» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 149.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 4  [ 198 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Laten we het erop houden dat hij genoeg zou kunnen sparen, maar een auto totaal niet interessant vind. Als in, het moet warm/droog zijn en starten. Maar hij gaat wel 3 a 4x per jaar de wereld over op vakantie. Dus daar liggen zijn prio's :)

Oh het is zo'n figuur.... :fp:

Archiebald
Master
 Bericht 
Watvoor figuur? Wat is daar mis mee dan?

Hij snapt niet dat ik m'n 206 3x liet overspuiten en bijna 1000,- uitgaf aan een carbon motorkap. Daar tegenover geeft hij 3000,-+/jaar uit aan vakanties. Ik koop daar dan weer een Full-Frame camera van.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Oh het is zo'n figuur.... :fp:
Nu mis ik even wat het probleem is?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Hij snapt niet dat ik m'n 206 3x liet overspuiten en bijna 1000,- uitgaf aan een carbon motorkap.

Dat snap ik ook niet. Maar dan ook echt niet.

Maar boeiend, het is jouw auto en jouw geld. Ik pomp weer een vermogen in de muziek instrumenten en lessen voor mijn kinderen met als gevolg dat ik elke dag in de herrie zit. Daar zullen ook maar weinig mensen iets van snappen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Oh het is zo'n figuur....

ieder z'n keuzes. Als ie een eventuele tegenvaller kan opvangen door een keer minder op vakantie te gaan is het verder prima toch

357kurt
Master
 Bericht 
Koop toch een Honda of Toyota..ben je van het gezeik af, die Duitse en Franse zooi op leeftijd komt er elk jaar een rekening van 1000 Euro bij..en een Jap blijft altijd gewild voor export.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nou ja, gelukkig iemand met een goed inkomen of lage vaste lasten. Dus dan is de lease voor de auto en evt een schade moeten betalen niet zo een probleem.
Voor veel mensen is onzekerheid en gedoe met de auto veel erger dan wat hogere kosten. Zeker als je geen spaarder bent, want in principe kan iedere auto wel eens voor onverwachte kosten zorgen.
Had alleen in dit geval verwacht dat iemand gezien de wensenlijst en kennelijk wel wat inkomen wel iets meer auto zou leasen. Zeker bij VW kun je op veel auto's DCT krijgen.

djee
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Voor veel mensen is onzekerheid en gedoe met de auto

Ga dan lekker met het ov of koop een knappe wagen, tja voor 900 wordt dat iets lastiger.
Toen ik mijn vorige oldtimer als daily "moest" gaan gebruiken, vond ik het ook een gedoe worden, ipv de tijd hebben /nemen om manco's op te lossen het moeten doen voor de volgende werkdag, maar daar heb je imo ook geen oldtimer voor. En zorg je die voor een knappe wagen die je niet zovaak in de steek laat.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Operationele lease is de beste manier om voor de minste verrassingen komen te staan. OV is iedere dag een gok en gedoe. Om over het doorgaans grote tijdverlies nog maar te zwijgen.
Natuurlijk is de wens van lage risico's en een auto van € 1000 niet bepaald te verenigen. De enige zekerheid die je hebt is dat de kosten deze prijs niet overstijgen. Dat kun je niet zeggen als je een auto rijdt die het tienvoudige waard is...

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar hij gaat wel 3 a 4x per jaar de wereld over op vakantie. Dus daar liggen zijn prio's :)

Met een UP? Zou maar extra fysio in zorgverzekering voor volgend jaar opnemen als ik hem was.

Archiebald
Master
 Bericht 
djee schreef:
Ga dan lekker met het ov

Aah een expert. Ja want het OV is overal geweldig te bereiken en stopt overal voor de deur. Van zijn woning naar zn werk kost hem dan 1,5u enkele reis. Met de auto 20min. Ideale oplossing!

406 schreef:
Met een UP?

Vliegtuig, hoe lang denk je dat het rijden is naar Vietnam?

Tweebel
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar hij gaat wel 3 a 4x per jaar de wereld over op vakantie.

