» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 20 van 34  [ 1696 berichten ]
Blaataap
Master
 Bericht 

Goed filmpje 406. Mooi ook die passie van die vent naast je :thumb:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Woensdag is het eindelijke zo ver! De Golf wordt ingeruild voor een niegel nagel neues Tiguan.
2.0TDI comfort business DSG
Full led
Automatische achterklep met sensor.
Keyless
File assistent.
Elektrisch wegklapbare trekhaak voor de boot.

En verder de toch al aardig complete standaard uitrusting. Het wachten wordt eindelijk beloond! :-)

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
File assistent.

Mooie functie die ik graag zou willen. Las wel dat de wachttijd bij VAG krap is afgesteld, na 3 seconden stilstand weer op resume drukken voor de auto weer verder gaat.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Daar zal vast met vcds iets aan te doen zijn. Ben er ook heel benieuwd naar. Lijkt me heerlijk.

Scaniafan
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Elektrisch wegklapbare trekhaak voor de boot.

Met automatisch inparkeren als er een aanhanger achter hangt? Ben zo benieuwd of dat fatsoenlijk werkt :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Met aanhangers werkt dat systeem best goed :thumb:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Nee niet erbij genomen. Dat kan ik prima zelf. Je moet zelf een soort de hoek bepalen met het knopje van je spiegels dus volledige autonoom is het ook niet. Ga ik toch niet gebruiken.
Hetzelfde voor het gewone automatisch inparkeren. Werkt mij te traag. Eer dat je goed en wel staat ben ik al binnen met de boodschappen als ik het handmatig doe.

Meer een optie voor vrouwen. ;-)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Blijft jammer van het panoramadak [emoji14]

Blaataap
Master
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Hetzelfde voor het gewone automatisch inparkeren. Werkt mij te traag.

Ja, dat is een dingetje. Het gebruiksgemak ervan kan zeker beter. Het zit allemaal wel op de Golf van m'n pa, maar die gebruikt het ook nooit. Ja, om te laten zien dat het erop zit :lol:

406
Master
 Bericht 
Paint-Brush schreef:
Hoe zit dat nou, krijg je zo'n Ferrari mee als de motor warm is of worden ze gewoon koud doorgetrapt?

Geen idee. Ik heb het idee dat de california's niet eens de tijd hebben om af te koelen. Hoe het met de minder populaire modellen gaat weet ik niet. Ik heb ook geen temperatuur meter gezien, die zullen wel in een menutje achter de snelheidsmeter hebben gezeten oid.
Blaataap schreef:
Mooi ook die passie van die vent naast je :thumb:

Die vent heeft natuurlijk ook een van de mooiste banen ter wereld.

RRL schreef:
Las wel dat de wachttijd bij VAG krap is afgesteld, na 3 seconden stilstand weer op resume drukken voor de auto weer verder gaat

Nog altijd beter dan een lamme linker poot krijgen op die kleaute A4.

KanarieVW schreef:
niegel nagel neues Tiguan.

:thumb:

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Hetzelfde voor het gewone automatisch inparkeren. Werkt mij te traag.

Precies de reden waarom ik dat niet zou bestellen. Kan het gelukkig allemaal prima zelf en ben dan sneller af dan de assistent.
406 schreef:
Nog altijd beter dan een lamme linker poot krijgen op die kleaute A4.

Ik blijf er ook bij dat ik bij de volgende auto een automaat wil.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Been there....

Eerst een automaat en volgende stap is dit soort systemen die het nog een stukje aangenamer maken ;-)
Piet_Piraat schreef:
Blijft jammer van het panoramadak [emoji14]

Jajajajaja :-)

406
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Ik blijf er ook bij dat ik bij de volgende auto een automaat wil.

Dat zei ik een tijdje terug ook. Alleen soms lukt het niet.

Nu ik die golf heb weet ik ook dat ik liever geen VAG meer wil, geen donker gekleurd interieur meer wil (misschien uitgezonderd bij aanwezigheid panoramadak) en dat dit ook absoluut de laatste zwarte auto is die ik heb. Oja, minder dan 150pk ga ik ook niet meer aan beginnen. :roflol:

KanarieVW schreef:
Jajajajaja :-)

Vergeten aan te kruisen op het formulier?

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Je volgende stap is dit soort systemen die het nog een stukje aangenamer maken

Adaptive cruise staat dan ook op het wensenlijstje. Hoe werkt die bij de huidige VAG modellen, alweer soepeler in hoe hij op ander verkeer reageert? Zodra iemand binnen de minimale volgafstand komt rustig terugzakken ipv remmen en weer accelereren zodra de voorganger opzij gaat ipv wachten tot de weg helemaal vrij is?

