» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 68 berichten ]
Happy Go Lucky
Die hard
 Bericht 

Hallo!

Het wordt tijd voor een nieuwe navi. Momenteel voel ik mij door de TomTom Via 135 M en de Garmin nüvi 2595 LMT aangetrokken.

Zover ik kan zien lijken de twee zeer op elkaar, maar vraag mij toch af of er subtiele verschillen bestaan.

Hoe zit het met ondersteuning voor mobiele flitsers in het buitenland?

Bedankt!

Tweebel
Master
 Bericht 
Mobiele telefoon + software geen optie?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Tomtom is duurder (abonnementen) maar veel beter. Vooral wat betreft verkeersinformatie.

Happy Go Lucky
Die hard
 Bericht 

En hoe zit het met de compatibiliteit met Linux?

Pita
Master
 Bericht 

Garmin geeft niet aan of je links of rechts van de straat moet zijn en op huisnummerniveau is Garmin waardeloos.

liquid_force
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Garmin geeft niet aan of je links of rechts van de straat moet zijn en op huisnummerniveau is Garmin waardeloos.

onjuist ... ik gebruik al sinds 10-12 jaar Garmin en zelfs mijn eerste auto-navi van Garmin kon dat al ...

ik wil alleen maar Garmin, is gebruikersvriendelijk en sneller.

graspol
Master
 Bericht 
Tomtom zonder twijfel. Ik heb nu de go 50 met lifetime maps en live verkeersinfo.
Werkt fantastisch, ook in het buitenland. Uiterst accuraat! En met de community updates profiteer je ook van aanpasingen van medeweggebruikers, ook ideaal.

Dus een tomtom go serie zou ik altijd aanraden!!

RRL
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Mobiele telefoon + software geen optie?

+1. Waarom nog een los kastje kopen? Navigatie software op de telefoon werkt prima.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Beide hier.
Ervaring met Tomtom is beter dan Garmin.
Garmin doet ook lekker omrijden en zo. :fp:

Happy Go Lucky
Die hard
 Bericht 

RRL schreef:
+1. Waarom nog een los kastje kopen? Navigatie software op de telefoon werkt prima.

Ook met een china phone? Prima om mee te bellen, maar zal de GPS ontvanger met andere modellen vergelijkbaar zijn? :huh:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Garmin, zonder twijfel. Heb nu al jaren een Garmin Zümo en nooit problemen mee. Lifetime maps dus altijd de laatste kaarten, goede rijbaanassistent, gewoon goede huisnummers in de navigatie en aanduiding of de bestemming links of rechts van de weg ligt.

Daarbij is Garmin een stuk beter in het omgaan met vooraf geprogrammeerde routes. Als je een tussenpunt overslaat gaat Garmin naar het volgende tussenpunt, waar TomTom je dan meteen naar het einde van de route gaat navigeren.

Verder heb ik met de TomTom van ons mam vaak zat met de helpdesk / serviceafdeling gebeld / gemaild en nooit echt goed geholpen. Garmin heb ik ook wel eens een probleem mee gehad maar dat werd keurig opgelost, ook al had ik het artikel destijds via Marktplaats gekocht en was de garantie verlopen. De batterij wed gewoon gewisseld omdat het niet aan de verwachtte levensduur voldeed.

graspol
Master
 Bericht 
TomTom vind ik met alternatieve routes wel geweldig bij files en afsluitingen, ook met live verkeersinfo, heeft me regelmatig enorM veel tijd bespaard.

Heb een mio, garmin en tomtom gehad, maar blijf echt bij tomtom

Gps op mn HTC en Samsung zijn ruk genoeg om een tomtom te willen ;)

graspol
Master
 Bericht 
Overigens is het nieuwe stuursysteem of OS van tomtom sinds een jaar of 2 op de go serie een extreme verbetering. Niet te vergelijken met vroeger

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Beide hier.
Ervaring met Tomtom is beter dan Garmin.
Garmin doet ook lekker omrijden en zo.