Archiebald schreef:
Daar tegenover geeft hij 3000,-+/jaar uit aan vakanties.

Archiebald schreef:
Vliegtuig, hoe lang denk je dat het rijden is naar Vietnam?

Zou je dit draadje wel kunnen verrijken met hoe je van 3000e per jaar over de hele wereld op vakantie gaat, 3 tot 4x per jaar? Dat wil ik ook wel kunnen :D

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik weet zijn financiën niet. Dus heb maar wat geschreven :biertje:

Wel leuk he zo'n topic om te zeiken

Mdw
Master
 Bericht 
Geweldig topic tot nu toe 8) :lol: :lol:

djee
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Aah een expert.

Nee, doe slechts een suggestie aan mensen die bang zijn om een oude auto te rijden (en dus de mogelijke ongemakken) jij ook fijne kerst dagen :hug:.

yj24tp
Pro
 Bericht 

357kurt schreef:
Koop toch een Honda of Toyota..ben je van het gezeik af, die Duitse en Franse zooi op leeftijd komt er elk jaar een rekening van 1000 Euro bij..en een Jap blijft altijd gewild voor export.

Bullseye :applaus: Echter zijn die(omdat ze zo betrouwbaar zijn) toch wel prijzig in verhouding dus in dit geval geen optie maar voor de rest een dikke eensch!

Freddy
Master
 Bericht 
Even een kaapje van dit topic, zit zelf een beetje rond te kijken voor 2e auto met ongeveer dezelfde criteria als de zwager:budget ca 1500, betrouwbaar, veilig, 4-5 deuren, trekhaak, cruise control is een pre.
Uiterlijk vind ik niet boeiend, zolang het geen agila of een pt cruiser is. Hoeft ook niet per se groot te zijn maar met de aanstaande komst van kleine freddy is een beetje ruimte wel wenselijk.
Kom veel stations tegen als ik zelf zoek, opzich geen probleem maar t mag ook best kleiner.

Nu was ik vandaag onderweg en kwam toevallig in de buurt van deze s40, dus even wezen kijken.

Behalve dat de binnenkant wel beetje uitgeleeft is, verder een degelijke en rijk uitgeruste auto met relatief weinig km's.
Hij is wat aan de zware kant, maar goed, ook wel veel auto.
Zijn er nog zaken waar je op moet letten bij deze auto of waarom je m zou wel/niet moeten nemen?

zandbak
Master
 Bericht 
Kan je niet beter ff een nieuw topic aanmaken? Anders wordt het wel onoverzichtelijk :x

Archiebald
Master
 Bericht 
Archiebald
Master
 Bericht 
406 schreef:
extra fysio in zorgverzekering

Upje (leuke woordspeling meteen).....

Bovenstaande zou goed van toepassing zijn geweest. Hij heeft de Up! gisteren kort gereden :o Zeer waarschijnlijk in ieder geval, achterin gereden bij iemand die achteraan in de file stond op de A8. Bij een Outlander PHEV, hij zocht gelukkig wel een goeie auto uit, maar na de aanrijding gingen zn deuren niet meer normaal open. Dus het was wel een forse. :(

regiorunner
Master
 Bericht 
:| Enne hoe gaat dit nu verder qua financieel en herstel enzo?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Nog korter?

Archiebald
Master
 Bericht 
Haha gezondheid gaat het wel goed. Wat last van een stijve nek en schouders. Daarvoor gaat hij vandaag naar de huisarts.

Auto is all-risk verzekerd met een eigen risico van 500€ per gebeurtenis. Dus als hij echt TL is krijgt hij een nieuwe Up! en een rekening van 500€. Hij krijgt vandaag een vervangende auto.

regiorunner
Master
 Bericht 
Dus niet elk krasje melden maar in een keer kort aan het eind van de looptijd :lol:

R
Master
 Bericht 
~Melodie~ Toen Upje nog een Uppie was, was hij

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Was het een PL up? Dat is het voordeel van PL. Als het je eigen auto veel meer gedoe en kosten.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Komt ie er goed vanaf met zo'n bak. Privé auto en WA had 't 'm een flinke douw in de verzekering opgeleverd en had ie zelf niet vergoed gekregen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Flitsgevaar ja private lease inderdaad. Dus goed verzekerd, hij heeft ondertussen al vervangend vervoer.

djee
Master
 Bericht 
Geluk bij een ongeluk.

