» Off-"Flitsservice" » Auto's   



 Pagina 1 van 34  [ 1677 berichten ]
lacheisleuk
Master
 Bericht 
 
Omdat deeltje 102 dicht is

JeffreyM
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Ferrot transit ?

:kniktja: :kniktja:
Afbeelding
Mooi geparkeerd he :[
Staat ook al in het juiste topic hoor :P

lacheisleuk schreef:
Paar bussen spuitverf van de action halen en dan, als Jeff bij een klant staat, in een minuut tijd heel die bus fluorescerend geel spuiten. :lol: :lol:

Ik wens je succes :thumb: :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 
 
Je hoeft alleen de voorruit fluorescerend geel te spuiten :roflol:

flaskk
Master
 Bericht 
Geel is wel erg flauw, doen dan roze! Of plastidip, kost Jeff zijn baas wat minder :thumb:

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Welke motor heeft dat bussie?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Lotus Omega schreef:
Welke motor heeft dat bussie?

Afbeelding

flaskk
Master
 Bericht 
Heb zelf in een ducato l3h2 180 gereden, en dat trapt wel ok door, maar 101pk is echt karig.

Weet iemand of de 1.6D in een mazda 3 (ook van PSA) wel betrouwbaar is of niet?

Joël D.
Master
 Bericht 
Die zit toch ook in een V50?

flaskk
Master
 Bericht 
Yup, maar weet niet of Mazda de kwaaltjes er uit heeft gehaald of niet.

Ga dan toch maar een jap of korean oriënteren

Hyundai kia mitsubishi hebben wel een 1,5 1493cc blok, kun je vrij weinig over vinden, dus zal vast wel goed zijn :)

Mdw
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Weet iemand of de 1.6D in een mazda 3 (ook van PSA) wel betrouwbaar is of niet?

2 jaar zo'n k*..... motor gehad in mijn Mazda 3 , echt wat een ellende is dat blok , moet er wel bij zeggen dat het een model uit 2005 was ......dus voor mij geen PSA diezzzzzzeeel meer :nothanks:

JeffreyM
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Heb zelf in een ducato l3h2 180 gereden, en dat trapt wel ok door, maar 101pk is echt karig.

Ja, die heeft wel wat meer pk :P Maar 'we' hoeven niet zoveel pk's te hebben, we rijden veelal in de stad zelf. En dan is 101pk zat, zeker met de jonge (onervaren) chauffeurs die er op rijden.

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Die 1.6hdi is gewoon overal hetzelfde, of hij nu in een Peugeot, Ford, Volvo, Citroën of Mazda hangt. ;)..

Alleen in een Peugeot partner schijnen ze een groter carter te hebben, waardoor de olie minder snel vervuilt.

Verder gewoon interval terugschroeven van 30k naar 15k en de distributieriem eerder vervangen dan Peugeot zegt..

En dan hopen dat het goed gaat

adinsx
Master
 Bericht 
Ik heb wel wat artikelen en praktijkplaatjes voor je mocht je nog steeds van plan zijn zo'n 1.6 hdi aan te schaffen :[

Het kan wel inderdaad, maar op tijd oliewissels, goed laten controleren op lekkende verstuivers en het fijnmazige oliezeefje in de olieaanvoerleiding naar de turbo eruit halen. :thumb:

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Kuch, brandstofleiding die op het kleppendeksel ligt, kuch....
Als die lekt krijg je een heerlijke geur in de auto als je voor een verkeerslicht staat.. ook stijgt je verbruik nogal

RRL
Master
 Bericht 
Linkdrop naar die artikelen hier kan best. Ben me nu wat aan het oriënteren wat te koop staat, aandachtspunten voor het kopen van een 1.6 PSA diesel zijn welkom. Zijn in het rijden fijne motoren, met de 110 pk versie in NL snel zat.

Van wat ik zo weet is dat er in het begin een 16 klepper was, later vervangen door een 8 klepper. Zijn die beter in betrouwbaarheid?

Ducantoni
Master
 Bericht 
Er schijnt een blok te zijn dat door Ford geleverd wordt aan de conculega's met een bedenkelijke reputatie. Ik hoorde van een monteur dat er bij zijn bedrijf een Ducato met net iets meer dan 200k op de klok binnengebracht werd waarvan de motor de strijd al had opgegeven. Boosdoeners waren de lagers, als ik het goed onthouden heb.

