» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 27  [ 1331 berichten ]
Lotus Omega
Master
 Bericht 
Hij schijnt extreem naar rechts te trekken.

Masterdam
Master
 Bericht 
Waarom ligt er een schoenendoos op de motorkap? Je kan je laarzen toch gewoon aan houden?

Spook
Master
 Bericht 
Hier verder :)

Deze verdient eigenlijk wel een herhaling:

Afbeelding

Afbeelding

http://jalopnik.com/the-swastikas-arent ... 1775847049

Raymond
Master
 Bericht 
Geweldig ook weer dat hij de berichten die je samenvoegt dan boven de post plaatst. :nah:
Ach ja, het is tenminste niet weg.

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Die strepen hadden mooier gestaan op een Camaro SS. (hihi)

Raymond
Master
 Bericht 
Zou die een extra grote asbak hebben?

Injectie
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Zou die een extra grote asbak hebben?

Bedoel je niet een gastank?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Geweldig ook weer dat hij de berichten die je samenvoegt dan boven de post plaatst. :nah:
Ach ja, het is tenminste niet weg.

:lol: Komt dat niet doordat die berichten eerder zijn geplaatst dan de openingspost?

OT: Wat een auto :x

Spook
Master
 Bericht 
En dat voor maar 45.000 dollar. Koopje!

Gisteren een paar PT-cruisers gezien. Zelfs eentje in two-tone. Ik blijf ze lelijk vinden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Vooral de cabrio is spuug spuug spuuglelijk

JeffreyM
Master
 Bericht 
Die velgen :x :x
Afbeelding

Raymond
Master
 Bericht 
Zitten zeker binnenstebuiten. :x

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Ik vind het nog niet eens zo heel erg. Ziet er een beetje rally-achtig uit zo. Met wat bijpassende stickers en spoilers zou het best leuk kunnen zijn.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Vandaag een Citroën club uit Frankrijk gespot in Rotterdam. Herken het model zo snel niet, maar vind het vrij lelijke hokken. Vooral de vierkante kont vind ik niet echt om aan te zien.

Link

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Zijn Citroën SM's. Zit ook nog een 4-deurs tussen, de SM Opera, heel bijzonder en zeldzaam!

Rover
Master
 Bericht 
:kwijl: Wouw, mooie spot

zandbak
Master
 Bericht 
Verkeerde topic voor de SM O:) O:)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Lotus Omega schreef:
Zijn Citroën SM's. Zit ook nog een 4-deurs tussen, de SM Opera, heel bijzonder en zeldzaam!

Ligt een heel mooie Maserati motor in.

Griffin
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ligt een heel mooie Maserati motor in.

Fixed that for ya. De motor in de SM is een onding.

Vroeg op
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Verkeerde topic voor de SM

Ook met een lederen interieur?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Ook met een lederen interieur?

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

pevo
Master
 Bericht 
Gisterenmiddag ook een Citroen SM met frans kenteken op de A6 richting Almere, zal wel bij dezelfde club horen. Bijzonder om te zien en inderdaad mag wel in het andere topic :-D

bernardo A.
Master
 Bericht 

Oldskool schreef:
Herken het model zo snel niet, maar vind het vrij lelijke hokken. Vooral de vierkante kont vind ik niet echt om aan te zien.

Heeft zelf een foto van een BMW 3 serie en vindt een icoon uit de autowereld een lelijk hok.

Duitse auto's mogen degelijk zijn, maar net als Franse, Italiaanse en Aziatische auto's schrijf je ze in 15 jaar economisch af. En een 10 jaar oude BMW voor de deur heeft toch altijd iets sneu's. Wil een premium merk rijden, maar heeft duidelijk de centen niet.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Hahaha, heb ik op je pik getrapt Bernardo? Smaken verschillen, ik vind het gewoon geen mooie auto's.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Niet direct. Sterker nog, ik wil van Frans overstappen op Duits. Een C klasse, of een 3 serie. Een vriendje heeft een 3 serie uit 2010, die retegoed rijdt. Onderhuids is Duits goed spul. En dan ben ik nog genoeg ouwe löl om voor status te kiezen. Want als je de emotie eraf laat koop je een aziatisch product.
Prijs/kwaliteit van die auto's is veel beter dan welk Europees merk ook.