Blaataap
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Adaptive cruise staat dan ook op het wensenlijstje. Hoe werkt die bij de huidige VAG modellen, alweer soepeler in hoe hij op ander verkeer reageert? Zodra iemand binnen de minimale volgafstand komt rustig terugzakken ipv remmen en weer accelereren zodra de voorganger opzij gaat ipv wachten tot de weg helemaal vrij is?

Nee, dat laatste. Al is het gedrag van de ACC wel afhankelijk van de ingestelde volgafstand en of de ander binnen die ingestelde volgafstand komt of niet. Je kunt bovendien vrij veel sturen door de richtingaanwijzers te gebruiken. RAW naar links aan = acc geeft alvast gas bijvoorbeeld.

KanarieVW
Master
 Bericht 
@406 Jep. Meestal heb je een week of 5 voor wijzigingen na bestelling voor ze het in gang gaan zetten in de fabriek. Dan is wijziging niet meer mogelijk. Toen ik het toe wilde voegen in de 3e week bleek hij in productie te zijn. Eigen schuld. Het is ook geen ramp.

Ben ook benieuwd naar het dagelijks gebruik van de ACC. Dat getrek aan Mn stuur van de lane assist was ik nog niet zo'n fan van tijdens de proefritten. Zal wellicht wennen zijn.

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Nee, dat laatste. Al is het gedrag van de ACC wel afhankelijk van de ingestelde volgafstand en of de ander binnen die ingestelde volgafstand komt of niet. Je kunt bovendien vrij veel sturen door de richtingaanwijzers te gebruiken. RAW naar links aan = acc geeft alvast gas bijvoorbeeld.

Dat is wel jammer. Was bij een S-klasse zeer te spreken over hoe goed het ACC daar werkte. Genoeg systemen meegemaakt waarbij ik de cruise liever op de non-adaptieve stand had omdat het te abrupt reageerde en/of de minimale volgafstand voor Nederland nog te groot is. Kunnen sturen met de richtingaanwijzer is al wel fijn.

KanarieVW schreef:
Dat getrek aan Mn stuur van de lane assist was ik nog niet zo'n fan van tijdens de proefritten. Zal wellicht wennen zijn.

Volgens mij kan je instellen in welke mate hij corrigeert. Vind het subtiele ingrijpen wel prettig. Nadeel is dat je na een tijdje wel te veel op het systeem gaat vertrouwen, wel stuur vasthouden maar verder zelf amper meer imput geven.

Als je al een lange dag er op hebt zitten is ACC en lane assist wel gevaarlijk. Merkte dat het beter was om zelf maar gas te geven en sturen, zat anders te veel te versuffen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Je moet zelf een soort de hoek bepalen met het knopje van je spiegels dus volledige autonoom is het ook niet.

Ok, dan gaat het inderdaad zelf sneller...

KanarieVW
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ok, dan gaat het inderdaad zelf sneller...

Als je als half bejaarde 1x per jaar met de caravan op pad gaat zal het vast fantastisch zijn.
Als je wat lengte gewend bent prik je hem zonder hulp ook wel in een gaatje ;-)

Scaniafan
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Als je als half bejaarde 1x per jaar met de caravan op pad gaat zal het vast fantastisch zijn.

:lol:

Dan gaat het dus nooit iets voor mij zijn...

Joël D.
Master
 Bericht 
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. De 75 doet het weer. Bleek uiteindelijk de brandstofpomp en de BDP-sensor te zijn.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
nu weer veel post bezorgen? :lol:

Joël D.
Master
 Bericht 
Neuh, had al een potje onderhoud gereserveerd toen ik de auto kocht.

406
Master
 Bericht 
En dan nu het circuit er mee op ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
406 schreef:
Nu ik die golf heb weet ik ook dat ik liever geen VAG meer wil, geen donker gekleurd interieur meer wil (misschien uitgezonderd bij aanwezigheid panoramadak) en dat dit ook absoluut de laatste zwarte auto is die ik heb. Oja, minder dan 150pk ga ik ook niet meer aan beginnen. :roflol:
Fijn om te horen dat ie echt perfect aan je wensen voldoet :lol:

KanarieVW schreef:
Eerst een automaat en volgende stap is dit soort systemen die het nog een stukje aangenamer maken ;-)
True. Ik heb hiervoor een automaat gehad en nu weer een handbak. Prima hoor, heb er geen last van, maar het relaxte van een automaat had ook wel iets (en dat te bedenken dat die Girltronic echt een rukbak is). Maar als de volgende auto een dikke diesel wordt, komt de automaat ook zeker op het eisenlijstje. Al helemaal als het die achttraps ZF-automaat is, die schijnt fenomenaal te zijn.

