» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 56.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 44  [ 2172 berichten ]
Dennis
FS medewerker
 Bericht 
De Nieuwe A35 is ook al aan de beurt voor de naaiers
Code:
radar ov a35 enschede ri nijverdal thv hmp 42.7 bij afslag 32 door statief voor auto op de vluchtstrook (smookey)

er zijn op dat stuk vele verstopplekken voor statieven dus ogen goed open houden op het nieuwe stuk ook.

(Alleen jammer dat ik te laat was voor foto's.)

Opa TRP
Master
 Bericht 

Dank voor de info, kzal het onthouden voor de volgende keer dat ik erlangs zoef (f)

Trouwens lekker veilig, met een auto op de vluchtstrook :boos: :thumb_d:

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
anders kun je het statief toch zo omrijden :roll:

Opa TRP
Master
 Bericht 

Benieuwd hoelang ze dit volhouden. Vroeg of laat knalt er een (vracht)wagen achterop :dag:

Furr
Master
 Bericht 
Ah goed dat ik dat weet, knal daar vaak met 160 langs...oeps

vw-driver
Master
 Bericht 
Benieuwd waneer ze de nooddeur bij het geluidscherm gaan gebruiken of aan het eind van het geluidscherm gaan staan :x. Ze zullen het wel gooien op geluidsoverlast van de woonwijk Windmolenbroek in Almelo :boos:

just me
Master
 Bericht 
Dennis schreef:
er zijn op dat stuk vele verstopplekken voor statieven dus ogen goed open houden op het nieuwe stuk ook.

Ik vindt dat er totaal géén mogelijkheden zijn op het nieuwe deel van de A35 die rommel te verstoppen. Alles is mooi overzichtelijk :thumb: . Ook geen viaducten waarvan de laserende motoragent zo de snelweg op kan rijden zoals bij Borne. Je kunt daar tenminste nog een beetje fatsoenlijk doorrijden zonder inhalende vrachtwagens, 110 km/h rijders op de linker baan etc. Een onopvallende controle op dit deel lijkt mij dus ook niet echt mogelijk daar.

Intelligence
Master
 Bericht 
Vanavond op de A35 nog de VROS gespot met kenteken 15-pg-xr ... deze hield ons een tijdje in de gaten :)
Die is dus nog steeds actief in de regio, verder ook een grijze corsa, maar die was volgens mij van Oldenzaal en was een OS denk ik.

spEEdy4fun
Master
 Bericht 
Had dan even een foto gemaakt van de 15-PG-XR

Er is op dit moment nog geen bruikbare foto voor het archief.

Wel een wazige van de15-PG-XR in actie die ik al naar Mike had gemaild maar 99% zeker onbruikbaar is.

classpool
Master
 Bericht 
Ik zal dat nummerbord met beschrijving wel als sticky op mijn dashboard plakken ;-)

vw-driver
Master
 Bericht 
hou deze
Afbeelding

en deze

Afbeelding

ook in de gaten

Raymond
Master
 Bericht 
Naja, ze zetten tenminste nog een auto op de vluchtstrook neer. Daar hoor je ook niet vol voorbij te knallen. Maar dat zal niet de achterliggende gedachte zijn denk ik. Ik denk dat anders de verleiding voor een vrachtwagen wel erg groot wordt.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

just me schreef:
Dennis schreef:

Ik vindt dat er totaal géén mogelijkheden zijn op het nieuwe deel van de A35 die rommel te verstoppen. Alles is mooi overzichtelijk :thumb: . Ook geen viaducten waarvan de laserende motoragent zo de snelweg op kan rijden zoals bij Borne. Je kunt daar tenminste nog een beetje fatsoenlijk doorrijden zonder inhalende vrachtwagens, 110 km/h rijders op de linker baan etc. Een onopvallende controle op dit deel lijkt mij dus ook niet echt mogelijk daar.

Waar het de n35 wordt ri Nijverdal is er anders meer dan genoeg ruimte om die puinhoop te verstoppen.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
blijkbaar moet de plesmanweg er ook weer aan geloven.

Eerst Dion (18:30) die deze meld thv Bolk met de blauwe toyota
en ik om foto's te maken (19:00) kom op die plek de groene opel tegen.

zal wel weer kassa worden daaro

vw-driver
Master
 Bericht 
Groot aantal bekeuringen voor hoge snelheid
zaterdag 05 april 2008

RIJSSEN/HOLTEN - De politie van Rijssen heeft afgelopen week een half bonnenboekje aan bekeuringen uitgeschreven bij twee controles.

