» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 86.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 42 van 44  [ 2175 berichten ]
MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Hoor graag of er iets staat van camera oid

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontrole Brugstraat te Daarlerveen
Op maandag 11 april 2016 tussen 09:20 uur en 14:20 uur heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente, een snelheidscontrole uitgevoerd op de Brugstraat, binnen de bebouwde kom van Daarlerveen. Er zijn 1649 voertuigen gepasseerd.
Daarvan hebben 79 voertuigen te hard gereden. Deze krijgen een proces-verbaal toegestuurd. De toegestane snelheid is 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 79 km/u.

Snelheidscontrole Dalvoordeweg te Daarle
Op dinsdag 12 april 2016 tussen 10:55 uur en 15:40 uur heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente, een snelheidscontrole uitgevoerd op de Dalvoordeweg, binnen de bebouwde kom van Daarle, gemeente Hellendoorn. Er zijn 1120 voertuigen gepasseerd, waarvan 28 voertuigen te hard hebben gereden en een proces-verbaal toegestuurd krijgen. De toegestane snelheid is 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 82 km/u.

https://www.nijverdalcentraal.nl/wp/201 ... doorn-341/

Blaataap
Master
 Bericht 

MarcoV schreef:
radar ov n36 hardenberg ri almelo thv hmp 28.9

Deze krijgen we bijna dagelijks binnen staat daar misschien een flitspaal?

Daar staat sowieso geen vaste paal, ook niet om verkeerstelling te doen ofzo. Ook ik rij er morgen langs, zal er even goed naar kijken daar.

Ultimo
Respect
 Bericht 
Ik reed er gisteren langs, en er stond zo'n rare mobiele neergeplempte opstelling met 2 camera's op een mast. Eenzelfde mast zag ik een week geleden op de A37 bij Oosterhesselen. Deze was daar toen na een week ineens weer weg. De opstelling heeft twee camera's, eentje afgaand en eentje haaks op de weg. Het gaat volgens mij om camera's van RWS die de oranje waarschuwingsborden leest op vrachtwagens met gevaarlijke stoffen. Deze camera's zijn in het verleden ook al eens gebruikt...

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199834

Dit is een artikel uit 2014 maar het gaat volgens mij om exact dezelfde camra's.

Blaataap
Master
 Bericht 

Het zijn inderdaad verkeersonderzoekcamera's. Ze staan in beide rijrichtingen opgesteld.

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
radar ov a1 oldenzaal ri hengelo thv hmp 178.3 bij grensovergang kentekencontrole    21/04/16    19:31:28

Auto en drugs in beslag genomen bij politiecontrole op A1 bij De Lutte
vrijdag 22 april 2016 | 11:19 Laatst bijgewerkt: 22-4-2016 | 11:34

Bij een uitgebreide controle op de A1 bij De Lutte zijn gisteren zowel hard- als softdrugs in beslag genomen. Ook werd een auto in beslag genomen van een Amsterdammer die verdacht wordt van witwassen. Deze man zit vast.

De controle was aan de Kroepsweg in De Lutte. In totaal werden zo'n honderd voertuigen gecontroleerd door de Douane, Koninklijke Marechaussee, recherche en het grensoverschrijdend politieteam.

Insteek van de controle was de aanpak van mensenhandel, financiële criminaliteit, woninginbraken en drugs in- en uitvoer

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1
Citaat:
Politie Losser added 4 new photos.
13 hrs ·

Controle 'avondrood' Rijksweg A1 - De Lutte

Gisteren, donderdag 21 april 2016, heeft er een grote multidisciplinaire controle plaatsgevonden op de rijksweg A1. Het doel van de controle was de aanpak van mensenhandel, financiële criminaliteit, woninginbraken, voertuigcriminaliteit, de in- en uitvoeren van drugs. Eveneens zeer belangrijk, het vergaren van informatie omtrent bovenstaande thema's.

De controle hebben wij uitgevoerd in samenwerking met verschillende disciplines, te weten:
- Douane;
- Koninklijke marechaussee;
- Grensoverschrijdend Politie Team;
- Motorrijders politie;
- Recherche, woninginbraken team;

In totaal zijn ongeveer 100 voertuigen gecontroleerd. Bij de controle, welke plaats vond aan de Kroepsweg te De Lutte, werd zowel hard- als softdrugs in beslag genomen. Daarnaast is er ook een 32 jarige Amsterdammer aangehouden ter zake witwassen, hierbij is een personenauto in beslag genomen. De verdachte is ingesloten en het onderzoek volgt.

