» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
In de eerste vier maanden van 2017 zijn 2.938.509 verkeersovertredingen geconstateerd op grond van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv). Dat is iets minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Toen werden 3.001.619 verkeersboetes opgelegd voor onder meer te hard rijden, door rood licht rijden, fout parkeren en handheld bellen. Dat blijkt uit het eerste tertiaaloverzicht Wahv 2017*.

De daling is vooral te zien in het aantal geconstateerde overtredingen op kenteken, zoals door trajectcontroles en flitspalen. In de eerste vier maanden van 2017 ging het om 2.793.563 geconstateerde verkeersovertredingen op kenteken, tegen 2.888.821 een jaar eerder.

Het aantal staandehoudingen is daarentegen toegenomen in het eerste tertiaal: van 112.798 in de eerste vier maanden van 2016 naar 144.946 in dezelfde periode in 2017. Dit wordt toegeschreven aan meer aandacht bij de politie voor zichtbare handhaving op de weg.

Trajectcontroles
Het aantal snelheidsovertredingen dat is geconstateerd door trajectcontroles is afgenomen. In de eerste vier maanden van 2017 ging het om 638.343 boetes, tegen 650.300 een jaar eerder. Onder meer bij de trajectcontrole op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is een daling te zien. Dit hangt waarschijnlijk samen met het verhogen van de maximaal toegestane snelheid naar 130 km per uur. Verder heeft er technisch onderhoud plaatsgevonden aan de trajectcontroles op de A10 bij Amsterdam en op de A12 bij Den Haag.

Flitspalen
Sinds begin 2016 worden ook periodiek cijfers verstrekt per flitspaal. Dit is mogelijk doordat alle flitspalen digitaal zijn geworden. In de eerste vier maanden van 2017 zijn minder verkeersovertredingen geconstateerd door digitale flitspalen dan een jaar eerder. Het aantal met flitspaal geconstateerde snelheidsovertredingen bedroeg in 2017 1.165.060, tegen 1.174.568 in 2016. Het aantal keer dat met een flitspaal is geconstateerd dat door rood licht werd gereden bedroeg 66.337, tegen 67.560 in 2016.

Buitenlandse verkeersovertreders
Circa een op de tien verkeersboetes wordt naar een adres in het buitenland verstuurd. In de eerste vier maanden van 2017 ging het om 294.476 verkeersboetes, tegen 292.743 in dezelfde periode een jaar eerder. De cijfers van buitenlandse verkeersovertreders werden over 2016 apart vermeld, maar worden voortaan meegenomen in dit totaal overzicht van verkeersboetes Wahv.

*Het viermaandelijks overzicht van de verkeersboetes wordt samengesteld door het ministerie van Veiligheid en Justitie, Nationale Politie, het CJIB en het Openbaar Ministerie (OM).

Overtredingen 1e tertiaal 2017 Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorshriften (Wahv) ofwel Wet Mulder (PDF)

Instroom Wahv-beschikkingen 1e tertiaal 2017 snelheid en verkeerslichten per digitale paal per provincie (PDF)

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... anden-2017

jack19
Master
 Bericht 

Mijn steentje tot vandaag : 236 meos bonnen, circa 90 procent staandehoudingen. Voornamelijk hufterfeiten.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Wauw! Je zaligverklaring is nabij. Heb je ook fietsendiefstallen, autobranden, geweldplegingen en overvallen met geweld voorkomen, of dan toch tenminste opgelost?

Of is dat dan weer te hoog gegrepen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:

Aanhanger
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Heb je ook fietsendiefstallen, autobranden, geweldplegingen en overvallen met geweld voorkomen, of dan toch tenminste opgelost?

En jij, nog wat nuttigs gepost op het internet?

snovvdog
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In de eerste vier maanden van 2017 zijn 2.938.509 verkeersovertredingen geconstateerd op grond van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv). Dat is iets minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Toen werden 3.001.619 verkeersboetes opgelegd voor onder meer te hard rijden, door rood licht rijden, fout parkeren en handheld bellen. Dat blijkt uit het eerste tertiaaloverzicht Wahv 2017*.

Ik heb er wel een verklaring voor, de flitspaal aan de Maasboulevard is weg :lol: .

Als je je meest lucratieve palen weghaalt, ja, dan lopen de boetes terug :thumb: .

Karbargenbok
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Mijn steentje tot vandaag : 236 meos bonnen, circa 90 procent staandehoudingen. Voornamelijk hufterfeiten.

Dat is dan geen steentje dat je hebt bijgedragen aan de totalen in het nieuwsbericht want hufterfeiten zijn geen Mulders. ;)

Pietert
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
hufterfeiten

Please elaborate...

no justice
Master
 Bericht 
Definieer hufter?

snovvdog
Master
 Bericht 
Onnodig linksrijden? Geen voorrang verlenen? :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
:thumb: :thumb: als dat zo zou zijn kan ik het alleen maar aanmoedigen. Samen met geen richting aangeven, van strook wisselen zonder te kijken, rotonde nemen terwijl er verkeer aan komt. Geen RAW bij het verlaten van rotonde, onterecht voorrang geven voor overig verkeer, etc.