Maar nu ik daar dus naar kijk valt me ook de afschuwelijke saaiheid van de Duitse auto op, ten opzichte van de Franse auto.

Als je beseft, dat die SM in 1970 bij de dealer stond, dan zie je een auto. die zijn tijd destijds ver vooruit was.
Een tijdloos ontwerp.

RRL
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Onderhuids is Duits goed spul.

:lol:
Neef heeft een A3 met 1.4 TSI én DSG gekocht, da's best lef hebben.

bernardo A. schreef:
de afschuwelijke saaiheid van de Duitse auto op, ten opzichte van de Franse auto

+1. Vooral het VAG spul. Het brengt je van A naar B maar enige lol zal je er nooit aan hebben. En het zal de strategie wel zijn, maar ik ben ondertussen opgehouden met pogingen doen om het onderscheid tussen modellen te vinden. Het is per carrosserievorm één variant in de smaakjes XS t/m XL.

De Fransen tonen tenminste nog een beetje lef. Kom, pleur de tellerbak eens een stukje hoger en maak het stuurtje kleiner. Iedereen meteen aan de zeik, vooral dat tellers niet zichtbaar zijn. Ik had er perfect zicht op, zonder iets aan mijn normale zithouding te hoeven doen.

Raymond
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
En een 10 jaar oude BMW voor de deur heeft toch altijd iets sneu's.

:huh:
bernardo A. schreef:
Wil een premium merk rijden, maar heeft duidelijk de centen niet.

Die moeten dan maar kiezen voor een 2 jaar oude Koreaan, da's minder sneu?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Raymond schreef:
Dan kies ik voor die beemer van 10 jaar oud.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Alsof dat de enige 2 mogelijkheden zijn?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Alsof dat de enige 2 mogelijkheden zijn?

:kniktja: :kniktja: :kniktja: :kniktja: Frans is ook geen optie O:) O:)

Injectie
Master
 Bericht 
Degelijk Zweed. 8)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Injectie schreef:
Degelijk Zweed. 8)
A hum? Saab, bestaat dat nog? O:) O:)

Raymond
Master
 Bericht 
Je bedoelt die met Opel onderdelen?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Raymond schreef:
Je bedoelt die met Opel onderdelen?
op een vectra onderstel :x :x :x :x

Raymond
Master
 Bericht 
Ja die!

bernardo A.
Master
 Bericht 

Raymond schreef:

Afgezien van het feit, dat er naast 2 jaar oude Koreanen een ruime keuze is aan andere auto's is de 2 jaar oude Koreaan een betere keuze dan een 10 jaar oude BMW. Bepaald niet sneu.
Iemand die een 2 jaar oude Koreaan koopt doet een rationele aanschaf. Alle eigenschappen van een moderne auto en weinig onderhoud.

Iemand die een 10 jaar oude BMW koopt, straalt toch iets zieligs uit. Die wil iets, wat die niet kan betalen.
Koop dan een yountimer van 30 jaar oud. Een originele, dus niet verkloot met gouden woonwagenkamp-velgen, dito spoilers en dat spul. Dan wordt je gezien als liefhebber. En laten we eerlijk zijn, een originele 5 serie uit 1990 is een mooie auto. Om wat te noemen.

Maar een BMW, of Mercedes tussen de 10 en 25 jaar oud aanschaffen, dat is voor voor de sneue koper, die laat zien dat die graag wil, maar niet kan betalen.

Raymond
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Dan wordt je gezien

Dat is nu net het punt wat mij geen ene reet interesseert.

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Ik weet niet hoor maar iemand kan een BMW van 10 jaar oud ook gewoon mooi vinden? Ik ben bijv. zo iemand. De E46 en E39's blijven tot nu toe gewoon de mooiste 3- en 5-series. Wat is er zielig aan zo'n auto te willen of te kopen?

zandbak
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Maar een BMW, of Mercedes tussen de 10 en 25 jaar oud aanschaffen, dat is voor voor de sneue koper, die laat zien dat die graag wil, maar niet kan betalen.

Er zijn ook zat mensen die een auto alleen hebben voor van A naar B te komen, en in welke auto dat is interesseert ze geen ene barst.
Niet iedereen geilt op auto's, gelukkig.

