» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 2  [ 70 berichten ]
Chris69
Master
 Bericht 
Wist ik ook niet...:

Heeft u al eens een auto gehuurd of geleend of van iemand anders gebruikt en u moet gaan tanken?
Vraag is : u rijdt naar een benzinepomp (of diesel) en u wilt weten of u links of rechts moet gaan staan aan de pomp volgens de kant van uw vulopening, hoe kunt u dat weten ??
Simpel : kijk naar het symbool op uw benzinemeter in uw dashboard, daar zie je langs welke kant van de pomp het vulpistool hangt. Dat is de kant waar uw vulopening zit !
Simpel, niet ? Zie beide foto's van twee verschillende automerken :

Afbeelding

:o :o :o
Morgen toch maar eens checken in mijn auto :kniktja:

BMW-gek
Master
 Bericht 
Het nieuwsgierige blaagje in me deed mij doen opstaan en gekeken bij de Beemer. En :kniktja: slangetje is rechts afgebeeld en de vulopening is ook rechts.

Nou ging ik voor de jackpot en heb gekeken bij de pickup en daar klopt het wel en niet. Daar hangt de slang rechts en is de benzinevulopening links van de auto. Wel is rechtsachter de vulopening van het gas.

Chris69
Master
 Bericht 
Maar ja...die yanken zijn net Friezen...altijd dwars

(f)

regiorunner
Master
 Bericht 
Afbeelding

Sja, eeeeh :oops:

scooby!!
Master
 Bericht 
ach,
Ik heb m'n subaru al 13 jaar, moet nog steeds nadenken waar de tankdop zit :lol:

Gisae
Respect
 Bericht 
Ik hou altijd aan
Japanse of engelse basis = links
europese of amerikaanse basis = rechts

Tot nu toe klopte dat altijd.
Voorbeeld: V40 van mijn ouwe lui heeft de opening links, basis is een mitsu charisma
Bij mijn 206 zit ie rechts.

BMW-gek
Master
 Bericht 
Chris69 schreef:
Maar ja...die yanken zijn net Friezen...altijd dwars

Moet je ze eens over die Noordhollanders horen. :colaatje:

BMW-gek
Master
 Bericht 
Gisae schreef:

Tot nu toe klopte dat altijd

:schudnee: :schudnee: :schudnee:

BMW-gek schreef:
heb gekeken bij de pickup en daar klopt het wel en niet. Daar hangt de slang rechts en is de benzinevulopening links van de auto.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik kijk in de spiegels waar ik de vuldop zie zitten.
Heb al 5 jaar dezelfde maar ik moet nog steeds kijken, elke tankbeurt weer. Eeen soort blinde vlek om te onthouden welke kant het nou is.

Sjaaky
Master
 Bericht 

Gisae schreef:
Ik hou altijd aan

Weet niet waar hij bij 'normale' VW's zit maar de bedrijfwagens op me werk zitten ze links.

Turkosariba
Master
 Bericht 
We hebben één auto met de vulopening links en de ander met de opening rechts, en dus sta ik wel eens verkeerd. Morgen eens even kijken... :honger:

haringkje
Master
 Bericht 
Chris69 schreef:
kijk naar het symbool op uw benzinemeter in uw dashboard, daar zie je langs welke kant van de pomp het vulpistool hangt. Dat is de kant waar uw vulopening zit !

Nee hoor u gaat niet door naar de volgende ronde, de meter op het dashboard van mijn sOpel zit links en ik moet echt rechts tanken. :dag: :slotje:

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Was al een tijdje bekend ja.

Je moet de verbaasde blikken eens zien als je je auto achterstevoren bij de pomp zet omdat daar de vulopening zit en de ander pompen bezet zijn. Vooral van degenen die in een rij achter een van die andere pompen staan. :lol:

De tankstationmedewerkster dacht serieus dat ik ook die kant op ging wegrijden. Nou meiske, moesten we maar niet doen langs de snelweg he.... :fp:

makila
Master
 Bericht 

feitelijk schreef:
Je moet de verbaasde blikken eens zien als je je auto achterstevoren bij de pomp zet omdat daar de vulopening zit en de ander pompen bezet zijn. Vooral van degenen die in een rij achter een van die andere pompen staan.

Dat is helemaal niet nodig. Die slangen aan de pomp reiken ver genoeg om ook je vulopening die langs de andere kant staat, té bereiken.

Gisae schreef:
Ik hou altijd aan

Ik heb een Ford. Mijn vulopening is wel degelijk links aan de bestuurderskant en voor zo ver ik weet, is mijn wagen zeker geen Engelse of Japanse wagen hé? :fp: Uw stelling is hierbij al meteen ontkracht.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Gisae schreef:

+1 :kniktja:
De uitlaat zit ook altijd aan de andere kant (dichtst bij de as van de weg) :D

V40115
Master
 Bericht 

makila schreef:
Ik heb een Ford. Mijn vulopening is wel degelijk links aan de bestuurderskant en voor zo ver ik weet, is mijn wagen zeker geen Engelse of Japanse wagen hé? Uw stelling is hierbij al meteen ontkracht.