406
Master
 Bericht 
Een 8traps zf staat ook op mijn wensenlijst. Al valt de rest van de auto voorlopig nog even buiten budget :roflol:

(Misschien maar eens starten met sparen voor een 120d F20 oid)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zit als volgende auto heel erg te azen op een 525dA of een 530dA, beiden F11. Prachtige auto's. Maar inderdaad nog 'lichtelijk' buiten budget, zowel qua aanschaf als qua running costs...

RRL
Master
 Bericht 
406 schreef:
120d F20

Ik wist al wel dat de 116i en 116d F20 fijne karren waren, nadat een neef de sleutel van zijn 120dA toegooide was ik al helemaal verkocht. Heerlijk speelgoed blijft het. Ik hou mijn hart vast voor de volgende Einser, de FWD 2-serie en X1 beloven niet veel goeds :( De RWD is voor mij toch wel hét USP, zonder dat kan je net zo goed voor voordeligere alternatieven gaan.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Check. Dan kun je net zo goed een goed gemotoriseerde Fiësta of Focus kopen. Prima smijtkarretjes voor een minder premiumprijs.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Fiesta ST. Net even slanker, fijner uitgebalanceerd en strakker sturend.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Kan zijn, maar zo'n oranje Focus ST met snowflakes en Volvo vijfpitter is toch ook echt wel een topper hoor.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik zou ook niet zien waarom je een 1-serie zou willen zonder rwd :(.

Is er straks nog een nieuwe C-segmenter met RWD?

carthrottle schreef:
The rear-wheel drive angle of the current 1-series doesn’t even matter to the majority of buyers. In fact, a poll conducted in 2010 revealed that 80 per cent of 1-series drivers thought their car was front-wheel drive anyway.

Jezus, dat is echt triest, je zou juist denken dat BMW rijders wel om techniek geven. :[ :cry:

RRL
Master
 Bericht 
80% lijkt me overtrokken, maar een groot deel van de kopers/berijders zal gekozen hebben om de naam. En alsnog het goed vinden rijden, zonder echt een gevoel te hebben bij de techniek.

Blijf RWD superieur vinden aan FWD. Gevoel al van dat de auto vooruit geduwd wordt ipv getrokken is veel prettiger, zeker in bochten.

snovvdog
Master
 Bericht 
En je kan gewoon veel meer plezier hebben in RWD door het kontje te laten uitbreken. En ja dat is voor iemand die van auto's houdt een factor voor de aankoop.

Is ook de reden waarom ik beide MB (de RWD's dan) en BMW superieur vind aan Audi's. Jammer, ik vind Audi's mooie auto's, maar als de rijeigenschappen (bij de niet 4wd versies dan) hetzelfde zijn als bij een VW, Skoda of Seat, tja, dan liever een BMW... Merkroyaliteit/status: Bah! Overstel, techniek en aandrijflijn, dat is wat er toe doet bij een auto :).

Scaniafan
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Overstel, techniek en aandrijflijn, dat is wat er toe doet bij een auto :) .

Toch wel mooi dat het onderstel geen enkele bijdrage aan de beleving heeft dan O:)

A4
Master
 Bericht 
RRL schreef:
80% lijkt me overtrokken, maar een groot deel van de kopers/berijders zal gekozen hebben om de naam. En alsnog het goed vinden rijden, zonder echt een gevoel te hebben bij de techniek.

Afbeelding

snovvdog
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Toch wel mooi dat het onderstel geen enkele bijdrage aan de beleving heeft dan O:)

Ik vraag me af of het onderstel van een FWD BMW gelijk ''goed'' is, ze hebben er ten slotte niet echt ervaring mee. Wordt wss net zo'n ''onderstuurkanon'' als het gehele MQB platform.

RRL
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik vraag me af of het onderstel van een FWD BMW gelijk ''goed'' is, ze hebben er ten slotte niet echt ervaring mee.

Wel eens een moderne Mini gereden?

Blaataap
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Wel eens een moderne Mini gereden?

Wel eens een BMW 2 Active Tourer gereden? :lol: :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Ben de 60 nog niet gepasseerd :nothanks:
Of doel je op dat familiehok? Alsof nog niet genoeg heilige huisjes omver zijn getrapt heeft dat ding niet eens de Hofmeister knik in de achterste zijruit.