Rover
Master
 Bericht 
Ik sluit mij volledig aan bij Lotus Omega...

406
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Iemand die een 10 jaar oude BMW koopt, straalt toch iets zieligs uit. Die wil iets, wat die niet kan betalen.

Die wil iets. Ja inderdaad, een fatsoenlijke auto met goede stoelen en een onderstel wat drempels kan hebben. Wat kan ie niet betalen? Een gloed nieuwe? Nee, daar zijn er wel meer van. En dat doet er toch ook niet toe?

bernardo A. schreef:
is de 2 jaar oude Koreaan een betere keuze dan een 10 jaar oude BMW.

Dat hangt er totaal van af wat je zoekt.
bernardo A. schreef:
Alle eigenschappen van een moderne auto en weinig onderhoud.

En daar ga je nou net de fout in. Het aantal knopjes met halfbakken functies die niet fatsoenlijk werken maakt het geen moderne auto.
En weinig onderhoud is ook een relatief begrip. Zo'n klein underpowered koleaans blokje moet je compleet de tering in trappen om nog enigszins met het verkeer mee te komen. Is niet echt bevorderlijk voor de levensduur. Dan maar keertje extra oliewissel op je dikkere motor die lekker low-stress mee doet.

Sterker nog, zo ver ik kan zien is de kwaliteit van de motoren de laatste 10 jaar enkel slechter geworden. Omwille van milieu eisen zitten die krengen vol trucjes die enkel stuk kunnen. Iets wat zelfs bij de peugeot 406 al zichtbaar is. De motoren in de exemplaren van voor 2000 zijn veel betrouwbaarder dan de motoren die in 2000 en later er in zijn gezet. Reden? Euro II vs Euro III. Die motoren van na 2000 lopen armer (en dus heter) en zo nog een aantal zaken. Gevolg is dat ze harder slijten. Ik zou wel eens willen weten hoe de cilinderwanden en de kop van zo'n 1.4tje met 160pk er na 2 ton uit zien. Gok dat je daar niet vrolijk van wordt.

M.a.w, die 10 jaar oude BMW met 2 ton op de klok kan zou je zomaar eens langer mee door kunnen dan een koreaans koekblikje met 40k.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik ken in mijn omgeving meerdere mensen die makkelijk om de 2 jaar een nieuwe auto kunnen kopen, maar er totaal geen interesse in hebben.

Ze rijden een auto die ze leuk vinden, en als dat er eentje van 10 jaar oud is, prima toch.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Ze rijden een auto die ze leuk vinden, en als dat er eentje van 10 jaar oud is, prima toch.

Precies. Mensen moeten het toch lekker zelf weten. Rij 100x liever in mijn 10 jaar oude wagen dan in een twee jaar oude anonieme Kia die heus veel goedkoper is om te rijden.

En een BMW van 10 jaar oud kan nog érg mooi zijn, mits niet versjonnied.

Rover
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Alle eigenschappen van een moderne auto en weinig onderhoud.

Tot nu toe ervaar ik dat een auto van 10+ jaar oud meestal een stuk voordeliger is in onderhoud dan die nieuwe blokken, dit aangezien het allemaal relatief simpel is. Precies wat 406 zegt.

Ik rijdt nu een jap uit 2001 op lpg g3. Ding heeft een waarde van zo goed als 0. Heb net even uitgerekend wat de auto mij per km kost :lol: € 0,096
Dat is inclusief verzekering, mrb, branstof, onderhoudsbudget (50 per maand, meer dan genoeg), en afschrijving (ook 50 per maand, niet onderbouwd)

Volgende wordt zeer waarschijnlijk e39 of e46, dat zal wel iets duurder worden om te rijden maar dat zit dan vooral in de hogere mrb en iets hoger onderhoud.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Raymond schreef:
Dat is nu net het punt wat mij geen ene reet interesseert.

zandbak schreef:
Er zijn ook zat mensen die een auto alleen hebben voor van A naar B te komen, en in welke auto dat is interesseert ze geen ene barst.

Maar wel een BMW? Degene die het geen barst interesseert koopt zeker geen BMW.