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Ik weet alleen dat bij Volvo (C30/S40/V50) de latere D2 als beter geldt dan de eerdere 1.6d.

O.a. ook vanwege 6bak IPV 5bak..

flaskk
Master
 Bericht 
Die 2.3 multiejets zuipen olie als de malle, één 130pk was bij 35k al stuk(turbo had alle olie de uitlaat ingespoten)

Maar zijn wel fijne vermogens volle blokken.

Raaf
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
op tijd oliewissels,

Dit blijft echt key. Volvo heeft al een tussentijdsecheck ingevoerd voor de D4tjes. Die 30k redden ze echt niet zonder gedoe. Je hoort het ook echt aan de motor dat ie rauw loopt aan het einde van die 30k.

Eigen auto's krijgen gewoon netjes elke 5-10k nieuwe olie. Bij normaal verkeer was dat elke 10-15k.
De olie die uit mijn eerste 850 kwam na 10-12k (1 maand, standaard elke laatste vrijdag in de maand beurtje) werd zo doorgegooid in de jumpy's van het bedrijf.

RRL
Master
 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Ik weet alleen dat bij Volvo (C30/S40/V50) de latere D2 als beter geldt dan de eerdere 1.6d.

O.a. ook vanwege 6bak IPV 5bak..

Mbt die versnellingsbakken, is het niet zo dat de 16v een 5 bak heeft en de 8v een 6?

En dan is er ook nog een versie van de 110pk met of zonder start/stop, zijn daar nog verschillen?

A4
Master
 Bericht 
101 pk in een bus van 2000kg.
Komt zoiets überhaupt vooruit of moet je a la Fred Flinstone zelf meetrappen? :nah:

JeffreyM
Master
 Bericht 
A4 schreef:
101 pk in een bus van 2000kg.
Komt zoiets überhaupt vooruit of moet je a la Fred Flinstone zelf meetrappen? :nah:

Komt prima vooruit hoor.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mdw schreef:
2 jaar zo'n k*..... motor gehad in mijn Mazda 3 , echt wat een ellende is dat blok , moet er wel bij zeggen dat het een model uit 2005 was ......dus voor mij geen PSA diezzzzzzeeel meer :nothanks:

Nou, de 2 liter in m'n Mondeo blijft het anders prima doen :kniktja:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Had het nog helemaal niet gepost in het vorige topic, dus nog maar even hier O:)

Sinds eind vorig jaar trotse eigenaar van een Peugeot 307 2.0XSI, een typische auto voor een 19 jarige :[

Op de zomerset
Afbeelding

En op de winterset
Afbeelding

Tja...zomerset smoelt toch een stuk beter :lol:

pevo
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Ik heb wel wat artikelen en praktijkplaatjes voor je mocht je nog steeds van plan zijn zo'n 1.6 hdi aan te schaffen :[

Het kan wel inderdaad, maar op tijd oliewissels, goed laten controleren op lekkende verstuivers en het fijnmazige oliezeefje in de olieaanvoerleiding naar de turbo eruit halen.


Vanaf of bij welke kilometerstanden komt dit voor?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Ben me nu wat aan het oriënteren wat te koop staat
Koop gewoon een goede BMW jongûh!

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik zou een PSA met 1.6HDI of THP motor nemen. Of een Laguna I, Espace ook wel leuk. VAG (T)FSI, Zoiets.

flaskk
Master
 Bericht 
Idd, je moet wel een beetje spanning in het leven behouden!

ron36
Weet de weg
 Bericht 
 
flaskk schreef:
Die 2.3 multiejets zuipen olie als de malle, één 130pk was bij 35k al stuk(turbo had alle olie de uitlaat ingespoten)

Maar zijn wel fijne vermogens volle blokken.


De 2.3 en 3.0 zijn iveco motoren en staan bekend als zeer degelijk. 4ton zonder problemen is geen uitzondering.
2.3 was alleen in de ducato te krijgen de 3.0 ook in de peugeot boxer en citroen jumper.
De 2.2 motor is wel slecht, die worden niet oud, in de basis de zelfde 2.2 als in een transit (ook niet best) De nieuwe generatie 2.2tdci zou goed moeten zijn. De oude hadden vooral problemen met verstuivers en dat merkten mensen pas als het hele blok in de soep liep. Vooral campers hadden er last van door het vele stilstaan.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Idd, je moet wel een beetje spanning in het leven behouden!