De eerste, aan de Nijverdalseweg in Rijssen, leverde tussen 12.30 en 14.30 uur bij elkaar 7 overtreders op. Ze reden harder dan de toegestane 50 kilometer per uur.

Aan de Deventerweg in Holten was het een dag later flink raak. Liefst 140 bonnen werden er uitgeschreven bij een controle tussen 12.35 en 15.30 uur. Er mag ter plekke 50 kilometer per uur worden gereden. Het snelste voertuig dat voorbij kwam liet 85 km/u noteren op de meetapparatuur.

http://www.tctubantia.nl/regio/rijssen/ ... elheid.ece

Politieactie kleurt wijk Oldenzaal blauw
zaterdag 05 april 2008

OLDENZAAL - Onder de naam 'Oldenzaal kleurt blauw' werd donderdag van 7.00 uur tot 22.00 uur door de Oldenzaalse politie een handhavingsdag gehouden in de wijk Zuid Berghuizen.

Dit gebeurde in samenwerking met instanties als de belastingdienst, douane en toezichthouders van de gemeente.

Deze integrale handhavingsdag wordt twee keer in het jaar in Oldenzaal gehouden. De bedoeling is om alle 'kleine ergernissen' in de wijk aan te pakken. Tevens werden 'korte klappen' gemaakt in de hoop eventueel foutief gedrag en verkeerde gewoonten van de burgers te ontmoedigen.

Op verschillende locaties in de wijk is er gecontroleerd, waarbij als aandachtspunten verkeersgedrag van scholieren, parkeren in de wijk, snelheidsovertredingen en andere verkeerszaken voorop stonden. Er werden 33 bekeuringen uitgedeeld. Achttien automobilisten droegen geen gordel en kregen daarvoor een bekeuring van 90 euro. Vier bestuurders bleken niet in het bezit te zijn van een rijbewijs, zeven bestuurders werden betrapt op het overschrijden van de maximumsnelheid, twee automobilisten werden bekeurd vanwege het ontbreken van een kentekenbewijs en één bestuurder kreeg een bekeuring van 150 euro omdat hij een rood verkeerslicht negeerde.

Bij de controle kreeg de politie hulp van toezichthouders van de gemeente Oldenzaal. Deze bijzondere opsporingsambtenaren deelden zeventien bekeuringen uit, waaronder drie keer voor hondenbezitters die hun dier niet aangelijnd uitlieten, vijf keer wegens parkeren op het trottoir en vier keer voor het op de verkeerde dag aanbieden van een vuilcontainer.

Op de Hazewinkelweg, de Eektestraat en de Burgemeester Wallerstraat werden snelheidscontroles uitgevoerd. Op de Hazewinkelweg werden in totaal 120 bestuurders gecontroleerd. Twaalf hiervan bleken te hard te hebben gereden. Op de Eektestraatwerd is de snelheid van 144 bestuurders gemeten. Hier reden zeven mensen te hard. Op de Burgemeester Wallerstraat reden van de 101 gecontroleerde automobilisten er drie te hard.

Tussen 14.00 uur en 18.00 uur werden op de Eektestraat opnieuw 34 verkeersovertreders bekeurd. 25 bestuurders reden te hard. De hoogste snelheid was 87 km/uur. Enkele bromfietsers werden bekeurd voor onder meer het niet dragen van een helm, rijden op het fietspad en te hoge snelheden van de voertuigen. Op de carpoolplaats werden zeven openstaande boetes geïnd. Er werden vier bekeuringen uitgeschreven, waaronder één vanwege het ontbreken van een verzekering van een voertuig, één vanwege verboden wapenbezit en twee vanwege misbruik van een handelaarskenteken.

Het grensoverschrijdend politieteam betrapte een persoon op het in bezit hebben van vijf gram wiet.

http://www.tctubantia.nl/regio/oldenzaa ... -blauw.ece

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontroles

Twente
Dinsdag 15 juli heeft het Verkeershandhavingsteam van de politie Twente op diverse plaatsen in Twente snelheidscontroles gehouden. Alle overtreders kunnen een acceptgiro thuis verwachten.