jack19
Master
 Bericht 

Mijn visie op hufterfeiten : rood licht, telefoon gebruiken, onnodig links rijden, geen voorrang verlenen, art. 5, rood kruis, verkeerd voorsorteren (bewust voordringen), grove snelheidsovertredingen terwijl er gewerkt wordt (na aftrek +15). Ook ben ik fel op verkeerde verlichting voeren, niet altijd een bekeuring maar snachts met he mistlampen aan of alleen je dagrijverlichting op de snelweg dan snap je het gewoon niet.
Over de post mbt zelfverheerlijking.... Wat een kansloos commentaar. Wat ik voorkomen heb weet ik niet, als ik meldingen krijg of onopvallendheden signaleer dan pak ik soms ook boeven ja, maar het werk van een politieagent is niet zoals de films en series waar je 10 boeven in een uur pakt. Tijdens noodhulpdiensten heb je het soms razend druk, soms heb je 1 melding in een dienst van 8 uur. Je kan mij niet vertellen dat je het dan maar nodig vind dat ik men rondje "surveilleer". Het gros van de agenten is te beroerd om uit zijn auto te stappen om mensen aan te spreken op hun gedrag. Als je als agent met droge ogen kunt zeggen dat je geen overtredingen tegenkomt in evenveel werkuren dan moet je snel een andere baan zoeken, idem voor de collega's die lopen te peeuwen met opmerkingen als "we staan al zo slecht op de kaart en als wij ook nog boetes schrijven dan vinden ze ons helemaal niet meer ok".
Pas je bekeuringsgesprek dan aan, maak het een leermoment, het is gewoon je werk. Als je bij de appie werkt weiger je toch ook niet om de winkel aan te vegen omdat je dat niet leuk vindt en vakken vullen wel.

Overigens is het oplossen van zaken een taak van de afhandel en recherche medewerkers, Bernardo. De basis politie zorg is alleen bezig met het veiligstellen van sporen en overdragen van hun bevindingen, maar het is net als inzien dat de flits boa's apart zijn van de basis politie zorg misschien te hoog gegrepen om eens te stoppen met alles simpel neer te gooien bij de agent die op straat loopt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik hoop je nooit tegen te komen :thumb: . Voorste mistlampen zijn het laatste waar ik op zou reageren, een verkeerde afstelling van het dimlicht wat veel auto's hebben heb je al meer last van.
En 15km/h een grove overtreding noemen, da's echt wereldvreemd, wegwerkzaamheden of niet, als je op de snelweg 95km/h (want mafketel vind 70 een geschikte vmax op een snelweg waar een afzetting op staat) een grove overtreding, dan heb je zelf een steekje los naar mijn mening. Rood kruis staat er ook regelamtig voor Jan met de korte achternaam, zeker bij plusstroken. Ook rood licht midden in de nacht als jij en de voorganger de enige 2 personen zijn in een wijde omtrek, ga toch weg... Er is een voorbeeld hier in de buurt wara de lussen jaren lang kapot waren, ik ga dan om 4:00 uur 's nachts niet onnodig stoppen (alleen de lussen net voor de stopstreep deden nog wat), goede scan voor mij, naast mij en achter mij en gewoon doorrijden. Verkeerslichten zijn er om verkeer te regelen, als er geen verkeer is, hoeft het ook niet geregeld te worden. Dan verdedig jij de beslissing van één of andere idiote ambtenaar die het nodig vind om ze aan te laten ipv. oranje te laten knipperen...

jack19 schreef:
Het gros van de agenten is te beroerd om uit zijn auto te stappen om mensen aan te spreken op hun gedrag.

Ja, die snappen dat je niet moet gaan zeiken om kleine zaken. Dat zijn juist de beste agenten, die het genoeg vinden om door het raampje even te zeuren maar niet nodig vinden om je staande te houden om te gaan huilen om één of andere slachtofferloze overtreding.

jack19 schreef:
Als je bij de appie werkt weiger je toch ook niet om de winkel aan te vegen omdat je dat niet leuk vindt en vakken vullen wel.

Je hebt vrije keuze om ergens iets aan aan te doen of niet. Als ik noodgedwongen bij de Politie zou werken, zou ik mij iig. niet bezig houden met bepaalde zaken. Zeker zaken die helemaal geen gevaar hebben veroorzaakt.

Ik zou geen voorrang verlenen (bv. bij wisselen rijstrook) wel keihard bestraffen, helemaal als het bewust is. Als iemand gaat verklaren ''ja ik zag hem wel maar ik reed al 130 en hij reed te hard'' dan wordt het ten minste artikel 5 voor bewust hinderen...

bert65
Master
 Bericht 
jack19 schreef:

Zo'n 80 per maand, dus ongeveer 4 per dienst. Van een dienst zit je voor ruim de helft administratief bezig te zijn en de andere helft schrijf je er 1 per uur. Een redelijk aantal...

jack19
Master
 Bericht 

Snov. Werkelijk fantastisch hoe je het zo weet te draaien met je verhaal dat je het net laat lijken alsof ik Een schrijfgrage hielenlikker ben. Uiteraard schrijf ik niet als je om 1 uur snachts als enige op een weg rijdt en door rood rijd, en natuurlijk spreek ik kleine dingetjes aan uit de auto of voornamelijk vanaf de motor.