Exact mijn ervaring. Ooit heel lang geleden een Garmin streetpilot gekocht. Duur maar prima ding voor die tijd. Dus zonder nadenken een nuvi gekocht. Dat kreng dacht vaak slim te doen met halve verkeersinfo en leek ook niet al te beste kaarten te hebben. Na een half jaar er een TomTom bijgekocht die veel en veel beter bevalt.
Tegenwoordig heb ik een navigatie in de auto ingebouwd zitten. Die gebruik ik meestal maar is wel een stuk minder dan de tomtom (die wel altijd in mijn auto ligt, snapt dat frod kreng er weer weinig van dan gaat toch de tomtom aan het raam.)

neurder
Die hard
 Bericht 
RRL schreef:

Het werkt wel maar het is lastig want je kan ook oproepen verwachten. Je navigatie die dwars door je gesprek heen belkt over je bluetooth is het laatste waar je op zit te wachten. Gebruik liever mijn telefoon voor de functionaliteit van het bellen/smsen/appen - niet tijdens het rijden natuurlijk - .

Ook met een china phone? Prima om mee te bellen, maar zal de GPS ontvanger met andere modellen vergelijkbaar zijn?

Is een goede optie, maar check altijd even een review op YT of tweakers.net voor de zekerheid. GPS kwaliteit verschilt toch vaak tussen de diverse merken.

Inferi0r
Master
 Bericht 

TomTom Go sowieso.

€20 per jaar voor alle kaarten van de wereld, file informatie in 40 landen en vaste en mobiele (slecht) flitsers in 50 landen.

Onbeperkt updates voor alles.

Koopje, koopje.

Vaste navigatie is een ramp, je wilt toch in 2015 niet zo'n unit aan je raam hebben naast je telefoon. Die je ook nog steeds moet meesjouwen anders wordt die gejat. Zelfs bij TomTom zelf hebben ze die divisie afgeschreven, bestaat enkel nog voor de paar ouderwetsen.

Toolman30
Master
 Bericht 
Als ik mocht kiezen ging ik gelijk weer voor TomTom.
In de autoradio heb ik nu al een paar jaar Garmin navigatie zitten maar ik kan er maar niet aan wennen, de 3D weergave van de kaarten laat te wensen over qua interpretatie en omzetten naar de realiteit, waardoor het soms onduidelijk is welke afslag er precies bedoeld wordt, iets waar ik met de TomTom handheld in mijn werkauto totaal geen moeite heb.

Dus ik zou voor TomTom gaan.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik gebruik 'Here' uit de play store van google.
Geheel gratis, alle kaarten kun je downloaden en er is een optie van verkeer. Dat laatste zelf niet getest.

Kwibus
Master
 Bericht 
TomTom nemen. Klaar :thumb:

En er is niets mis met een raamplakker. Iedereen douwt z'n hele hebben en houden maar in 1 apparaat en dan gaat dat ding stuk, verloren of gejat en paniek all over. Alles weg. Ja duh, als je alles in 1 stopt :fp:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik gebruik 'Here' uit de play store van google

Navfree is ook gratis.
de weinige ervaringen die ik er mee heb zijn iig positief.
Je laad gewoon die kaarten die je wilt.
en mocht je alleen NL willen dat kan ook. Ga je naar B of D of weet ik veel waar naar toe dan download je die kaarten van te voren.
wel via wifi doen.

Ogre
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
€20 per jaar voor alle kaarten van de wereld

:huh:
Toevallig net gekeken voor nieuwe kaarten in m'n GO Live 1005: Europa € 69,95, USA € 64,95. Wel 6 maanden 'gratis' extra (totaal 18 maanden). Andere gebieden heb ik niet naar gekeken want die heb ik toch niet nodig. Maar € 20 ??

graspol schreef:
TomTom vind ik met alternatieve routes wel geweldig bij files en afsluitingen

Bij m'n oude Go 740 : ja. Daar kon ik aangeven dat ik een alternatief wilde, en kreeg dan opties te zien met meer/minder km's en tijd. Ik rij wel eens liever wat om en waarbij ik een (paar) minuut langer onderweg ben dan dat ik aanschuif in een file waarvan ik zeker weet dat die nog gaat groeien.
Bij m'n 1005 : absoluut niet. Als je om een alternatief vraagt krijg je alleen maar een melding dat dat automatisch gaat.
Live verkeer op zich is wel een prachtig systeem, je kan bijna puur op je tomtom kijkend stoppen op de plaats waar Live vindt dat de file staat, klopt bijna altijd.

Over m'n oude Garmin (een i3) zal ik het verder maar niet hebben :[

Vroeg op
Master
 Bericht 
Iemand ervaring met de mobile TT app?

happel
Weet de weg
 Bericht 

Zou voor de tomtom gaan, garmin liep vaak vast bij mij.

WimLex
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Iemand ervaring met de mobile TT app?

TT 5 en 6 ervaring met PDA ook goed ?

Bevalt net zo ruk als TT op een TT-device.

flozzy
Die hard
 Bericht 

Ooit een Garmin gekocht ter vervanging van een oude TomTom. Reden: groter scherm en lifetime updates. Na twee weken heb ik het toestel doorverkocht en snel weer een TomTom in huis gehaald. Wat een regelrechte ramp die Garmin. In 5 van de 10 gevallen kon dat toestel het adres niet eens vinden in het buitenland. Ik durf te wedden dat TomTom de beste GPS-fabrikant is op dit moment, in ieder geval voor Europa.

Pita
Master
 Bericht 

Er is tegenwoordig maar één leverancier van de kaarten die door diverse navigatiefabrikanten gebruikt worden, dus het ligt gewoon aan de apparatuur zelf.

Inferi0r
Master
 Bericht 

Kwibus schreef:
En er is niets mis met een raamplakker. Iedereen douwt z'n hele hebben en houden maar in 1 apparaat en dan gaat dat ding stuk, verloren of gejat en paniek all over. Alles weg. Ja duh, als je alles in 1 stopt :fp:

Uhu, alles weg?????

Je bedoeld die rete irritante mensen die bij elke nieuwe telefoon die ze kopen ook aan nieuw nummer aanvragen omdat ze denken dat dat moet? Als die een nieuwe pc halen zijn ze instaat om een nieuw e-mailadres aan te vragen, omdat ze denken dat je niet anders kan.

Maar goed als je 'de cloud' nog beschouwd als enkel relevant voor Piet Paulusma zal inderdaad alles weg zijn bij diefstal van je apparaat.

De nieuwe generatie gaat voor volautomatische backups op bestandsniveau (en uiteraard complete images) op eigen nas/cloud/externe backup.

Een crash of diefstal van mijn device lig ik niet wakker van. Wipe op afstand, image of bestanden/instellingen terug en gaan met de banaan.

En een losse TomTom met zo'n fantastisch groots 5 inch scherm moet je gewoon meesjouwen, anders tikken ze je raampje in. Als je dan ook al een smartphone van 5 inch heb is dat belachelijk en irritant tegelijk.

Ik blijf erbij: losse navigatie is ouderwets. Zeg NEE tegen de raamplakkers.

Trouwens, hoe navigeer ik met 2 klikken naar mijn afspraakcontact in mijn agenda op een losse device? Inderdaad: niet. Want de integratie is 0.

Ogre schreef:

Toevallig net gekeken voor nieuwe kaarten in m'n GO Live 1005: Europa € 69,95, USA € 64,95. Wel 6 maanden 'gratis' extra (totaal 18 maanden). Andere gebieden heb ik niet naar gekeken want die heb ik toch niet nodig. Maar € 20 ??

Precies. Voor de ouderwetse generatie rekent TomTom de hoofdprijs voor kaartupdates en toestanden. Want die zullen ook wel niet zo goed zijn in prijsvergelijk. En reken maar dat menigeen het grof neer tikt. Waarom dan je prijs met een factor 4 verlagen als je niet verwacht dat je aantal klanten in die markt met viermaal toeneemt. Ik snap dat wel.