‪#‎BTNOT‬ ‪#‎DeLutte‬

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontrole Brugstraat te Daarlerveen

Op maandag 11 april 2016 tussen 09:20 uur en 14:20 uur heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente, een snelheidscontrole uitgevoerd op de Brugstraat, binnen de bebouwde kom van Daarlerveen. Er zijn 1649 voertuigen gepasseerd.
Daarvan hebben 79 voertuigen te hard gereden. Deze krijgen een proces-verbaal toegestuurd. De toegestane snelheid is 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 79 km/u.

https://www.nijverdalcentraal.nl/wp/201 ... doorn-341/

WimLex
Master
 Bericht 
Man rijdt met 211 kilometer per uur over A1 naar Enschede en is rijbewijs kwijt
vrijdag 29 april 2016 | 11:22 Laatst bijgewerkt: 29-4-2016 | 14:01

Een man uit Enschede is voorlopig zijn rijbewijs kwijt omdat hij veel te hard over de A1 reed tussen Apeldoorn en Enschede. Bovendien haalde de man meerdere keren gevaarlijk in. De snelheden liepen op tot boven de 200 kilometer per uur.

De politie kreeg gisteren meerdere meldingen over een BMW die met zeer hoge snelheid over de A1. De man haalde in over de vluchtstrook.

Gevaarlijk invoegen
Agenten van het team Verkeer zagen de auto bij Wilp rijden. Zij volgden met hun video-auto de BMW en zagen dat een auto en een vrachtauto met oplegger moesten uitwijken omdat de bestuurder van de BMW gevaarlijk invoegde op het moment dat de snelweg overging van drie in twee rijstroken.

De automobilist reed met een gemiddelde snelheid van zo'n 170 kilometer per uur over de A1. De snelst gemeten snelheid bedroeg 211 kilometer per uur.

Cursus bij CBR
Omdat het drukker werd op de weg moest de bestuurder van de BMW snelheid minderen. De agenten gaven hem vervolgens een volgteken. De bestuurder voldeed hieraan, waarna hij bij de afrit Borne staande werd gehouden.

De man is niet alleen zijn rijbewijs kwijt en kan een forse boete verwachten. Hij moet zich ook melden bij het CBR voor een cursus die hem wijst op de gevolgen van gevaarlijk rijgedrag.

zadkine
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Een man uit Enschede is voorlopig zijn rijbewijs kwijt omdat hij veel te hard over de A1 reed tussen Apeldoorn en Enschede. Bovendien haalde de man meerdere keren gevaarlijk in. De snelheden liepen op tot boven de 200 kilometer per uur.

Wat is gevaarlijker?

dit of:
niet kijken

Citaat:

Een automobilist zag een fietser over het hoofd toen hij de rotonde in de Mozartlaan in Hengelo verliet.

De fietser is met de ambulance mee naar het ziekenhuis.

waarbij kennelijk de 2e geen CBR cursus aangesmeerd krijgt.

WimLex
Master
 Bericht 
hengelo is een kutstad voor automobilisten :thumb_d:

Remo
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
hengelo is een kutstad voor automobilisten
Ga hier eens met een vrachtwagen rijden, dan kun je pas je lol op :lol:
Praktisch elke week voor de woning een chauffeur die met z'n oplegger achteruit moet omdat de tunnels hier maar 3,60m hoog zijn.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Die moeten dan maar goed weten hoe hoog hun voertuig is.
Bij de meeste lage viaducten in Hengelo vallen de hoogtebeperkingsborden echt wel op met die fluorescerende achtergrond

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
radar ov a1 hengelo ri deventer thv hmp 125.7 voor afslag markelo bij viaduct

Iemand deze toevallig gezien? Wij twijfelen of het geen verkeersonderzoek camera is.

garage
Master
 Bericht 
Van de week langs gereden, lijkt me een verkeersonderzoek. Ik had hem ook afgemeld dacht ik. Morgen weer 2 keer erlangs, zal een foto of filmpje proberen te maken.

Edit: oh, wacht, dit is de andere kant op, richting a'dam.

