» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 4  [ 198 berichten ]
Archiebald
Master
 Bericht 
FS weet alles! Dus kom maar op met die tips.

Mijn zwager zoekt een andere auto. De Mondeo is doodt! :[

Eisen:
MAX €1000,-
Ruim, Hatchbak-achtige sedan of misschien een station. Formaatje Mondeo/Passat
Betrouwbare techniek
Graag airco en/of cruise control
Voorkeur voor automaat

Zelf al behoorlijk veel bekeken.
Passat
Golf mkIV
Bora
Galant
Primera
Carisma
Corolla
V40
Vectra's
etc etc....

Maar wat is nou een slimme keuze voor laten we zeggen €900,-?

We gaan morgen waarschijnlijk in Beverwijk bij een Bora 1.6 en een Golf 1.9TDI kijken (staan bij dezelfde dealer) Maar goed, wat mag je van die auto's verwachten voor dat geld? Beide rond de 250.000km gereden.

Ik probeer hem eigenlijk in wat Japans te krijgen, zoals een Primera of Carisma, maar is dat vooroordeel wel zo juist?

Archiebald
Master
 Bericht 
WimLex
Master
 Bericht 
Kijk bij die golf even of die km-stand wel logish is, grote kans dat die is teruggeschroefd.
Golf 4 TDI met 250.000 km voor maar EUR 1000 klinkt te mooi om waar te zijn.

Archiebald
Master
 Bericht 
bruintje beer
Master
 Bericht 
Iets afgrijselijks als een Multipla? Kan nooit veel kosten, zelfs niet in concoursstaat.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nee daar gaat ie echt niet in rijden. Meeste uit bovenstaande lijstje vond ie lelijk. 't Mag mn zwager dan wel zijn, hij is ook m'n nicht :devil:

Archiebald
Master
 Bericht 
Meningen??

Opel Astra 1.6-16V Club, AUTOMAAT
1998
167.258 km NAP gecontroleerd
Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ope ... nt=app_ios

WimLex
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dit is hem:

deuk in dorpel onder bestuurder deur
verschillende acherlampunits
geen highline uitvoering
110PK diesel is niet meer leverbaar sinds 1999

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Archiebald
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
verschillende acherlampunits

Was me niet eens opgevallen! Doordat mistachterlicht... :fp:

WimLex schreef:
110PK diesel is niet meer leverbaar sinds 1999

Maar deze is uit '98....

Pita
Master
 Bericht 

Een Golf 4 TDI voor € 1.000.- ? Die diesels zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken. Zelfs met een vol jaar APK zou ik daar nog geen € 500.- voor geven.

WimLex
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Maar deze is uit '98....

klopt, ik meld het alleen even, aangezien het kenteken anders doet vermoeden.
LM-velgen zitten er ook niet onder

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dit is hem:

Laten staan. Ding heeft al 7 eigenaren gehad en er is met de teller geknoeid.

Mdw
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:

Mijn zwager heeft 1 , die zweert er bij :kniktja: ;) en hij werkt bij een truck/trailer service bedrijf dus die weet wel wat goed is of niet :P

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Een Golf 4 TDI voor € 1.000.- ? Die diesels zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken. Zelfs met een vol jaar APK zou ik daar nog geen € 500.- voor geven.
Niet? Die 1.9's zijn juist enorm betrouwbaar en Golf IV is nog steeds een gewilde auto volgens mij. Alleen voor milieuzones zijn ze niet handig. Ik gok echter dat dit hok zomaar het dubbele heeft gedraaid. Die 250k is sinds import on 2008 al aan de lage kant, maar sinds bouwjaar '98 echt ongeloofwaardig.

Walker
Master
 Bericht 
Saab 9-5 estate.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Hoeveel km rijdt hij ermee? Want als je budget maar € 1000 is, is €50 meer of minder aan mrb of brandstof een aardig bedrag.

Archiebald
Master
 Bericht 
Zo'n 20k/jaar. Dus het hangt erom. Het kan beide. Zeker in zijn budget.

