» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 53 van 55  [ 2705 berichten ]
Mdw
Master
 Bericht 
hmmm......ff in de gaten houden :wink: :x

Denman
Master
 Bericht 

:thumb:
4.3 wel eens gezien, maar verderop in het midden nog niet.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Staat in de middenberm, motor geparkeerd naast de vangrail in de middenberm en de agent staat aan het einde van de vangrail. Best wel link

Blaataap
Master
 Bericht 

Harold schreef:
Dat lijkt me erg sterk, ik bedoel de paal die bij de oprit staat als je vanaf de Europaweg ri Julianaplein rijdt.

Ja, die bedoel ik ook. Heb ik serieus nog recent zien flitsen. Dat heb ik onthouden want het blijft een vermakelijk moment :lol:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Misschien een reflectie? Want volgens mij ben ik daar al tig keer te snel langs gereden. Volgens mij zijn er voor de Gatso's niet eens meer goedkeuringen.

Mdw
Master
 Bericht 
Vanmorgen nog met 80+ bij die paal langs gekomen maar zeker weten (als heeeel lang) geen flits gezien :schudnee:

Denman
Master
 Bericht 

Via de oprit?

Blaataap
Master
 Bericht 

Harold schreef:
Misschien een reflectie? Want volgens mij ben ik daar al tig keer te snel langs gereden. Volgens mij zijn er voor de Gatso's niet eens meer goedkeuringen.

Nee, was geen reflectie, maar het kan natuurlijk zo zijn dat iemand daar vrolijk heeft zitten knutselen of dat er een flitser in zit die verder niks doorgeeft. Hoe dan ook denk ik niet dat het ding nog daadwerkelijk boetes genereert, maar flitsen deed het ding tot voor kort zeker nog wel.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik zal de K band es weer aan doen om te kijken of er nog straling uit dat ding komt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Harold schreef:
Ik zal de K band es weer aan doen om te kijken of er nog straling uit dat ding komt.
Altijd al gedacht dat die dingen deze sticker missen:
Afbeelding

Blaataap
Master
 Bericht 

:lol: :lol: :lol:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Vandaag drie keer controle gemeld en geplaatst op n46 hmp 4.6/4.7.
Eigenlijk bij alleen afm via feedback uit flitsnav...

Iemand info of daar weer zo'n onderzoekscamera staat (f)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Zijn gewoon controles, vanochtend een laser controle volgens FB, en vanmiddag stond de groene VW transporter weer tegen de bosjes geparkeerd boven aan het fietspad met een statief in de vangrail bij 4.6

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Vaag dan die afmeldingen, laser nog wel logisch maar anderen... goed verstopt?
Overigens laatse wel bevestigingen :-D

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Die 4.6 staat wel redelijk sneaky

JH
Master
 Bericht 
Op de ring zuid bij Driebond is het echt dagelijks raak met controles momenteel. Maar goed, dat is eigenlijk al jaren het geval (ring west ook).

Eigenlijk vreemd dat daar nog steeds veel mensen geflitst worden. Ken de getallen niet, maar ik durf te wedden dat het er veel zijn.

Gisteren stonden ze weer eens bij Ten Post (n360) te controleren.
Zeer goed verstopt statief in de bosjes. :x

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
JH schreef:
Op de ring zuid bij Driebond is het echt dagelijks raak

Vandaag 3x vond het verdacht, maar eea lijkt te kloppen met facebook dus zal wel

JH
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Vandaag 3x vond het verdacht,

Dat is niet echt uitzonderlijk, vaak zie je daar radarcontroles in beide ri op verschillende tijden en dan vaak ook nog een motormuis met laser dan zit je zo op die 3x.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Maar icm input waze en afm toch maar ff vragen wat er aan de hand is. Viel gewoon op icm afmeldingen.

Mdw
Master
 Bericht 
Denman schreef:
Via de oprit?

:kniktja: , stond van de week ook nog in de 'invoeg file' dus had een prima zicht op de (lege) kast 8)

Die flitser is 100% niet meer in gebruik :wink:

Harold schreef:
Die 4.6 staat wel redelijk sneaky

Klopt :duh: , echt opletten daar :slotje:

Blaataap
Master
 Bericht 

LoverD schreef:
Maar icm input waze en afm toch maar ff vragen wat er aan de hand is. Viel gewoon op icm afmeldingen.

Je kunt de flitser daar ook bijna niet zien staan. En wat ze ook veel doen is daar even een uurtje staan en dan de boel weer inpakken en verderop neerzetten.

Wim
Master
 Bericht 
Gisteren sloot ik 2 km voor Leek op de A7 aan in een file. Kan gebeuren.... maarrrrrrrr de oorzaak :thumb_d:

Link

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Aan zijn postuur te zien zou ik zeggen dat J.J nog steeds actief is bij KLPD Assen 8)

Hij was daar volgens mij aan het inpakken:

http://www.infoleek.nl/2016/10/20/snelh ... ertraging/

Mdw
Master
 Bericht 
Citaat:
Type: Radar Tijd: 09:27:51 Tweet Volg @FlitsserviceGR
n355 groningen ri grijpskerk thv hmp 44.2 op de nieuwe rondweg van zuidhorn

Deze is dus wel een 'leuke' discussie waard , want vanuit Zuidhorn en Groningen stonden er borden met : rijdende afzetting > 50 km per uur , nu , je mag daar 80 , en just ....ik ben langs deze controle gekomen met 80 per uur :duh: , moet ik mij zorgen gaan maken of niet ? :x

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
3xafm, geen bevestiging op deze. Zou me geen zrg maken :wink:

Mdw
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
3xafm, geen bevestiging op deze. Zou me geen zrg maken :wink:

Over een paar week weten we(ik) het zeker....... :x

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Nah, gezien melder zou ik geen zrg maken :wink:
Meld/verwerk zelf ook wel eens, just 2B sure. Deze was niks volgens feedbabck

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ze staan er altijd met een auto, valt echt wel op, dus als je niets gezien hebt....

JH
Master
 Bericht 
Ik had geen mogelijkheid om het door te geven, maar vanavond om 19.05 stond de witte vw transporter te controleren op de n360 bij Garmerwolde (hmp 8.0).

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Heb hem er als nog ingezet, weet niet of ie er nog staat?

JH
Master
 Bericht 
Euh nee, ik bedoelde maandagavond. Was nogal laat thuis gisteren.

De historie doet het trouwens ook al een hele tijd niet.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
ok, weer gedelete, kun je dat van de historie eens melden in feedback?

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Historie werkt wel, maar moet je zelf even datum in typen.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Groninger flitspalen flitsen 114.570 keer in 2016

De flitspalen op het Emmaviaduct in de stad Groningen zijn de productiefste palen in onze provincie. Samen hebben ze 45.287 foto's van snelheidsovertredingen gemaakt. Gemiddeld zijn dat 124 boetes per dag.

Top 3
Goede tweede werd de paal op de N33 ter hoogte van de kruising met de N387, in de buurt van Siddeburen. Die was goed voor 24.633 boetes. Derde is de paal op de N360 tussen Groningen en Ten Boer ter hoogte van Garmerwolde met 10.057 boetes.

313 boetes per dag
In totaal hebben de zeventien palen in onze provincie 114.570 keer een overtreding waargenomen. Dat leverde gemiddeld 313 boetes per dag op in 2016.

Door rood rijden
Acht palen, in Groningen en Zuidhorn, kunnen ook zien of u door rood bent gereden. Daar gingen automobilisten 5381 keer de mist in. De boete voor door rood rijden is 230 euro.

Onze buren in Friesland hoeven minder goed op te passen. In de hele provincie staan drie flitspalen.

De complete lijst
Beide palen op de zuidelijke ringweg ten hoogte van het gebouw van DUO staan niet in de lijst met flitspalen. Volgens het Openbaar Ministerie is de lijst compleet en 'moeten palen die niet worden genoemd nog worden opgeruimd'. Toch is ons advies: waag het er niet op.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/172986/Gr ... er-in-2016

red devil1
Master
 Bericht 
Staan de oude flitspalen op de oostelijke en zuidelijke ringweg nu ook nog in het overzicht?

JH
Master
 Bericht 
Code:
Peildatum: 1 januari 2017
Aantal Wahv-beschikkingen categorie
Provincie paalnummer-gemeente-locatie Snelheid Verkeerslichten Eindtotaal

3101 Groningen fip nn-gr 3101 west - 1 332 1.317 1.649
3102 Groningen fip nn-gr 3102 oost - 1 77 172 249
3103 Groningen fip nn-gr 3103 zuid-west - 1 127 965 1.092
3104 Groningen fip nn-gr 3104 noord-west - 1 1.259 1.602 2.861
3402 Zuidhorn fip nn-gr 3402 west - 1 189 93 282
3403 Zuidhorn fip nn-gr 3403 oost - 1 71 54 125
3404 Groningen fip nn-gr 3404 zuid - 1 851 596 1.447
3405 Groningen fip nn-gr 3405 noord - 1 1.521 582 2.103
3601 Winsum fip nn-gr n361 noord - 01 5.087 5.087
3602 Winsum fip nn-gr n361 noord - 01 5.402 5.402
3603 Ten Boer fip nn-gr n360 noord-oost - 01 10.057 10.057
3604 Winsum fip nn-gr n361 noord - 01 1.488 1.488
3801 Groningen fip nn-gr emmaviaduct zuid - 01 25.824 25.824
3802 Groningen fip nn-gr emmaviaduct noord - 01 19.463 19.463
3803 Slochteren fip nn-gr n33 noord - 01 6.174 6.174
3804 Slochteren fip nn-gr n33 zuid - 01 24.633 24.633
3805 Ten Boer fip nn-gr n360 noord - 01 6.734 6.734

red devil1 schreef:
Staan de oude flitspalen op de oostelijke en zuidelijke ringweg nu ook nog in het overzicht?

Volgens mij alleen de digitale.

Derde plek is volgens mij niet de paal bij Garmerwolde, maar die bij Ten Post.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Nee die niet meer.

laagvlieger
Master
 Bericht 
Moet niet gekker worden. Controle vanuit een rijdende camper :x

Afbeelding

Bron

Citaat:
Politie zet rijdende camper in bij controle: 248 bonnen uitgedeeld

De politie heeft afgelopen week maandag tot en met woensdag vanuit een rijdende camper het verkeer op de A7 tussen Joure en Groningen gecontroleerd. Daarbij zijn 248 bestuurders op de bon geslingerd.

Er werd vooral gecontroleerd op niet handfree bellen. Volgens de politie vond de controle bewust plaats vanuit een camper omdat er vanaf grotere hoogte meer zicht is op wat er in een auto gebeurt. Achter de camper reden meerdere onopvallende politieauto’s die de automobilisten na een overtreding staande konden houden.

Volgens de politie zijn er 214 bestuurders op de bon gegaan omdat zij tijdens het rijden hun mobiele telefoon in de hand hielden. Daarbij ging het om 149 automobilisten en 65 vrachtwagenchauffeurs.

Ook gingen er nog elf hardrijders op de bon en ook voor onder andere rechts inhalen en het gebruik van de vluchtstrook zijn bekeuringen uitgedeeld.

bert65
Master
 Bericht 
In Duitsland doen ze dat al jaren. Gezien het resultaat wierp het wel zijn vruchten af.

djidee
Master
 Bericht 
laagvlieger schreef:
Moet niet gekker worden. Controle vanuit een rijdende camper

Vind het juist prima. Focus veel meer op gedrag en afleiding dan dat eindeloze geneuzel op snelheid (laser en/of radar).... En een camper zodat ze ook de vrachtwagens mee kunnen nemen, mijn zegen hebben ze, rol maar direct landelijk uit.
Rapportage Omrop Fryslan: https://www.facebook.com/OmropFryslan/v ... 847185088/

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik vind het wel een goede actie hoor, er gebeuren de laatste jaren bijvoorbeeld heel veel onverklaarbare kop staart botsingen op het traject A7 Frieschepalen-Marum, zal me niets verbazen dat het hier ook mee te maken heeft. Soms bijna dagelijks file's op dit traject, met name in de spits.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik vind het ook een goede actie. Je ziet ook veel felle lichtbronnen bij mensen in de auto's tegenwoordig. Dat kan niet bevorderlijk zijn voor het rijgedrag.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Ze zijn de laatste tijd nogal aan het zoeken naar nieuwe plekken in Groningen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Jep, N370 op de ring vanaf Bedum ri Groningen bij de toerit bij Noorderhogebrug, en vandaag op de N7 ri Julianaplein bij brugwachtershuisje. En gisteren aan de overkant ri Hoogezand bij de oprit vanaf de Europaweg (maar daar hebben ze in het verleden wel vaker gestaan). Ze staan er ook erg lang trouwens.

Mdw
Master
 Bericht 
Harold schreef:
N370 op de ring vanaf Bedum ri Groningen bij de toerit bij Noorderhogebrug

Waar staat deze dan precies ?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
statief aan eind van het geluidscherm. Dat is dus net voor de brug bij de Bedumerweg:
https://www.google.nl/maps/@53.2416131, ... 56!6m1!1e1

Vandaag dus statief achter railing brugwachtershuisje:
https://www.google.nl/maps/@53.2140745, ... 56!6m1!1e1

Controleur zou in het brugwachtershuisje hebben gezeten.

Mdw
Master
 Bericht 
Ok thnx , die achter het brugwachtershuisje heb ik gezien vandaag > gelukkig kwam ik vanaf het Julianaplein :x , maar dat is echt een vieze opstelling :slotje:

JH
Master
 Bericht 
Harold schreef:
statief achter railing brugwachtershuisje:

Dank voor de tip, ik hou me daar nooit aan de 70.

Mdw
Master
 Bericht 
JH schreef:
ik hou me daar nooit aan de 70.

+1 :x

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb jaren geleden wel eens een melding gezien dat ze zouden staan te laseren vanuit het brugwachtershuisje. Vorige week hebben ze er volgens mij voor het eerst gestaan, we konden de locatie toen niet echt plaatsen, ik dacht dat het 300 meter eerder was onderaan de afrit, wilde toen niet geloven dat ze bij het brugwachtershuisje zouden staan, maar dus toch...

Busje hier onder waarschijnlijk en de set mee naar boven gesleept: https://www.google.nl/maps/@53.2141529, ... 312!8i6656

statief staat dus hier:

https://www.google.nl/maps/@53.2142426, ... 312!8i6656

Pagina 53 van 55 [ 2705 berichten ]