Plaats: Enschede
Toegestane maximumsnelheid: 80 km/u
Tijd controle: 15.50uur tot 21.00 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 1657
Aantal processen-verbaal: 241
Hoogst gemeten snelheid: 125 km/u

Tijd controle: 13.50uur tot 17.00 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 1494
Aantal processen-verbaal: 53
Hoogst gemeten snelheid: 130 km/u Plaats: Hengelo
Tijd controle: 10.00uur tot 16.05 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 2967
Aantal processen-verbaal: 50
Hoogst gemeten snelheid: 114 km/u

Toegestane maximumsnelheid: 50 km/u
Tijd controle: 10.30uur tot 15.45 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 2546
Aantal processen-verbaal: 143
Hoogst gemeten snelheid: 75 km/u

Plaats: Markelo
Tijd controle: 18.15 uur tot 20.00 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 292
Aantal processen-verbaal: 40
Hoogst gemeten snelheid: 111 km/u

Plaats: Deurningen
Toegestane maximumsnelheid: 50 km/u
Tijd controle: 13.55uur tot 16.15 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 843
Aantal processen-verbaal: 59
Hoogst gemeten snelheid: 73 km/u

Plaats: Diepenheim
Tijd controle: 15.15 uur tot 17.45 uur
Aantal voertuigen gecontroleerd: 831
Aantal processen-verbaal: 59
Hoogst gemeten snelheid: 117 km/u

http://www.enschede.tctubantia.nl/29110 ... scontroles

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Dion schreef:
just me schreef:
Dennis schreef:

Waar het de n35 wordt ri Nijverdal is er anders meer dan genoeg ruimte om die puinhoop te verstoppen.

:kniktja: :kniktja: En zeer onopvallend. 120 - 100 - 80 vlak op elkaar.
Niet meer uit laten rollen dus..............

Tukker_Pat
FS Juridisch
 Bericht 
Leuk hé? Hoogst gemeten snelheid, 73 km/u oftewel 23 te hard. En ze blijven praten over uitgeschreven proces-verbaal. Maar als ik die opvraag middels de WOB dan bestaat er ineens geen proces-verbaal. :huh: :huh:

Misschien moeten we dit soort krantenknipsels maar gaan verzamelen en als bijlage toevoegen bij het bezwaar. :[

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Wordt direct afgeschoten.
Oh meneer, dat zijn strafrechtelijke overtredingen en dan is er wel een proces-verbaal.
Je ben niet instaat om het tegendeel aan te tonen, tenzij een specifiek Wob verzoek op toezending van alle geconstateerde overtredingen, maar dan komen ze weer aan met de Abp.

Vroeg op
Master
 Bericht 
[quote]Had dan even een foto gemaakt van de 15-PG-XR [quote]

Er staan twee hele mooie foto's in het vros-topic.
Gemaakt door classpool

vw-driver
Master
 Bericht 
Politie betrapt 351 hardrijders

HENGELO/BORNE/HOF - In Hengelo, Borne en de Hof van Twente betrapte de politie dinsdag 351 hardrijders. De overtreders kunnen een acceptgiro op de deurmat verwachten.

Politie Twente controleerde in Hengelo op de Enschedesestraat (80km), waar een topsnelheid van 114 kilometer per uur werd gemeten. Bij controle op de Kuipersdijk (50 km) lag de hoogste snelheid op 75 kilometer. Aan de Lochemseweg (80 km) in Markelo werd één keer 111 kilometer per uur geregistreerd. In Diepenheim werd op de Goorsestraat (80km) 117 kilometer per uur gehaald. Ook in Deurningen was het raak, daar werden op de Vliegveldstraat (50 km) veel te hoge snelheden gemeten.

http://www.borne.tctubantia.nl/

vw-driver
Master
 Bericht 
Bijna duizend bonnen voor te hard rijden

maandag 01 september 2008

ENSCHEDE - De politie Twente heeft zaterdag in Enschede 993 automobilisten bekeurd bij snelheidscontroles in het kader van de verkeerscampagne 'Rij met je hart'. De controles vonden plaats op meerdere plaatsen in Enschede. Zo werden op de Euregioweg binnen de bebouwde kom 112 overtredingen geconstateerd.

De hoogst gemeten snelheid bedroeg 103 kilometer per uur, daar waar van 50 kilometer is toegestaan.

Andere plaatsen in Enschede waar de maximumsnelheid werd overschreden: A35 (85 overtredingen/ bekeuringen), Haaksbergerstraat in Usselo (91), Buurserstraat (170), Auke Vleerstraat (139) en Hendrik ter Kuilestraat (133).

Daarnaast werd op snelheid gecontroleerd in Markelo op de Lochemseweg (149 overtredingen) en op de Goorsestraat in St. Isidorushoeve (214).

