» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 9 van 13  [ 643 berichten ]
Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb mijn eerste auto voor €100 gekocht, er twee jaar vrijwel probleemloos in rondgetuft (1x een tweedehands dynamo) en toen voor €1000,- met de sloopregeling ingeleverd. -900% afschrijving, hoe sommigen hier rekenen. Nu jullie weer ;)

Archiebald
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
E36

Vind m'n vrouw lelijk :(

Walker schreef:
Saab

Vind m'n vrouw lelijk :respect:

RRL
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik heb mijn eerste auto voor €100 gekocht, er twee jaar vrijwel probleemloos in rondgetuft (1x een tweedehands dynamo) en toen voor €1000,- met de sloopregeling ingeleverd.

:respect:

406
Master
 Bericht 
Ik denk dat het handiger is om haar een lijstje op te laten stellen met wat ze wél mooi vind, dat is aanzienlijk minder werk.

Mdw
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Vind m'n vrouw lelijk :(

:| , tijd voor wat nieuws O:) :devil:

Archiebald
Master
 Bericht 
406 schreef:
haar een lijstje op te laten stellen met wat ze wél mooi vind

Elke Golf cabrio, E30 + E46 cabrio, nieuwere MX-5 (NB + NC), Opel Astra Cabrio (2000 model), Renault Megane cabrio (1999 model), Audi 80 cabrio, MB SLK. Dan ben je er wel zo'n beetje geloof ik.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
MX-5 (NB

Geinig ding. Als je vrouw <1.75m is moet het passen :lol:
Alleen kosten die volgens mij nog wel wat

Joël D.
Master
 Bericht 
Megane cabrio. :nah:

Archiebald
Master
 Bericht 
<1.75m

:schudnee:

Ruim 1.80 (1.83 ofzo).

Archiebald
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Megane cabrio

Jep, af en toe is het echt een vrouw....

Afbeelding

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Goede MX-5 kost nog wel wat ja, dus da's niks voor Archie :P Los daarvan, zijn die dingen inderdaad krap.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Los daarvan, zijn die dingen inderdaad krap.

Kon bijna over de voorruit kijken :roflol:

Griffin
Master
 Bericht 
Zo'n megane is best een grappig ding, maar er kan heel wat aan kapot. Mrs. Griffin heeft zo'n ding tijdelijk gehad uit de pool toen heur "eigen" leasert gejat was. Heeft er een hoop lol mee gehad, maar er was eigenlijk continue wel wat geks mee. Typisch Frans, dus ook vaak weer zelfherstellend gelukkig.

Archiebald
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Typisch Frans

Brrrrrr :-? :|

A4
Master
 Bericht 
Mazda MX5 1.8 I 1998 Grijs
€ 2.499,00
http://link.marktplaats.nl/m1238153254
M'n ouwelui rijden al een jaar of 10 zo'n NB voor 'erbij'. Probleemloze wagens. Weinig onderhoud en al helemaal geen gekke dingen qua zaken die kapot gaan. Als ik zie hoe m'n vader er mee rijdt heb ik echt respect gekregen voor die wagentjes. Zij hebben ook de 1.8, lekker gretig blokje en natuurlijk achterwielaandrijving :thumb:. Met nat weer wil het kontje wel eens een stap opzij doen, maar da's de charme.

Archiebald
Master
 Bericht 
A4 schreef:
wil

Moet! Dat is juist zo leuk. Maar goede spot. Ik ga hem eens doorlezen :D

EDIT: was ik snel klaar mee. Roest. NEXT!

A4
Master
 Bericht 
Idd even verder zoeken. Ook op het mx5 forum komen soms leuke dingen voorbij. Voor rond de 3k koop je echt wel een leuke mx5 die een goed baasje heeft gehad.

Injectie
Master
 Bericht 
Die Saab 900 NG maar laten staan. Kapproblemen zijn bij die lastig en duur om op te lossen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Duct tape?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Sowieso wil je zo'n MX-5 toch in een leuk kleurtje? Oranje, blauw, of rood? Niet in grijs of zwart.

Pen
Master
 Bericht 
Nou, bedrijfsauto gekocht. Ford Fiësta 1.6 TDCI uit 2014. Dikke prima.

flaskk
Master
 Bericht 
Top snelheid van mijn bejaarde auto uit getest (Sirion sport)

Toch nog een stukje harder dan specs. Maar wel lekker stuiteren 179gps

Afbeelding

Existenz
Die hard
 Bericht 
406 schreef:
Ik denk dat het handiger is om haar een lijstje op te laten stellen met wat ze wél mooi vind, dat is aanzienlijk minder werk.

Een rooie.

