» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Automobilisten hebben woensdag opnieuw te maken gekregen met controles op de A7. Aanleiding is de toename van het aantal ongelukken op de snelweg die door Friesland en Groningen loopt.

De politie wil het aantal ongelukken terugdringen en zal daarom komend halfjaar extra letten op snelheidsovertredingen en gevaarlijk rijgedrag. Woensdag werd minimaal op drie verschillende plekken gecontroleerd.

De politie meldde maandag dat het na controles liefst tien rijbewijzen invorderde. Op het gedeelte vlak voor het verkeersplein bij Joure werden grote snelheidsovertredingen geconstateerd. Komend vanuit de richting van Sneek is 70 kilometer per uur de maximale toegestane snelheid. De tien overtreders reden er 120 kilometer per uur of harder.

Bron: http://www.ditisroden.nl/pages/meer2.ph ... 16587#jump

Voorlopig ligt de A7 dus onder vuur.

WimLex
Master
 Bericht 
Heeft te maken met dit:
politie/afleiding-bedreigt-verkeersveiligheid-248-bekeuringen-t93256.html

Maserati Teun schreef:
Automobilisten hebben woensdag opnieuw te maken gekregen met controles op de A7. Aanleiding is de toename van het aantal ongelukken op de snelweg die door Friesland en Groningen loopt.
even een stukje hoernalistiek verkrachten
Citaat:
De bestuurders kwamen vanaf Sneek en reden vlak voor de rotonde bij Joure met hoge snelheid op het stuk waar 70 kilometer het maximum is.

http://www.omropfryslan.nl/nieuws/69942 ... -bij-joure

WimLex
Master
 Bericht 
Als google maps klopt, dan vraag ik me af of er legaal gehandhaafd kan worden in dat 70-stuk(je)
400 mtr voor de rotonde begint 70 pas (je komt er aan met 130) en 200 mtr verder is het dan 50 ...

Signum
Master
 Bericht 
Een te hoge snelheid :fp: Die achterlijke 70 borden met gele rand staan er nog niet zo heel lang. Allemaal ingevoerd vanwege ongevallen waarbij mensen (zoals gewoonlijk) niet bezig waren met autorijden achter het stuur. Ik heb alle respect voor controle op telefoongebruik achter het stuur, maar dit is weer lekker makkelijk. Extra letten op gevaarlijk rijgedrag, maar alleen 10 rijbewijzen invorderen vanwege snelheid. Ga nou eens schrijven voor linksplakken, bumperkleven en voorgooien. Dagelijkse kost op dat stuk.

@WimLex; de situatie is in november veranderd. Ze hebben extra 70 borden geplaatst op grotere afstand van de rotonde.

http://www.zuidfriesland.nl/nieuws/4034 ... unt-joure/

dabeetle
Master
 Bericht 
Vooral die digitale borden met "stilstand verkeer" om 5.50 in de ochtend en er in de wijde omtrek alles auto's te vinden zijn.

Een beetje investeren in goede waarschuwingssystemen is natuurlijk weer te veel gevraagd. Aan de andere kant, nog een jaartje en de hele rotonde is er tussenuit daar.

Mdw
Master
 Bericht 
Sinds de borden er staan moet ik zeggen dat het verkeer wel een stuk rustiger is geworden , vooral het stuk voor de rotonde vanaf Sneek , prima actie tot nu toe.....

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
WimLex schreef:
Als google maps klopt, dan vraag ik me af of er legaal gehandhaafd kan worden in dat 70-stuk(je)

Kom er vrijdag langs maar vrees dat je gelijk hebt :wink:

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ]