A4 Avant 2.0 tfsi. Het is maar goed dat hij er een jaar garantie op heeft... Olielampje ging soms branden bij langzaam rijden en een bocht maken.
Gemeten, gezocht. Waarschijnlijk niets aan de hand meneer, rij maar door.
Het blok had al de Hartog-aanpassingen met verbeterde zuigers e.d. vanwege olieverbruik.

Paar weken later begon het lampje vaker aan te gaan, collega vertrouwde het niet meer. "Ik hoef hem pas terug als het opgelost is". Oliedruk bleek dus nagenoeg nihil. Blok kortweg aan gort inclusief turbo. Nokkenassen ingesleten. Totaal een kostenpost van 7500,-, exclusief een maand de huurauto (volgens dealer 100,- per dag). Al met al: Hij heeft hem weer terug, het rijdt weer geweldig, maar echt lekker voelt hij zich er nog niet bij.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja, de nieuwere VAG's zijn echt top auto's :x
Mijn oom heeft een nieuwe Audi Q5 die al 2x bij de garage heeft gestaan in 30k omdat het blok niets meer deed. Echt kwaliteit. Gelukkig zijn VAG dealers en PON altijd heel erg coulant over garantie :roflol:

adinsx
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
post4371899.html#p4371899 schreef: Het asfalt ligt er goed bij Binnenkort nog beter.

Krijgt een nieuw laagje ja?

Ze gaan wel vervelend doen...:
A18 niet langer racebaan van de Achterhoek. Meer flitsers dit jaar

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ja, de nieuwere VAG's zijn echt top auto's :x
Mijn oom heeft een nieuwe Audi Q5 die al 2x bij de garage heeft gestaan in 30k omdat het blok niets meer deed. Echt kwaliteit. Gelukkig zijn VAG dealers en PON altijd heel erg coulant over garantie :roflol:

De problemen van de TFSI zijn hoofdzakelijk van 2009 tot 2012. Na die periode zijn er nagenoeg geen problemen meer mee geweest. Elke fabrikant heeft wel eens een misser en elke auto kan stuk gaan. Dat moet jij met je Peugeot toch weten. Die hebben de afgelopen decennia überhaupt geen fatsoenlijke auto meer gemaakt. Alleen hoor je er bij VW veel meer over, omdat er vele malen meer VW's verkocht worden dan Peugeots.
De broer van de achterneef zijn zwager heeft ongetwijfeld ook eens een probleem gehad met een auto. Zal wel een slecht merk zijn geweest! :roflol: (of gewoon pech :roll: )

Archiebald
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
vele malen meer VW's

Het valt mij wel vaak op hoevaak je in groepjes VAG/VW's rijdt. Echt bizar.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Collega van me met een Peugeot 508SW... 2 ton gereden, airbags hebben storing die niet op te lossen is, parkeersensoren zouden volledig vervangen moeten worden vanwege een niet te identificeren storing, gister waaide een stuk kunststof langs de voorruit eraf en de garage krijgt de melding dat 'ie onderhoud moet hebben niet gereset :lol: :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Even kijken problemen bij VAG:
- Olieverbruik
- slappe kettingen
- Trillende remmen om de 5k bij Audi
- DSG problemen
- Pompverstuivers die snel kapot gaan
- blokken die stuk lopen
- EGR problemen
en nog wel wat dingen. Zijn ook geen kleine dingetjes

Tuurlijk hoor je er meer over omdat er meer verkocht zijn, maar ook omdat er gewoon ontzettend veel gezeik mee is. VAG is de laatste jaren gewoon ontzettend slecht. Gewoon bijna nieuwe auto's die ook echt niet goedkoop zijn is gewoon constant gezeik mee.

En je wuift wel erg makkelijk weg dat Volkswagen 3 jaar lang slechte motoren heeft geproduceerd en verkocht, alsof het niets is. En VAG pakt ook geen verantwoordelijkheid. Laat de klanten gewoon stikken.

Tuurlijk, elk merk en elke auto heeft z'n dingen. Je hoort mij niet zeggen dat bijvoorbeeld Peugeot perfect is. Die hebben ook genoeg rare storingen ook in vrijwel nieuwe auto's (bijv. de 308)

Ik ken echter aardig wat mensen met VAG auto's, staat thuis ook 1 die wel vrijwel probleemloos is, maar ook zoveel die er constant gezeik mee hebben. Een aantal andere familieleden/kenissen in Citroën, Peugeot en Volvo rijden rustig probleemloos verder terwijl de oh zo goede betrouwbare VAG auto's constant bij de garage staan (lees elke +- 2 maanden) voor weer iets anders.

Nee, na 2007 modellen zou ik geen VAG meer kopen. En dat is erg jammer want VAG maakt wel erg mooie auto's. Golf, Passat, Touareg, A4, A6, Q5, Q7, Exeo, Leon, Ibiza, Octavia, Suberb, Kodiaq, Ateca. Allemaal stuk voor stuk mooie auto's. maar helaas de kwaliteit van een oude Dacia

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
gister waaide een stuk kunststof langs de voorruit eraf en de garage krijgt de melding dat 'ie onderhoud moet hebben niet gereset :lol: :lol:

Scaniafan schreef:
airbags hebben storing die niet op te lossen is

Misschien daarom wel niet? :[

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Alleen hoor je er bij VW veel meer over, omdat er vele malen meer VW's verkocht worden dan Peugeots.