Existenz
(lange halen snel thuis)

Joël D.
Master
 Bericht 
Netjes flaskk. :thumb:

Laatst de Punto van mijn moeder meegenomen naar Duitsland. 230 uiteindelijk. Dat is in een E-klasse toch een stuk makkelijker en comfortabeler te halen. Manman wat een gestuiter. :lol:

RRL
Master
 Bericht 
En toch is het met een Punto leuker, ik zou toch raar zitten te kijken als zo'n ding me met 230 voorbij komt knetteren.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Zoals een paar met een AX hebben gedaan, 1.6 16v blok uit de saxo erin (heeft AlexanderB ook), nog wat kietelen en dan in Duitsland bij diverse auto's lopen kleven en met 210-220 voorbij hobbelen. :lol: :lol:

406
Master
 Bericht 
Zou ik toch niet doen. 1x meegereden met een peugeot 205 cabrio met de V6 uit een 406 er in, bij 170 voelde het alsof alles uit elkaar donderde. Die gast had ook geen idee wat de top was, harder dan 200 durfde hij niet :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik heb wel met meer van die vage dingen meegereden of zelf gereden. Custom gebouwd blok, lag de kop van een 1.3 Carb in en geloof ik een 1.6 8v onderblok, race ECU e.d. Vanuit stilstand wegtrekken en doorhalen tot 8k was in zijn 3 nog wielspin. :lol: :lol: Mooi man, een Golf GTItje dat er naast komt staan en niet weet waar ie het zoeken moet omdat ie er niet voorbij komt. En dan een tupperware sticker op de achterklep, terwijl de buitenkant nagenoeg stock was. :lol: :lol:
Ben eens, met de 1.1, gelijk weggegaan met een normale GTI 1.4 MPI en zo'n opgefokt hok. Invoegstrook die van boven kwam, ik kon hem aan het einde met zo'n 185-190 op de teller, of liever gezet, uit de teller (die gaat maar tot 180) voor een vrachtwagen zetten, die 1.4 en opgefokte hadden daar geen ruimte meer voor. Meteen door naar links, volgende vrachtwagen voorbij en die andere twee achter mij aan, die moesten weer gang maken. GTItje zette hem na mij ingehaald te hebben voor mij, die ander zat toen nog achter me en trok me nog even flink voorbij (beetje op zijn Duits)

RRL
Master
 Bericht 
406 schreef:
Die gast had ook geen idee wat de top was, harder dan 200 durfde hij niet

Met 200 in een 205 vergaat het horen en zien je ook wel :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
Onze (ex-)Golf loopt ook tegen de 180km/h aan (op de teller), maar dat is dan ook echt niet grappig meer hoor. Zal maar rond de 165km/h @ GPS zijn, maar toch. Liever niet! :[

flaskk
Master
 Bericht 
Ik heb ooit een Corsa gsi uit 95 gehad ergens in Duitsland achter een BMW aan. Totdat er een bump in de weg zat en de auto heel naar met zijn achterkant begon te stuiteren. Gelijk genezen...

Pen
Master
 Bericht 
Iemand ervaring met zo’n ding? Wil mijn Fabia diesel kwijt.

https://www.autovannetten.nl/auto/15257 ... eSupport=1

Vind dit serieus een mooie auto.

406
Master
 Bericht 
Ex van m'n moeder had een vectra station van die generatie, volgens hem een rampenbak. Maargoed, ik ken de details niet en n=1.

Rover
Master
 Bericht 
Pen schreef:
Iemand ervaring met zo’n ding? Wil mijn Fabia diesel kwijt.

Kan ik begrijpen, maar een Opel Signum zou ik je niet willen aanraden. Staan bekend als zeer problematisch.

Tweebel
Master
 Bericht 
Ik kan eigenlijk niet zoveel vinden over problemen met de Signum. Veel bewezen techniek uit de Vectra. Het is allemaal niet supergoed, maar ook zeker niet opvallend slecht. En dit is er ook niet eentje vd eerste serie.
Wel lees ik e.e.a. over roest, wat elektrische problemen in sommige gevallen, vrij hoge vaste lasten. Dit exemplaar ziet er wel netjes onderhouden uit. Maar mocht het je gaan om lagere lasten, weet ik niet of dit de beste optie is.

Pen
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Maar mocht het je gaan om lagere lasten, weet ik niet of dit de beste optie is.

Scheelt wel iets, maar niet veel inderdaad. :[

Ik zit nu in dubio. Diesel zal ik qua km's net op of onder het omslagpunt zitten dit jaar. Wil ik goedkoper uit zijn per maand? Absoluut. Maar aan de andere kant weet ik nu wat ik heb en ik weet ook dat er niks aan mankeert. Als ik wat anders koop kan ik die besparing maar zo per maand weer dubbel extra kwijt zijn aan kosten...

Tweebel
Master
 Bericht 
Kan je dan niet beter voor iets kleiners gaan op benzine? Gewoon een benzine Fabia, Punto oid? Of wil je juist meer ruimte?

Pen
Master
 Bericht 
Ik wil niet inleveren qua ruimte. Merk wel dat de ruimte vaker benut wordt dan ik zo door heb.
Probleem is dat een vergelijkbare Fabia op benzine (veel) duurder is.

A4
Master
 Bericht 
Stevige prijs nog wel. Ding is wel 13 jaar oud he.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Pen schreef:
Ik zit nu in dubio. Diesel zal ik qua km's net op of onder het omslagpunt zitten dit jaar. Wil ik goedkoper uit zijn per maand? Absoluut. Maar aan de andere kant weet ik nu wat ik heb en ik weet ook dat er niks aan mankeert. Als ik wat anders koop kan ik die besparing maar zo per maand weer dubbel extra kwijt zijn aan kosten...
Dan zou ik me inderdaad nog eens afvragen wat slim is. Vooral als je rond het omslagpunt uitkomt. Een auto verkopen en een andere terugkopen kost ook weer geld, want er zitten altijd personen tussen die iets willen verdienen. Plus je koopt een stuk onzekerheid. Tel je die mogelijke kostenposten op, kan het wel eens een tijdje duren voordat je dat hebt 'terugverdiend'. Mogelijk is die koffiemolen blijven rijden zo'n slecht plan dan nog niet.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Pen schreef:
hoeveel km rij je per jaar? Als je een 2e hands koopt zit het omslagpunt om en nabij de 15000 km i.p.v. de 25000 die bij een nieuwe diesel gehanteerd wordt.

Pen
Master
 Bericht 
Ik heb nu een diesel, tweedehands en op basis daarvan hou ik inderdaad 15dkm aan als omslagpunt. Dit jaar heb ik 36dkm gereden, maar nu is er een bedrijfsauto voor de zakelijke ritten. Ik heb geen idee waar ik nu privé op uit ga komen. Afgelopen jaar had ik ook nog een vriendin die in Utrecht woonde maar dat is over, dus die kilometers zijn ook weggevallen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
En is ie aan vervanging toe of wil je gewoon wat anders. Een nieuwe kopen “omdat ie in km kosten” duurder is is ook een dure aangelegenheid.

Pen
Master
 Bericht 
Beide niet. Zou me meer gaan om het financiële plaatje per maand.

Remo
Master
 Bericht 
In het verleden 2 Omega’s gehad, nog nooit zoveel ellende bij elkaar gezien. M’n moeder heeft het nieuwe type Tigra cabrio, inmiddels een paar jaar oud en 20k op de klok waarvan het dak niet meer open/dicht wil, Opel dealer heeft hem een week in de werkplaats gehad en heeft geen idee. Kennis rijdt een gloednieuwe Ampera, al zeker 10x terug geweest bij de garage, dashboad valt uit, klepje om stekker aan te sluiten wil niet meer ontgrendelen, accu storingen, rembekrachtiging valt uit, etc.

Het zal een koude dag in de hel zijn wanneer ik ooit weer een Opel zou kopen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Pen schreef:
Beide niet. Zou me meer gaan om het financiële plaatje per maand.
Dan zou ik nog maar ff door blijven rijden. Ze komen er gauw achter waarom je een auto verkoopt en krijgt dus gegarandeerd minder terug. Daarbij, nu weet je wat je hebt, niet wat je krijgt. Natuurlijk ben je daar zelf bij maar ook de meest ervaren “autokopers” schieten wel eens een bok.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Pen schreef:
Wil mijn Fabia diesel kwijt.

Misschien heb ik het gemist, waarom wil je 'm kwijt? Alleen voor lagere lasten?
De 'kosten' eruit halen van je auto verkopen en een andere terugkopen (met eventuele mankementen) heb je er niet zo maar uit. Plus:

Pen schreef:
Ik heb geen idee waar ik nu privé op uit ga komen.

Dan zou ik juist nog even doorrijden zodat je een schatting kunt maken.

Pen
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Ze komen er gauw achter waarom je een auto verkoopt en krijgt dus gegarandeerd minder terug

Het is niet zo dat ik het geld nu direct nodig heb ;) Maar als ik per maand kan besparen zou dat fijn zijn.

Fpsdoug schreef:
waarom wil je 'm kwijt? Alleen voor lagere lasten?

Heb een diesel gekocht voor de vele zakelijke kilometers, maar die vallen nu weg met de komst van een auto van de zaak.

Fpsdoug schreef:
Dan zou ik juist nog even doorrijden zodat je een schatting kunt maken.

Denk dat dat het gaat worden. Ik heb geen haast.

Wijze woorden hier!

Tweebel
Master
 Bericht 
En is het geen optie de privéritten ook in de zakelijke auto te gaan doen?

Pen
Master
 Bericht 
Nee, dat is volledig van de baan. Dat was initieel een optie, maar nu niet meer.

Heb een mooie Citigo gezien trouwens :[
Stoelverwarming ook.

Pagina 9 van 13 [ 643 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406, A4, snovvdog en 10 gasten