En natuurlijk schrijf ik niet elke 90@70, dan blijf ik bezig, maar als wegwerkers aan het werk zijn heb je je gewoon te houden aan de max snelheid. Jij staat meer dan vermoedelijk nooit langs de snelweg anders zou je niet zo simpel reageren, met je wereldvreemd. En rood kruis, wie ben jij wel niet om te bepalen dat je het onnodig vindt en dus maar onder dat kruis door mag rijden? Dat is pas wereldvreemd, ik zal ee verdorie staan met m'n motor als buffer.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik heb regelmatig stilgestaan langs de snelweg vroeger, vaak om andere redenen dan autopech maar ook wel door de barrels waar ik in reed. Zeker in de afgelopen 7 jaar een keer of 10, variërend van autopech, helpen bij een aanrijding (van bekenden die om hulp belden), of simpelweg om mijn vader te helpen omdat hij voor de zoveelste keer zonder benzine staat. Ik kan niet echt zeggen dat ik mij heel onveilig voelde. Het ergste zijn vrachtwagens die richting de vluchtstrook komen, niet auto's die een paar stroken verder met 130 langs komen.
jack19 schreef:
wie ben jij wel niet om te bepalen dat je het onnodig vindt en dus maar onder dat kruis door mag rijden?

Iemand die ogen heeft, en niks heeft met milieuwetgeving.

Overigens heb ik nooit gezegd dat ik onder kruizen door rijd, ik ben te bang voor boetes van agenten in burgerauto's. Maar dat ik het achterlijk vind om door milieuredenen ergens niet te mogen rijden of iemand op de vluchtstrook een rijstrook af te kruizen zal ik voorlopig wel blijven verkondigen. Sowieso heb ik mijn vraagtekens over het gebruik van portalen boven de weg, of het nou echt aangenamer wordt op de weg daardoor.

En je hebt gelijk, ik ben wellicht een uitzondering daarop, maar maximumsnelheden zijn gewoon veel te laag en 15km/h overtreding zou ik niet eens noemenswaardig vinden. Wellicht reageerde ik wat kinderachtig, want op zich rem ik meestal wel als er mensen daadwerkelijk aan het werk zijn en ik geen ruimte kan maken. Maar het gemak waarop er 70 km/h of een rood kruis wordt neergezet door iets op de vluchtstrook bijvoorbeeld, of 5 rijstroken op 90 worden gezet omdat er uiterst rechts iets op de vluchtstrook staat, nee, ik begrijp niet waarom je op de meest linker rijstrook niet gewoon kan doortuffen dan.

Waar ik moeite mee heb is dat je zo iets een grove overtreding vind en mensen honderden euro's afhandig wil maken om dit soort onzin. Jij bepaalt de prijzen niet, maar je weet wat je mensen aansmeert.

Maar zo iets als ''bewust verkeerd voorsorteren'', dat doe ik op de motor regelmatig (als er geen politie in de buurt is, zal ik altijd gewoon naar voren rijden over eventuele lege voorsorteerstroken of tussen de auto's, ik vind dat wachten niet bij tweewielers hoort, fietsers en snorscooters hoeven dat niet, tot voor kort bromscooters ook niet (want overal bromfietspaden/stroken), waarom op de motor dan wel? En ik zou toch vinden dat je dat als zelf motorrijder zijnde, daar niet voor zou moeten schrijven. De acties die schrijfwaardig zijn, zijn acties waar ongelukken door gebeuren, ofwel gevaar of bewust hinder veroorzaken en geen voorrang verlenen. De hele ''hufterfeiten'' benoeming is gemaakt door het gros van de mensen die niet snappen dat niet iedereen een kuddeschaap is die niet voor zichzelf kan denken en om één of andere reden gehecht zijn aan overgereguleerde omgevingen met veel regels en orde.

jack19
Master
 Bericht 

Snov, gelukkig al een meer genuanceerde reactie. Ik hoop dat je inmiddels wel door had dat ik geen zwart is zwart en wit is wit smeris ben die altijd schrijft voor iets. Als jij op de A2 op het vijfbaans stuk op de 1e rijstrook 15 km te hard rijdt dan schrijf ik echt niet, no way. Elke situatie is en blijft anders he.

Het voorkruipen op een motor zal ik nooit schrijven, ik doe het zelf uiteraard ook. Wel schrijf ik de typische haastrijders die in de ochtend en avondspits te laat vertrokken zijn, een goed aangegeven baan voor een afslag pakken en vervolgens bij het verkeerslicht voor de afslag ineens hun knipper naar links aangooien wn op die manier een vertraging creëren voor mensen die daadwerkelijk willen afslaan en ergernis veroorzaken voor de lui die wel netjes aansluiten. En dat zijn vrijwel altijd de mensen die bijna thuis zijn of net vertrokken zijn en te laat zijn.

Qua rood kruis, de standaard op rood staande portalen daar ben ik ook wel een beetje boel klaar mee. Als ik die schrijf dan is dag omdat hij er staat omdat er een incident is, dus vooral op stroken waar hij alleen brandt voor incidenten en niet voor de sier. Denk aan een 2e strook met 70 op de portalen en een 3e strook met rood kruis, afgekegeld door RWS ivm een ongeval. Lui die hem dan ook weer bewust doordrukken tot de rijkswaterstaatauto die worden lid gemaakt van de club. En ookmdat zijn typisch genoeg altijd de leaserijders die hun afspraak belangrijker vonden of de bijstandsuitkering lui die het allemaal maar onzin vinden.