Blaataap
Master
 Bericht 

Dit lelijke ding:

Afbeelding

Een Mini vind ik wel aardig, maar meer niet. Ik vind het geen goed gebalanceerd onderstel, zeker niet op langere ritten. Ik vind het een vervelend zenuwachtige auto op lange ritten, maar dat vind ik van vrijwel alle BMW's wel dus ja :[ :[

406
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik vind het een vervelend zenuwachtige auto op lange ritten, maar dat vind ik van vrijwel alle BMW's wel dus ja :[ :[

Heb ik in de Fünfer niet zo ervaren. In de Dreier wel maar dat was omdat die van dat active steering oid had. 1 graden stuuruitslag en je ligt in de berm.

Blaataap
Master
 Bericht 

406 schreef:
Heb ik in de Fünfer niet zo ervaren. In de Dreier wel maar dat was omdat die van dat active steering oid had. 1 graden stuuruitslag en je ligt in de berm.

Het gaat me meer om de stugge demping en de gevoeligheid voor spoorvorming. Iedere BMW heeft dat laatste, en zover ik heb mogen ervaren, heeft ook iedere BMW behalve de X5 last van een noodzaak tot het maken van continue kleine stuurcorrecties. Natuurlijk komt dat dan weer voort uit het 'directe sturen', maar prettig vind ik het niet.

Daar staat natuurlijk tegenover dat veel mensen het stuurgedrag van mijn Vel Satis ook niks vinden, juist omdat die stuurcorrecties niet noodzakelijk zijn. Er wordt veel meer gefilterd. Zeker op langere ritten (200+km enkele reis) vind ik dat veel prettig dan het stuurgedrag van eender welke BMW dan ook.

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik vind het een vervelend zenuwachtige auto op lange ritten

E87 met M-onderstel en runflat banden. Op het recht het ding vervloeken omdat je nooit stil zit, grijns in bochten die het ruim compenseert.

Blaataap schreef:
noodzaak tot het maken van continue kleine stuurcorrecties

Er was een periode waar de stuurbekrachtiging uitschakelde en vrij abrupt weer aansloeg. Op snelwegen zeer irritant, kleine correctie deed hij niets, iets meer en dan kon je de correctie corrigeren omdat de bekrachtiging actief werd. Regelmatig in een 2012 X3 28i gereden, vervelend rijden.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik denk dat de 1 ook veel als extra auto door de vrouw gereden wordt of geleased wordt met vooral de naam in gedachten. Want laten we eerlijk zijn, als je echt liefhebber bent wil je geen basismodel als een 114i of 116d. En laat dat nou juist veel rondrijden. Dat verklaart die 80% wel beter.

RRL
Master
 Bericht 
Hoe sterker hoe beter, maar toch zou ik eerder gaan voor een beter aangekleden 116d dan een kale 118d. Hoewel, tegenwoordig is de 116d een 3-pitter, dat past voor mijn gevoel echt niet in een C-segmenter.

Bij de pre-LCI was de 116d EDE nog een 4-cilinder, met gewoon rijden prima blok. Al moet je bij de EDE wel weg laten programmeren dat hij standaard in de eco stand start, drukte hem standaard in normaal of sport om nog een beetje vooruit te komen. En om een fatsoenlijk werkende airco te hebben, in eco pro wordt de climate control afgeknepen.

Pietert
Master
 Bericht 
RRL schreef:
maar toch zou ik eerder gaan voor een beter aangekleden 116d dan een kale 118d.

Ik niet. Meer motor = meer lol. Dan maar geen LED koplampen of adaptive CC.

Pietert
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
een noodzaak tot het maken van continue kleine stuurcorrecties

Ha, dat is omdat je de Vel Satis gewend bent. Ik zie dat best vaak bij mensen die geen Duitse auto's gewend zijn. Je moet ze leren laten rijden. Niet heel de tijd aan je stuur trekken.

Blaataap
Master
 Bericht 

Pietert schreef:
Ha, dat is omdat je de Vel Satis gewend bent. Ik zie dat best vaak bij mensen die geen Duitse auto's gewend zijn. Je moet ze leren laten rijden. Niet heel de tijd aan je stuur trekken.

Nee, dat is het niet. Het is omdat de BMW niet mooi rechtdoor wil blijven rijden omdat die te gevoelig is voor spoorvorming. Mijn Vel Satis (en ook de Mégane, Laguna, Focus etc) reden allemaal rechtdoor zonder dat ik stuurcorrecties hoefde te maken. Ik ken behalve de X5 geen enkele BMW die dat ook kan. Iedere BMW heeft dat vervelende zenuwachtige stuurgedrag.
En ja, dat valt mij dan inderdaad op omdat mijn eigen auto's dat niet hebben, maar ook een Mercedes, Lexus of Audi hebben dat niet. Het is echt iets van BMW.

Pietert
Master
 Bericht 
Ik herken het totaal niet wat je zegt.

Pagina 20 van 34 [ 1696 berichten ]