Precies. Zou ik voor de lol ook nog een TFSI op LPG nemen

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zou een PSA met 1.6HDI of THP motor nemen. Of een Laguna I, Espace ook wel leuk. VAG (T)FSI, Zoiets.
Ik zeg: Passat 1.4TSI met DSG, tellerstand rond de twee ton en de laatste twee beurtjes geskipt. Gegarandeerd een innige band me je garagist :hug:

EddyHH
Master
 Bericht 
Ik heb ook een 1.6d in mijn v50, bevalt me prima. Heb wel wat geïnvesteerd in roetfilter verwijderen en egr wegschrijven om problemen te voorkomen. En toen hij toch aan de pc hing gelijk even wat extra pk's laten toevoegen. Gekocht rond de 130k km en nu bijna 170k. Krijgt wel om de 15k netjes de betreffende beurtjes bij een Volvo specialist. Laatste keer de distributie, waterpomp en multiriem laten doen voor een erg schappelijke prijs.
Verder erg soepele motor met genoeg kracht (nu dus bijna 140pk) om overal vlot mee te komen. Daarbij bij vooral snelweg en niet te meest zuinige rijstijl een verbruik van tussen de 1 op 17 en 1 op 18.

flaskk
Master
 Bericht 
ron36 schreef:
De 2.3 en 3.0 zijn iveco motoren en staan bekend als zeer degelijk. 4ton zonder problemen is geen uitzondering.


Behalve het bovenstaande hebben wij er ook geen problemen mee gehad, maar alle 5 de busjes lusten aardig olie, ging om de 10dkm ongeveer een litertje in. Vooral na ritten op de autobahn (170km/u) kwam er natijd ff blauwe rook uit de uitlaat.

Late 206 x.x hdif wel een goed blokje?

Archiebald
Master
 Bericht 
Goodies voor de Bora! Een cabron pookknop, ik hou ervan! :lief:


Afbeelding

Joël D.
Master
 Bericht 
Schakelt hij dan ook lichter?

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik hoop het!

Blaataap
Master
 Bericht 
 
Piet_Piraat schreef:
goede BMW


Bijna onmogelijk natuurlijk :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Miss schakelt die dan überhaupt niet meer O:)

Archiebald
Master
 Bericht 
:| :nono: :[

flaskk
Master
 Bericht 
"Het grote help mijn versnellingsbak is stuk topic, Ft Dashcam Drenthe & Archiebald"

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
sssh....ik krijg er binnenkort een andere in :[

Archiebald
Master
 Bericht 
Morgen terug naar de tjoenert... Dan is het weer allemaal zoals het vorig jaar was. Op die verrotte ruil bak na dan :roll:

033er
Pro
 Bericht 
 
Afijn, ik heb dus nu een splinternieuwe Opel Astra Sports Tourer 1.0 SS hier staan. De eerste 1000 kilometer op de teller. Ervaringen tot nu toe: het valt mee :oops: :D
Rijdt best lekker, loopt de eerste twee keer tanken al 1 op 17 en 1 op 18. Met autobahn erbij. Dat is best netjes. Vermogen hebben we het even niet over. Qua muziek, rijden, stoelen een plus. Maar zien hoe hij zich houdt. Het is wel een vooruitgang t.o.v. een VAG station uit 2005 met de beruchte TDI PD motor. 8)

flaskk
Master
 Bericht 
033er schreef:
SS


its a German!

TDI PD is toch een bijna onverwoestbaar blok ?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Nein! Ze Germans are comming :nah:

adinsx
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Morgen terug naar de tjoenert... Dan is het weer allemaal zoals het vorig jaar was. Op die verrotte ruil bak na dan :roll:


Heb ik wat gemist uit het vorige topic? Tuning er helemaal af, en bak gaar?

