» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Een automobilist is donderdagochtend ernstig gewond geraakt op de Midden-Brabantweg, de weg van Kaatsheuvel naar Tilburg. Hij botste rond kwart over elf met zijn auto tegen een boom, nadat hij hard had geremd voor een auto van waaruit kentekens kunnen worden geresistreerd. Dat meldde een ooggetuige.

Na het ongeluk werd een traumahelikopter opgeroepen. De trauma-arts is met de gewonde automobilist meegereden in de ambulance, naar een ziekenhuis.

Eerste hulp
Tot de ambulance en de traumaheli arriveerden, verleende een van de inzittenden van de mobiele snelheidscontrole eerste hulp.

Afbeelding

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/26421 ... ratie.aspx

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Was het nou een kentekencontrole of een snelheidscontrole?

Hoe dan ook, bij zo'n Twingo ben je al snel ernstig gewond natuurlijk. Kreukelzone van een keukenrolletje.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
een auto van waaruit kentekens kunnen worden geresistreerd

Een volkomen willekeurige auto dus.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Als je remt op een plak asfalt hoef je toch niet rechts tegen een boom te rijden :huh:
De remklauw linksvoor zal wel vastgezeten hebben :lol:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ja dat zie je op die Russische filmpjes ook vaak, een oude Lada tikt de rem aan en hij gaat meteen achterstevoren, maar dat zou je hier met APK en zo niet zo verwachten. Misschien aan één kant wat gladder wegdek?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

In elk geval kentekenregistratie, dat kan handig zijn bij een snelheidscontrole. (maar snelheid zal bij een twingo niet zo snel een issue zijn)

Tweebel
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Ja dat zie je op die Russische filmpjes ook vaak, een oude Lada tikt de rem aan en hij gaat meteen achterstevoren, maar dat zou je hier met APK en zo niet zo verwachten. Misschien aan één kant wat gladder wegdek?

Kan vrij simpel zijn hoor. Goede kans dat dit gebakje geen ABS heeft. Dus 1 vd wielen blokkeert bv en het gebakje trekt scheef en schiet de berm in.

bert65
Master
 Bericht 
Buiten dat: wegdek loopt af naar rechts.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

Stonden 2 vw transporter van LE, vrij opvallend, dus snap niet echt dat je zo lomp gaat remmen

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik heb een keer geremd voor iets raars wat ik zag staan in de berm. Ik reed 100 @ 80 en had geen zin een bekeuring. Dat remmen gebeurde een beetje overdreven, dus ik had 4 geblokkeerde remmen en een flinke rookwolk achter de auto. Bleek uiteindelijk niets te zijn. :lol:

Wesje
Pro
 Bericht 

Zo zie je maar weer wat voor reacties mensen (kunnen) krijgen bij het zien van een flitsapparaat of aanverwant iets. En dan laat ik even buiten beschouwing of diegene dan wel of niet iets op zijn kerfstok heeft staan.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Hoe dan ook, bij zo'n Twingo ben je al snel ernstig gewond natuurlijk. Kreukelzone van een keukenrolletje.

De meeste mensen kopen hun auto niet met het selectiecriterium: Parkeer m op kruissnelheid tegen een boom.

Even los van de zaak, dat het hier gaat om een kleinwagen van ten minste 13 jaar oud.

Spook
Master
 Bericht 
En dat is weer een gevolg van de exorbitante boetebedragen, minimale marges, en het feit dat je ze vooral tegenkomt daar waar de weginrichting en dus de gevaarzetting geen flitsopstelling rechtvaardigt.

jack19
Master
 Bericht 

Oh boehboeh. Als je dusdanig hard moet remmen voor een opvallende!! Politiebus dat je van de weg raakt moet je eens nadenken of je je roze pasje niet beter kunt inleveren. ANPR stond er ten behoeve van het in goede banen leiden van de feestdrukte.

Spook
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
ANPR stond er ten behoeve van het in goede banen leiden van de feestdrukte.

Waarom heb je daar alle kentekens voor nodig? Gewoon auto's tellen is voldoende. Nee je hoeft niet te weten waar iedereen vandaan is gekomen voor dat laatste stukje. Dat hoef je sowieso niet te weten.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Nee je hoeft niet te weten waar iedereen vandaan is gekomen voor dat laatste stukje.

Sinds Apeldoorn nemen ze kennelijk geen enkel risico meer. Dat was een aardige zeperd geweest als er iets gebeurd was en de dader was met het OV gekomen. :roll:

WimLex
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
opvallende!! Politiebus

ik vind die LE bussen aardig onopvallend anders

Walker
Master
 Bericht 
jack19 schreef:

Alsof er geen lussen in het wegdek liggen die auto's kunnen tellen. Welkom in de politiestaat. George Orwell krijgt steeds meer gelijk.

En over veiligheid gesproken: Iemand die echt iets uit wil vreten komt idd met de trein en zorgt wel dat ie lokaal op het laatste moment een vrachtwagen jat.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dit was in elk geval niet de goede baan.

Kenji
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
Zo zie je maar weer wat voor reacties mensen (kunnen) krijgen bij het zien van een flitsapparaat of aanverwant iets.

Dus meer sneaky verstopte controles!!!!!! :[

KanarieVW
Master
 Bericht 
Of je krijgt gewoon een fatsoenlijk rijopleiding zodat je dit niet krijgt na simpel remmen. Hoe is het vredesnaam mogelijk dat je zo eindigt na een remactie. Ja ik weet t wel, met je telefoon bezig zijn, schrikken en vol op de rem stampen, maar dat heeft dan weer niks te maken met die controle.

Raaf
Master
 Bericht 
jack19 schreef:

Spook schreef:
Waarom heb je daar alle kentekens voor nodig?

Omdat het koningshuis in Tilburg was. Niet zo raar.

KanarieVW schreef:
Of je krijgt gewoon een fatsoenlijk rijopleiding zodat je dit niet krijgt na simpel remmen. Hoe is het vredesnaam mogelijk dat je zo eindigt na een remactie.

Dit.
De bestuurder heeft dit gewoon helemaal zelf geregeld. Weinig te maken met een controle. Gewoon gebrek aan competentie.

Spook
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
niet zo raar.

Wel raar. Die kneuters zijn niet speciaal en sowieso niet onmisbaar. Daar hoeven wij als burger geen privacy voor op hoeven te geven.

jack19
Master
 Bericht 

Privacy lul verhaal altijd. Zolang jij geen aandachtsvestiging of ops op je naam hebt staan gebeurd er niets en zie je alleen een kenteken langskomen. Wordt niet opgeslagen zolang het geen hit betreft.
En ja, er worden veel rotte vissen uitgehaald en het gebied uitgebonjourd. En ja, dat is helaas nodig tegenwoordig. En nee het gaat niet om een telling en in het OV zijn ook zat maatregelen die de privacy poeperds niet leuk zullen vinden
Knakker heeft gewoon de rijvaardigheid van een eencellige, en dan durven ze nog te beweren dat het door een ANPR controle komt. Eeuwige gejank altijd, rij normaal en doe normaal dan heb je niets te vrezen.

Pietert
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Oh boehboeh. Als je dusdanig hard moet remmen voor een opvallende!! Politiebus dat je van de weg raakt moet je eens nadenken of je je roze pasje niet beter kunt inleveren.

+1

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Privacy lul verhaal altijd. Zolang jij geen aandachtsvestiging of ops op je naam hebt staan gebeurd er niets en zie je alleen een kenteken langskomen. Wordt niet opgeslagen zolang het geen hit betreft.
En ja, er worden veel rotte vissen uitgehaald en het gebied uitgebonjourd. En ja, dat is helaas nodig tegenwoordig. En nee het gaat niet om een telling en in het OV zijn ook zat maatregelen die de privacy poeperds niet leuk zullen vinden
Knakker heeft gewoon de rijvaardigheid van een eencellige, en dan durven ze nog te beweren dat het door een ANPR controle komt. Eeuwige gejank altijd, rij normaal en doe normaal dan heb je niets te vrezen.

:respect:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
jack19 schreef:
Wordt nog niet opgeslagen zolang het geen hit betreft.

Even gefixed.

:respect:

Dit is meer van toepassing; :(

Raaf
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Knakker heeft gewoon de rijvaardigheid van een eencellige

Dat. En we gaan weer door met de orde van de dag.

Dave schreef:
Dit is meer van toepassing; :(

Dit gaat volgens mij niet over voor of tegen ANPR controles. Liefst zou ik ook zonder platen rijden, zou wat beter opschieten.

shootme
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Eeuwige gejank altijd, rij normaal en doe normaal dan heb je niets te vrezen.

Nog wel, echter de verzamelwoede van de overheid is zeer gevaarlijk.

Of ben jij iemand die zegt dat je niets te verbergen hebt?

TommyGun
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Dus meer sneaky verstopte controles!!!!!! :[

:| :[

Spook
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Wordt niet opgeslagen zolang het geen hit betreft.

Dat kun je makkelijk zeggen. Net als met de trajectcontroles recentelijk: "Nee mensen, dat wordt niet opgeslagen". Paar jaar later: "Oh, het is toch allemaal opgeslagen." Mag niet, doen we toch.

Ik geloof je niet. En je hebt de feiten niet in je voordeel werken.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
jack19 schreef:

Wat weer een lulverhaal Jack, gegevens worden direct naar de belastingdienst doorgesluisd om te kijken of een leaserijder niet stiekum een ritje in de leaseauto maakt of wat dan ook. Wie weet waar deze gegevens nog meer opgeslagen worden. En je kunt zeggen wat je wilt, ANPR is bij veel mensen "remmen". Want ze kennen het onderscheid tussen ANPR en Multa CT niet. En al rijden ze niet sneller dan de door de politiek bepaalde limiet, ze gaan gewoon in de ankers. Waar je dan weer wel gelijk in hebt is dat deze knuppel de rijvaardigheid van een tomaat heeft.

jack19
Master
 Bericht 

De vaste palen misschien wel daar heb ik geen verstand van. Maar de ANPR opstellingen naast en in auto's niet. En daar ging het als ik het goed had gelezen over.

shootme
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Maar de ANPR opstellingen naast en in auto's niet. En daar ging het als ik het goed had gelezen over.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... pr_cameras

jack19
Master
 Bericht 

Helder, maar de ANPR auto's die ik tot mijn beschikking heb geven nooit hits op fiscale wanbetalers en de gegevens van hits kunnen max een week opgeslagen worden..... Misschien oud, of ze rijden hier niet

Pagina 1 van 1 [ 35 berichten ]