Tweebel
Master
 Bericht 
Ik denk dat het een goed idee is om je vooral te richten op minder populaire auto's. VW krijg je voor 1000 euro waarschijnlijk een stuk minder auto of veel meer kms dan iets als inderdaad een Carisma/V40. Of wellicht een Peugeot 406 (post facelift). Mazda 626 lijkt me ook een leuke optie.

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Hoe betrouwbaar is zoiets b.v?

Heel erg betrouwbaar. Maar de verkoper niet. Die slijtage in het interieur had onze V40 bij lange na niet toe die met 400k weg ging. Overigens vraag ik mij af of je een deugdelijk exemplaar kan kopen voor 1 rug. Ex collega had zo´n ding gekocht voor 2 ruggen. Wat er mis mee was: Passagiersdeur ging niet op slot, hele front zat scheef (slecht gerepareerde schade), banden met DOT codes van een jaar of 10 terug en een schurend geluid van de koppeling of bak.
Archiebald schreef:
Maar wat is nou een slimme keuze voor laten we zeggen €900,-?

Een fiets. Zonder dollen, een fatsoenlijke auto voor dat geld is enkel en alleen gebaseerd op geluk.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
1000 euro voor een grote betrouwbare auto met airco, cruise contol en ook nog een automaat?

zandbak
Master
 Bericht 
406 schreef:
Een fiets. Zonder dollen, een fatsoenlijke auto voor dat geld is enkel en alleen gebaseerd op geluk.

Dat dus.
En ook nog 20k per jaar rijden. Ik zou eerder voor wat Japans gaan dan, die zijn sowieso niet gewild.
Zonder alle gewenste opties :x
https://www.autowereld.nl/nissan/primer ... tails.html

regiorunner
Master
 Bericht 
Wat een geld voor zo een hok :x Maar als het een goeie is dan is het wel een optie.
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/107442228?s=54-54-3-3-1-4

geen populair model wel een ruime probleemloze kar. Zelfsleutelen voor een groot gedeelte kinderspel. :thumb: :thumb:

bx gek
Master
 Bericht 
Citroën Xantia break
Ik heb 6 jaar met een 1.8 16V zonder noemenswaardige problemen gereden.

zandbak
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Wat een geld voor zo een hok :x Maar als het een goeie is dan is het wel een optie.
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... 54-3-3-1-4

geen populair model wel een ruime probleemloze kar. Zelfsleutelen voor een groot gedeelte kinderspel. :thumb: :thumb:
Die 406 heeft wel 130.000 meer gelopen

Maar het is verder inderdaad gewoon geluk hebben als je wat koopt voor dat geld.

Archiebald
Master
 Bericht 
lacheisleuk
Master
 Bericht 

Trein? :lol: :lol:

JBHC
Master
 Bericht 

Space star.....

Raymond
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Iets afgrijselijks als een Multipla? Kan nooit veel kosten, zelfs niet in concoursstaat.

Dat dus. Zijn prima auto's maar ja...
Ik zou kijken wat ze bij de Garbagerun allemaal gebruiken. Voor 1000 euro een nette mooie auto met alles erop en eraan, jaja. Succes.

zandbak
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Eisen:
MAX €1000,-
Ruim, Hatchbak-achtige sedan of misschien een station. Formaatje Mondeo/Passat
Betrouwbare techniek
Graag airco en/of cruise control
Voorkeur voor automaat

Ik weet niet hoelang hij in een auto wil blijven rijden, maar een benzineauto met 2.5 ton op de teller, en 20k per jaar is wel een uitdaging voor langere tijd

VFred
Master
 Bericht 

Mazda 6. Ik heb nooit een meer betrouwbare auto gehad.
Goede tweede voor mij is een Audi A4 B5. Bij voorkeur met de 1.8 motor zonder turbo.

A4
Master
 Bericht 
Hmm, net onze 9-5 station verkocht. Was bijna binnen budget geweest... Groot is ie wel, betrouwbaar ook wel (heeft ons nooit laten staan).