Edit2: Morgen rond 8:30 a 9:30 rij ik er weer langs. Ik zal hem af/aanmelden.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
@garage, meld hem anders even via flitsnav als verkeersonderzoek dan weten we voor dan ff genoeg. Meer info kan daarna hier :wink:

garage
Master
 Bericht 
Zal ik proberen via de W8 app. [WHITE SMILING FACE]

garage
Master
 Bericht 
Het ging dus niet via de W8 app, maar het is een verkeerstelling opstelling. Deze stond op dinsdagavond aan de andere kant, richting Hengelo. Ik ben nog onderweg, maar zal later vandaag proberen het filmpje te posten.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Oke. Beide richting of niet?

garage
Master
 Bericht 
Niet gezien, maar ook onvoldoende op gelet, vanavond rij ik weer langs. Op het filmpje is het net niet te zien, ik denk dat die verplaatst is.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik kom er morgen langs. Zal er extra op letten :thumb:

garage
Master
 Bericht 
Het is aan beide kanten, dus beide richtingen.

Blaataap
Master
 Bericht 

garage schreef:
Het is aan beide kanten, dus beide richtingen.

+1

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
+2

vw-driver
Master
 Bericht 
'Flitspaal' op A1 bij Holten bijkt telcamera
10 mei 2016

HOLTEN - Weggebruikers meldden dinsdag massaal dat er een flitspaal langs de A1 bij Holten stond. De app Flitsmeister registreerde bijna 800 meldingen. Het blijkt echter te gaan om een telcamera.

Op de A1 werden verkeertellingen gedaan.

Telcamera
Kennelijk vond het personeel van Flitsmeister het na bijna 800 meldingen ook mooi geweest. De app toonde na verloop van tijd de meldingen nog wel, maar zette erbij dat het om een telcamera en dus niet om een flitspaal ging.

http://www.tubantia.nl/regio/reggestree ... -1.6003071

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Snap dit weer niet. Wij melden dit al dagen, flitsmeister neemt het nu over en huppa nieuws.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik vermoed dat de mensen van flitsmeister de tubantia hebben gemaild.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Vind het nogal nutteloos nieuwsbericht. Zelfde was ook al met Koningsdag dat er overal flitsers stonden rond Zwolle. Bleek toen ook anpr, maar ja dat wisten ze bij flitsmeister ook niet. Nadeel van alles automatisch doen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Het is wel goede PR voor flitsmeister natuurlijk. Dat is het enige nut dat ik me kan indenken eigenlijk.

WimLex
Master
 Bericht 
Duitse politie houdt verkeerscontrole: alle verkeer wordt van A1 bij De Lutte gehaald
dinsdag 17 mei 2016 | 11:14 Laatst bijgewerkt: 17-5-2016 | 14:14

De Duitse politie houdt een grote verkeerscontrole in de buurt van de grensovergang bij De Lutte. Al het verkeer dat Duitsland in wil, wordt van de snelweg geleid.

De controle is gericht op vrachtwagens, personenauto’s en bedrijfsauto's. Naast een administratieve controle van de voertuigen en hun bestuurders, wordt de technische staat van de voertuigen ook getoetst.

De controle levert de weggebruikers enige vertraging op.

vw-driver
Master
 Bericht 
Flitspaal in Almelo levert staat ruim 1 miljoen euro op
17 mei 2016

ALMELO - De flitspaal aan de Wierdensestraat in Almelo heeft de staat in 2015 meer dan een miljoen euro opgeleverd. Dat blijkt uit cijfers die RTL Nieuws van het Centraal Justitieel Incassobureau heeft ontvangen.

De paal aan de Wierdensestraat legde vorig jaar in totaal 17447 mensen op de gevoelige plaat; dat betekent dat er gemiddeld iedere 30 minuten iemand een flitsboete kreeg. Volgens RTL was de hoogte van een boete landelijk gemiddeld 60 euro, wat de totale opbrengsten van de Almelose flitspaal op 1.046.820 euro zou brengen.

3,5 miljoen boetes
RTL bracht de cijfers van 599 flitspalen in heel Nederland in kaart. Die hebben in 2015 samen ruim 3,5 miljoen boetes voor overtredingen van snelheid en rood licht bij elkaar gekiekt. De paal op de Maasboulevard in Rotterdam is de absolute koploper. Met 71.289 boetes - gemiddeld 8 per uur - is de flitspaal goed voor miljoenen euro’s aan bonnen.