406 schreef:
Die wil iets. Ja inderdaad, een fatsoenlijke auto met goede stoelen en een onderstel wat drempels kan hebben. Wat kan ie niet betalen? Een gloed nieuwe? Nee, daar zijn er wel meer van. En dat doet er toch ook niet toe?

Ehhhm, we hadden het over een 2e hands Koreaan. Een 2e hands Japanner wordt hier dus al te hoog ingeschat.
En daarin scoort een 406 even iets beter dan een stugge BMW.

zandbak schreef:

Het gaat hier om -specifiek- een premium merk. Dat is echt iets anders dan, gewoon, een 10 jaar oude auto.

406 schreef:
En daar ga je nou net de fout in. Het aantal knopjes met halfbakken functies die niet fatsoenlijk werken maakt het geen moderne auto.
En weinig onderhoud is ook een relatief begrip. Zo'n klein underpowered koleaans blokje moet je compleet de tering in trappen om nog enigszins met het verkeer mee te komen. Is niet echt bevorderlijk voor de levensduur. Dan maar keertje extra oliewissel op je dikkere motor die lekker low-stress mee doet.

Sterker nog, zo ver ik kan zien is de kwaliteit van de motoren de laatste 10 jaar enkel slechter geworden. Omwille van milieu eisen zitten die krengen vol trucjes die enkel stuk kunnen. Iets wat zelfs bij de peugeot 406 al zichtbaar is. De motoren in de exemplaren van voor 2000 zijn veel betrouwbaarder dan de motoren die in 2000 en later er in zijn gezet. Reden? Euro II vs Euro III. Die motoren van na 2000 lopen armer (en dus heter) en zo nog een aantal zaken. Gevolg is dat ze harder slijten. Ik zou wel eens willen weten hoe de cilinderwanden en de kop van zo'n 1.4tje met 160pk er na 2 ton uit zien. Gok dat je daar niet vrolijk van wordt.

M.a.w, die 10 jaar oude BMW met 2 ton op de klok kan zou je zomaar eens langer mee door kunnen dan een koreaans koekblikje met 40k.

Borrelpraat 1e klasse.
Een 406 valt in de categorie "Koreaan". Niet een premium-merk. Daarbij zijn grappig genoeg juist de Franse auto's het sterkst underpowered.
Ik rijd nu een C5, dus ga me daar niet op afrekenen. Die C5 diesel is met meer dan 1600 kg autogewicht met 136 pk zeer matig gemotoriseerd, maar de meeste C5's brengen het tot een ondermaatse 110 pk.
De sterfte onder die auto's moet volgens jouw redenering gigantisch zijn.

De knopjes van de C5 werken goed, maar geloof me, de C5 heeft meer knopjes met halfbakken functies, dan een Aziaat.

Mijn echtgenote rijdt een Toyota Auris. Een basismodel, uit de stallen van Diks autoverhuur. En geloof me, dat soort auto's worden verkracht.
De Auris heeft buiten het reguliere onderhoud 1x een defect gehad. Dat was, naar boven afgerond een reparatie van € 65, =. De teller staat nu ergens tegen de 130 K.
Het model ziet er niet uit, het rijdt niet lekker, want het is rumoerig op de snelweg, maar in onderhoud, wegenbelasting en verzekering kost het ding geen drol.
Dat is rationeel autorijden.
Het ding heeft genoeg pk's, maar bij hoge toerentallen. Een mechaniek, dat ik, als dieselrijder verafschuw.

Maar met een passende rijstijl is de auto snel genoeg.
Voor zover dat in Nederland enig nut heeft.

Ik wil Koreaanse auto's niet promoten. Dat krijg ik hier slechts in mijn schoot geduwd.

Maar voor degene, die rationeel auto rijdt, is een Koreaan beslist geen verkeerde keuze.
Zeker als je moet kiezen tussen een 2 jaar oude Koreaan, of een 10 jaar oude BMW is de keuze voor de Koreaan beslist de beste keuze.

Voeg daaraan toe, dat een BMW ook niet helemaal zonder problemen is:
http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests ... 09-01/1857

lacheisleuk
Master
 Bericht 

bernardo A. schreef:
et rijdt niet lekker, want het is rumoerig op de snelweg,

bernardo A. schreef:
Dat is rationeel autorijden.
Dat vind ik dus niet rationeel autorijden... Lekker gebroken uit iedere rit stappen. Een AX maakt ook herrie, maar die stoelen zijn ten minste nog redelijk (vind ik in de Aygo/C1/107 dan weer ruk, zit je op plastic). In dat licht is het veel rationeler om een MPV te kopen, waarin je een veel natuurlijkere zitpositie hebt en doordat je hoger zit, meer overzicht hebt, dan een of andere kleine Koreaan.

bernardo A. schreef:
Zeker als je moet kiezen tussen een 2 jaar oude Koreaan, of een 10 jaar oude BMW is de keuze voor de Koreaan beslist de beste keuze.
Als je op financieel gebied een rationele keuze wilt maken. Als je ook nog comfortabel wilt reizen, is een Koreaan beslist niet de keuze die je moet maken.

bernardo A. schreef:
Dus een starter die graag wat knaps rijdt, maar inderdaad doordat hij start op de automarkt en banenmarkt en een Mercedes uit 2002 koopt, is sneu? Terwijl als hij hetzelfde model uit 2007 koopt, hij niet sneu is? En als je zo'n ding koopt als ie 5 is en nog 10 jaar blijft rijden?

Joël D.
Master
 Bericht 
Mijn vader is blijkbaar ook sneu met zijn 11 jaar oude E AMG die hij al 10 jaar in bezit heeft. Goed om te weten.

bernardo A.
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
Dus een starter die graag wat knaps rijdt, maar inderdaad doordat hij start op de automarkt en banenmarkt en een Mercedes uit 2002 koopt

Dat noemen we nou een "contradictio in terminis".
Overigens zal het best wel een goede keuze zijn. In elke achterbuurt wemelt het van die auto's.

lacheisleuk schreef:
Dat vind ik dus niet rationeel autorijden... Lekker gebroken uit iedere rit stappen.

Het nadeel wat ik noemde van de Auris, is het nadeel dat jij zelf noemt van de AX. Stoelen en beenruimte zijn best ok in die Auris.
Daarbij zijn de meeste ritten in de verste verte niet lang genoeg om "gebroken uit te stappen".

Als je genoeg kilometers maakt om "gebroken uit een auto te stappen" dan is er ongetwijfeld ook budget voor een goede auto.
En net als bij Citroën heb je ook bij Koreanen -dat schijnt hier het enige alternatief voor een oude BMW te zijn- een uitgebreide range aan modellen. Ik kan me voorstellen dat een Hyundai i40 2.0 GDI best een goede reisauto is.

We hebben het over een alternatief voor een BMW, dus pak dan een vergelijkbare Koreaan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Mijn vader is blijkbaar ook sneu met zijn 11 jaar oude E AMG die hij al 10 jaar in bezit heeft. Goed om te weten.

Dus niet alleen een AMG maar ook nog een tweedehandsje? Ja dat is dubbelsneu.

Raymond
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Maar wel een BMW? Degene die het geen barst interesseert koopt zeker geen BMW.

Er worden nu 2 verschillende dingen bedoeld. Ik bedoelde met 'dat interesseert me geen barst' dat het mij totaal zal jeuken wat een ander van mijn autokeuze vindt.
Zandbak refereert eraan dat er mensen zijn die het niet uitmaakt in wat voor auto ze rijden. Ze willen van A naar B en de rest maakt niet uit.
Jij gaat er abusievelijk van uit dat mensen een auto om de status kopen. Dat is in Turkije misschien zo, maar hier toch wat minder. De keuze voor een auto is van vele factoren afhankelijk en bij iedereen weegt de ene factor zwaarder dan de andere. Er zijn mensen die zuinigheid het belangrijkst vinden, anderen willen perse een model waar de kinderwagen makkelijk in kan. Sommigen willen een groene kitcar, anderen een 7-persoons MPV. Helaas zit onze overheid er net iets te dik met de vinger in om een rationele keuze te maken die financiën niet bovenaan plaatsen maar voor de rest is er wel voor elk wat wils. Het enige echt domme wat je kan doen in mijn ogen is naar de auto van de buurman kijken en een duurdere halen dan hij heeft.

Pagina 1 van 27 [ 1331 berichten ]