» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
RobinNL
Respect
 Bericht 

Vanmiddag kwam ik onderweg naar huis een mobiele controle tegen op de A12 richting Den Haag, bij HM 34.5 ter hoogte van het tankstation.

Omdat ik niet echt haast had nam ik van de gelegenheid gebruik om de flitsopstelling eens van dichtbij te bekijken en mij viel op dat er twee ANPR-camera's stonden. De flitsagent bevestigde dat het ANPR was maar wist niet wat er mee gebeurde, alleen dat het 'naar Driebergen gaat' om 'te kijken wat hier langs rijdt'. Ik zag verder geen politie (behalve bij een ongeluk een stuk verderop) en ook de flitsagent zei dat er verder geen politie is om bepaalde mensen aan de hand van ANPR aan de kant te zetten.

Iemand een idee wat er met de resultaten gebeurt en of dit standaard is bij flitsers?

Voor de volledigheid hieronder een paar foto's:

De bus:
Afbeelding

De radarbalk + camera, netjes verstopt achter een verkeersbord:
Afbeelding

Verkeersbord met links de eerste ANPR camera:
Afbeelding

Close-up van de eerste ANPR camera:
Afbeelding

Tweede ANPR camera, gericht op het verkeer dat van de snelweg het tankstation oprijdt:
Afbeelding

Wat me opviel is dat de tweede camera, als ik het goed heb, alleen verkeer registreerde dat het tankstation opreed, en niet het verkeer dat de parkeerplaats opreed. In/naast de bus kon ik zien dat de ANPR-camera op de snelweg alleen het verkeer op de meest rechtse twee rijstroken detecteerde.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk mensen die met een geschorste of onverzekerde auto langsrijden een leuke bekeuring sturen op kenteken..

Spook
Master
 Bericht 
Want dat is veiliger dan ze meteen van de weg plukken?

Walker
Master
 Bericht 
Controle leaserijders zonder bijtelling in opdracht van de belastingdienst. Makkelijk controleren op zaterdag.

Spook
Master
 Bericht 
Gezellig. Ik reed vroeger met mijn busje stad en land door. Ook weleens op zaterdag. Verklaring geen eigen gebruik uiteraard dus wat willen ze nou helemaal? Mijn rittenadministratie opvragen?

Volgende stap: de parkeerplaats van de Efteling scannen?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dat laatste schijnt dus al te gebeuren.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Want dat is veiliger dan ze meteen van de weg plukken?

Precies, geen confrontatie, gewoon een half jaar laten liggen en dan een rekening sturen. :fp:

Spook
Master
 Bericht 
Ik bedoel meer van dat het veiliger zou zijn om mensen zonder verzekering of rijbewijs meteen uit het verkeer te verwijderen. Veiliger voor de overige weggebruikers. Het is idd ook veiliger voor de controleurs. Laaghangend fruit op afstand plukken itt enge boze mensen moeten aanspreken. Met als direct resultaat precies nul komma nul want die lui rijden ondertussen vrolijk verder. Wellicht ook een keer tegen een andere auto. Of over een kind. Welja..

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Mogen we die foto van die transporter gebruiken voor onze kentekenlijst? Foto's zijn ook mooie voor reportage.

RobinNL
Respect
 Bericht 

MarcoV schreef:
Mogen we die foto van die transporter gebruiken voor onze kentekenlijst? Foto's zijn ook mooie voor reportage.

Jazeker. Waar kan ik reportages heen sturen? Ik wil wel kijken of ik een leuk stukje kan schrijven.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Blaataap
Master
 Bericht 

Walker schreef:
Controle leaserijders zonder bijtelling in opdracht van de belastingdienst. Makkelijk controleren op zaterdag.

Dat doet de belastingdienst zelf.
Link

Ook gisteren stonden ze daar weer zo opgesteld.

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]