Snelheidsovertreders
In deze regio werden acht flitspalen in kaart gebracht; drie in Enschede, drie in Almelo, een in Hengelo en een in Wierden. Het kastje aan de Wierdensestraat ving daarvan de meeste snelheidsovertreders op beeld.

http://www.tubantia.nl/regio/almelo-en- ... -1.6022284

WimLex
Master
 Bericht 
Grote politiecontrole langs A1
dinsdag 17 mei 2016 | 21:50 Laatst bijgewerkt: 17-5-2016 | 23:43

De politie heeft vanavond opnieuw een grote controle gehouden langs de A1.

De controle werd uitgevoerd door de politie, marechaussee, belastingdienst en douane. De controle vond plaats op de A1 tussen Oldenzaal en Hengelo.

Waar de Duitse politie vandaag de autobaan compleet afsloot, werkt de Nederlandse politie met motoren die auto’s langs de kant zetten.

De controle is vooral gericht op criminaliteit, en drugs. Ook wordt er gekeken naar de technische staat van de voertuigen. Resultaten zijn nog niet bekend.

WimLex
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Resultaten zijn nog niet bekend.

Aanhoudingen bij grootschalige grenscontroles bij onder meer De Poppe
woensdag 18 mei 2016 | 16:01 Laatst bijgewerkt: 18-5-2016 | 16:05

Afgelopen avond en nacht vond langs de Nederlands-Duitse grens een grote controle plaats gericht op criminaliteitsbestrijding en vergroten van de verkeersveiligheid: de zogeheten Korridorfahndung. Er zijn meerdere aanhoudingen verricht.

Bij parkeerplaats De Poppe aan de A1 is een 40-jarige Pool aangehouden. De man stond internationaal gesignaleerd en werd nog gezocht voor moord dan wel zware mishandeling. Op dezelfde plek werden ook drie personen uit Pakistan aangehouden met dubieuze reisdocumenten. Mogelijk dat er sprake is van mensensmokkel.

Op de A1 bij Deventer werd een man aangehouden voor overtreding van de Opiumwet: de man vervoerde ruim zes kilo aan henneptoppen in zijn auto.

Groningen tot Aken
De politie kwam van Groningen tot Aken in actie, zowel op de weg als op het water, het spoor en in de lucht. In totaal zijn zestien mensen aangehouden. Er zijn landelijk ruim vijfhonderd bekeuringen uitgeschreven.

Tijdens alcoholcontroles hebben 458 personen meegewerkt aan de blaastest. In totaal kregen dertig personen die met teveel alcohol of met drugs op achter het stuur zaten een proces-verbaal.

180.000 euro
De belastingdienst haalde tijdens de controles voor circa 180.000 euro aan belastingen en schulden binnen. Tijdens de controles werden 7060 personen gecontroleerd en een kleine zesduizend voertuigen, vaartuigen en andere vervoersmiddelen.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 4694&cat=1

bert65
Master
 Bericht 
Allemaal een stopteken op basis van WVW?

WimLex
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Allemaal een stopteken op basis van WVW?

grenscontrole (f)

vw-driver
Master
 Bericht 
Weinig meldingen vanuit Twente de laatste tijd , iemand een verklaring ervoor ?

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Bezuinigingen in het team?

classpool
Master
 Bericht 
Wel een beetje vreemd vind ik. Nieuwe wagens die eerst niet gebruikt worden ivm cao-conflict en daarna even actief en dan weer stil. Maar zolang ze maar zo rustig blijven hoef ik het eigenlijk ook niet eens te weten. Alhoewel een beetje nieuwsgierig word ik wel. :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
vw-driver schreef:
Weinig meldingen vanuit Twente de laatste tijd , iemand een verklaring ervoor ?

Misschien moeten we ook FIOD controles melden hier?

vw-driver
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Misschien moeten we ook FIOD controles melden hier?

Worden al gemeld ANPR , maar daar staat dan altijd belastingdienst ipv de verkeersdienst met een radarstatief.

WimLex
Master
 Bericht 
Code:
N35 nijverdal ri wierden thv hmp 39.5 bij de verkeerslichten

Kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn dat RLC's

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
WimLex schreef:

Volledig met je eens. Melding verwijderd.

WimLex
Master
 Bericht 
WimLex schreef:

Blijkbaar stonden ze op de parallelweg ... (laser ?)
Citaat:
Op donderdag 26 mei 2016 tussen 07:00 uur en 12:00 uur heeft de politie Wierden een snelheidscontrole gehouden. Dit is gebeurd naar aanleiding van meerdere klachten van buurtbewoners. Er is op twee locaties gecontroleerd namelijk aan de parallelweg van de Nijverdalsestraat en aan de Ypeloweg te Wierden.
Op beide locaties is de maximum snelheid 60 kilometer per uur.
Er zijn 14 bestuurders bekeurd wie te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 93 kilometer per uur.