De moderne generatie pikt dat niet en betaald dat niet. Daarom €20 voor alle kaarten van de wereld, alle file informatie ter wereld en alle mobiele/vaste flitsers. Onbeperkt updates. Al denk ik wel dat ze hopeloos laat zijn en de glorietijden niet meer zullen herleven.

WimLex schreef:
TT 5 en 6 ervaring met PDA ook goed ?

Bevalt net zo ruk als TT op een TT-device.

Ik heb TT5 en 6 gebruikt op mijn Windows Mobile, toen kwam eindelijk, na heel heel lang de Android versie en dat was nauwelijks een verbetering ten opzichte van de Navigator op de WP.

Sinds een jaar heb ik de nieuwe Android beta getest (die afgelopen week officieel gereleased is) en dat is eindelijk iets fatsoenlijks van TomTom op het Android platform. Pinch-to-zoom en dat soort basic functionaliteit is er eindelijk :honger:. Ook worden files en vertragingen en alternatieve routes veel sneller doorgerekend, volgens mij wordt de rekenkracht van je device eindelijk benut.

Ogre schreef:
Bij m'n oude Go 740 : ja. Daar kon ik aangeven dat ik een alternatief wilde, en kreeg dan opties te zien met meer/minder km's en tijd. Ik rij wel eens liever wat om en waarbij ik een (paar) minuut langer onderweg ben dan dat ik aanschuif in een file waarvan ik zeker weet dat die nog gaat groeien.
Bij m'n 1005 : absoluut niet. Als je om een alternatief vraagt krijg je alleen maar een melding dat dat automatisch gaat.

De nieuwe mobiele versie biedt meerdere opties aan waarbij je overzichtelijk het verschil in tijd/af te leggen afstand ziet.

liquid_force
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
Inderdaad: niet. Want de integratie is 0.

Garmin heeft een perfecte integratie via bluetooth ... ik geef inderdaad op mijn smart phone in waar ik heen wil, en stuur dit direkt naar mijn Navi ...

flozzy schreef:
In 5 van de 10 gevallen kon dat toestel het adres niet eens vinden in het buitenland

waarschijnlijk omdat je niet weet dat als je naar de "Avenue de Montserrat" wilt dat je niet met Avenue begint maar met Montserrat ... ik heb met de Garmin nog nooit een adres niet kunnen vinden, in tegenstelling tot de TomTom die ik kortgeleden moest gebruiken in een leen-auto

Inferi0r
Master
 Bericht 

delete

Spook
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
Uhu, alles weg?????

Toegang tot alles weg ja. Tot je weer een toestel hebt. En als je meerdere devices bij je draagt waarmee je toegang zou kunnen hebben, kun je ook net zo goed aparte devices gebruiken.

Ik zit er aan te denken om lekker goedkoop een leuk 2e hands exemplaar op de kop te tikken. Juist omdat iedereen ze wegdoet. Nieuwe kaarten er op fröbelen, en altijd handig om te hebben voor incidenteel gebruik.

Inferi0r
Master
 Bericht 

liquid_force schreef:
Garmin heeft een perfecte integratie via bluetooth ... ik geef inderdaad op mijn smart phone in waar ik heen wil, en stuur dit direkt naar mijn Navi ...

Garmin ken ik niet, maar TT kan dat niet.

Spook schreef:
Toegang tot alles weg ja. Tot je weer een toestel hebt. En als je meerdere devices bij je draagt waarmee je toegang zou kunnen hebben, kun je ook net zo goed aparte devices gebruiken.

Ik zit er aan te denken om lekker goedkoop een leuke 2e hands exemplaar op de kop te tikken. Juist omdat iedereen ze wegdoet. Nieuwe kaarten er op fröbelen, en altijd handig om te hebben voor incidenteel gebruik.

