» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 3 van 3  [ 131 berichten ]
NoCashCow
Master
 Bericht 

Hoe lang en hoeveel km? Ik rij 40k per jaar en rij pakweg 3-4 maanden op de winterbanden. Daarmee rij ik gemiddeld pakweg een mm per jaar eraf. Heb net na 5 seizoenen de banden weggedaan op iets minder dan 4mm profiel.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ligt ook aan de km's en de auto natuurlijk. Ik heb best wat koppel en dat zet nogal druk op de aangedreven wielen. Als jij maar een mm per jaar slijt rij je weinig en rustig, denk ik?
Ik rij er met de huidige km's makkelijk meerdere mm's per seizoen van af. Maar elk jaar nieuwe banden erop wordt ook een prijzig verhaal, ik wil het financieel ook behapbaar houden. Wanneer het heel februari 6 graden is en hooguit wat regent, kan ik prima met m'n reguliere set vooruit en heb ik alleen maar nadeel van de winterbanden. Mede omdat ik vind dat de winterbanden 'bij de R in de maand en onder de 7 graden' veelal marketing is.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Echt rustig rij ik niet, maar wel zonder hard remmen. Acceleratie valt ook wel mee met een 1,5L spaardiesel. Door ieder seizoen voor en achter te wisselen, wordt de slijtage ook nog verdeeld.

Tijdstip van wisselen ligt ook aan soort en staat van de zomerbanden, want met oude sportieve banden moet je toch voozichtiger zijn dan met een nieuwer setje met wat meer groef.

Injectie
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Hoe lang en hoeveel km? Ik rij 40k per jaar en rij pakweg 3-4 maanden op de winterbanden. Daarmee rij ik gemiddeld pakweg een mm per jaar eraf. Heb net na 5 seizoenen de banden weggedaan op iets minder dan 4mm profiel.

Ik rij ca 5 maanden op winterbanden. Vanwege de vele vroege ritten bij lage temperaturen. Per winterseizoen draai ik dus ca 18.000 km weg. Ik rij 45.000 km per jaar. Met veel koppel op de voorwielen en een zware auto.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Als het alleen voor de lage temperaturen is, dan denk ik dat je teveel in marketing gelooft. Een test van de ADAC heeft het erover dat een winterband pas vanaf +4 graden celcius niet meer in het nadeel is. Voor de rest is op droog en nat (regen) een goede zomerband in het voordeel.
Mijn ervaring met Michelin banden is dat ze zeker tot even onder het vriespunt prima blijven werken. Zeker als je al even hebt gereden en er wat warmte in de band zit. Ik pas dan wel de bandenspanning aan naar de geadviseerde waarde voor snelweg en bepakking. Terwijl ik nogmaal 0,2 bar hoger rij.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Een test van de ADAC heeft het erover dat een winterband pas vanaf +4 graden celcius niet meer in het nadeel is. Voor de rest is op droog en nat (regen) een goede zomerband in het voordeel.

en ik heb juist een test gezien waar bij +4 graden er een autolengte verschil in remweg zat tussen zomer en winterbanden.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Al die tests kunnen er ook uit laten komen wat ze willen. Niemand checkt of er niet gemanipuleerd wordt. Mijn eigen ervaring is dat ik met zomerbanden nog nooit tekort gekomen ben bij lage temperaturen, wel bij sneeuw en ijzel.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Op nat rond het vriespunt merk ik wel betere grip, op droog merk ik geen verschil.

Injectie
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
dan denk ik dat je teveel in marketing gelooft.
De enigste marketing die ik geloof is hetzelfde als wat ik aan mijn klanten vertel.

De vele natte bladerige bosweggetjes die ik tegenkom per dag. (Ca 30 km) rijdne met de winterubbers in de kou ook fijner.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vandaag toch echt wel het nut van winterbanden gemerkt.
Gisteravond laat even in de auto van de vrouw gereden met (nog) zomerbanden. Bij het tankstation slipte ik zo wat weg. Even later met mijn auto inclusief winterbanden perfect grip.
Ook vandaag in de diepe sneeuw of toen het begon te ijzelen prima grip :thumb:

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Ben ook erg blij met de winterbanden. Alleen op ijzige ondergrond ook vrij kansloos.

R
Master
 Bericht 
Winterbanden aanschaffen of niet? Voor deze winter hebben we de meeste sneeuw nu wel gehad.

Walker
Master
 Bericht 
Kan nog best wel wat komen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
R schreef:
Winterbanden aanschaffen of niet

Ja!

Veel meer grip, kortere remafstand.
En qua slijtage maakt het niks uit. Je kan ook weer langer met je zomerbanden doen.

zandbak
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
En qua slijtage maakt het niks uit. Je kan ook weer langer met je zomerbanden doen.

Het kost alleen 2x per jaar wat extra's, als je zelf niet kan wisselen en kan opslaan.

Schoenzool
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Het kost alleen 2x per jaar wat extra's, als je zelf niet kan wisselen en kan opslaan.

Ik heb nu voor de vrouw wat geregeld bij een lokaal bandenboertje:
- opslag komende vijf jaar voor niks
- bandenwissel paar tientjes per jaar

Dus kijk eens bij die lokale boeren. Dat kan best wel veel schelen.

Wat heb ik er voor gedaan? Niks, gewoon goeie babbel O:)

viffer
Master
 Bericht 
zandbak schreef:

Normaal gesproken doe ik de wissel naar winterbanden zelf, de wissel naar zomerbanden doen ze bij de garage tijdens de jaarlijkse beurt, dan moeten ze de wielen er toch vanaf hebben.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb een garagekrik, oprit en garage. Dus maakt mij niet uit. :x

Ik zie dat het bv bij euromaster 35 euro kost (met velgen), en 35 euro opslag. Loopt toch lekker op

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Wat heb ik er voor gedaan? Niks, gewoon goeie babbel O:)

Het is ook een vorm van klantenbinding voor die bedrijven. Je bent sneller geneigd om onderhoud te blijven doen bij een bedrijf waar je winterbanden ook liggen. [vermoed ik]

Kami
Master
 Bericht 
Mijn zwager krijgt opslag, 2x bandenwissel en elke keer balanceren gratis omdat ie daar zijn onderhoud laat doen.
Extra service, wat je ook mag zien als klantenbinding.

Schoenzool
Master
 Bericht 
@dave: dit is enkel een bandenboer, geen garage

Raymond
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Mijn eigen ervaring is dat ik met zomerbanden nog nooit tekort gekomen ben bij lage temperaturen, wel bij sneeuw en ijzel.

Mijn zomerbanden zijn bij lage temperaturen ook beter dan mijn winterbanden. Dat +7 of +4 verhaal gaat bij mij niet op. Bij sneeuw winnen overduidelijk de winterbanden. Op ijzel is het allebei kut.
Mijn zomerrubbers zijn de Vredestein Ultrac Satins en de winterbanden Vredestein Snowtrac 3. Die laatste zijn nu bijna op, volgend jaar een nieuw setje nodig.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vredestein vind ik sowieso ruk

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Due Snowtrac 3 komen ook ruk uit de test.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Mijn zomerbanden zijn bij lage temperaturen ook beter dan mijn winterbanden. Dat +7 of +4 verhaal gaat bij mij niet op. Bij sneeuw winnen overduidelijk de winterbanden. Op ijzel is het allebei kut.
Mee eens. Hoewel ik op ijzel het idee heb met winterrubber wel iets meer grip te hebben. Al blijf het met RWD matig.

Piratin heeft ook Snowtrac 3 eronder. Voldoet prima voor de stukjes die zij rijdt.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vanmorgen was het glad op de weg aldus mijn schoonvader .... die de strooiploegen aanstuurt.
Ik heb er niks van gemerkt. Collega met zomerbanden zei dat het een geglibber was.
Dus ik geloof toch echt wel in winterbanden, en niet alleen door dit

basjuh1981
Master
 Bericht 
Het was glad in regio Utrecht en Friesland. Dat hoorde ik op de radio.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
De hele week weer richting 8 graden overdag. Waar heb ik die winterbanden nou voor gemonteerd :nothanks:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Waar heb ik die winterbanden nou voor gemonteerd :nothanks:

Voor de momenten dat het onverwacht glad is :D

basjuh1981 schreef:
Het was glad in regio Utrecht en Friesland. Dat hoorde ik op de radio.

:kniktja: :x

A4
Master
 Bericht 
Ik heb nu onder de Golf de Uniroyal regenbanden zitten in alleseason variant (m+s en alpine logo) en ik moet eerlijk zeggen; daar kon ik vorige week in de sneeuw echt hard mee door boenderen. Ook in de regen echt een topband met veel grip. Op droog vind ik hem lawaaiig.

Kami
Master
 Bericht 
Vanochtend in de regio Bitburg behoorlijk wat sneeuw, was zo vroeg onderweg dat er nog geen sneeuwschuivers te zien waren.
Blij dat ik was met fatsoenlijke winterbandjes :-)

Pagina 3 van 3 [ 131 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten