» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 8 van 55  [ 2709 berichten ]
WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
komt vaker voor dan je denkt, ook bv. door kortsluiting/lekstroom met een nieuwe accu.

Jij zal het wel weten. Ik heb nu 27 jaar mijn rbw en bijna 1 000 000 km rijervaring. Heb met de auto 1 keer een kapotte accu gehad (met de motor iets vaker, die dingen vergat ik altijd op tijd aan de druppellader te hangen en stonden dan een paar weken stil als het echt ging vriezen - aanduwen of quickstarter erop en gaan, meestal gewoon leeg een keer stuk laten vriezen)

RRL
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Kost geld, is niet bang for buck.

Autorijden kost nou eenmaal geld. Maar met onbetrouwbare rommel rond willen rijden is ook een keuze. Zou de mijne niet zijn, ding moet het gewoon doen en klaar.
snovvdog schreef:
En lege accu's, komt vaker voor dan je denkt

Ik moet 10 jaar graven om de laatste te bedenken, dat was simpelweg een user failure omdat de verlichting niet uit was gezet. Kwestie van 5 jaar gewend zijn aan automatische verlichting, dat gaat dan mis als de volgende auto het niet heeft én het dimlicht niet aan het contact gekoppeld is.

snovvdog
Master
 Bericht 
Jij hebt ongetwijfeld geld, en geeft een fortuin uit om alles tiptop in orde te houden, andere cultuur, bij mij gaat iets pas vervangen worden als het moet of kapot is.

Autorijden is al duur genoeg door alle belastingen in Nederland. Als ik kijk naar wat mijn leaseauto kost, en de rest, werk ik voor 1/3e om te kunnen rijden... Heb 4 motorvoertuigen op mijn naam en een leaseslet, kost een fortuin in Nederland, al staan ze stil :loco: .

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
en geeft een fortuin uit om alles tiptop in orde te houden

mwah, een fortuin...m'n 307 onderhoud wat echt nodig was was wel 350 euro in 25.000km.

snovvdog
Master
 Bericht 
En de overige 2900 dan?

Als ik voor het gemak het leasebedrag als ''misgelopen salaris'' zie, kost alles bij elkaar mij totaal wel 12-13k per jaar, zo niet veel meer (geen zin om brandstof accuraat te berekenen).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
En de overige 2900 dan?

que?

snovvdog
Master
 Bericht 
Je MRB, brandstof, verzekering...

Ik zie het als 1 totaal, als het ene duurder wordt, dan midner geld over voor het andere.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Je MRB, brandstof, verzekering...

ja dat heb je bij elke auto..

RRL
Master
 Bericht 
Ik heb op dit moment bewust geen eigen auto. Vind dat ik te veel toe moet leggen op de kilometervergoeding tov wat ik er voor over heb. Onderhoud is daar een van de redenen van, auto moet voor mij tiptop in orde zijn en door de combinatie van desinteresse, gebrek aan tijd en mogelijkheid om zelf te klussen moet alles uitbesteed worden. Dat wordt te duur, dus dan gaat de steep door de auto.

Leen nu regelmatig de auto's van ouders. Ook daarbij wordt niet bezuinigd op onderhoud, voor hen is het evengoed dat de auto zonder gezeik van beurt naar beurt moet kunnen rijden. Benzine er in, af en toe eens rondje bandjes schoppen en meer omkijken moet je er niet naar willen hebben.

Ducantoni
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
kost een fortuin in Nederland, al staan ze stil

Ergernis nr. 1. Al jaren roepen ze in Den Haag dat ze het gebruik willen beprijzen en niet het bezit. Het is te merken. :duh:
Als er al eens een plan komt, wordt het autorijden nog duurder
of komt er een idee over een stompzinnig kastje in de auto. :nothanks:

RRL
Master
 Bericht 
Windkracht 5 tegen, winterbanden met hoge rolweerstand en airco aan in een Picanto = vMax 135 en bij 120 terug moeten naar 4 om nog enigszins vooruit te kruipen. 12l/100km in het display. Mooi spul, die koffiemolens.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Goedkoper.
1:24 vond ik goedkoop zat...
snovvdog schreef:
Zelf in controle.
Juist bij een automaat, want je kan 2 handen aan het stuur houden. Vond ik best prettig bij terugschakelen op 200 in een bocht op de autobahn, gewoon 2 handen aan het stuur kunnen houden en hem op de flippers terug kunnen trappen.
snovvdog schreef:
Doet altijd wat jij wil (waar automaat vaak overridden moet worden).
Automaat in M stand idem en dankzij flippers nog sneller ook dan jij met je handen. Ja, misschien ben jij met je handbak sneller van 8 naar 1 of 1 naar 8 o.i.d... Mits je een handgeschakelde 8bak in een auto weet te krijgen.
snovvdog schreef:
Leuker.
Topsnelheid is hetzelfde, acceleratie is iets vlotter, verbruik is beter, ik kan ook gewoon dijkjes pakken, of bosweggetjes, gasgeven in een gladde bocht is gewoon kont dwars, gasgeven en stuur dwars op gras is ook kont dwars, traction control uit is gewoon piepende bandjes (bij een handbak knijpt die ook je inspuiting)...

snovvdog schreef:
Ik heb genoeg ''moderne'' automaten gereden met dubbele koppeling, en ouderwetse automaten, en semi automaten, is gewoon niet mijn ding. Automaten zijn voor mensen die niks om autorijden of controle geven.
Is dat een uitdaging? :roll:

Archiebald
Master
 Bericht 
Tijd voor een "nieuwe" auto hier! :woop: houd ik van, ik koop graag auto's en het webshoppen vind ik ook heerlijk.

Grote kans dat het een Golf mk4 cabriolet wordt. Heb nu een knappe 2.0 gezien met wat fijne opties.

Maar daarnaast staat er ook echt een heel fijne 2.3 v5 te koop. Knal groen met creme leer :D

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ojee. Je gaat niet weer aan de onderkant van de markt shoppen hè?

Archiebald
Master
 Bericht 
Tuurlijk wel. Het moet wel spannend blijven :lol:

406
Master
 Bericht 
Is het niet verstandig om gewoon rustig te orienteren en misschien iets anders dan een golf? Bedoel de huidge golf, vorige golf en de golf daarvoor bleken nou niet echt bepaald de beste kopen te zijn.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
fijne 2.3 v5

"fijne" als ik afgetrapte hokken? :x
Suc6 met de zoektocht :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ah joh, zo'n 2.3 V5 van 15 jaar oud en minimaal acht verschillende eigenaren met te weinig geld, wat kan er misgaan?

Archiebald
Master
 Bericht 
Dat waren allema mk1 en mk2's. Dit gaat bij beide om een mk4. En onze mk4, de Bora, doet het prima.

Pen
Master
 Bericht 
406 schreef:
orienteren

Nou ja, als je continue een knakenbak koopt maakt het niet echt uit voor merk cq. model je koopt.

Archiebald
Master
 Bericht 
Wel fijn altijd al die aannames hier :) ik wist niet dat ik ons budget al genoemd had.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ah joh, zo'n 2.3 V5 van 15 jaar oud en minimaal acht verschillende eigenaren met te weinig geld, wat kan er misgaan?

:roflol: :lol:

Ik heb ook Gofljes gezocht Archie weet je nog ;)
Zelfs na uiterst zorgvuldig filteren op eigenaren en staat vd auto's zover te beoordelen op foto's toch 2x bij een proefrit teleurgesteld weggelopen :nocheer:
Je kunt voor je geld veel leukere/luxere/comfortabele auto's krijgen ;)
Maar goed het blijft natuurlijk jouw beslissing :D

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dat waren allema mk1 en mk2's. Dit gaat bij beide om een mk4. En onze mk4, de Bora, doet het prima.

Archiebald schreef:
Golf mk4 cabriolet wordt

"MK4" Dat was toch gewoon een MK3 met een nieuw dashboard? Beetje MK6 variant achtig verhaal

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja bij de cabriolet wel inderdaad. Of Ja, het is een mk4 met een mk3 dashboard. Net hoe je het wilt zien. De techniek is wel gewoon nieuw.

Pen
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
aannames

Oh, ik wilde geen aanname doen. Reageerde meer op de opmerking dat er aan de onderkant van de markt geshopt zou worden.

Ookal is je budget dan nog zo hoog, mijn ervaring is dat je voor de goedkoopste in z’n aanbod nooit iets fatsoenlijks hebt en je echt weer geluk moet hebben. Niet dat ik je dat niet gun overigens.

406
Master
 Bericht 
Oh nee wacht, het dashboard hadden ze inderdaad niet eens aangepast, enkel de koplampen en bumpers.

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar daarnaast staat er ook echt een heel fijne 2.3 v5 te koop

Ik kan nergens een cabrio met een 2.3 v5 vinden?

Archiebald
Master
 Bericht 
Nee dat is ook een 5deurs hatch. Zo uit mn hoofd is de 116pk 2.0 de snelste mk3.5 (om hem zo maar te noemen) cabrio. En dat is de motor uit de mk4.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De 8v motor, hypermodern. Schijnt aardig te zuipen. Niet zo relevant als je maar een paar kilometertjes maakt.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ook wel de 2.slow genoemd in Engels-sprekende landen. Maar met 7500km/jaar is dat nauwelijks boeiend.

Denman
Master
 Bericht 

En het BMW cabrio-plan?

Archiebald
Master
 Bericht 
Teveel geld voor uitgegeven afgelopen jaar.

M'n vrouw liet haar ogen laseren (TransPRK + Crosslink) en ik kocht een nieuwe DSLR. Daar koop je zo'n BMW voor. Maar daarnaast nog wat zaken aangeschaft en gedaan. Plus natuurlijk die versnellingsbak van de Bora die eraan ging en dan het gewone sparen nog.

Voor een BMW cabrio hebben we nu dus geen geld helaas.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Wel fijn altijd al die aannames hier :) ik wist niet dat ik ons budget al genoemd had.
Je hebt onderlaatst laten vallen dat er niet heel veel ruimte is binnen het budget voor een andere auto i.v.m. een mogelijk te kopen huis...

Archiebald
Master
 Bericht 
Dan heb ik toch nog steeds geen budget genoemd? :lol: Misschien sparen we wel 2000,-/maand.

Maar goed, zoals hierboven al staat, 6000,- voor een 3-serie cabrio is er niet. Ik kijk nu in de prijscategorie van zo'n 2000,- tot 2500,-

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Dan heb ik toch nog steeds geen budget genoemd? :lol: Misschien sparen we wel 2000,-/maand.
Neuh... Niet letterlijk nee. Maar gezien je auto, je wensen, je posthistorie e.d. gok ik erop dat je budget niet extreem hoog ligt. En daar heb ik dus wel weer gelijk in. :thumb: Ik weet wat je moet sparen voor een huis...

Archiebald
Master
 Bericht 
Oew, ik vind deze net. Heeft zo te zien naast onze Bora gestaan op transport. Kentekens schelen amper iets. Net als de uitvoering/kleur/wieldoppen.

Dat is natuurlijk ook wel erg leuk!

Afbeelding

p.s ik vind veel te veel auto's leuk genoeg :[ :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dan kun je beter twee maanden sparen en alsnog die 3-serie kopen :P

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Oew, ik vind deze net. Heeft zo te zien naast onze Bora gestaan op transport. Kentekens schelen amper iets. Net als de uitvoering/kleur/wieldoppen.

Dat is natuurlijk ook wel erg leuk!

Heel erg saai bedoel je? Twee identieke burgerbakken :lol:
Wel origineel.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Kun je 'm op hetzelfde kenteken zetten O:)
Niet naast elkaar parkeren dan :[

Archiebald
Master
 Bericht 
Hey wat vinden jullie van een MB SLK? :woop: ook wel leuk spul!

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Een beetje gay is oké. Doen dus.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Doe eens geen VW dan..

Saab 900 2.0 I Cabrio 1996 Zwart
€ 1.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1240350230? ... ialbuttons

Of
VOLVO S60 2.4 140pk, Airco etc, knappe auto
€ 1.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1232398121? ... ialbuttons

Of
Saab 900 2.3 I Cabrio 1998 Grijs
€ 1.575,00
http://link.marktplaats.nl/m1235850929? ... ialbuttons

Of
Rover 75 2.5 V6 AUT 2000 Grijs
€ 1.800,00
http://link.marktplaats.nl/m1233429518? ... ialbuttons

Altijd maar weer die VWS..

A4
Master
 Bericht 
Van dat rijtje sowieso die S60. Leuk ding.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Hey wat vinden jullie van een MB SLK? :woop: ook wel leuk spul!
Denk je daar een goede van te kunnen vinden voor jouw budget? En dan zonder roest e.d.? Buurman hier krijgt wel eens bezoek van iemand met een CLK. Ik zie elke keer grotere roestgaten.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Piet_Piraat
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ik moet zeggen, zit best geinig spul tussen. Vraag me eigenlijk af waarom ik toch altijd veel duurdere auto's koop en dan een paar duizend euro per jaar aan afschrijving accepteer. Voor het zelfde geld kan ik twee keer per jaar iets uit dit lijstje kopen.
Omdat je geen zin hebt in een regelmatige loterij met iets waarvan je afhankelijk bent? Omdat je geen zin hebt in een regelmatige zoektocht?

Als je niet afhankelijk bent van je auto of je hebt een reserve staan kun je het er best op wagen, dat wel. Kun je voor een prikkie heel goede auto's kopen. Maar je moet niet te veel eisen hebben.

Archiebald
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Een beetje gay is oké.

Wordt de auto van mijn vrouw he :wink: ik rij de Bora.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Wordt de auto van mijn vrouw he :wink: ik rij de Bora.

Een beetje pot is een genot?

Raaf
Master
 Bericht 
Kan je net zo goed een bmw cabrio kopen..
Zeker de E36 is simpel en goedkoop qua onderdelen. En een klap mooier dan de E46.

Walker
Master
 Bericht 
Ik heb een paar maanden rondgereden in een Saab 9000 op LPG. Gekocht en verkocht voor € 1000,-, dus € 0,00 afschrijving...

Pagina 8 van 55 [ 2709 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Gaiajohan, Rover en 7 gasten