» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 13  [ 604 berichten ]
edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Vrijwel dagelijks radarcontrole op A325 en N325
Geplaatst op:
10 januari 2014
Laatste update:
10 januari, 07:11

ELST/ARNHEM - Op de A325 tussen Elst en Arnhem en op de Pleijroute (N325) worden sinds deze week vrijwel dagelijks snelheidscontroles uitgevoerd.

De politie wil – na overleg met de provincie als wegbeheerder – het hoge aantal snelheidsovertredingen terugdringen.

Limiet
De maximumsnelheid op de A325 is 3 jaar geleden verlaagd van 120 naar 100 kilometer per uur. Uit metingen van de provincie bleek echter dat 30 procent van de bestuurders die limiet aan de laars lapt. "We brengen die hoge snelheid in verband met het hoge aantal ongevallen met letsel. Dat waren er in 2012 en 2013 samen 14", zegt een politiewoordvoerder. "Snelheid en aantal aanrijdingen willen we dus omlaag brengen."

Trajectweg
Dus is de A325 nu aangewezen als 'trajectweg' bij het Verkeershandhavingsteam van de politie: een route waar (vrijwel) dagelijks een radar langs de weg wordt gezet. Dat is een opmerkelijke aanpassing: de afgelopen 3 jaar controleerde de politie juist nadrukkelijk níet langs de A325.

Ook op de Pleijroute, waar het aantal hardrijders nóg iets hoger ligt, wordt sinds kort extra intensief op snelheid gecontroleerd. Dit zal echter vaker met de lasergun dan met een radar gebeuren.

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.4169168

pevo
Master
 Bericht 
Hufters, eerst stiekem de snelheid verlagen van 120 naar 100, en daarna aangeven dat ze niet gaan controleren omdat de weginrichting geschikt is voor 120 en dan nu alsnog de staatskas weer gaan vullen :boos:

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Pleyroute was ook eerst 100 en nu 80... dat gaat knaken poetsen worden ben ik bang :thumb_d:

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Dus we krijgen straks nog zo'n topic: Bijna hele dorp geflitst en een jankende wethouder die ook op de bon is gegaan ? Wordt een nog een trend.... :fp:

WimLex
Master
 Bericht 
Bonnenregen op A325 bij Arnhem

ARNHEM - Bij een snelheidscontrole op de A325 bij Arnhem zijn maandag ruim 630 boetes uitgedeeld. Dat meldt de politie.

In de richting Arnhem stond ter hoogte van de Jaguardealer een bestelbusje op de parallelweg dat hardrijders 'flitste'. De hoogst gemeten snelheid was 127 km/uur, terwijl ter plaatse maximaal 80 mag worden gereden.

Ook de afgelopen dagen is er volop gecontroleerd op de A325. De politie kan nog niet zeggen hoeveel mensen daarbij op de bon zijn gegaan. Sinds vorige week wordt er vrijwel dagelijks gecontroleerd op de snelweg tussen Elst en Arnhem.

Bron

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Helaas doen ze wel wat ze beloven....is {netjes aan} verdikkie {netjes uit} elke dag raak... :thumb_d:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
pevo schreef:
Hufters, eerst stiekem de snelheid verlagen van 120 naar 100, en daarna aangeven dat ze niet gaan controleren omdat de weginrichting geschikt is voor 120 en dan nu alsnog de staatskas weer gaan vullen :boos:

Dat dus. Waardeloze praktijken.

Ben er zelf laatst 's avonds ook langs gereden en niets zien staan terwijl ie later wel gemeld werd. Benieuwd of ik daar nog fanmail van ga krijgen...

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ben er zelf laatst 's avonds ook langs gereden en niets zien staan terwijl ie later wel gemeld werd

Handig om er maar even van uit te gaan dat ze tussen Elst en Velperbroek v.v. 24/7 aanwezig zijn...

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
laser ge in nijmegen op de neerbosscheweg thv rosa de limastraat   13:16:00

Via FB:
Citaat:
Mobiele flitser/ politieagent voor politiecontrole gespot thv Quick1888 voetbal op de kruising van de Neerbosscheweg en de Otto C. Huismanstraat

Afbeelding

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
WimLex schreef:
In de richting Arnhem stond ter hoogte van de Jaguardealer een bestelbusje op de parallelweg dat hardrijders 'flitste'. De hoogst gemeten snelheid was 127 km/uur, terwijl ter plaatse maximaal 80 mag worden gereden.