Mwah, ik koop regelmatig een nieuwe telefoon, maar dat betekend niet dat mijn oude daarom kwijt/kapot/verkocht is. 2 oudere thuis hebben ook gewoon de nieuwste Android/CyanogenMod erop, juist omdat ik bij onverwachts verlies/hardwarematige defecten niet gelijk zonder wil zitten. Dus kan binnen een uurtje weer up-and-running zijn met de instellingen/bestanden van mijn huidige telefoon.

Als het incidenteel is maakt het allemaal niet zoveel uit, aan de andere kant waarom dan niet de gratis versie op de telefoon, die kan ook elke maand 75km. Met zo'n losse als je hem ooit nodig hebt, moet je hem met een usb aan de pc koppelen en updaten, op de telefoon gaat dat veel sneller over WiFi.

Spook
Master
 Bericht 
Niet iedereen heeft of wil een smartphone.

Rover
Master
 Bericht 
Ik gebruik 'Here' uit de play store van google.
Geheel gratis, alle kaarten kun je downloaden en er is een optie van verkeer. Dat laatste zelf niet getest.

Als die evengoed is als de Here van de Nokia telefoons...by far de beste navigatie welke ik ooit heb gehad.
Tomtom heeft mij nooit gelukkig gemaakt. Garmin had ik ingebouwd in mijn lease Seat, ik mag hopen dat hun losse kastjes beter werken, wat een ramp systeem was dat. Laatste systeem welke ik zelf heb aangeschaft was een Navigon, op alle punten naar mijn idee veel beter als TomTom muv Live services.

flozzy
Die hard
 Bericht 

liquid_force schreef:
waarschijnlijk omdat je niet weet dat als je naar de "Avenue de Montserrat" wilt dat je niet met Avenue begint maar met Montserrat ... ik heb met de Garmin nog nooit een adres niet kunnen vinden, in tegenstelling tot de TomTom die ik kortgeleden moest gebruiken in een leen-auto

Ik vermijd FR als het kan (f) Maar nee, dat was in Italie. Ja, ik weet dat daar de straten met Via beginnen en heb dat ook niet ingevoerd. Had het echt een paar keer, ook in NL. Na twee weken was ie weg :honger:

-Joske-
Master
 Bericht 
Met tomtom navi vind ik vrijwel alles. Navigeer der iedere dag mee. Enkel buiten de stad op landwegen kom je nog wel eens niet helemaal precies uit. Dan zit je dus in de juiste straat maar moet jezelf dus het nummer zoeken. Ik kan het helaas niet vergelijken met Garmin omdat ik die nooit gehad heb.

Geloof dat beckers systemen in die nieuwe mercedessen zitten? ( hebben ook losse navi) Pure ellende in dat geval, en ver van weg blijven. :loco:

RRL
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Iedereen douwt z'n hele hebben en houden maar in 1 apparaat en dan gaat dat ding stuk, verloren of gejat en paniek all over. Alles weg. Ja duh, als je alles in 1 stopt

Als je in als, dan situaties gaat praten kan je een losse raamplakker er ook onder scharen. Als dat ding er mee op houdt heb je ook geen navigatie meer.

Doe mij maar alles in één. Ga toch geen losse camera, iPod, navigatie en agenda meer meeslepen? Dan kan ik net zo goed de smartphone weg doen en de oude Nokia weer uit de la vissen.