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/3 ... rijden.ece

vw-driver
Master
 Bericht 
Politie met lasergun bekeurt hardrijders

maandag 27 oktober 2008

RIJSSEN - Bij een snelheidscontrole op de Karel Doormanstraat heeft de politie woensdagavond tussen 18.25 en 19.25 uur drie hardrijders bekeurd.
Ter plaatste geldt een maximum snelheid van 50 kilometer per uur. Bij de controle werd gebruik gemaakt van de lasergun.

http://www.tctubantia.nl/regio/rijssen/ ... ijders.ece

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Hoeveel uur inzet tegen hoeveel kosten voor (3) overtreders. :schudnee:

vw-driver
Master
 Bericht 
Hardrijders in Holten/Rijssen massaal bekeurd

dinsdag 04 november 2008

HOLTEN/RIJSSEN - De politie heeft maandag tijdens twee aparte snelheidscontroles in Holten en Rijssen in totaal 465 hardrijders op de bon geslingerd. Er werd tussen 14.20- en 20.30 uur gecontroleerd op de Deventerweg in Holten binnen de bebouwde kom.
Hier werden 375 hardrijders bekeurd.

In Rijssen werd tussen 11.00 en 16.30 uur op de Holterstraatweg gecontroleerd, waar maximaal 80 kilometer per uur mag worden gereden. Hier werden in totaal negentig bonnen uitgedeeld.

http://www.tctubantia.nl/regio/rijssen/ ... ekeurd.ece

vw-driver
Master
 Bericht 
Rijbewijzen ingevorderd
Glane, 16-11-2008

Agenten hielden op vrijdag 15 november om 2.50 uur op de Gronausestraat in Glane een 23-jarige automobilist uit Oldenzaal aan, omdat deze onder invloed van alcohol een auto bestuurde. De man is een beginnend bestuurder en zijn rijbewijs is ingevorderd.
De 23-jarige kwam de agenten op de verkeerde weghelft tegemoet rijden. Zij moesten in de berm uitwijken om een frontale botsing te voorkomen. Er volgde een achtervolging waarbij de agenten de man een stopteken gaven. Hier reageerde de Oldenzaler in eerste instantie niet op. Bovendien bleef hij op de verkeerde weghelft rijden. In Glane verloor de automobilist bijna de macht over het stuur toen hij over een middengeleider reed. Kort daarop kon de man worden aangehouden. De agenten vermoedden dat hij teveel gedronken had. Een ademanalyse wees 755 UGL / 1,74 promille uit. Aangezien hij een beginnend bestuurder is, heeft de politie zijn rijbewijs ingevorderd. Proces-verbaal wordt tegen hem opgemaakt.

Almelo
Agenten namen op vrijdag 14 november om 22.50 uur aan de Broekerheide in Almelo een 45-jarige automobilist uit Almelo een blaastest af. Zij vermoedden dat de man te diep in het glaasje gekeken had. Zij hielden hem aan en namen hem mee naar het bureau. Daar wees een ademanalyse 590 UGL / 1,36 promille uit. Om die reden is het rijbewijs van de man ingevorderd. Proces-verbaal wordt tegen hem opgemaakt.

Enschede
Tijdens hun surveillance hielden agenten op zaterdag 16 november om 4.15 uur in Enschede een automobilist aan en vorderden zijn rijbewijs in omdat hij onder invloed van alcohol een auto bestuurde.

Op genoemde datum en tijd reed de 43-jarige Enschedeër met gedoofde lichten over de Oldenzaalsestraat in Enschede. Agenten kwamen hem tegemoet gereden. Direct daarop sloeg de man linksaf de Oosterstraat in Enschede in. De agenten zagen hem al slingerend rijden en de man een stopteken. Omdat zij vermoedden dat de bestuurder te diep in het glaasje gekeken had, hielden ze hem aan en namen hem mee naar het bureau voor een ademanalyse. Deze wees 985 UGL / 2,27 promille uit. Hierop is het rijbewijs van de man ingevorderd. Proces-verbaal wordt tegen de Enschedeër opgemaakt.

Vroomshoop
Agenten hielden op zaterdag 15 november om 22.10 uur in Vroomshoop een automobilist aan en vorderden zijn rijbewijs in omdat hij onder invloed een auto bestuurde. Daarnaast werd de man aangehouden voor het in bezit zijn van drugs. Hij is door de politie in verzekering gesteld.

De 28-jarige man uit Den Ham verklaarde op genoemde datum en tijd drugs te hebben gebruikt. Omdat agenten vermoedden dat de man onder invloed verkeerde is hij meegenomen naar het bureau en aan een bloedproef onderworpen. De uitslag van de bloedproef is nog niet bekend. In de auto die de 28-jarige bestuurde werd door de politie drugs aan getroffen. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Almelo
Op zaterdag 15 november hield de politie om 16.00 uur in Almelo een automobilist aan omdat hij onder invloed van alcohol een auto bestuurde en daarbij meerdere aanrijdingen met materiële schade had veroorzaakt. Het rijbewijs van de man is ingevorderd.