Dat Peugeot 1.6 HDi motoren massaal kapot gingen is ook wel aardig bekend toch? En dat de 1.6 THP ook niet vrij van problemen was.
BMW N47 met distributiekettingen.
En zo zijn er van veel andere merken ook genoeg problemen.
Archiebald schreef:
Het valt mij wel vaak op hoevaak je in groepjes VAG/VW's rijdt. Echt bizar.

Dat heb ik meer met Volvos, die staan echt op elke straathoek.
Zei het een paar maanden terug nog tegen een maatje. Volgende dag draai ik ergens de parkeergarage in: rechts V40, links 2x V40, tegenover V40 en V60. Keek ik verder door de garage, stonden er nog meer.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Dat heb ik meer met Volvos

En ik juist met de 308SW :lol:
Links, rechts, voor je, achter je, bij bedrijven. Ze zijn echt overal :nah:
De V40 komt er vlak onder idd :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
Misschien daarom wel niet? :[

Nee, ik heb het toch over de melding "onderhoud"? Onderhoud is niet hetzelfde als reparatie. Dat van beide het lampje "Service" gaat branden is iets anders :[

Ding wordt gereset en zeikt na < 10 km rijden weer dat z'n olie vervangen moet worden

RRL
Master
 Bericht 
308sw zie je inderdaad ook echt overal. Liep met een collega mee naar zijn auto, stonden er al 3 308's bij de deur van de parkeergarage en die van hem stond daar niet eens bij :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Even kijken problemen bij VAG:
- Olieverbruik
- slappe kettingen
- Trillende remmen om de 5k bij Audi
- DSG problemen
- Pompverstuivers die snel kapot gaan
- blokken die stuk lopen
- EGR problemen
en nog wel wat dingen. Zijn ook geen kleine dingetjes

Excessief olie verbruik is niet uniek voor VW. En tot nu toe is alleen de TSFI echt een probleem motor wat dat betreft. Andere motor niet meer dan andere merken.

Slappe kettingen (rekbare) is ook niet uniek voor VW. BMW heeft bijvoorbeeld ook een hele serie motoren waar je je vinger niet aan wilt branden. Voornamelijk geleverd in de 1-Serie.

In het begin zijn er wat DSG types geweest met problemen. Maar hebben andere merken nooit problemen gehad met een serie bakken? Huidige bakken is niks mis mee.

Trillende remmen is alleen een probleem bij de RS3.

Pompverstuivers die kapot gaan was inderdaad in een type motor van VW waar het wel erg veel gebeurde. Maar wederom niet uniek voor VW. Hebben nog veel meer motoren last van gehad. Ook hebben de huidige diesel er geen last van.

Blokken die stuk lopen :fp: echt een VW kwaal inderdaad. Dat heet dikke pech. Is mij ook gebeurt bij een 2.0TDI. Kwam door een fout van een monteur. Om het dan maar een specifiek VW probleem te noemen :roll: .

EGR problemen is ook zo'n algemeen probleem.

Weinig specifieke VAG problemen dus, maar je hoort er veel verhalen over, omdat er heel veel KM's per dag in een VAG gereden wordt in Nederland. Snap aan de andere kant ook wel dat dat idee leeft bij sommigen, want je hoort degene die geen problemen hebben (en dat zijn er vele malen meer) natuurlijk niet ergens vertellen hoe 'geen probleem' ze hebben.

En je wuift wel erg makkelijk weg dat Volkswagen 3 jaar lang slechte motoren heeft geproduceerd en verkocht, alsof het niets is. En VAG pakt ook geen verantwoordelijkheid. Laat de klanten gewoon stikken.

Ze hebben inderdaad de problemen de de TSFI te lang genegeerd en hebben het ook slecht opgelost. Maar dat is maar 1 type motor van de weet ik veel hoeveel motoren die ze gebruiken.

na 2007 modellen zou ik geen VAG meer kopen.

Kan je rustig doen hoor. Je weet welke motoren er slecht zijn. Koop je toch een andere?
De algemene kwaliteit van VAG auto's is toch wel een heel stuk hoger dan wat voor Franse of Koreaanse auto dan ook.

033er
Pro
 Bericht 

Sja, zo kun je alles goedpraten. Toch vind ik ook bovengemiddeld veel problemen in de VAG groep. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de opstelling van PON.

KanarieVW
Master
 Bericht 
033er schreef:
Sja, zo kun je alles goedpraten. Toch vind ik ook bovengemiddeld veel problemen in de VAG groep. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de opstelling van PON.

Ik probeer niks goed te praten. Er zit alleen wel wat nuance in het gewoon opdreunen van de problemen die een fabrikant heeft gehad. Problemen hebben ze allemaal.

Het enige echte grote drama is met de TFSI motoren van bijna 10 jaar geleden en de rekbare ketting. Dat mensen nog steeds zo dom zijn zo'n auto te kopen 2e hands en dus de verhalen over die problemen nog altijd de kop op steken wil niet zeggen dat alles slecht is aan VAG. Je kan wel gokken een TFSI te kopen en dan gaan janken dat het misgaat, maar dat is dan toch echt je eigen schuld.

Het zijn allemaal dingen van jaren geleden. De huidige auto's is helemaal niks mis mee. Ieder geval niet meer dan bij andere fabrikanten.

Blaataap
Master
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Het zijn allemaal dingen van jaren geleden. De huidige auto's is helemaal niks mis mee. Ieder geval niet meer dan bij andere fabrikanten.

Dat is echt niet waar. Vooral de diesels moet je nu mee uitkijken. 1.6 t/m 3.0TDI's, allemaal gezeik mee omdat het gewoon slecht ontworpen is (lees: teveel op bezuinigd). Zowel consumentenspul als het zakelijke spul, er is gewoon teveel invloed van de accountants op het ontwerp en dat is niet goed voor de consument.

Nu moet ik wel zeggen dat het grootste probleem met VW Groep, niet per se VW Groep is of de invloed die de accountants hebben. Het is PON. Als je met dezelfde problemen in Duitsland of Zwitserland bij de dealer komt dan wordt het bijzonder voortvarend en netjes opgelost, terwijl hetzelfde probleem in dezelfde auto in Nederland plotseling "een producteigenschap" is of "binnen de toleranties valt" en je hemel en aarde moet bewegen wil je iets gedaan krijgen.

Maar goed, daar is PON dan niet uniek in. In ons landje kunnen heel veel importeurs nog het nodige leren op het gebied van dienstverlening en probleemoplossing. Hoe bijvoorbeeld Renault Nederland soms dingen oplost, daar lusten de vogels ook geen brood van hoor.

406
Master
 Bericht 
Afbeelding

Blaataap
Master
 Bericht 

Leuke huurauto :woop: :woop:

Vandaag nieuwe banden eronder. Kreeg nog een appje van de garagist - die met vakantie is :lol: - "Mooi op tijd".
Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Geven ze die Renooit nou voorrang op een Pleegoot :nah: :[ O:)

RRL
Master
 Bericht 
Welke Ferrari is dat?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Zunne 'station'

406
Master
 Bericht 
GTC4Lusso, nee, niet die met de T erachter.

RRL
Master
 Bericht 
Duidelijk dat ik echt totaal niet meer op de hoogte ben van wat er op de markt is, had er nog niet van gehoord. Gaaf ding.
Zonder T is zo te zien met de V12?

Blaataap
Master
 Bericht 

Geven ze die Renooit nou voorrang op een Pleegoot :nah: :[ O:)

Zoals het hoort ;) :lol: :lol:

Joël D.
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Zonder T is zo te zien met de V12?

T = Turbo = 4.0 V8 uit de Cali T/458. Zonder T is de V12. V12 heeft 4WD, T niet.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Vandaag nieuwe banden eronder. Kreeg nog een appje van de garagist - die met vakantie is :lol: - "Mooi op tijd".

Zo heb ik afgelopen zaterdag nieuwe winterbanden gekocht, maar daar kon de monteur niet mee overweg: "meneer, u heeft al zomerbanden onder de auto". :lol: Ik had bij het bestellen nog wel aangegeven dat de wielen niet op de auto zaten en los werden aangeleverd. Pas toen ik zei dat de wielen achter in de auto lagen en dat de banden daarop mochten drong het door.

406
Master
 Bericht 
Foto van een ferrari, maar daar hoort natuurlijk geluid bij. Beetje knip-plak filmpje gemaakt:
Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik ben niet jaloers hoor

:lol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

pevo
Master
 Bericht 
Mooi filmpje :thumb:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Lekker man. Ook wel geinig om te horen hoe jij meestal nog redelijk tam optrekt en hoe duidelijk hij je commandeert om echt te gassen na de rotonde :D

406
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
hoe jij meestal nog redelijk tam optrekt

Ja wat denk je, 690pk en €5.000 eigen risico, ik denk wel 2x na :lol:
https://youtu.be/NDUqQIPgfTk?t=3m22s Daar had ik nu even geen zin in. En ook geen geld voor.
Piet_Piraat schreef:
hoe duidelijk hij je commandeert om echt te gassen na de rotonde :D

Ik wilde eigenlijk rotonde uit al op het gas maar hij commandeerde mij om nog eventjes te wachten. Dat even vol opentrekken was al besproken.

RRL
Master
 Bericht 
Mooi filmpje 406 :thumb:

Paint-Brush
Master
 Bericht 
406 schreef:
https://youtu.be/NDUqQIPgfTk?t=3m22s Daar had ik nu even geen zin in. En ook geen geld voor.

Was precies waar ik aan moest denken bij het zien van jouw filmpje :lol: . Maar gaaf! Hoe zit dat nou, krijg je zo'n Ferrari mee als de motor warm is of worden ze gewoon koud doorgetrapt?

Pagina 19 van 25 [ 1207 berichten ]