Hier dus: http://goo.gl/maps/pMwmA

Overgang van 90 naar 70 ten tijden dat de foto gemaakt werd. Hoe snel langzaam mag je er nu ?

WimLex
Master
 Bericht 
MRE schreef:
Overgang van 90 naar 70 ten tijden dat de foto gemaakt werd. Hoe snel langzaam mag je er nu ?

Is dat wel zo ? of klopt googlemaps niet met bebording ?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
MRE schreef:

Als ik het me goed herinner is het tegenwoordig daar 80 (als je in GM even omdraait, zie je ee bocht, een stukje daarvoor begint het 80-stuk) en begint het 70-stuk iets verderop (na het viaduct dat je in de link recht voor je ziet).

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
radar ge in apeldoorn op de ravenweg door een blauwe vw transporter    19:10:27

Via Twitter:
Citaat:
Flitser ravenweg in Apeldoorn. Rij dan ook niet te hard mensen

Afbeelding

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Klopt, is nu 80 hetgeen ter hoogte van de oprit word aangegeven door borden. Streetview gedateerd.

Injectie
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Code:radar ge in apeldoorn op de ravenweg door een blauwe vw transporter 19:10:27

Staat ie nu gewoon met ingeschakelde verlichting te controleren?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dat viel mij dus ook al op

WJM
Master
 Bericht 

Bang in het donker.

Dappere held i.o..

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
radar ge in nijmegen op de nieuwe dukenburgseweg ri centrum na de brug statief achter bord    13:04:10

Via Twitter
Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Eerste MRCD op statief die niet langs de A-wegen staat ?

Kimono
Die hard
 Bericht 
WimLex schreef:
Eerste MRCD op statief die niet langs de A-wegen staat ?

Niet de eerste, wel de eerste van een VHT :wink:
Goed om te weten dit. Thnx voor het plaatsen van de foto.

M4rk
Master
 Bericht 
Daar lijkt het wel op..

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Geen MRC?

WimLex
Master
 Bericht 
Is de camera van een MRCD, hangt ook zo'n wit wifi-kastje bij

HIER heb je een MRC camera

M4rk
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Geen MRC?

NOG heeft meer MRCD's in gebruik.. dus het zou best kunnen. Sterker nog, de WIFI adapter en het feit dat hij wel errug op mijn avatar lijkt, doet vermoeden dat het er eentje is.

classpool
Master
 Bericht 
En een MRC is het 100% zeker niet, dat kan ik zo zien.

A7 Racer
Pro
 Bericht 
Ze gebruiken al een tijdje MRCD op statief daar, staat ook gewoon in de kentekenlijst :wink:

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
radar ge in nijmegen op de van boetbergweg ri a73 achter bushokje (bart)    16:04:16

Via FB
Citaat:
Flitser op de van Boetbergweg ter hoogte van het bushokje. Flitst stad uit richting A73.

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
radar ge in nijmegen op de van rosenburgweg net voor viaduct a73 ri wijchen    16:04:16

Via FB
Citaat:
Flitser op de van Rosenburgweg ter hoogte van het oude elektra huisje. Flitst richting Wijchen.

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
boetbergweg

Ook weer de MRCD op statief (met de pakezel op de achtergrond) :thumb:

A7 Racer schreef:
staat ook gewoon in de kentekenlijst :wink:
Maar zonder foto ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Wel goed om te weten. Ik wist niet dat ze in Nijmegen e.o. al aan de MRCD zaten. Altijd handig, dit soort info.

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
laser ge in nijmegen op de van boetbergweg thv de hatertsebrug    13:35:19

Via FB
Citaat:
Flitser met lasergun gespot onderaan de Hatertsebrug/Van Boetbergweg. Oppassen als je de brug afrijdt van stad richting snelweg!

Afbeelding

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Makkelijk scoren daar. Tweebaans stuk met een verhoogd fietspad. 70 is daar een meer realistische limiet...

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
laser ge in apeldoorn op de laan van osseveld thv winkelcentrum `t fort    13:23:36

Via Twitter
Citaat:
Lasergun voor het spoor bij Osseveld richting Omnisport!! #watchout #osseveld #politie #lasergun

Afbeelding

Kiwi45
Master
 Bericht 
Is dat arbotechnisch wel verantwoord, in zo'n donkere jas? Lijkt me levensgevaarlijk.
En dankzij deze foto weet ik nu zeker dat ik een hekel heb aan bontkraagjes.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Houd ze hem wel de goed vast? :roll: O:)

Raymond
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Houd ze hem wel de goed vast? :roll: O:)

Ik kan haar mond niet zien.