Volgens oplettende getuigen reed de 66-jarige man uit Almelo op genoemde datum en tijd in een auto over de Binnenhof in Almelo. Hij reed de parkeerplaats op van het winkelcentrum de Schelf. Hierbij wilde de 66-jarige parkeren en raakte daarbij een geparkeerde auto. Vervolgens reed hij weer weg opzoek naar een andere parkeerplaats. Hierbij reed hij met de auto het plantsoen in en raakte een lantaarnpaal. Tot slot reed hij achteruit en raakte met zijn auto weer een geparkeerde auto. Een oplettende getuige hield hem staande en nam de sleutels uit het contact van zijn auto. Onmiddellijk werd door hen de politie gebeld. Omdat vermoed werd dat de man teveel gedronken had wilden agenten een ademanalyse bij de man afnemen. Aangezien de Almeloër dit niet kon volbrengen is een bloedproef afgenomen. De uitslag hiervan is nog niet bekend. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

http://www.politie.nl/twente/nieuws/081 ... orderd.asp

just me
Master
 Bericht 
Vorige week zag ik nog een melding voorbij komen dat er werd gecontroleerd op het nieuwe deel van de A35 en dan ook wel waar ik hem het eerste had verwacht, t.h.v. 49.4 achter die stalen geluidswal/afscheiding. De auto/bus past daar mooi acher ook. Ik heb hem zelf niet gezien, maar de melding kwam hier voorbij.

Van Almelo ri Rijssen verwacht ik ze ook nog wel een keer met een statiefje achter de geluidswal, of net voor almelo achter die rijbaanafscheiding naast de vluchtstrook... O:)

Vjenne
Master
 Bericht 
En intussen wordt heel Twente gemoderniseerd met digitale palen. Vorige week viel me ineens een digitale paal bij de H.R. Holstlaan op, waar eerder die analoge roodlichtcamera stond en in Enschede op de Zuiderval is de paal ook al vervangen door zo'n digitale erectie

vw-driver
Master
 Bericht 
Op de kruising Burgermeester van Veenlaan met Wethouder Beverstraat staat ook zo'n zuil nu , Hengelo is ook aardig bezig , in nota verkeer staat dat ze alle inkomende wegen willen gaan voorzien van palen , nu heb je alleen nog maar 2 invalswegen :x

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidsduivel op scooter

Enschede, 15-01-2009 ? Een 17-jarige jongen uit Enschede werd op woensdagavond 14 januari aangehouden, omdat hij met een opgevoerde bromfiets reed.

Woensdagavond 14 januari omstreeks 21.30 uur zagen surveillerende agenten een bromfiets met hoge snelheid passeren. De bestuurder een 17-jarige jongen uit Enschede en bijrijder werden op de Elferinksweg in Enschede staande gehouden. De bromfiets werd gecontroleerd op de constructiesnelheid en bleek 90 km per uur te kunnen rijden. De scooter zal worden afgevoerd en de bestuurder krijgt een proces-verbaal. De bijrijder droeg geen helm en gaf in eerste instantie een valse naam op. Hij heeft hiervoor een proces-verbaal gekregen.

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... duivel.asp

Snelheidsduivel aangehouden

Oldenzaal, 12-01-2009 ? Een 38-jarige man uit het Poolse Ozarow Mazowiecki werd op zondagavond 11 januari omstreeks 23.00 uur aangehouden toen hij met zijn auto snelheden haalde van 200 km per uur op de A1 ter hoogte van Oldenzaal. In overleg met Justitie kon de man na betalen van de bekeuring van 650,- euro zijn weg verder vervolgen.

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... duivel.asp

vw-driver
Master
 Bericht 
Controle snelheid: ruim 350 bonnen

vrijdag 30 januari 2009

HAARLE/DAARLERVEEN - De politie heeft donderdag bij twee snelheidscontroles op de Brugstraat in Daarlerveen en de Almeloseweg in Haarle in totaal 350 hardrijders op de bon geslingerd.
Op de Brugstraat (binnen de bebouwde kom) werden 1.060 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 151 te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 88 kilometer per uur.

Op de Almeloseweg, onderdeel van de doorgaande route Almelo-Zwolle (buiten de bebouwde kom) passeerden 4.693 voertuigen de controleapparatuur, waarvan er 199 te hard reden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 121 kilometer per uur.