Hier in mijn gebied is een aanleg van een viaduct gaande op een afgescheiden 4baans weg. Normaliter 100 en op sommige punten 70. 1e baan in beide richtingen zijn afgesloten en de 2e baan is bijna een meter smaller, eigenlijk wil men het 30 hebben maar jet is 50. de wegwerkers staan soms op een meter te werken en dan rijden er lui met 80 doorheen, ik heb bij de locatie gestaan en de jassen begonnen echt te wapperen, die weten totaal niet wat ze doen en maken imo een hufterige overtreding. Die schrijf ik echt zonder pardon, en je krijgt altijd een grote bek, meestal de jongvolwassenen die schijt aan alles hebben en de 50 jarige dikke Audi leaserijder die niet door had hoe hard hij reed omdat alles om hem heen onbelangrijk is.

bernardo A.
Master
 Bericht 

jack19 schreef:
Over de post mbt zelfverheerlijking.... Wat een kansloos commentaar.

Dat zal ik jou dan eens uitleggen.
Jij maakt deel uit van een organisatie, die zich werkelijk op een onbeschrijflijk gigantisch hoog niveau bezig houdt met het schofferen, kleineren en uitkleden van de burgers. De ict is structureel geklungel, op kosten van de belastingbetaler. Dan is er in 020 een hansworst, die a € 12.000, = per maand (op kosten van de belastingbetaler) een moslima inhuurt om meer diversiteit in het korps te brengen, met o.a. als advies om agentes kopvodden te laten dragen.
Hobbyen en deugen op kosten van de belastingbetaler, terwijl dat, wat die belastingbetaler van het min. v jusitie verwacht...... "veiligheid" door dat volkomen incompetente instituut niet wordt geboden. Autobranden, de dienders krijgen het maar niet opgelost. Waarschijnlijk nog niet eens, als de daders zich spontaan op het politiebureau aangeven. Fietsendiefstallen, zelfs aanrandingen -ook als het structureel en massaal gebeurt in zwembaden, verwacht geen hulp van de politie. Aangifte doen moet op afspraak en dan druipt de onwil en lamlendigheid er vanaf bij de hh dienders. Daardoor loopt de aangiftebereidheid terug en het min v justitie kraait enthousiast dat de criminaliteit terug loopt. Een moslima, die aangifte doet van discriminatie omdat haar kind -wegens afwezigheid van school- niet op de foto kan en € 10.000, = eist van de rechter vindt begrip bij die rechter. Mensen met enkelbanden, die verdwijnen, misdadigers, in afwachting van hun berechting, die dan verlof krijgen om naar hun familie in het buitenland te gaan.

Als ik de hele litanie van incompetent gedrag en wandaden van het ministerie van justitie, van de hoogste rechter tot de simpelste diender hier wil opschrijven zit ik vanavond nog.

Jullie laten ons burgers compleet aan ons lot over en wat misdadigers ons aandoen interesseert jullie geen reet.
Maar een paar km te snel is goed voor een genadeloze vervolging. Organisaties als de Maffia en de Hells Angels zijn heel wat betrouwbaarder en rechtvaardiger dan de politie.

En dan verwacht je, dat ik spontaan ga salueren naar een debiel bonnenkoninkje, dat zichzelf op de borst slaat omdat die al zoveel bekeuringen heeft uitgeschreven?

Waar zit je verstand?

bert65
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:

Waar zit je verstand?

Dat was inderdaad wat in mij opkwam toen ik je relaas las.
Jack is niet de baas van de organisatie maar slechts in poppetje in het geheel. Ga je ook zo tekeer tegen de automonteur als je met je auto naar de VW dealer gaat omdat Pon steekpenningen gaf? Ga je ook zo uit je plaat bij de Shellpomp of flip je ook als je iemand van de gasmaatschappij langs ziet lopen omdat in Groningen de wereld trilt?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Wauw... Zoveel stupiditeit... Zeg, Bernardo, zou je niet naar het PBC gaan? Of welke willekeurige gesloten inrichting dan ook. Je hebt wel iets meer dan 1 klap van de molen gehad.

Superkoe
Master
 Bericht 
Met de mentaliteit van Bernardo loopt er helemaal geen agent meer op straat. Dan worden er zeker geen boeven meer gevangen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
@jack19. Eensch met wat jij zo net uiteenzet. Echter zijn er nog iets te veel collega's die maar wat graag iemand een artikel 5 aan de broek willen hangen omdat ze het bonnenquotum van die maand nog niet hebben gehaald. En dan allerlei dingen erbij liegen tot aan "die tegenligger moest enorm in de remmen, je zag hem duiken". Totdat je ze op een dashcam wijst. Dan wordt het in ene een waarschuwing. Blij dat ik niet klaar was met deze lieden en een klacht heb ingediend.