033er
Pro
 Bericht 
 
flaskk schreef:
TDI PD is toch een bijna onverwoestbaar blok


2.0 liter TDI 140 pk pd

de turbo gaat nog wel eens kapot;
bij de eerste productiejaren van de 2.0 TDI komt het regelmatig voor dat de auto ergens tussen de 2000 en 2400 rpm (meestal bij deellast) nogal schokt. De ene auto doet dat duidelijker dan de andere. Je kunt vervangen wat je wilt, misschien helpt het een beetje of een tijdje, maar schokken komt terug. Elke dealer kent het probleem en er schijnt niks aan te doen te zijn. Navraag bij PON leverde de volgende prachtige formulering op 'dat is een model-specifieke eigenschap meneer'. Bij veel auto's waarbij de tuner de EGR buiten spel heeft gezet EN met een plaatje heeft dichtgemaakt, is het schokken geheel verdwenen.
de EGR(koeler) wil nog wel eens lekken, waardoor er koelvloeistof verloren gaat.
loslopende pompverstuivers komt sporadisch voor (is zeker geen broodje aap). De verstuivers gaan klapperen in de boring in de cilinderkop en die boring wordt dan ovaal. Dat wordt dat een nieuwe cilinderkop.
niet mooi stationair lopen, schudden. link
haarscheurtjes in de cilinderkop. Komt voor in elke 16 klepper. De kans erop is groot als het blok gebouwd werd tussen juni 2003 en december 2003. Bij cilinderkoppen gebouwd na juli 2004 (bouwjaar, geen modeljaar!) schijnt het probleem opgelost te zijn, maar ook van BKD's uit 2006 worden gescheurde koppen gemeld. Als de kop is vervangen dan is het probleem verholpen zegt de dealer. Maar ook koppen die zijn vervangen blijken te kunnen scheuren. Verschijnselen: verlies koelvloeistof, witte rook bij start, moeizame start na minimaal 8 uur sitlstaan. Oplossing: nieuwe cilinderkop (er is een coulance regeling, vraag er naar bij de dealer, maar anno eind 2009 zal dat wel niet veel meer voorstellen). link link links in google verschijnselen
als de kop vervangen is zit er een sticker aan de distributiezijde. Onbekend of deze sticker te zien is als je de kap boven verwijdert van de distributieriem. Op de sticker staat een jaartal hieraan kan je zien of hij ooit vervangen is.
als de kop vervangen is dan kan hij gerust nog een keer kapot gaan, er zijn auto met de 3e nieuwe.
er vormt zich een scheur tussen een koelkanaal en een uitlaatkanaal; zo'n scheur kan zo minimaal zijn dat er geen witte rook te zien is en ook geen koelvloeistof door de olie; met een compressiemeting zul je dan waarschijnlijk ook niks wijzer worden.
slecht starten bij warme motor. Is alleen op te lossen door de ECU softwarematig aan te passen (een erg goede chiptuner kan dat).
de kat eruit halen (of leeg kloppen) zorgt bij een BKD voor veel bijgeluiden (sissen, schrapen, blazen) en ook een hoger brandstofverbruik wordt gemeld.
Sachs heeft een vast vliegwiel voor dit blok, maar dat wordt eigenlijk alleen op het circuit gebruikt ivm bijgeluiden.
de meeste Passat's (3C) hebben Siemens verstuivers (en ECU),
die Siemens verstuivers geven nogal eens storing, o.a. omdat ze snel vervuilen. Tijdig reinigen voorkomt veel problemen.
die Siemens verstuivers gaan nog al eens kapot (450 euro per stuk, ex montage).
Touran 2.0 tdi pd hebben altijd Bosch ECU en verstuivers.
alle 2.0 tdi pd motoren in de Passat hebben problemen met de oliepomp/balansassen. Dit kan zich op een minder leuke manier gaan uiten dan alleen verstuivers die er mee ophouden. Het is makkelijk goed op te lossen voor niet te veel geld, mits je er niet te lang mee door rijdt natuurlijk. En dat langer doorrijden dus vaak het probleem, aangezien je de oliedruk melding alleen boven een bepaald toerental krijgt. Daarvoor hoor je al wat rare geluiden uit je motor komen, luister je daar niet naar dan kom je bedrogen uit.

033er
Pro
 Bericht 
 
Paar kleine dingetjes ;)

flaskk
Master
 Bericht 
Ooh ik dacht dat je de 1900c TDI PD bedoelde. Ja 2.0 PD is ruk

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
flaskk schreef:
Late 206 x.x hdif wel een goed blokje?

Dat is gewoon een hdi, dus de standaard meuk met die blokken kun je tegenkomen.

Zelf een 1.4hdi gehad (gelukkig zonder fap), maar daar is o.a. een turbo vervangen, brandstofleiding, brandplaatjes..

 Pagina 1 van 34 [ 1677 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joël D. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…