» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 330.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 17 van 17  [ 846 berichten ]
Scaniafan
Master
 Bericht 
Vanochtend op de A73 bij 7.1 (Echt > Roermond) een KLPD bus met blauwe lampjes achteruit op de vluchtstrook om achter het viaduct te gaan staan... Stond meteen file. Bus rijdt weer weg, draait om bij Linne en zie nu deze melding:

Code:
radar li a2 maastricht ri luik thv hmp 265.3 bij afslag gronsveld achter viaduct

Kan de controleur vanaf de A73 in een uurtje bij de A2 / Gronsveld komen en de boel opgebouwd hebben? Schat dat het in het huidige verkeer een 45 minuten rijden is...

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Nouja, liever dat ze daar verderop op de A2 staan dan een stuk eerder :P

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

In Swalmen hangen nu 2 gloednieuwe flitskasten naast de Rijksweg Noord (thv de Molenweg). Deze ter vervanging van de kasten die er voorheen waren.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Zijn dat die dunne units waar een tijdje terug een repo over geplaatst is? Die hangen in Maastricht tegenwoordig ook.

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:

Klopt inderdaad.

Citaat:
Veel boetes bij snelheidscontrole op Maasbrug
Bij de wegwerkzaamheden op de Maasbrug bij Roermond zijn woensdagmorgen zeven bestuurders op de bon geslingerd die de tijdelijke snelheidslimiet negeerden.

De politie controleerde tussen 12 en 2 op de brug aan de N280 op verzoek van de aannemer. Als hoogst gemeten snelheid was 98 km/u.

De brug in Roermond wordt verbreed en wegwerkers zijn vlak langs de rijbaan aan het werk. Hierom zijn verkeersborden geplaatst en is de snelheidslimiet van 80 km/u teruggebracht naar 50 km/u.

De boetes bij wegwerkzaamheden zijn flink hoger dan onder normale omstandigheden.

bron: l1.nl

De wegwerkzaamheden zijn vanaf JUNI!!! aan de gang en zouden tot eind oktober duren.
Nu pas de eerste controle, is wel hoogst opmerkelijk.

accoord
Pro
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Zijn dat die dunne units waar een tijdje terug een repo over geplaatst is? Die hangen in Maastricht tegenwoordig ook.

In Sittard aan de Odasingel bij de kruising met de Doctor Nolenslaan is de oude paal ook vervangen door zo'n nieuw geval; hangt behoorlijk hoog vind ik.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Sjoerd102 schreef:

De wegwerkzaamheden zijn vanaf JUNI!!! aan de gang en zouden tot eind oktober duren.

En maar zeven boetes? Dat is toch niet veel?

Meestal staan ze verderop inderdaad. Het wwzh-stuk is meestal zo druk dat je er toch niet echt door kan rijden.

saab-driven
Die hard
 Bericht 
Zal wel laser zijn geweest

Donald Duck
Master
 Bericht 
Was geloof ik een VROS wagen

Scaniafan
Master
 Bericht 
Sjoerd102 schreef:

Sorry, maar er is wel veel vaker gecontroleerd (f) Weet de redenen niet waarom daar geen resultaten van bekend zijn gemaakt, maar er werden buiten de spits regelmatig de nodige aantallen gepakt. Bron: familie binnen de projectstaf

WimLex
Master
 Bericht 
Via Twitter:

Citaat:
Wouten moeten geld verdienden flitser hamweg

Afbeelding

Zal wel N300 Hamstraat worden bedoeld ;)

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Citaat:
A2 deels dicht na ongeluk bij WeertOp de A2 bij Weert is donderdagochtend iets na 10 uur een auto over de kop geslagen.
Het is nog onbekend of daar ook gewonden bij gevallen zijn.

Een of meer rijstroken ter hoogte van een wegrestaurant in noordelijke richting zijn afgesloten.

Op het moment dat het ongeluk gebeurde was er in beide richtingen een snelheidscontrole aan de gang. Het is onduidelijk of dat iets met het ongeluk te maken heeft.

bron: l1.nl
http://www.l1.nl/nieuws/235909-a2-deels ... -bij-weert

ibizaking
Master
 Bericht 

pomtidom O:) uiteraard is er geen verband, puur toeval mensen, gewoon doorrijden...

scumbag
Pro
 Bericht 
Het is niet alsof die flitser er kort stond. Rond 7:00 zag ik ze dat ding daar neer zetten.

Gelukkig maar dat snelheidscontroles er zijn voor de veiligheid. Stel je voor hoeveel ongelukken er zouden gebeuren zonder controles, en hoe veilig het altijd is rondom die camera :duh: .