Ford Europe is weer een geval apart. Daar zijn engelse en duitse ontwerpers aan het werk geweest. Dus Ford is een uitzondering.

Over het algemeen klopt de regel van @Gisae wel degelijk. Evenals dat wat Sandeman zegt.
Maar ja er zijn altijd uitzonderingen!

Wimken
Master
 Bericht 
Bij mijn Renault zit de opening ook links :kniktja:

Ik dacht altijd dat het gewoon verdeeld was per merk, zodat er ongeveer evenveel openingen links als rechts zaten ivm de verdeling bij de tankstations.
Maar dat zal dus wel niet.

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
makila schreef:
Dat is helemaal niet nodig. Die slangen aan de pomp reiken ver genoeg om ook je vulopening die langs de andere kant staat, té bereiken.

Ja dan sta je daar aan te snokken of de slang schuurt tegen je lak aan. :nono:

Speedy J
Master
 Bericht 
Twee Japanse auto's hier. Ene links tanken en de andere...rechts :fp:

Maar dat komt waarschijnlijk omdat die tweede primair gebouwd werd voor the US of A.

Chris69
Master
 Bericht 
haringkje schreef:
ee hoor u gaat niet door naar de volgende ronde, de meter op het dashboard van mijn sOpel zit links en ik moet echt rechts tanken. :dag: :slotje:

Gaat ook niet om de positie van de meter, maar om het symbool(tje) van het pompje dat er bij staat. Vulpistool/slangetje rechts of links zou aangeven aan welke kant je moet tanken :wink: .
Ben benieuwd...

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Chris69 schreef:
Gaat ook niet om de positie van de meter, maar om het symbool(tje) van het pompje dat er bij staat. Vulpistool/slangetje rechts of links zou aangeven aan welke kant je moet tanken :wink: .

Tja opelrijders :lol:

Het plaatje in de openingspost is trouwens precies hetzelfde als wat autoblog in 2007 al gebruikte: http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/ ... tankklepje

Sabelhout
Nieuwkomer
 Bericht 

Hmm....binnenkort maar eens even checken dan.

De Renault Megane die ik nu rijd, heeft de opening rechts, hiervoor had ik een Peus 207 met de opening links. Dat laatste was overigens wel handig, want bijna iedereen staat altijd rechts te tanken :)

haringkje
Master
 Bericht 
Chris69 schreef:
Ben benieuwd...

Staat links dus gaat niet op.

Mark640
Die hard
 Bericht 
Klopt bij mij dus mooi niet...

Slangetje bij symbool aan de rechterkant, vulopening tank aan de linkerkant... (VW)

bx gek
Master
 Bericht 
Ik heb ook maar even gekeken, De benzinemeter zit rechts, het slangetje ook en de vulopening zit bij mijn Ford rechts 8)

Ogre
Master
 Bericht 
Gisae schreef:

Ik heb 2 amerikanen, de ene heeft de vulopening links, de andere in het midden :lol:

Mr.D
Die hard
 Bericht 

Altijd verkeerd om bij de pomp staan, omdat de slang zover uitgetrokken moet worden, krijg je gratis de achtergebleven druppels benzine/diesel :lol: Op jaarbasis toch weer 5 euro bespaard.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Wimken schreef:
Bij mijn Renault zit de opening ook links

hahaha lol... heb je een aziatische Renault? Die van mij zit rechts hoor :lol:

scooby!!
Master
 Bericht 
Gisae schreef:
Ik hou altijd aan

Tot nu toe klopte dat altijd.
Voorbeeld: V40 van mijn ouwe lui heeft de opening links, basis is een mitsu charisma
Bij mijn 206 zit ie rechts.

bij mijn jap zit hij rechts :lol:

Kenji
Master
 Bericht 
Bij mij Toyota: symbool op meter rechts (slangetje rechts): tankopening zit links
Bij m'n vriendin's Hyundai: symbool op meter onderaan (slangetje rechts): tankopening zit links.

Als het om het slangetje gaat, klopt het dus.
Als het om de plaatsing van het symbooltje gaat, gaat het niet op.

PsychoRa
Respect
 Bericht 
Ook hier 2 amerikanen, 1 achter de kentekenplaat in het midden, maar dat is al een ouwetje. En de moderne heeft een regeltje onder de meter staan met pijl waar de vuldop zit. Links trouwens.

getiem
Die hard
 Bericht 
Waar het symbool van mij staat weet ik niet, tankdop zit gewoon rechts, maar mijn Ibiza heeft wel een ander grapje:

De halve cirkel van de dieselmeter is horizontaal (van links naar rechts). Daarbij is meest links helemaal vol en naar rechts toe is helemaal leeg.
De meeste mensen schrikken als ze in mn auto stappen, denken dat de tank leeg is ipv volledig vol :lol:

Eerste 300km zie je ook niet aan de dieselmeter. Daarna loopt hij constant terug tot nul.