Dezelfde dag werd met de lasergun gecontroleerd op de Mozartlaan (binnen de bebouwde kom) in Nijverdal, waarbij drie bekeuringen werden uitgeschreven. De hoogst gemeten snelheid was 71 kilometer per uur.

Donderdag en vrijdag werd op diverse plaatsen door de politie gecontroleerd op de geslotenverklaring van wegen tijdens de spitsuren voor het gemotoriseerde verkeer. Daarbij werden op de Vagevuursweg (Haarle), Bonteweg (Nijverdal), Duivecatelaan (Nijverdal) en de Dalvoordeweg (Daarle) in totaal negentien automobilisten bekeurd.

Naar aanleiding van een melding van een Nijverdalse winkelier over twee verdachte personen in zijn winkel heeft de politie donderdag een 28-jarige en 25-jarige man uit Gees staande gehouden aan de Johan Frisostraat. Beide mannen hadden geen van diefstal afkomstige spullen bij zich, maar waren wel in het bezit van een zogenoemde 'gaptas', een speciaal geprepareerde tas om elektronische alarmsystemen bij winkels te omzeilen. De tas werd in beslag genomen en vernietigd.

http://www.tctubantia.nl/regio/hellendo ... nelheid-ru

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontrole

Goor, 06-02-2009 De politie Twente voert extra verkeerscontroles uit aan de Diepenheimseweg te Goor in de gemeente Hof van Twente. Dit is een zogenoemde klachtlocatie.

Een klachtlocatie is een locatie waar mensen het gevoel hebben dat het er verkeersonveilig is. Uit eerdere snelheidsmetingen is gebleken dat er te hard wordt gereden over de Diepenheimseweg te Goor. Een enquête wees uit dat buurtbewoners de verkeerssituatie daar als onveilig ervaren. Op de Diepenheimseweg geldt een maximumsnelheid van 30 km/u.

Op donderdagavond 5 februari 2008 werden in totaal 341 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden 23 bestuurders te hard die hiervoor een bekeuring kregen. De hoogst gemeten snelheid was 74 km/u.

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... ntrole.asp

vw-driver
Master
 Bericht 
Snelheidscontrole in het kader van subjectieve verkeersonveiligheid

Goor, 13-02-2009 ? Bij een snelheidscontrole op de Diepenheimseweg op 12 februari tussen 13.00 en 16.00 uur, werden 523 passerende voertuigen gecontroleerd. Daarvan overschreden 124 bestuurders de maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 70 kilometer.

De politie Twente voert extra verkeerscontroles uit aan de Diepenheimseweg te Goor in de gemeente Hof van Twente. Dit is een zogenoemde klachtlocatie. Een klachtlocatie is een locatie waar mensen het gevoel hebben dat het er verkeersonveilig is. Uit eerdere snelheidsmetingen is gebleken dat er te hard wordt gereden over de Diepenheimseweg te Goor. Een enquête wees uit dat buurtbewoners de verkeerssituatie daar als onveilig ervaren. Op de Diepenheimseweg geldt een maximumsnelheid van 30 km/u

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... igheid.asp

Snelle bromfietser betrapt

Borne, 13-02-2009 ? Een 26-jarige man uit Borne werd op 12 februari rond 19.30 uur betrapt toen hij met een snelheid van ongeveer 70 kilometer per uur met zijn bromfiets over de Bornerbroeksestraat reed. Een rollenbanktest gaf aan dat de constructiesnelheid overschreden werd. (68 km) De bromfietser gaf een valse naam op en was niet in het bezit van een rijbewijs/certificaat. Hij kreeg de nodige processen-verbaal. Bij de afhandeling van deze zaak aan het politiebureau herkende een van de daar aanwezige agenten de man als degene die door hem in oktober 2008 was bekeurd voor dezelfde feiten. Ook toen had de man een valse naam opgegeven. Ook voor die feiten kreeg de 26-jarige alsnog een proces-verbaal op de correcte naam.

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... etrapt.asp

vw-driver
Master
 Bericht 
Veel snelheidsboetes Hof van Twente

In de gemeente Hof van Twente zijn afgelopen week op een van de invalswegen in Goor veel snelheidsovertreders bekeurd.