A4
Master
 Bericht 
Saab 9-5 Estate 2.0t Automaat, Trekhaak,Nap,Apk
€ 1.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1228255903?u
Voor 1000 krijg je 'm wel mee. Km stand boeit niet bij goed onderhoud. Ton er bij opdraaien en dan weer weg.

zandbak
Master
 Bericht 
1580 kilo...

Walker
Master
 Bericht 
Als alternatief op de Saab kun je ook kijken naar een Volvo 740 of 760 of wellicht een V70?

A4
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
1580 kilo...

Ja dus?

zandbak
Master
 Bericht 
Als je maar 900 euro uit wilt geven aan een auto, wil je je misschien niet scheel betalen aan MRB en brandstof.

A4
Master
 Bericht 
Definieer scheel betalen. Veiligheid is ook wat waard en TS heeft het over een ruime auto. Tsja, die zijn wat zwaarder.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik zou zeggen, kijk eens naar een Dacia. Kosten nieuw al niks, dus zal tweedehands ook niks kosten en het is allemaal 'bewezen techniek'. Bonuspunten als je er eentje op LPG weet te vinden, helemaal goedkoop kachelen.

zandbak
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik zou zeggen, kijk eens naar een Dacia. Kosten nieuw al niks, dus zal tweedehands ook niks kosten en het is allemaal 'bewezen techniek'. Bonuspunten als je er eentje op LPG weet te vinden, helemaal goedkoop kachelen.

Die zijn nog niet zo oud dat ze onder de 1 mille liggen. En weinig opties ook meestal.

Blaataap
Master
 Bericht 

Nou ja, van zoiets word ik niet wild maar het is een prima auto als je goedkoop wilt rijden:
http://www.autotrader.nl/auto/dacia-log ... thirdparty

edit: Wel opvallend dat de oudere bouwjaren niet meer te vinden zijn. Dat zal wel allemaal geëxporteerd zijn inmiddels.

R
Master
 Bericht 
Of gestapeld.

Rover
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Wel opvallend dat de oudere bouwjaren niet meer te vinden zijn

Valt wel mee hoor, in 2006 is de logan mcv in nederland geïntroduceerd, daar zijn er toen zoveel van verkocht dat de levertijd al snel opliep tot meer dan een jaar. Veel werd dus pas 2008 uitgeleverd. Een deel zal zeker zijn geëxporteerd. En met een dagwaarde van rond de 1000 is hij inderdaad snel economisch total loss als er toch iets mee is.

On-topic,

Zoek eens naar een Suzuki Baleno. Goedkoop, ook bijzonder goedkoop in wegenbelasting en erg betrouwbaar. Wel goed controleren of de onderzijde niet volledig is doorgerot.

zandbak
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Wel goed controleren of de onderzijde niet volledig is doorgerot.

Bij half doorgerot is het geen probleem?

EddyHH
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Bij half doorgerot is het geen probleem?

Nee, dan heb je nog eens de huidige leeftijd voor de andere helft :[

Zoiets misschien?

Archiebald
Master
 Bericht 
Vooralsnog gaan we vanmiddag hier kijken:
http://www.okkermanautos.nl/?utm_source ... m=referral

Staat een Passat, een V40 en een Focus station.

R
Master
 Bericht 
'Verkoop ze meteen een nieuwe site.'

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Grappige hoeveelheid eisen voor €1000 :lol:

"Hij moet het doen" lijkt me de beste en enige eis voor dat geld. Als er nog iets werkt of aanwezig is aan comfort dan is dat een bonus.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Vooralsnog gaan we vanmiddag hier kijken:

Die 535D :kwijl:

Archiebald
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Grappige hoeveelheid eisen

Ja ik weet het. Ik stuurde hem gisteren dit al:

Kies er 2!
Afbeelding

Want 99% van de auto's wordt afgedaan met "Vind ik niet mooi", boeit niet! Hij moet rijden. Rij gewoon lekker een '91er Starlet komend jaar en spaar! :nothanks: Maja...

Pagina 1 van 4 [ 198 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: GerbiE en 9 gasten