» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 54 van 55  [ 2705 berichten ]
djidee
Master
 Bericht 
JH schreef:
Dank voor de tip, ik hou me daar nooit aan de 70.

Staan ook wel eens verderop bij die oprit met de laser te spelen, kom je net de brug af, en sta je vol in het vizier...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
djidee schreef:
Staan ook wel eens verderop bij die oprit met de laser te spelen, kom je net de brug af, en sta je vol in het vizier...

ri Julianaplein of ri Hoogezand ?, ik weet wel dat ze ri Hoogezand staan, dan ben je idd net de bocht door en sta je vol in het vizier.

djidee
Master
 Bericht 
Beide wel eens gezien, Hoogezand vaker, huisje staat ri Julianaplein inderdaad. Maar er heeft ook wel eens 1 in de berm bij de afrit naar het Europaplein gestaan, in het gras achter het uitbord. Toen een vrachtwagen daar (terecht) claxonneerde ging hij daar achteraan :duh:

Denman
Master
 Bericht 

Allemaal bekend terrein, in de gaten houden dus.
Alhoewel ik voor laseren niet zo bang ben, bij 80-85 op de teller komen ze nog niet achter je aan.

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Zojuist waren ze het setje bij het brugwachtershuisje aan het opbouwen, viel gelukkig goed op en nog niet actief.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Heb je toevallig beeld?

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Heb wel beeld op m'n dashcam, zal ik er vanavond wel even afhalen.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
:thumb:

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Mooi dan kunnen we een reportage maken om mensen te waarschuwen voor deze plek :thumb:

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
2 filmpjes, van afgelopen maandag en vanmorgen ;)
Link

Link

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Staat op filmpje 1 de set er nog niet of staat die zo goed verstopt?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dat vroeg ik me ook al af, maar volgens mij staat hij er nog niet niet want ik had het idee dat het statief wel redelijk hoog stond.

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Zoals ik het zag waren ze de set aan het opbouwen, er stond een kaal statief zonder camera en flitser erop. Dus wellicht stond hij nog niet op z'n plek. Maar ik zal het in de gaten houden en als ik hem weer zie, zal ik een nieuw filmpje uploaden.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
:thumb:

JH
Master
 Bericht 
Als ik het goed zie dan word je dus opkomend gecontroleerd?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Nee, afgaand

JH
Master
 Bericht 
Dan scheelt dat alweer. :)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Je hebt hem inmiddels gezien :D

JH
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Je hebt hem inmiddels gezien :D

:kniktja: rond 12.45 vanmiddag.
Statief staat inderdaad hoog opgesteld en afgaand te controleren.

JH
Master
 Bericht 
En ze staan er al weer.
Stel dat je dit niet doorhebt en dit jouw vaste route is. Gaat in de papieren lopen. :|

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@ JH: Stond aan de andere kant ook wat bij de toerit? of alleen ri Julianaplein?

Denman
Master
 Bericht 

http://112groningen.nl/Groningen/nieuws ... plein.html

Hmm, kettingbotsing precies bij de mobiele flitser?

Afbeelding
Zie setje rechts van de berger.

Heb de controle daar gisteren ook nog zien staan. Ze waren ook op andere plekken aan het controleren op de ringweg.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Verbaast me dat ze de set niet pal achter hmp 197.7 hebben staan, zullen ze de volgende keer wel weer doen, minder kans op kettingbotsings..

djidee
Master
 Bericht 
Of strak achter het portaal....

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Bestuurder rijdt met 70 km per uur door woonwijk

De politie heeft dinsdagochtend bij een snelheidscontrole op de Grevingaheerd in de stad meerdere overtreders gepakt.

Eén bestuurder maakte het behoorlijk bont: hij reed met 70 kilometer per uur door de woonwijk, had geen geldig rijbewijs en gaf de agenten een valse naam op. Na zijn arrestatie kwam zijn echte identiteit voor het licht en bleek de man bekend te staan als een crimineel.

Internationale speedweek
Ook andere bestuurders werden op de bon geslingerd. Zo reden nog eens twee mensen met een snelheid van 69 kilometer per uur over de Grevingaheerd.

De politie houdt de hele week nog controles in Groningen, in verband met de internationale speedweek.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176978/Be ... r-woonwijk

Denman
Master
 Bericht 

Speedweek... :fp:
Zie dagelijks een hoop (gevaarlijk) gepruts op de weg, maar alles mag zolang je maar niet te hard rijdt.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
radar gr n46 groningen ri eemshaven thv hmp 14.2 net na afslag zuidwolde in een pechhaven door witte transit 18/04/17 14:31:52

Ik zag deze melding 's middags al voorbijkomen, zonder de vermelding van de witte ford trouwens.