Van de 1200 auto's zijn er 350 bestuurders geflitst. Op het weggedeelte geldt een snelheid van 30 kilometer per uur. Twee automobilisten reden boven de honderd kilometer per uur en zijn hun rijbewijzen kwijt.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93673&cat=1

Furr
Master
 Bericht 
vw-driver schreef:
de Brugstraat (binnen de bebouwde kom) werden 1.060 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 151 te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 88 kilometer per uur

2 boetes voor bekenden :( beide kloppen ijkrapport niet, WOBBEN DUS

vw-driver
Master
 Bericht 
Controle verkeersveiligheid

Vriezenveen, 20-02-2009

Bij een controle op de naleving van de verkeersregels in Vriezenveen, werden op 19 februari tussen 21.00 uur en 20 februari rond 01.00 uur, diverse bonnen uitgeschreven.
200 bestuurders werden gecontroleerd op alcoholgebruik, waarvan twee teveel gedronken hadden. Ademanalyse wees voor de een 515 ugl uit (1.18 promille) en voor de andere, een beginnend bestuurder, 125 ugl (0.29 promille). Er werden 20 bromfietsen gecontroleerd, waarvan vijf een overschrijding van de constructiesnelheid toonden.

Verder werden er bonnen uitgeschreven voor snelheid (4), gordel (5), verlichting (7), rood licht, helm (4) mislampen voeren (3) en rijden zonder rijbewijs op bromfiets

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... igheid.asp

vw-driver
Master
 Bericht 
340 processen-verbaal voor hardrijders

Goor, 20-02-2009 ? Tijdens een verkeerscontrole op de Diepenheimseweg in Goor heeft de politie Twente van de 1156 passerende automobilisten 340 snelheidsovertredingen geconstateerd. De hoogst gemeten snelheid was 114 km/u.
De politie Twente voert extra verkeerscontroles uit aan de Diepenheimseweg te Goor in de gemeente Hof van Twente. Dit is een zogenoemde klachtlocatie. Een klachtlocatie is een locatie waar mensen het gevoel hebben dat het er verkeersonveilig is. Uit eerdere snelheidsmetingen is gebleken dat er te hard wordt gereden over de Diepenheimseweg te Goor. Een enquête wees uit dat buurtbewoners de verkeerssituatie daar als onveilig ervaren. Op de Diepenheimseweg geldt een maximumsnelheid van 30 km/u

http://www.politie.nl/twente/nieuws/090 ... ijders.asp

Tja nou denk ik dat hetzelfde mediabericht is als eerder gepost is door mij van RTV-Oost , zeker weten doe ik het niet, je hebt ook een kerkstraat (30 zone) en een Deldensestraat welliswaar 50 maar toch een heel stuk waar je invordering kunt scoren. Vraag me af wanneer ze te Markelo in de 30 zones gaan staan :x, ook domein van Hans kok :x , gelukkig heeft Hengelo geen last meer van meneer Kok en ook stuk minder last van snelheidscontroles

Raymond
Master
 Bericht 
vw-driver schreef:
Vraag me af wanneer ze te Markelo in de 30 zones gaan staan :x, ook domein van Hans kok :x

En de woonplaats van de Ali Baba van het VHT.
Volgens mij is het probleem niet zozeer Hans Kok, maar de verkeersdeskundige John Meijer. Zelden zo'n incompetente deskundige meegemaakt. Heeft totaal geen inzicht in verkeer, kan alleen maar alles duurzaam veilig en gelijkwaardig inrichten, ook al zou het voor sommige kruisingen veiliger zijn om er gewoon een voorrangsweg van te maken.
En die Meijer gaat janken bij de politie dat mensen zich niet aan de door hem voorgeschreven snelheid houden. De pollitie veegt vervolgens een richtlijn van het OM aan de kant waarin staat dat er niet op snelheid wordt gecontroleerd in 30 zones die niet als zodanig zijn ingericht, en voila: 1:4 automobilisten gaat op de bon. Applaus hoor.

Hier wat akties van onze verkeersdeskundige. Hier is een grote parkeerplaats. Hij heeft hier een gelijkwaardige weg van gemaakt ipv een uitrit. Kom je van deze parkeerplaats, moet het verkeer op de straat al naar gelang de rijrichting jou voorrang verlenen. Dat doet dus geen hond..

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 4&t=h&z=19

100 meter verderop nog zo'n fijne door hem aangepaste situatie. Bij punt B ligt de uitgang van de winkelstraat. Dat is een woonerf. De bocht Herman Heijermanssrtaat-Grotestraat was vroeger gewoon een afbuigende voorrangsweg. Het woonerf eindigde aan de kruising. Nu eindigt het woonerf 30 meter terug, zodat dit een gelijkwaardige kruising is geworden, met geen enkel overzicht...