Donald Duck
Master
 Bericht 
En alweer één. Dit gebeurd zovaak. En niet alleen in limboland

Scaniafan
Master
 Bericht 
Code:
venlo ri roermond thv hmp 26.4 onder viaduct

Staat hier, bus achter de pilaren, set ruim achter HMP, catchken er ruim voor... Redelijk open vizier...

Streetview link

A7 Racer
Pro
 Bericht 
Via de mail een foto van radarcontrole op 25 februari jl.

Afbeelding

Locatie is wel duidelijk lijkt me :wink:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
A7 Racer schreef:
Locatie is wel duidelijk lijkt me
Eeeehhh vertel? Waar is het :lol: :lol: :lol: :lol:

Donald Duck
Master
 Bericht 
Napoleonsbaan vlak voor horn

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
Napoleonsbaan is N273

De 271 ligt oostelijk vd Maas.
HM 90,6?
Tussen Well en Bergen?
Of tussen Arcen en Wellerlooi?

-Joske-
Master
 Bericht 
Donald Duck schreef:
Napoleonsbaan vlak voor horn

:lol: Zo ziet het er wel uit ja.

Donald Duck
Master
 Bericht 
Maar dat kan niet Jos, het is inderdaad de rijksweg over de maas

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
HM 98,6, ik reed er vandaag toevallig.
Van Well naar Bergen net voor Aijen.

Laatst stond daar trouwens een hele dag de bordeau-rode Vito die ook vaak tegenover het ziekenhuis in Venlo staat.

Donald Duck
Master
 Bericht 
Prima plek. Wordt hard gereden en gevaarlijke plek

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
Prima plek?
Dit is uw gids tegen zinloos geflits hoor :lol:

dikkydik
Master
 Bericht 
Mr.Cabdriver schreef:
De 271 ligt oostelijk vd Maas.
HM 90,6?
Tussen Well en Bergen?
Of tussen Arcen en Wellerlooi?

http://hmpaal.nl/

Handugg.

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Heeft Limburg Noord nu ook een Groene Transporter.
Stond rond 07:45u een groene transporter stil op de vluchtstrook thv Belfeld. Transporter stond in zuidelijke rijrichting.
Ik reed de andere kant op dus verder niet kunnen waarnemen hoe of wat.
Zag alleen in achteruitkijkspiegel dat hij knipperlichten aanhad, en daarna zijn achteruitrijlichten aangingen.

A7 Racer
Pro
 Bericht 
Was het geen Transporter van de LE? Zou dan wel een bus van aardig eindje weg zijn.

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Zou ook mogelijk zijn.
Zie wel een controle gemeldt staan bij hmp29.1. een 5 km verderop.

WimLex
Master
 Bericht 
Flitsbussen staan nooit op de vluchtstrook, tenzij ze panne hebben

bert65
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Flitsbussen staan nooit op de vluchtstrook, tenzij ze panne hebben

Of achteruit naar hun verstopplaats rijden.

ibizaking
Master
 Bericht 

bert65 schreef:

:thumb:

WimLex
Master
 Bericht 
bert65 schreef:

Dat doen ze door het gras achter de vangrail O:)

The_SMAP
Pro
 Bericht 
Een beetje Limburg Zuid er tussendoor :thumb:
Afgelopen week en zoals ik zie ook weer deze week is de N2 bij Maastricht thv hmp 260,7 erg in trek. Waarschijnlijk omdat dit een echte cash-locatie is (totaal niet zichtbaar totdat je er langs bent :thumb_d: ). Waarschijnlijk ook met onderstaande te maken, want tsja, als je er toch staat om boetes uit te delen voor het door rood rijden....
Citaat:
Vanuit de omgeving én de gemeente Maastricht zijn bij A2 Maastricht signalen binnengekomen dat sommige weggebruikers op de N2 in zuidelijke richting - bij de verkeerslichten vóór de oversteek Voltastraat - Professor Cobbenhagenstraat - door rood rijden. Daarop heeft A2 Maastricht de verkeersregelinstallatie geoptimaliseerd. Om het gedrag van automobilisten en vrachtwagenchauffeurs te kunnen beïnvloeden, heeft de politie besloten in de week van dinsdag 22 april handhavend op te treden. Riskeer geen boete. En belangrijker nog: breng uzelf en andere weggebruikers niet in gevaar

Bron
Afbeelding
Foto overigens niet van mij, maar gelinked naar facebookpagina van Flitsers Maastricht/Sittard-Geleen/Beek/Heerlen/Roermond

accoord
Pro
 Bericht 

http://www.l1.nl/nieuws/253283-verkeerslicht-langer-op-groen-na-massaal-door-rood-rijden

Citaat:
Verkeerslicht langer op groen na massaal door rood rijden
Naar aanleiding van een verkeerscontrole op de stadsautoweg in Maastricht is de instelling van de verkeerslichten op de kruising met de Voltastraat aangepast.