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
14:30:13       nijmegen       radar ge in nijmegen op de van boetbergweg thv weezenhof bij de bushalte

Via Twitter
Citaat:
Flitser op de van Boetbergweg. Flitskast staat in de middenberm.

Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk flitst de blauwe vw bus die er staat stadinwaarts en de Flitskast staduitwaarts.. En omdat foto´s altijd leuk zijn, bij deze

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
Type: Radarcontrole    Tijd: 13:24:58    
in malden op de rijksweg thv cafe blokhut door blauwe vw transporter

Via FB
Citaat:
Flitser gespot op de Rijksweg N844 in Malden. Volkswagen busje met flitser in (elektrokast) ervoor.

Afbeelding

saab-driven
Die hard
 Bericht 
vergelijkbaar kastje stond vandaag aan de n344 met de blauwe ford transit erbij

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
radar ge in apeldoorn op de lange amerikaweg thv ster autoverhuur door een blauwe vw transporter

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
16:31:56       N846       12.6       radar ge n846 in overasselt op de schoonenburgeseweg thv hmp 12.6 bij autobedrijf van der vaart door grijze seat leon

Via FB
Citaat:
Flitser op de Schoonenburgeseweg (N846) in Overasselt voor garage van de Vaart, richting Heumen.

Afbeelding

pevo
Master
 Bericht 
Flitser op de Hatertseweg in Nijmegen. De grijze Seat Leon 51-TK-XX staat in een parkeerhaven. Ik zal morgen even kijken of de foto gelukt is.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat ze die Leon nog hebben zeg. Die heeft ook flink wat draaiuren gemaakt inmiddels. Allebei wel bekende plekken trouwens, die hierboven genoemd zijn.

Primera Si
Pro
 Bericht 
13-03 stond de politie met 6 man sterk bij de Ohra op het viaduct te controleren. Eén agent stond in de middenberm van de Burgemeester Matsersingel, de oprit de snelweg op richting Arnhem stond een busje en er reed ook een motoragent rond. Ik dacht serieus dat ze aan het laseren waren, ik kon enkel zien dat de agent in de middenberm bezig was om gegevens in een handcomputertje te kloppen. Aangezien ik net met 20+ te hard was ingevlogen vreesde ik voor het ergste.

De auto thuis weg gezet en even de fiets gepakt. Het bleek dat ze zowaar een nuttige controle aan het doen waren. Ze pakten iedereen die de baan voor rechtdoor (richting Kronenburg) nam, en de auto vervolgens de linker baan in drukten om zo voor te kruipen en de snelweg op te gaan. Voorkruipen is al niet chique, maar dat gedrag zorgt wel voor remacties en opstoppingen. Bij navraag zeiden ze niet te laseren. :woop:

Anyway, er waren wel twee domme koeien die bij het zien van zoveel politie in gele hesjes TOCH een overtreding moesten maken. :[

A7 Racer
Pro
 Bericht 
Foto werd via twitter gemeld als snelheidscontrole. Nieuwe bus? Denk zelf dat hij onterecht voor radarauto is aangezien, ding is ook al ruim 3 jaar oud...

Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Geen foto van de achterkant?

WimLex
Master
 Bericht 
hij heeft wel flitsers in de grill :x

En zo te zien ook een ventilator en zo'n zwart bolletje als de autos van twente ook hebben ...

A7 Racer
Pro
 Bericht 
Zou ook werkverkeer kunnen zijn :wink: Helaas geen foto van de achterkant. Staat wel al ruim 3 jaar op naam dus zou beetje laat zijn ook :lol:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wielen staan niet volgens protocol gedraaid....

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Primera Si schreef:
De auto thuis weg gezet en even de fiets gepakt. Het bleek dat ze zowaar een nuttige controle aan het doen waren. Ze pakten iedereen die de baan voor rechtdoor (richting Kronenburg) nam, en de auto vervolgens de linker baan in drukten om zo voor te kruipen en de snelweg op te gaan. Voorkruipen is al niet chique, maar dat gedrag zorgt wel voor remacties en opstoppingen.

Deels nuttig, maar konden ze dan al die trage knuppels daar dan ook maar eens aanpakken. Vaak genoeg meegemaakt dat ik weer een complete serie moest wachten omdat er mensen een gat van meer dan 25-30 meter laten vallen. Daar ben je soms ook wel een beetje klaar mee.

Pagina 1 van 13 [ 604 berichten ]