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 8&t=h&z=18

Dit is de gewraakte 30 zone, de Diepenheimseweg. Hier ligt een splitsing, die met de Kevelhamlaan. Vroeger was de Diepenheimseweg een voorrangsweg. Nu is het een 30 zone, een Duurzaam Veilig zegt dan: gelijkwaardig. Het overzicht vanaf de Diepenheimseweg op de Kevelhamlaan is slecht door begroeing. Verder lijkt het meer een uitrit dan een gelijkwaardige kruising. Mensen uit de Kevelhamlaan die voorrang verleend horen te krijgen trappen toch wijselijk maar op de rem. Ze krijgen het namelijk nauwelijks. Gewoon omdat je totaal niet verwacht dat dit een gelijkwaardige kruising is.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=17

John Meijer... :schudnee:

vw-driver
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Dit is de gewraakte 30 zone, de Diepenheimseweg. Hier ligt een splitsing, die met de Kevelhamlaan. Vroeger was de Diepenheimseweg een voorrangsweg. Nu is het een 30 zone, een Duurzaam Veilig zegt dan: gelijkwaardig. Het overzicht vanaf de Diepenheimseweg op de Kevelhamlaan is slecht door begroeing. Verder lijkt het meer een uitrit dan een gelijkwaardige kruising. Mensen uit de Kevelhamlaan die voorrang verleend horen te krijgen trappen toch wijselijk maar op de rem. Ze krijgen het namelijk nauwelijks. Gewoon omdat je totaal niet verwacht dat dit een gelijkwaardige kruising is.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=17

Voorbij de spoorlijn wordt het weer een voorrrangs t-splitsing thv de stationslaan in de 30 zone :x

Afbeelding

Raymond
Master
 Bericht 
Deze situatie is volgens mij aangepast. Het einde 30 bord is er nu niet meer. Natuurlijk onzin om op de spoorwegovergang 50 toe te staan. Maar er zal een meer praktische reden voor zijn dat dat bord weg is; anders hadden ze de eerste 170 meter vanaf het zonebord 30 geen radar kunnen plaatsen. Laat daar nu net een goede radarstek zitten...

Remo
Master
 Bericht 
Hoop dat er vandaag nog ergens in de buurt een controle is, hele dag vrij (vriendin naar de huishoud beurs :thumb:) en de camera gereed :D

vw-driver
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Deze situatie is volgens mij aangepast.

Oh is dat zo , dus ook de haaietanden zijn weg , het zebrapad is verwijderd iets verder en de uitrit aldaar van de straat (Gossinksweide) is ook gelijkwaardig geworden richting de Kerkstraat?

Black_Magic
Respect
 Bericht 
Radar Controle Vriezenveenseweg Geesteren (OV) tussen Hmp 3.3 en 3.4 tegen 11.00 uur waren ze nog aan het opbouwen
Radar staat richting geesteren verstopt achter een boom :nono: :nono:

Smookey
FS medewerker
 Bericht 
Controles graag melden via de rode link, links op de hoofdpagina van Flitsservice.nl als je het niet onderweg kunt doen via 0321-33 81 33 of middels sms naar 06-21 20 1552

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Black_Magic schreef:
Radar Controle Vriezenveenseweg Geesteren (OV) tussen Hmp 3.3 en 3.4 tegen 11.00 uur waren ze nog aan het opbouwen

denk afbreken .... heb um niet zien staan .. kwart voor 12 en half 1 langs gekomen
En op de terugweg wist ik dat ie gemeld was

944 guy
Master
 Bericht 
Wat is er voor controle gaande op de hengelosestraat tussen hengelo en enschede? Net voor het stoplicht waar je richting het stadion af kan slaan stonden wat motoragenten langs de weg, en links voorbij het stoplicht stonden ook wat ongure types (lees politie).
Tot halverwege hengelo stond er een file op de weg door hun getreuzel en gecontroleer.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
FC Twente speelt thuis tegen ADO Den Haag.

supportersbegeleiding dus

Remo
Master
 Bericht 
Hengelosestraat stond rond 14.00 al vast vanaf de flitspaal in Hengelo. Was ook een rlc door een motoragent achter de kast die de verkeerslichten aanstuurt..

classpool
Master
 Bericht 
radar ov n732 losser ri enschede op de lossersestraat thv hmp 1.8 door een statief in de sloot (ewout) 16/03/09 20:53:54 :o :o :o

Zijn hier foto's van ? Het moet niet nog gekker worden, straks hangen ze de statiefjes nog in de bomen :huh:

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
@classpool

daar horen die dingen toch ook? in de sloot :x

Pagina 1 van 44 [ 2172 berichten ]