Later, haal VW een bus in, kreeg al zo'n voorgevoel. Laat me eerst 5km wegrijden, gaat dan beslissen om vol gas achter me aan te komen en met blauw blauw me aan de kant te zetten. Weet je, dan krijg ik echt een sik, daar hoef je geen blauw blauw voor aan te doen, dan moet je direct aanhaken en je transparant aanzetten. En dan het verhaal erbij, "Je reed tegen de invorderingsgrens aan. (Nou dat kan hij ook echt beoordelen op 5km afstand. Knappe jongen hoor). 5 uur 's ochtends "als er hier een fietser uit een uitrit komt........." 5 UUR 'S OCHTENDS. Bij mij in de buurt is de enige fietser die van een BOEREN ERF afkomt een jongen of een meisje van 12 - 18 en die komen NIET OM 5 UUR 'S OCHTENDS van een boeren erf af. Ander punt wat ie noemt, "weet je wat een doorgetrokken streep betekent?" Ja dat weet ik. In de geldende situatie is die er om te voorkomen dat er thv zijwegen wordt ingehaald. MAAR ALS IK DIE ZIJWEG AL VOORBIJ BEN DAN SNAP IK DIE STREEP NIET MEER!

Zo kan ik nog wel een paar dingetjes aanvoeren over incidentjes zoals "er moet een netje over dus je krijgt een bekeuring. Stammen hout van 2,5m op een aanhanger van 2,6m die met 4 slingen vastzitten en de OETLUL gaat lopen jammeren over een netje. Ik vind het triest dat meneer niet even heeft opgezocht wat de werkelijke tekst is. Die luidt namelijk "Lading dient voldoende tegen afvallen gezekerd te zijn." 4 slingen van 2 ton elk, NIET VOLDOENDE? Ga weg. Maar als ik een klootzak die hem vlak voor een ander (die al groen heeft) langs door rood gooit aangeef, met kenteken van zekere getuige dan is men niet thuis. Ga ik internet aangifte doen, dan is men niet thuis. Doe ik aangifte van doorrijden na ongeval, is men niet thuis. Doe ik aangifte van fietsendiefstal, kom ik met een tip over de mogelijke verblijfplaats van m'n fiets, MOET IK GVD ZELF GAAN AANBELLEN en vragen of ik DE FIETS KAN KOPEN om daarna me weer bij de POLITIE te melden. En als ik iemand aanspreek op het feit dat ie wel heel erg hard door een kinderrijke straat rijdt, krijg ik achteraf van de politie te horen dat ik politiewerk BIJ DE POLITIE moet laten.

Dit zijn allemaal dingen die duizenden Nederlanders overkomen. Vind je het gek dat mensen als snov zo over je organisatie denken? Of Bernardo? Ja, want dat zijn wel de dingen die in het nieuws komen. Die maken het beeld wat de burger over de politie heeft niet veel positiever. Ik snap dat jij je werk zo goed mogelijk probeert te doen maar er zijn gewoonweg teveel negatieve ervaringen met de politie. En daar moet de politie meer aan werken. Wijkagent IN DE WIJK. Ik kan mij de laatste keer dat ik een wijkagent heb gezien niet eens meer heugen, de naam moet ik op internet opzoeken. Herkenbaarheid, waakzaamheid en dienstbaarheid begint in de wijk waar het gebeurt, niet in je tourannetje of toekomstig je B-serie mercedes.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
er moet een netje over dus je krijgt een bekeuring. Stammen hout van 2,5m op een aanhanger van 2,6m die met 4 slingen vastzitten

are you fucking kidding? :nah:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
are you fucking kidding? :nah:

nope :nocheer:

Maar na hem de wettekst te hebben voorgelezen ingestapt en weggereden :dag: :dag:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Jammer trouwens dat Jack19 in ene niet meer reageert.

Signum
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Jammer trouwens dat Jack19 in ene niet meer reageert.

Geef hem eens ongelijk :lol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Signum schreef:
Geef hem eens ongelijk :lol:
Nou eeeh, NEE :[

shootme
Master
 Bericht 
Wat een gebash op de politie.. ze doen ook maar hun werk.. En de it problemen kan Jack al helemaal niets aan doen..
Met sinterklaas ben ik zelf tegen de lamp gelopen met 49 te hard bibk, werd vriendelijk te woord gestaan en werd verder volgens het boekje het proces verteld.

Vorige maand aan de kant gezet door een zuurstok die mijn snelheid schatte op 120@70 wat ik stellig ontkende (reed bewust onder de 100), maar verder een vriendelijk gesprek en bleef verder bij een waarschuwing.

snovv ziet het OM en de flitsb0a's niet los van de politie en al helemaal niet los van de persoon in het uniform.

Ook ik kan me opwinden over het hoofddoekdiscussie binnen de politie, het gesmijt van onze euro's voor feestjes, etc.. maar de man/vrouw in het uniform kan daar meestal weinig aan doen en ik ben van mening dat het relaas van snovv onterecht en misplaatst is.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
shootme schreef:
En de it problemen kan Jack al helemaal niets aan doen..

Ik heb geen IT probleem aangeroerd. Ik heb mijn ervaringen met de Politie verteld en die zijn ronduit slecht. Dit vertel ik mijn broer ook, die werkt ook bij de politie.
Wel is enige nuance op z'n plaats, altijd, ik denk dat het gros van het korps zijn best doet maar juist door opinieproblemen tegengewerkt wordt. Dat ik iedere keer van die oetlullen tegen lijf loop is mssn wel omdat ik een oetlullenmagneet ben.

keokiracer
Master
 Bericht 
shootme schreef:
En de it problemen kan Jack al helemaal niets aan doen..
Jack.Ryan schreef:
Ik heb geen IT probleem aangeroerd

Even vergeten hoe de agent in dit topic ook alweer heet? (f)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
keokiracer schreef:
Even vergeten hoe de agent in dit topic ook alweer heet? (f)

Ja, kan ik er wat aan doen dat ik mezelf ook Jack noem :lol: :lol: :lol: :lol:

snovvdog
Master
 Bericht 
shootme schreef:
snovv ziet het OM en de flitsb0a's niet los van de politie en al helemaal niet los van de persoon in het uniform.

Nope, ik heb globaal een schurft aan autoriteit. Of dat nou aan boa, een agent, een schoolmeester, of een ander persoon is die denkt dat hij kan beslissen wat je wel/niet mag doen.

Sowieso grote overgeorganiseerde openbare instellingen zoals scholen, universiteiten, overheden, ik ben er allergisch voor.

VFred
Master
 Bericht 

Oei Snovv,
Dan zijn dit barre tijden voor jou.
Als kind van de jaren '70 kan ik mij het wel voorstellen. De betutteling slaat van alle kanten toe. Tot aan het navigatiesysteem in m'n nieuwe auto toe. Iedere keer als de motor wordt gestart, vraagt dat kutding mijn akkoord onder een debiele text of ik mij wel netjes aan de verkeersregels wil houden. Als ik de middelbare school van mijn dochters bezoek, realiseer ik mij dat ik daar waarschijnlijk na hooguit een maand voorgoed geschorst zou zijn :oops:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
VFred schreef:
Als ik de middelbare school van mijn dochters bezoek, realiseer ik mij dat ik daar waarschijnlijk na hooguit een maand voorgoed geschorst zou zijn :oops:

Jij ook al? :lol: :lol: En toch vraag ik mij dan af hoe het zo spaak kan lopen met jeugd van een bepaalde leeftijd/bevolkingsgroep. Ze zijn overal strenger, je mag mekaar niet eens meer eens lekker op de b** slaan en toch hebben we meer ellende door reljeugd

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
En toch vraag ik mij dan af hoe het zo spaak kan lopen met jeugd van een bepaalde leeftijd/bevolkingsgroep. Ze zijn overal strenger, je mag mekaar niet eens meer eens lekker op de b** slaan en toch hebben we meer ellende door reljeugd

Omdat ze overal beperkt worden komt het er ergens anders alsnog uit.
Beetje hetzelfde effect wanneer een trajectcontrole is afgelopen > veel gaan vol op het gas.

jack19
Master
 Bericht 

Jack R dan, haha.
Ik ken ook de problemen, ik ben bekend met het feit dat er uitgearrangeerde agenten zonder toekomst rondlopen, alleen ben ik heel allergisch voor de jullie mentaliteit. Ja ik begrijp wel dat mensen "de politie" kut vinden als je een slechte behandeling hebt meegemaakt. Maar ik ben ik en ik durf oprecht te stellen dat ik vrijwel al mij staandehoudingen met een goed gevoel afsluit.

Net als het feit dat ik word aangekeken op flitsbonnen, waar ik zelf ook een schijthekel aan heb en tja, ik rijd veel privé op de motor etc en krijg ook te vaak bonnen voor lullige kut overtredingen. Vloek ik ook en denk ik nou nou, wat een helden weer,misdaad is bestreden.

Bonnenquotum bestaat overigens al jaren niet meer, ik heb serieus collega's die nog 0 bonnen hebben geschreven want dat vinden ze niet nodig... Beschamend naar mijn mening.

Hoe het kan dat de jeugd geen greintje fatsoen en respect meer heeft? Social media, internet etc. Een gewoon gesprek hebben ze niet meer in de trein, al helemaal niet mer een vreemde. Vroeger gebeurden er net zoveel gekke staande en aanhoudingen dan nu alleen kwam het tien niet op dumpert en youtube te staan. Iedereen vormt een mening en dan krijg je bekrompen mensen als snovvdog die doodleuk, totaal ongenuanceerd zeggen: ik heb schurft aan autoriteit. En dat is typisch de jeugd annex 2017. Ze kijken je niet aan, je kunt geen gewoon gesprek met ze beginnen want ze denken altijd dat je wat nodig hebt of wilt doen...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
jack19 is de Jan Willem van de Youtubez zo lijkt het.

snovvdog
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Iedereen vormt een mening en dan krijg je bekrompen mensen als snovvdog die doodleuk, totaal ongenuanceerd zeggen: ik heb schurft aan autoriteit. En dat is typisch de jeugd annex 2017

Bekrompen is de manier waarom mensen denken andere mensen hun ''waardes'' te moeten doorgeven aan mensen die niemand kwaad doen.

Autoritarisme slaat veel te ver door, en de overheid snoept steeds meer en meer rechten weg en probeert steeds meer te mogen bij de burger.
jack19 schreef:
denken altijd dat je wat nodig hebt of wilt doen...

Kom je wel eens in de stad? 90% van de mensen die je aanspreekt willen geld, sigaretten of iets anders van je. Overigens, waarom vind je dat iedereen maar zomaar aan te spreken moet zijn? Ik heb zelf regelmatig helemaal geen zin om met mensen te praten, zeker als ik net wakker ben, inderdaad zeer vervelend als een wildvreemde dan ineens hele verhalen gaat zitten bazelen, houd gewoon je bek.

