» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Heb sinds een tijdje een Yatour in de Peugeot, maar het viel mij laatst op dat er een ruis op de achtergrond zit. Nu las ik iets vaags over de dynamo dat die daarmee stoort? Iemand enig idee waar die ruis van kan komen en hoe ik dat kan oplossen?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat is wel vaker bij die apparaten. Zelfde met een plop bij het op contact zetten van de auto. Heb er regelmatig over gehoord en nagenoeg niemand die het heeft kunnen wegkrijgen. Gewoon zorgen dat je muziek blijft draaien, dan valt het amper op.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
nee als de muziek loopt hoor je het idd amper, maar zonder is natuurlijk mooier.

406
Master
 Bericht 
Heb je het ding wel geaard?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dat zijn die 2 losse 'kabeltjes' toch? Die heb ik aan elkaar verbonden ja.
Al maak je me nu aan het twijfelen, 99% zekerheid gedaan. Zal morgen de radio er even uittrekken.

406
Master
 Bericht 
Met elkaar? Er zit een los draadje aan de connector. Wss met een kabeloogje. Deze dient geaard te worden.

Edit: zo te zien zou je twee losse draadjes moeten hebben, 1 voor de geschakelde 12v en de ander voor aarding. Als je die twee op elkaar aansluit dan is 't ding niet geaard en zal het inderdaad ruizen. Heb je de handleiding wel gelezen? :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
406 schreef:
1 voor de geschakelde 12v en de ander voor aarding. Als je die twee op elkaar aansluit dan is 't ding niet geaard en zal het inderdaad ruizen. Heb je de handleiding wel gelezen? :lol:

'if noise problem exists when using digital music changer, please hook up the two grounding wires with each other'
Staat echter wel bij Renault en Nissan.
Bij peugeot staat alleen geneuzel met cd wisselaar laten activeren.

zag er bij mij zo uit:
Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aarden doe je op het blanke chassis van de auto en niet anders

frankram
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Met een aardpen toch? O:) O:) O:)
Link

406
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Dat

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Racist :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Maar eehh.. Yatour.. Help me eens even.. Je hebt je telefoon of een ander pauper apparaat via de jackplug aangekoppeld? En Chinees anderhalf Euro USB ladertje aan je telefoon? Kan ook nog via de telefoonlader komen, koppel die eens af en je weet.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Maar eehh.. Yatour.. Help me eens even.. Je hebt je telefoon of een ander pauper apparaat via de jackplug aangekoppeld? En Chinees anderhalf Euro USB ladertje aan je telefoon? Kan ook nog via de telefoonlader komen, koppel die eens af en je weet.

Nee via een usb stick en via de bluetooth. Lader heb ik er niet aan van de telefoon.
Ik zit nu alleen met dat aarden he, die 2 plastic dingetjes die er omheen zitten, waarvoor is dat dan?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Isolatiemateriaal. Bescherming dat het niet tegen een andere draad komt waar spanning op staat. Standaard bij dit soort connectoren.

Maar dit heh;

Afbeelding

Zo hoort het eigenlijk te zijn, oogje met een schroefje op blank chassis voor aarding.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Hmm...hoe ga ik 2 ronde dingen aarden..kroonsteen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Draadje tussen klemmen is genoeg... Het is niet zo spannend allemaal.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Zal.d'r eens naar kijken van de week

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406 en 9 gasten