's Avonds om 20.20 kwam ik er ook langs, toen stond de ford er (nog steeds?). Het lijkt me overigens sterk dat het dezelfde controle was.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Waarschijnlijk toch wel. In de middag stond die transit er al.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
JH schreef:
zonder de vermelding van de witte ford trouwens

Klopt, heb transit toegevoegd nav jouw melding (f)

JH
Master
 Bericht 
hmm ok ... dan was het een buitengewoon lange controle vanuit de auto. Ben ik niet gewend van het vht Grunn.

Er worden daar bij Zuidwolde doorgaans zeer weinig auto's geflitst; de controleur moet zich wel kapot verveeld hebben. :D

djidee
Master
 Bericht 
JH schreef:
Er worden daar bij Zuidwolde doorgaans zeer weinig auto's geflitst; de controleur moet zich wel kapot verveeld hebben.

ff bijslapen

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Automobilist rijdt bijna zeventig kilometer te hard op snelweg

Een automobilist is zijn rijbewijs kwijtgeraakt, omdat hij 167 kilometer per uur reed over de A7 bij Groningen. Op dit deel van de snelweg is maar 100 kilometer per uur toegestaan.

De man werd betrapt tijdens een speciale politieactie. Op dinsdag en woensdag werd op meerdere plaatsen in Nederland gecontroleerd op snelheid in het kader van de 'Europese week van de veiligheid'. De politie gebruikte laserguns, videoauto's en radar om hardrijders op te sporen.

Zeven andere automobilisten reden minstens dertig kilometer te hard op de A7. Zij mochten hun rijbewijs houden. Ook op de N33 en N386 werd gecontroleerd. Het is niet bekendgemaakt hoeveel hardrijders daar waren.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/177124/Au ... op-snelweg

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Snelheidsduivel moet rijbewijs inleveren

Een 53-jarige man uit de gemeente Ooststellingwerf moest donderdagochtend zijn rijbewijs inleveren, nadat hij met 203 kilometer per uur over de A7 raasde.

Ter hoogte van afslag Westpoort bij de stad Groningen werd hij door een agent met een lasergun gesnapt. De maximumsnelheid op dat deel van de snelweg is 130.

Een motorrijder zette de man vervolgens aan de kant en vorderde zijn rijbewijs.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/177430/Sn ... -inleveren

Code:
Type: Laser   Tijd: 10:43:00   
a7 groningen ri leek thv hmp 190.8 bij afslag industieterrein westpoort op het viaduct

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Alleen maar afm gekregen bij deze :roll:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ze hadden de buit al binnen :D

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Man rijdt onder invloed 55 kilometer per uur te hard

Een 47-jarige bestuurder uit Harkstede is donderdagavond aangehouden toen hij 55 kilometer per uur te hard reed.

De man was onder invloed en reed op de Driebondsweg in Groningen. Hij had meer dan twee keer de toegestaande hoeveelheid alcohol gedronken.

Het rijbewijs van de man is ingenomen.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/177457/Ma ... ur-te-hard

Ik hou me daar ook zelden aan de 60, maar 120+ op de teller is wel erg hard daar. En dan ook nog eens met een bezopen kop. :loco:

Weet iemand waar men dan staat met de lasergun? Ter hoogte van de n46 of juist aan de andere kant bij Ruischerbrug?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Harold schreef:
Ze hadden de buit al binnen

Nope laser, waren buit aan het binnen halen, later nog een melding gehad :lol:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
JH schreef:
k hou me daar ook zelden aan de 60, maar 120+ op de teller is wel erg hard daar. En dan ook nog eens met een bezopen kop. :loco:

Feit is wel: had hij niet te hard gereden dan was hij hoogstwaarschijnlijk niet aangehouden met zijn dronken kop...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Gisteren waren diverse meldingen op de a7 bij zuidbroek en scheemda. Heb er niks zien staan, maar bij afslag heiligerlee stond een zuurstok bovenaan de oprit. Heb hem maar gemeld als laser aangezien hij op dezelfde manier stond als afgelopen vrijdagochtend. Alleen zat hij nog in de auto, dus wat ze precies aan het doen waren, geen idee..

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Beter 1 melding teveel dan 1 te weinig (f)
Wordt ook best veel gelaserd vanuit zuurstokken laatste tijd

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Het rijbewijs van een 31-jarige automobilist uit Stad is woensdagavond ingevorderd. De man reed veel te hard op de Zuidelijke Ringweg, de N7.