Maak zelf al een paar jaar naar tevredenheid gebruik van Sygic. Soms pakt hij even een onlogische route, maar over het algemeen prima. Kaarten worden goed bijgehouden. Vanuit de contacten of agenda meteen naar een adres navigeren.
Enige waar ik niet over te spreken ben is de Live Traffic functie, die is de €20/jaar absoluut niet waard:
- Vertragingstijd staat in beeld en in het route verloop is te zien waar het ongeveer is, maar voor de precieze informatie en het laten berekenen van een alternatief moet je de menu's in duiken.
- Soms enkel vertragingstijd, maar niet vermelden waar het is dus geen mogelijkheid om de vertraging te beperken
- File die begint op parallelbaan blijft daar op staan, ook al slaat het terug naar het punt voor de splitsing (ofwel: in een file belanden waar dat ding niets aan geeft).
- Vertragingstijd veel te optimistisch inschatten.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik heb een Garmin Nüvi 1340 met lifetime kaartupdate. Eigenlijk nog steeds heel tevreden mee, ding doet het nog steeds goed. Helaas des tijds gekozen voor de versie zonder bluetooth e.d., later eens eentje op een stagebedrijf meegehad, ander type, met bluetooth. Ideaal, telefoon gaat, je tikt op het scherm en je neemt op. Wil je iemand bellen, zelfde verhaal.

Die van mij geeft aan tot waar in een straat je ongeveer moet rijden voor jouw adres, rijstrookkeuze (bij 2 stroken naar links bijv. alleen strook links of strook rechts), geeft flitsers aan (zowel bekende vaste als bekende mobiele controles), geeft files weer inclusief vertraging, herberekent de route indien noodzakelijk, onthoudt de laatste adressen, kent nuttige punten (tankstation, station, restaurant, etc), verschillende modi: voetganger, auto, als het goed is ook hoogte/gewichtbeperking, etc. Probleemloos mee door de Benelux en Duitsland genavigeerd.

Accu gaat mooi lang mee (4 tot 5 uur gebruikt op accu zonder problemen). Je kan instellen wat hij laat zien: tijd van aankomst, resterende tijd, afstand, etc.

DidbeZ
Master
 Bericht 
Google maps? Heb ik op de Iphone staan en werkt prima.

In de up! hebben we nu een Garmin als onderdeel van het Maps en More systeem. Navigeert prima, fileinformatie lijkt ook goed te wezen.

dls
Die hard
 Bericht 

Ik kies dan voor Garmin Zumo icm motornavigatie

Ogre
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
Voor de ouderwetse generatie rekent TomTom de hoofdprijs voor kaartupdates en toestanden.

Ik zie toch wel een belangrijk verschil: bij die app betaal je inderdaad 'maar' € 20, maar na een jaar heb je niets meer (nou ja, 75km/maand). Met de ouderwetse Tomtom kan je eventueel nog jaren doorrijden met je verouderde kaart...

Maar wel leuke app, staat op m.n phone nu :thumb:

RRL
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Google maps?

Leuk, maar continu data verbruik en over de grens houdt het op, tenzij je een hoge telefoonrekening niet erg vind.

VFred
Master
 Bericht 

Ik heb de Tomtom start 20 (zit ook livetime update bij) en deze bevalt prima. Als ik nu weer moest kiezen, zou ik misschien de iets duurdere met verkeersinfo kiezen; wordt ook niet gejat, omdat het alweer zo lekker old school is :wink:
Navi op je smartphne is best handig, maar imho niet voor in de auto. Laatste keer reed ik met een maatje in Polen met een huurauto zonder navi, dus met navi op de smartphone en maatje maar vertellen hoe fijn, handig, modern en goedkoop dat wel niet was :zzz: . Ik was al bijna om en baalde al een beetje van mijn evt voor niets gekochte Tomtom, totdat de telefoon ging en maatje uiteraard opnam. Toen had ik als chauffeur dus geen navi meer...

graspol
Master
 Bericht 
Mijn GPS op mn phoe denkt meestal ook dat ik in een huurauto in Polen rijd, terwijl ik dan hartje Amsterdam zit ;)

VFred
Master
 Bericht 

:lol:

Griffin
Master
 Bericht 
Ik heb TomTom in mijn auto zitten, gebaseerd op de "oude" software. Ziet er niet uit maar werkt prima. Live services werkt prima en het kaartmateriaal is behoorlijk goed. Het hele systeem heeft net iets minder opties dan de losse Go (heb een classic gehad en later een verre opvolger daar van). Met name routing op basis van andere criteria dan alleen "snelheid" ontbreekt. Wel bedenkt TomTom soms wat vreemde routes (die wij dan "TomTom routes" noemen).

Mrs Griffin heeft een losse TomTom met de nieuwe software, dat vind ik dus echt een rampending. 't Zier er misschien fraaier uit maar form over function wat mij betreft. De nieuwe software is wel stukken sneller in het detecteren van niet-opgevolgde aanwijzingen; waar de oude er van uit gaat dat je een aanwijzing opgevolgd hebt totdat het echt duidelijk is dat je iets anders deed weet

De losse TomToms steken met kop en schouders uit boven de smartphone-dingetjes. Met name timing bij het geven van aanwijzingen is stukken beter in die dedicated dingen. Het enige op een smartphone dat in de buurt komt (kwam, eigenlijk) was Sygic maar sinds de nieuwe user-interface er is is Sygic een regelrechte ramp.

Garmin is ook niet slecht hoor. Het grote voordeel van Garmin t.o.v. TomTom is de mogelijkheid om van te voren een route uit te stippelen op een PC en dan te uploaden naar het apparaat. Dat kan met die nieuwe TT's dus mooi niet meer (Sygic heeft dat ook niet meer trouwens...).

Walker
Master
 Bericht 
hier nog een Garmin-fan. Heb nu de 3e handheld, en ik vond deze wel handig in de A3:

http://www.kenwood.nl/car/navigatie_mul ... DNX9260BT/

Zolang je het frontje er maar af haalt bij het parkeren is de kans op een opengebroken auto een stuk kleiner.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Op mijn HTC heb ik Sygic draaien. Werkt prima.

Sinds kort heeft TomTom ook een smartphone versie.

cmx45
Die hard
 Bericht 

Een beetje onbeleefd om het topic te kapen, maar ik heb recentelijk van iemand een oude(re) tomtom one V2 gekregen. Weet iemand of het mogelijk is daar bijvoorbeeld openstreetmap (want lekker gratis) op te draaien is?

Inferi0r
Master
 Bericht 

VFred schreef:
Ik was al bijna om en baalde al een beetje van mijn evt voor niets gekochte Tomtom, totdat de telefoon ging en maatje uiteraard opnam. Toen had ik als chauffeur dus geen navi meer...

Oei, dus hij belde niet handsfree? Bij mij gaat de telefoon over op de interne navigatie dinges in de auto, kan in gewoon blijven navigeren. Sowieso handig, want FM en FN draaien er ook op en komen naar voren wanneer nodig.

Maar met huurauto's is inderdaad lastig. Laten autoverhuurders ook nog is €10-€20 per dag voor navigatie vragen (daar heb je een heel jaar onbeperkt navigeren mee bij TT). In Europa rij ik met mijn eigen auto en in SA en VS heb ik een oudere telefoon meegenomen. Je kunt TT account met 2 klikken omzetten op ander apparaat, dat mag onbeperkt. Hoef ik ook niet bang te zijn bij diefstal, device was toch al afgeschreven. En ik heb gelijk backup telefoon bij me, ook altijd handig erg ver van huis. Dus ook toen misste ik geen losse device.

Heb ondertussen zat van die universele dashboard klikkers en autoladers, dus dat zit ook wel goed.

Maserati Teun schreef:
Op mijn HTC heb ik Sygic draaien. Werkt prima.

Sinds kort heeft TomTom ook een smartphone versie.

Noujah, TomTom Mobile 5 voor smartphones kwam 9 jaar geleden uit en dat was al versie 5. Toch al even geleden lijkt mij ;)

Kwibus
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Dat bedoel ik dus. En backups maken, al dan niet in een cloud, doen maar heel weinig mensen.

En de tijd dat ze je ruit insloegen voor de TomTom is volgens mij al heel lang voorbij. En even losklikken en uit het zicht leggen is zo gebeurd

Pagina 1 van 2 [ 68 berichten ]