WimLex
Master
 Bericht 
De politie heeft vanavond op verschillende plekken in Almelo een grote politiecontrole gehouden.

Er werd gecontroleerd op de Nieuwstraat en op de parkeerplaats van het uitvaartcentrum aan de Willem de Clercqstraat. De politie heeft zowel bromfietsers als automobilisten gecontroleerd. De resultaten van de controle zijn nog niet bekend.

Het lijkt overigens vandaag de dag van de politiecontroles te zijn: eerder vandaag waren er al controles in Dalfsen en op de N18 tussen Haaksbergen en Enschede.

WimLex
Master
 Bericht 
De politie heeft vandaag op verschillende plekken politiecontroles gehouden. Er werd gecontroleerd in Dalfsen en op de N18 tussen Haaksbergen en Enschede.

Aan de controle bij de Stationsweg in Dalfsen werkten ook de douane en de Belastingdienst mee.

Bij de controle op de N18 zijn meerdere auto's in beslag genomen. Bestuurders werden door agenten vanaf de N18 naar de Kattenstaartweg gedirigeerd, waar zij werden gecontroleerd. De in beslag genomen auto's zijn afgevoerd door een bergingsbedrijf.

De resultaten van de controles zijn op dit moment nog niet bekend.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=245381

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontrole Ommerweg
2 augustus 2016,

Hellendoorn - Op vrijdag 29 juli 2016 tussen 09:15 uur en 14:35 uur heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente, een snelheidscontrole uitgevoerd op de Ommerweg, binnen de bebouwde kom van Hellendoorn, gemeente Hellendoorn. Er zijn 2089 voertuigen gepasseerd, waarvan 64 voertuigen te hard.

http://drimble.nl/dossiers/overige/3739 ... erweg.html

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontrole’s in Nijverdal en Hellendoorn
13 augustus 2016

Nijverdal, Hellendoorn – Op vrijdag 12 augustus 2016 tussen 09:52 uur en 11:19 uur heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente, een snelheidscontrole uitgevoerd op De Joncheerelaan, binnen de bebouwde kom van Nijverdal, gemeente Hellendoorn. Er zijn 552 voertuigen gepasseerd, waarvan 1 voertuig te hard heeft gereden en een proces-verbaal toegestuurd krijgt. De toegestane snelheid is 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 57 km/u.

Tussen 11:39 uur en 15:57 uur heeft het verkeershandhavingsteam van het district Twente, een snelheidscontrole uitgevoerd op de Ommerweg, binnen de bebouwde kom van Hellendoorn, gemeente Hellendoorn. Er zijn 1228 voertuigen gepasseerd, waarvan 88 voertuigen te hard hebben gereden en een proces-verbaal toegestuurd krijgen. De toegestane snelheid is 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid betrof 89 km/u

http://112inactie.nl/snelheidscontroles ... llendoorn/

WimLex
Master
 Bericht 
rtvoost schreef:
Politie en Marechaussee voeren grenscontrole uit op de N35 bij Enschede
maandag 22 augustus 2016 | 12:21 Laatst bijgewerkt: 22-8-2016 | 13:45

Op de N35 bij Enschede werd vanmorgen een grote controle gehouden door de politie en Koninklijke Marechaussee.

Het gaat om een controle Mobiel Toezicht Veiligheid. Bij deze controle wordt onder meer bekeken of reizigers die Nederland in komen wel de juiste papieren bij zich hebben en of zich schuldig maken aan andere overtredingen.

Daarnaast wordt er ook bijvoorbeeld bekeken of mensen nog boetes hebben openstaan.

Motorrijders controleren
De politie en Marechaussee hebben zich opgesteld bij de fabriek van Grolsch. Motorrijders van de diensten rijden tussen de grens en Enschede-West en dirigeren de voertuigen naar de controleplaats.

De controle is vooral gericht op verdachte voertuigen. Het gaat vooral om buitenlandse auto's die aan de kant gezet worden zodat de gegevens van de inzittenden en de auto kunnen worden nagetrokken.

Dat is een afstand van 10 km :loco:
(met 2 afslagen/afritten ertussen)

vw-driver
Master
 Bericht 
Radar Tijd: 08:45:25
n36 vriezenveen ri wierden thv hmp 7.0

Afbeelding

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
ILenT geen snelheid