Hij werd betrapt terwijl hij 124 kilometer per uur reed. Dat is ruim vijftig kilometer harder dan de toegestane snelheid van zeventig.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/177681/Ha ... -inleveren

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Zal op het Julianaplein zijn geweest denk ik, komende vanaf Drachten. Stonden wat motoragenten een paar uur te laseren.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Ruim 800 overtredingen bij ‘A7? Attent!’ geconstateerd

Friesland / Groningen - Sinds de startdatum 3 april jl. controleren we extra op de A7 in kader van het project ‘A7? Attent!”. Vanaf deze datum tot 6 juni zijn er in totaal al 818 overtredingen geconstateerd.

Het grootste deel van deze 818 overtredingen zijn nog steeds gerelateerd aan snelheid (304) en afleiding (230) in het verkeer. In totaal hebben we al van 30 weggebruikers het rijbewijs moeten invorderen na constatering van hun overtreding. De overige overtredingen zijn onder andere rijden door rood licht, alcohol, technische mankementen en gevaarlijk rijgedrag als bumper kleven, rechts inhalen, keren op de weg en geen richting aangeven. Ook werd het inhaalverbod voor vrachtwagens wel eens genegeerd.

Appen achter het stuur
Dat appen tijdens het rijden gevaarlijk is, weten de meeste mensen wel. Toch appt een op de acht automobilisten nog wel eens achter het stuur. Bij bestuurders onder de 35 jaar ligt dat aantal nog veel hoger: daar zegt een kwart wel eens al rijdend een berichtje te sturen. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Uit het onderzoek blijkt ook dat mannen tijdens het rijden vaker met hun telefoon bezig zijn dan vrouwen. Opvallend is dat bijna iedereen appen achter het stuur gevaarlijk vindt, maar dat veel automobilisten het toch blijven doen. Check de infographic over afleiding in het verkeer.

A7? Attent
Onder het motto ‘A7? Attent!’ worden weggebruikers gewezen op veilig verkeersgedrag. Een motto met een dubbele betekenis: aan de ene kant staat ‘attent’ voor attentie, ergens aandacht voor hebben. Weggebruikers worden dus opgeroepen hun aandacht bij het verkeer te houden. Aan de andere kant staat ‘attent’ voor behulpzaam en vriendelijk omgaan met medeweggebruikers. Politie en Rijkswaterstaat roepen verkeersdeelnemers op de A7 dus ook op om zich sociaal in het verkeer te gedragen, dus verkeersdeelnemer te zijn met oog voor de medeweggebruikers. Kortom: als we allemaal attent zijn in het verkeer, en zowel de aandacht op de weg houden als vriendelijk omgaan met medeweggebruikers, komen we veilig thuis. De boodschap ‘A7? Attent!’ wordt onder andere verspreid via de website www.Rijkswegennoord.nl, facebook.com/rijkswegennoord en twitter.com/RijkswegenN.

https://www.politie.nl/mijn-buurt/nieuw ... stance=5.0

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
VHT Groningen heeft vandaag ook weer een nieuwe plek uitgeprobeerd:

N370 ring Groningen (Zuidhorn ri Bedum) en dan bij het brugwachtershuisje bij de brug over het Reitdiep:

https://www.google.nl/maps/@53.2346566, ... 312!8i6656

djidee
Master
 Bericht 
Mwah, die vind ik nog wel logisch, vanaf de Ring West is het verkeer vaak langzamer dan 70, schuift de meest rechter graag op naar de middenste omdat de rechter overgaat in een afrit. Midden zou dan naar links willen schuiven en als er dan 1 met fors hoger dan 70 vanaf Zuidhorn komt dan zie ik dat conflict wel.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Man raakt rijbewijs kwijt op de N361 bij Mensingeweer

Mensingeweer - Dinsdagavond heeft de politie een rijbewijs ingevorderd van een 34-jarige inwoner uit de Gemeente Winsum.
De man reed op de N361 tussen Ranum en Mensingeweer te hard. Hij reed gecorrigeerd 83 km te snel. De controle was in het kader van project 'N361 Veilig'.

Er waren nog vier anderen die ruim boven de 100 km te hard reden, 1 met ook 128 op de teller.

http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... eweer.html

Denman
Master
 Bericht 

Dan viel die 83 te hard wel mee dus..

JH
Master
 Bericht 
polletje op tvnoord:
Lopend Vuur: Heel goed, extra snelheidscontroles op provinciale wegen

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/180386/Lo ... iale-wegen

Uiteraard is bijna 70% van het tvnoord-publiek het daarmee eens. Je verwacht het niet. :duh:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat een bullshit weer. Ik dacht dat de politie er nu wel achter was gekomen waardoor de vele ongevallen op de A7 worden veroorzaakt nadat ze met een camper met camera's zijn wezen controleren op afleiding in de auto.

Maar ja, dat kost wel heel veel manuren om dat structureel te doen, dus we gooien het als vanouds weer op de snelheid. (only) Speed kills...

Pagina 54 van 55 [ 2705 berichten ]