Vervolgens schrikken mensen dat ik met optrekken niet boven de 2000 toeren uitkom en als ik dan vervolgens 50 rij binnen-bbk, rijdt de auto op 1200 toeren.. :woop:

Kenji
Master
 Bericht 
1200 rpm @ 50 km/u, dat kan mijn benzinemotortje ook.
In z'n 5de versnelling motor stationair laten draaien, dan doetie wel 50. Maar leuk vinden doetie het niet :lol:

K1200GT
Die hard
 Bericht 
Bij mijn BMW klopt 't niet O:) . Vulopening zit precies in het midden

getiem
Die hard
 Bericht 
Kenji schreef:
1200 rpm @ 50 km/u, dat kan mijn benzinemotortje ook.
In z'n 5de versnelling motor stationair laten draaien, dan doetie wel 50. Maar leuk vinden doetie het niet :lol:

Hier @4. Tot 8% helling vind hij op 1500 toeren nog prima.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Sandeman schreef:
Gisae schreef:

+1 :kniktja:
De uitlaat zit ook altijd aan de andere kant (dichtst bij de as van de weg) :D

Gaat niet altijd op. Ik heb 2 auto's van hetzelfde Italiaanse merk en de ene heeft de vulopening links en de andere rechts. De auto's zijn beide van de zelfde jaargang.

De uitlaten (2 maal dubbel) zitten aan beide zijden van de auto's. Vorige week klaagde vrouwlief nog over te warme voeten. Klopt want de uitlaat ligt precies aan beide zijden onder je voeten. :lol: :lol:

DidbeZ
Master
 Bericht 
Mevrouw DidbeZ heeft een Ford Ka, daar staat een pijltje naast het tanksymbool waaraan ze kan zien waar de vulopening zit (links) :fp:

Bij de FR zit ie rechts, maar hoe het symbool er op staat weet ik zo niet. Zal vanmiddag eens kijken.

Ogre
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Mevrouw DidbeZ heeft een Ford Ka, daar staat een pijltje naast het tanksymbool waaraan ze kan zien waar de vulopening zit (links)

Wij hebben een Suzuki Alto, heeft hetzelfde. En het staat in de manual nog eens uitgelegd ook waarom er daar een pijltje staat :kniktja: :fp:

Cweepz
Master
 Bericht 
Ook niet logisch eigenlijk... Icoontje zou juist moeten laten zien aan welke kant je van de pomp moet parkeren.. :nah:

A(u)30#
Master
 Bericht 
Hier de oplossing : Afbeelding

Dit was pure noodzaak anders duurt tanken zo lang :lol:

bx gek
Master
 Bericht 
Is dat niets voor jou? O:)

Entropie
Master
 Bericht 
makila schreef:

Moet je eens bij bepaalde BP stations proberen :x Was geen succes zeggggggg maaaaarrrrrrrrr;toen de auto maar 180 graden gedraaid.

Verder heb ik 2 Jappen gehad,maar beide keren zat de tankdop rechts.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Bij al mijn (Japanse) auto's altijd de vuldop aan de linkerkant gehad, uitlaten altijd aan de rechterkant. Ook bij de Honda's uit de UK en de USA.
Nu de uitlaten aan beide kanten :D

Entropie
Master
 Bericht 
Hmm;ook daarmee weken de Jappen af,die ik ooit had: de uitlaten links (Mitsubishi EVO en Impreza GTT).

18vti
Master
 Bericht 
Civic uitlaat rechts, tankdop links.
330CD, uitlaat links, tankmeter: "slang van het pomp symbool" rechts, tankdop rechts.

InsecureThreat
Master
 Bericht 
bij de DAF waar ik mee rijd klopt het, slang en tank zitten rechts. Alleen zijn er ook DAF's waar de tank aan de andere kant zit, en ik denk niet dat DAF twee soorten dashboards gaat maken omdat de tank toevallig aan de andere kant zit.

In mijn eigen auto moet ik nog steeds eens kijken. Is een jap met de tank links, net als de vorige jap die ik had.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Bij de Accord slang van het pompsymbool rechts, dop zit links

egeltjes
Master
 Bericht 
Bij mijn klpd-bak zit het slangetje (van het meter-pompje) ook rechts, terwijl mijn vulgat links zit.

De stelling is dus niet waar. :woop: :woop:

salush
Master
 Bericht 
Afbeelding

Jeroen87
Die hard
 Bericht 

Entropie schreef:
Moet je eens bij bepaalde BP stations proberen :x

Scheelt veel inderdaad, bij sommige stations kan je bij wijze van spreken nog om een vrachtwagen heen lopen en dan kun je nog tanken en bij andere kun je er niet omheen lopen ook al is de route zo kort mogelijk doordat de slang achter de auto langs moet. Dan wordt eht inderdaad draaien, sta daarom toch liever aan de goede kant altijd.

Pagina 1 van 2 [ 70 berichten ]