Zwagert geen lichamelijke klachten meer?

Archiebald
Master
 Bericht 
Nee volgens mij niet. Hij was vanmiddag bij ons, maar ging wat dat betreft prima :thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
En we hebben beeld;

Bijlagen :
IMG-20180707-WA0031.jpg

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat is al TL? Dan is zo'n ding snel TL (zal wel door de constructie komen).

Pen
Master
 Bericht 
Ja, het is goed. Die rijdt volgende maand weer rond in Polen ofzo.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nou aan de passagierskant is het ding, gokje, toch zeker 20cm korter. Lijkt op de foto niet zo heftig. Maar de neus is bijna gehalveerd.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Als je het voorscherm aan de bestuurderskant ziet, valt dat wel mee. Maar het zal onderhuids wel allemaal krom zijn. Grote kans op export inderdaad.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Airbags, radiateur en wellicht meer daar. Weet de km stand niet. Maar econ Totallos heb je dan al snel.

De mijne was dat ook. Grappige (nou ja) was. Wrak was opgekocht. Dag later al voor bijna dubbele!!! Te koop als wrak. En na 3 dagen al verkocht.

Archiebald
Master
 Bericht 
Dat is wel het rare hier, de airbags zijn niet afgegaan!

Raymond
Master
 Bericht 
Pen schreef:
Die rijdt volgende maand weer rond in Polen ofzo.

Daar rijden ze A8, XJ, 535i. Alleen in Nederland vind je een overschot aan te kleine auto's.

regiorunner
Master
 Bericht 
Huh fiat 126......

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
airbags zijn niet afgegaan

Precies de sensor gemist? Of de snelheid laag genoeg?

Pen
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Daar

Prima, Roemenië dan.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Daar rijden ze A8, XJ, 535i. Alleen in Nederland vind je een overschot aan te kleine auto's.
Als ik die Poolse crashfilmpjes zie, zie ik over het algemeen echt niet voornamelijk E-segmenters.

Walker
Master
 Bericht 
Als de deuren niet meer open kunnen is ie krom....

Archiebald
Master
 Bericht 
Wederom een update, erg bizar vind ik zelf.

Auto is TL,
VW beëindigd het lease contract nu,
Als hij weer een auto wil leasen "hebben" ze alleen nog maar contracten voor 4 jaar PL (Hij had nu een 2 jaar).

:loco:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Auto kopen dan maar?
Fijne service wel dat je het niet af kunt maken onder je oude contract, al is het in een tweedehands PL. Al hebben ze het vast ergens ingedekt in de kleine lettertjes. Zo zijn ze.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nou ik kon het me niet voorstellen, maar vrijwel elke PL-aanbieder doet dit dus zo. Fijn, want zijn Up! was een zo'n GROOT INKOOP AANBIEDING van VW Muntstad Utrecht. Elke Up! met zijn voorwaarden (24mnd + 20Kkm/jaar) is bijna €100,-/maand duurder nu.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Ach ja. Biedt je de mogelijkheid te kijken naar een ander :>

Ken iemand die een Leon heeft PL. Heel goedkoop ook. Is nu ook 150 euro per maand extra. Ach ja genoeg andere merken aanbiedingen tegenwoordig via Consumentenbond en ANWB

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Auto is TL,
VW beëindigd het lease contract nu,
Als hij weer een auto wil leasen "hebben" ze alleen nog maar contracten voor 4 jaar PL (Hij had nu een 2 jaar).

Wat is daar vreemd aan? Zo werkt ieder leasecontract.

Pagina 4 van 4 [ 198 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406 en 6 gasten