De lichten staan voortaan langer op groen.

Tijdens de controle bleek dat veel automobilisten door rood reden, omdat de tijd dat het licht op groen stond erg kort was.

De eerste controle was afgelopen vrijdag. In het weekend is de instelling gewijzigd, waarna opnieuw is gecontroleerd. Toen bleek dat het aantal automobilisten dat door rood reed, was gehalveerd.

:huh: :huh: :huh:

ibizaking
Master
 Bericht 

en wat wordt er met die boetes gedaan? gewoon cashen natuurlijk, want door rood rijden mag niet.

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Geen flitser vandaag gemeldt op de A73 thv Reuver?
Ik reed vanmorgen rond 08u de A73 thv Beesel in noordelijke richting.
Een van de transporters van KLPD Maasbracht kwam toen net van de A73 (uit zuidelijke richting gereden)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Er stond er wel eentje bij Roermond, 19.3. En die stond gemeld, richting Echt. Andere kant op weet ik niet.

The_SMAP schreef:
Afgelopen week en zoals ik zie ook weer deze week is de N2 bij Maastricht thv hmp 260,7 erg in trek. Waarschijnlijk omdat dit een echte cash-locatie is (totaal niet zichtbaar totdat je er langs bent :thumb_d: ). Waarschijnlijk ook met onderstaande te maken, want tsja, als je er toch staat om boetes uit te delen voor het door rood rijden....

Ik ben er ook al eens bijna de boot in gegaan. Maar de instelling is gewoon wat opgeschoven. Wat je nu ziet, is dat het kruisend verkeer op de Voltastraat rood krijgt. Het verkeer richting het noorden krijgt vlak daarna groen, maar verkeer richting het zuiden moet nog een seconde of 5 à 10 wachten op groen. Dat voelt ook knap zinloos :duh:

-Joske-
Master
 Bericht 
Volgens mij hebben ze nieuwe auto's in Limburg noord. Wellicht kan iedereen daar even opletten. Ik meen dat ik pas geleden een blauwe seat zag staan.

WimLex
Master
 Bericht 
The_SMAP schreef:

Ik doe mee :kniktja:

Code:
12:04:32 N2 260.7 radar li n2 maastricht ri luik thv hmp 260.7 op de president rooseveltlaan

Via Twitter
Citaat:
#A2 #flitser #maastricht

Afbeelding

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Van de week stond er flitser achter het geluidsscherm (staat op deze foto nog niet erop)
Amper zichtbaar. :thumb_d:

http://goo.gl/maps/DjRBJ

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Rotplek inderdaad, maar daar staan ze vaker. Ik ga er vaak ook wel even van het gas af (vooral op de tricky tijden van dienstenwissels, waarbij de kans van nog-niet-gespot-zijn groter is), gewoon voor de zekerheid.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
https://www.facebook.com/FlitsserviceLI

Like en volg om op de hoogte blijven op Facebook van alle controles en nieuws.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Graag ook zoveel mogelijk de berichten delen, zodat de bekendheid toeneemt ;-)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Code:
radar li n273 ittervoort ri haelen thv hmp 41.9   09/08/16   08:15:00

Was met een statief achter een boom en deze auto iets verderop:

Afbeelding

Code:
Kenteken:   5-XPG-56
Merk:   VW
Type:   Caddy Combi 1.6 TDI
Kleur:   Bruin
Top snelheid:   170
Regio:   Limburg

Code:
radar li n273 ittervoort ri haelen thv hmp 41.7   11/08/16   15:41:10

Was met een statief achter dezelfde boom en deze auto ernaast:

Afbeelding

Code:
Kenteken:   8-XRF-15
Merk:   VW
Type:   Touran 1.6 TDI
Kleur:   Blauw
Top snelheid:   186
Regio:   Limburg

Staan 99 van de 100 keer achter deze boom, auto direct er naast of aan de andere kant van het fietspad:

https://www.google.com/maps/@51.1767001 ... 56!6m1!1e1

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Staan 99 van de 100 keer achter deze boom, auto direct er naast of aan de andere kant van het fietspad:

Bedankt voor de info, heb er een std melding van gemaakt op 41.8

Pagina 17 van 17 [ 846 berichten ]