Ik werk gelukkig bij een klein informeel bedrijfje waar resultaten belangrijk zijn, geen 9 tot 5 mentaliteit, flexwerken, als ik even weg wil kan ik dat zomaar doen, 30 min van tevoren doorgeven dat ik 2 dagen vrij neem, weken lang om 9:30 aankakken ipv. 9:00. Mits er winst binnen blijft komen en de klant gelukkig is, interesseert het de baas geen drol. Het gaat er om dat het werk goed gebeurt, hoe en wat verder: zoek het lekker zelf uit.

Ik zit helaas ook nog (steeds) op een studie, daar proberen ze van alles om je te laten conformeren aan hun waanbeelden en regels. Alleen al als docenten weer met hun bureaucratische onzin komen krijg ik spontaan jeuk.
Idem met de middelbare school, ik heb nadat ik niet meer leerplichtig was (want Havo Diploma voor 18e) ook nog op VWO gezeten, het aantal conflicten welke ik toen had met de docenten en conrector... Het is ziek hoeveel mensen vinden dat je moet conformeren aan hun onzin. Ze doen alsof hun morele waarden beter zijn dan die van jou. Ook het theoretische leren welke de standaard is, daar heb ik inmiddels moeite mee, leren doe je op een praktische manier door nuttige dingen te doen waar andere mensen waarde aan hechten (lees als, een flinke duit voor (willen) neerleggen), niet de manier hoe een Hogeschool of Uni probeert te leren.

Dan de politie, je hebt gelijk dat de meeste agenten redelijk normaal doen, meestal kom ik weg met een waarschuwing/preek. Neemt niet weg dat er omhoog gevallen eikels zijn die gelijk autoritair gaan doen en zich verheven voelen, of gelijk gaan schijven... Mijn laatste (NL-se, helaas ben ik sindsdien 2x in Duitsland geflitst) boete, voor wildplassen, was zo'n voorbeeld. Collega op camera ziet iemand pissen en vervolgens komt er 2 minuten laten een motoragent die mij om legitimatie vraagt. In de eerste instantie verdwaast wat er gebeurt en niet genoeg tegengas gegeven. Na het uitschrijven kwam ik terug om verhaal te halen (hij stond verderop met een zuurstok auto te praten), is de reactie ''wees gewoon een man en betaal die boete''. Flikker toch op, gelukkig sprak de rechter mij vrij, ook oa. omdat er geen 2 PV's waren gemaakt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
ik heb serieus collega's die nog 0 bonnen hebben geschreven want dat vinden ze niet nodig... Beschamend naar mijn mening.

Hoezo? Als een agent mij zou aanspreken op een overtreding, wijst op eventuele gevaren en met goede argumenten komt en mij een waarschuwing geeft dan zou ik dat veel prettiger en leerzamer vinden dan 'ja meneer dat mag niet en daarom krijgt u een bon'

TommyGun
Master
 Bericht 
Hoezo? Als een agent mij zou aanspreken op een overtreding, wijst op eventuele gevaren en met goede argumenten komt en mij een waarschuwing geeft dan zou ik dat veel prettiger en leerzamer vinden dan 'ja meneer dat mag niet en daarom krijgt u een bon'

Zeker waar, maar het moet niet op een schoolmeester-manier.

Pietert
Master
 Bericht 
en mij een waarschuwing geeft

TommyGun schreef:
maar het moet niet op een schoolmeester-manier.

:roll:
Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
de OETLUL gaat lopen jammeren over een netje.

Deze stukken staal zaten ook prima vast, en toch:
Link

TommyGun
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
:roll:

I AM THE LAW!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Deze stukken staal zaten ook prima vast, en toch:

Ja, wat is je punt? Het feit dat er "wat" van die stukken staal af wappert betekent dat de lading NIET voldoende is gezekerd. In elk geval niet de juiste voorbereiding gedaan. Maar door dit soort onbenullige oetlullen heb je nu hele volksstammen die een netje over een kar zand of grind gaan spannen, "want er mot een netje overheen". Of een motor op een aanhanger vervoeren, vastzetten met slingen, alsnog een netje eroverheen want "Dat moet". De waanzin ten top. Als er op dat moment dat ik daarvoor staande werd gehouden werkelijk losse zooi van die aanhanger af kon wapperen dan had ik minstens een waarschuwing verdiend. Maar gewoon bonnetje uitschrijven "Omdat er een netje overheen moet" dat gaat mij te ver. Dan ga je in elk geval eerst eens goed kijken hoe de boel vast zit en of er wekelijk wat af kan wapperen. Maar dat had meneer ff vergeten.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
want er mot een netje overheen

Och hoe vaak ik dat wel niet hoor op werk. Netje is in veel gevallen gewoon niet voldoende

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
jack19 schreef:
Bonnenquotum bestaat overigens al jaren niet meer,

Misschien voor de publieke opinie maar intern bestaat er bij hele regio's nog gewoon een bonnenquotum. Alleen wordt het niet meer zo genoemd. En hulde aan de dienders (waaronder jij wslk) die geen ruggengraat van siliconenrubber hebben en dat quotum gewoon negeren. Maar het feit dat, "boeteopbrengsten" in de begroting worden meegerekend, staat haaks op wat jij beweert over het afgeschaft zijn van het "bonnenquotum".

jack19
Master
 Bericht 

Eens en niet eens wat betreft het bonnenquotum. Dat is vooral gestaafd op de vaste palen en flitscontroles. Kijk maar naar het lage percentage staandehoudingen wat gepleegd wordt.

@DD ik vind een goed gesprek ook heel belangrijk. Belangrijker dan een bekeuring zelfs. Soms schat ik de situatie zo in dat een gesprek voldoende is. Maar sommige overtredingen zijn dusdanig verkeersgevaarlijk danwel hinderlijk dat daar meer tegenover staat dan een gesprek. Idem voor lui die al 4x hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt en erg hardlerend zijn...

Klein praktijkvoorbeeldje. Tref een scooterrijder die zonder helm rijdt, remlicht defect en het ding gaat veel te hard. Ik zet hem aan de kant en hou een vaderlijke preek. Jongen lijkt oprecht berouw te tonen en is bijna thuis. Ik vind bijna een kilometer lopen een mooie straf, waarschuw hem en zeg nog : denk erom. Geen gekloot en toch weer Opstappen... En laat dat ding 40 rijden! Nee meneer, ga ik doen meneer klinkt het. Ik rij weg en besluit een straat vanaf zijn woning nog even te wachten. Tot mijn verbazing hoor ik na een minuut een scooter aan komen. En joh, daar issie weer. Ik rij op, knakkertje remt meteen en zegt: ja joh jemig heb je niets beter te doen?!
Het spijt me zeer, maar dan schrijf ik toch echt 2 bonnen en laat de scooter technisch onderzoeken voor de snelheid. Waarschuwen heeft helaas niet het gewenste effect en zeg nu eerlijk... Rij je nooit meer te hard na een wArschwing ?

snovvdog
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
scooter technisch onderzoeken voor de snelheid.

Dat is nog de ergste streek die je kan uithalen. Die dingen zijn helemaal niet gemaakt om zo traag te gaan.

Maar goed, dat heeft ie in dit geval wel aan zichzelf te danken :lol: .

jack19 schreef:
Rij je nooit meer te hard na een wArschwing ?

Nee, maar de maximumsnelheid is iets wat ik niet snel zal accepteren.
Zelf overweeg ik nog steeds om een RD te nemen, al (klopt af) heb ik al iets van 4 jaar geen boete meer voor snelheid dankzij FN/Waze/Bermogen (en de enige snelheidsboete uit NL die ik ooit heb gehad was voor 6 te snel, terwijl ik over het algemeen vmax+ 10-20 rijd (als ik rustig rijd) of vmax + 50 (als ik zin heb om door te rijden)...

Enigszins verbaas ik mij er wel over hoe veel mensen gepakt kunnen worden, ik reed zeker in de eerste jaren zo'n 50-60k per jaar, nu nog ''slechts'' 30k, altijd te snel, ook op de scooter (motoragenten stopten mij regelmatig omdat ik er schijnbaar jong uit zag voor een rbw controle, maar nooit voor iets anders), ook op de brommer (1x ''gemeten'' met 36km/h ipv. 25, hij vroeg me hoe hard mag je hier en hoe hard reed je, en nadat ik hem heb gewezen dat ik geen teller heb was het ''rijd veilig'' en weg was hij, echter reed ik halfgas omdat ik de motor al kon horen achter mij en ik op mijn hoede was omdat ik de rollerbank controle eerder voorbij reed :) ) , ook met de motor en uiteraard met de auto. Een beetje opletten en je word echt niet zo snel gepakt. Ik heb het lot wel getart in het begin, maar uiteindelijk altijd met een preek weggekomen. Hoe mensen het presteren om 4x gepakt te worden met +50 na corr... Ik snap dat niet, je let toch wel op als je zulke snelheden rijd?

jack19
Master
 Bericht 

Helemaal met de huidige opties om tijdig gewaarschuwd te worden kan ik het me ook niet heel goed voorstellen nee

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dit betwijfel ik. Als wij op het forum wat zeggen, schiet je direct in de verdediging en is het allemaal anders. O:) O:) :roll: :roll:

snovvdog schreef:
Ik zit helaas ook nog (steeds) op een studie, daar proberen ze van alles om je te laten conformeren aan hun waanbeelden en regels. Alleen al als docenten weer met hun bureaucratische onzin komen krijg ik spontaan jeuk.
Idem met de middelbare school, ik heb nadat ik niet meer leerplichtig was (want Havo Diploma voor 18e) ook nog op VWO gezeten, het aantal conflicten welke ik toen had met de docenten en conrector... Het is ziek hoeveel mensen vinden dat je moet conformeren aan hun onzin. Ze doen alsof hun morele waarden beter zijn dan die van jou. Ook het theoretische leren welke de standaard is, daar heb ik inmiddels moeite mee, leren doe je op een praktische manier door nuttige dingen te doen waar andere mensen waarde aan hechten (lees als, een flinke duit voor (willen) neerleggen), niet de manier hoe een Hogeschool of Uni probeert te leren.
Tip van een praktijkdeskundige die inmiddels bijna van die zooi af is (diploma drukken kost blijkbaar tegenwoordig minstens 2 maanden): neerleggen, ja en amen zeggen en snel dat papiertje halen. Ben je van die lui af. Ze hebben je toch bij de ballen. Doe zoals zij het willen, zo niet, dan geen punten.

Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ]