» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 102 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 18  [ 875 berichten ]
Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Ik open dit onderwerp met de bedoeling kennis en ervaringen over de controles in Flevoland uit te gaan wisselen.

In Flevoland wordt tot zover mij bekend met de volgende auto's gecontroleerd:
- donkerblauwe Ford Transit (radar);
- grijze Ford Focus I (radar);
- zwarte Huyndai Tucson (radar);
- donkerblauwe Mitubishi Pick-up (radar);
- grijze VW Passat (VROS);
- grijze Audi A4 (VROS).
Voor kentekens zie kentekenlijst.

Bekende plekken rondom Lelystad zijn (tussen haakjes hoeveel ze er staan):
- Houtribweg t.h.v. afslag Flevocentrale (vaak);
- Houtribweg t.h.v. afslag Flevomarina (soms);
- momenteel regelmatig in de wegwerkzaamheden bij de afrit A6;
- Oostvaardersdijk in de parkeerhavens (vaak);
- Oostvaardersdijk t.h.v. Blocq van Kuffeler (soms);
- Larserweg t.h.v. afslag vliegveld (soms);
- Markerwaarddijk bij de sluizen (soms);
- Markerwaarddijk op de parkeerhavens (soms, vooral 's avonds);

Tevens:
- A6 t.h.v. afrit Almere Buiten Oost (heel soms, volgens mij KLPD Assen);
- A6 tussen Bant en Lemmer in de middenberm bij het tankstation (heel weinig);
- Dronterringweg bij Dronten bij de afslag Ketelhaven (regelmatig);
- Biddingringweg bij de afslag Dronten-Centrum (?) (zelden);

Ik lees graag aanvullingen en/of andere ervaringen!

MVI
Master
 Bericht 
Toen ik nog in Almere woonde (1,5 jaar geleden verhuisd) was de A6 t.h.v de Hollandse brug een bekende graaiplek. Zal waarschijnlijk nog wel zo zijn.

pr0mo
Master
 Bericht 
Heb ze er laatst nog zien staan, lekker scoren door de verlaagde snelheid ivm. diverse werkzaamheden langs/aan de weg.

BB
Master
 Bericht 

Die mobiele trajectcontrole zie ik trouwens nooit meer voorbij komen hier op FS...

Snel weg
Master
 Bericht 

1) Grijze focus is volgens mij Focus II

2) aanvullingen regio:

- weg dronten - swifterbant (N307)
- dronterweg (N309) bij de grasdrogerij (laatste tijd niet meer zo vaak)
- dronterweg (N309) bij de vuilnisbelt (ook al lang geleden)
- Oostranddreef (N309) in lelystad tussen de rotonde pauwenburg en de afslag naar de Larserdreef, of bij het Nuongebouwtje (laser)
- Vogelweg net over de dijk vanaf dronten (laser)
- Rietweg bij het bos
- Elburgerweg (N309) bij hmp 28.0 (afslag haringweg)
- Gooiseweg (N302/N305) bij de shell tankstations
- Waterlandseweg (N305) bij het tankstation
- A27 Stichtse brug
- A27 hmp 115.0

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
BB schreef:
Die mobiele trajectcontrole zie ik trouwens nooit meer voorbij komen hier op FS...

Volgens mij was daar weer wat mee aan de hand. Werkt niet perfect.

lobotm
Master
 Bericht 
heb ze ook op de gooise weg wel eens zien staan gewoon los en een keertje erg sneaky achter een bruggetje op de n305 tussen zeewolde en de a27.

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

De mobiele trajectcontrole wordt niet (meer) gebruikt. Ik heb 'm twee keer gezien in 2006 (als ik het mij goed herinner).

Grijze Focus is echt een Focus I.

Aanvulling op regio:
- in de zomer willen studentjes nog wel eens laseren op de Houtribweg t.h.v. de afslag Flevocentrale.
- Waterlandse Weg t.h.v. Shell tank station staan ze soms.

BB
Master
 Bericht 

Graaigraag schorem schreef:

Hier heb ik ze anders toch regelmatig gezien met hun zwarte elektrakast

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Zwarte elektrakast?

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
box denk dat hij bedoelt.

Afbeelding

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Citaat:
Politie doet er een schepje bovenop
donderdag 3 januari 13:00
FLEVOLAND - Politie Flevoland kijkt tevreden terug naar de prestaties van 2007. Het korps heeft haar prestatiecontract behaald en is van plan er dit jaar nog een schepje bovenop te doen. Korpschef Bert Wijbenga kondigt aan in het jaar 2008 scherper te worden op het gebied van opsporing en handhaving in de provincie Flevoland.
‘Dit nieuwe jaar moet ook het jaar worden waarin de kans om slachtoffer te worden gaat afnemen en dat de bevolking van Flevoland meer tevreden wordt over haar politie‘, zegt hij. Volgens de korpschef moet de burger hier ook een handje bij helpen. ‘Het mes snijdt aan twee kanten‘, aldus Wijbenga.

Het oplossen van geweldzaken, waaronder straatroof en overvallen vallen, heeft dit jaar een hoge prioriteit. Reden: het aantal straatroven nam in Flevoland met 26,7 procent toe en er waren in 2007 25 procent meer overvallen dan in het jaar ervoor.

Het korps moest voor 2007 5537 verdachten terzake misdrijven aanleveren aan het Openbaar Ministerie. Dat doel werd ruim behaald met 5777 verdachten OM. In 2007 werd 80,4 procent van de strafzaken waarbij jeugdigen betrokken waren, binnen dertig dagen aan justitie aangeboden. Ook dit doel werd gehaald.
In 2007 werden 24,3 procent meer mensen betrapt op alcoholmisbruik in het verkeer. In 2006 werden er 851 drankrijders gepakt. In 2007 groeide het aantal tot 1058 overtreders door het intensiveren van de controles. Ook het aantal verdachten dat betrapt werd met harddrugs nam toe, evenals het aantal aangetroffen en in beslaggenomen wapens.
In 2007 vielen er in het verkeer 15 dodelijke slachtoffers. In 2006 waren er 10 verkeersdoden te betreuren. In 2007 waren er 4650 verkeersongevallen. Dit is minder dan het voorgaande jaar. Ondanks deze gunstige afname steeg het aantal verkeersmisdrijven. Vooral het aantal incidenten waarbij bestuurders de plaats van aanrijding verlaten nam toe.
Het jaar 2006 liet een stijging van de criminaliteit zien van 4 procent. In 2007 is de criminaliteit eveneens met 4 procent gestegen. De kans om slachtoffer te worden van criminaliteit is hiermee licht toegenomen. Het totaal aantal misdrijven bedroeg vorig jaar 29015 tegen 27965 in het jaar 2006. Dit is een stijging van 3,8 procent.

Bron: www.flevopost.nl
Dus het aantal incidenten neemt toe, maar de politie gaat meer flitsen?
Of ben ik nu wel erg negatief?

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Een nieuwe locatie:
Citaat:
radar fl n307 dronten ri swifterbant op de dronter ringweg thv buis (tyn_flr)

tyn_flr
Weet de weg
 Bericht 

op de N305 tussen Biddinghuizen en Zeewolde staan ze ook geregeld bij 18,6 meen ik. Dit is bij het viaduct net voor de verkeerslichten met de kruising N302.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Een nieuwe locatie:
Citaat:
radar fl n307 dronten ri swifterbant op de dronter ringweg thv buis (tyn_flr)

Ik zit maar te denken: buis? buis? Maar dat is die zandbuis voor de spoorlijn

V40115
Master
 Bericht 

Die op de 302/305 bij de Shell stations heb ik al een hele tijd niet meer gezien. (En ik kom er toch minimaal 6 x per week voorbij.)

Ze staan nu vaker op de 305 net op de gemeentegrens Dronten/Zeewolde bij het viaduct. (zoals al genoemd.)

Nog even een aanvulling (maar de laatste tijd ook weinig meer gezien.) N305 tussen de Spiekweg en de Ganzenweg in de parkeerhavens nabij de Knardijk.

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Citaat:
Maar dat is die zandbuis voor de spoorlijn
Dat klopt. Bij de bekende locatie op de Houtribweg staat nu ook zo'n buis, die zullen ze ook wel gaan gebruiken.

M4rk
Master
 Bericht 
Ze staan ook regelmatig op de Slingerweg (N704) ter hoogte van 9.8 (da's de 2e drempel na de eemhof) en iets eerder voor de kruising met de wielseweg (da's de afslag richting horse power).

En ik heb ze tot op heden twee keer zien laseren op de gooimeerdijk, dan staan ze in de tweede inham aan de rechterkant (gezien vanuit de eemhof).

tyn_flr
Weet de weg
 Bericht 

En N306 hoort er ook nog bij..
Afslag Biddinghuizen en iets verder op thv Walibi..

MathijsJH
Weet de weg
 Bericht 
Citaat:
FlevolandStaking flitsteams politie Flevoland 25-01-2008
De mobiele flitsteams en radarcontroleurs van de politie Flevoland staken vrijdagochtend in het kader van de politieacties voor een nieuwe CAO.

Tot twaalf uur vrijdagmiddag voeren de agenten actie en wordt er dus niet geflitst.

De politie benadrukt dat automobilisten die op heterdaad betrapt worden op hard rijden door een surveillance-auto wel een bekeuring tegemoet kunnen zien.

Bron: omroep flevoland.

Ben benieuwd of ze er vanmiddag dan massaal staan ;-)

drealm
Master
 Bericht 
Ik open dit onderwerp met de bedoeling kennis en ervaringen over de controles in Flevoland uit te gaan wisselen.

In Flevoland wordt tot zover mij bekend met de volgende auto's gecontroleerd:
- donkerblauwe Ford Transit (radar);
- grijze Ford Focus I (radar);
- zwarte Huyndai Tucson (radar);
- donkerblauwe Mitubishi Pick-up (radar);
- grijze VW Passat (VROS);
- grijze Audi A4 (VROS).
Voor kentekens zie kentekenlijst.

Bekende plekken rondom Lelystad zijn (tussen haakjes hoeveel ze er staan):
- Houtribweg t.h.v. afslag Flevocentrale (vaak);
- Houtribweg t.h.v. afslag Flevomarina (soms);
- momenteel regelmatig in de wegwerkzaamheden bij de afrit A6;
- Oostvaardersdijk in de parkeerhavens (vaak);
- Oostvaardersdijk t.h.v. Blocq van Kuffeler (soms);
- Larserweg t.h.v. afslag vliegveld (soms);
- Markerwaarddijk op de parkeerhavens (soms, vooral 's avonds);

Tevens:
- A6 t.h.v. afrit Almere Buiten Oost (heel soms, volgens mij KLPD Assen);
- A6 tussen Bant en Lemmer in de middenberm bij het tankstation (heel weinig);
- Dronterringweg bij Dronten bij de afslag Ketelhaven (regelmatig);
- Biddingringweg bij de afslag Dronten-Centrum (?) (zelden);

Ik lees graag aanvullingen en/of andere ervaringen!

De afr Almere-Buiten West??? (die voorbij de kruising met de A27)ri Lelystad

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Bedoel je onder het viaduct? Daar heb ik ze nog nooit gezien.
Wel één keer circa één jaar geleden onder dat viaduct richting Amsterdam. Was weinig succesvol, want iedereen kon ze ruim vantevoren zien staan.

Wim
Master
 Bericht 
MathijsJH schreef:
Citaat:
FlevolandStaking flitsteams politie Flevoland 25-01-2008
De mobiele flitsteams en radarcontroleurs van de politie Flevoland staken vrijdagochtend in het kader van de politieacties voor een nieuwe CAO.

Tot twaalf uur vrijdagmiddag voeren de agenten actie en wordt er dus niet geflitst.

De politie benadrukt dat automobilisten die op heterdaad betrapt worden op hard rijden door een surveillance-auto wel een bekeuring tegemoet kunnen zien.

Bron: omroep flevoland.

Ben benieuwd of ze er vanmiddag dan massaal staan ;-)

Ik kon vanochtend lekker doorkachelen over de n701 O:)

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Dan hoefde je zeker niet verder dan de Block? Ik hoor dat de weg daarna bij Muiderzand afgezet is (wwzh).

drealm
Master
 Bericht 
Bedoel je onder het viaduct? Daar heb ik ze nog nooit gezien.
Wel één keer circa één jaar geleden onder dat viaduct richting Amsterdam. Was weinig succesvol, want iedereen kon ze ruim vantevoren zien staan.

Nee, meestal staat dat ding achter het eerste paaltje aan het eind van de afrit, de bijbehorende auto staat dan bijna bovenaan de bocht naar het viaduct

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Citaat:
Intensievere verkeerscontroles politie 31-01-2008
De politie gaat de komende maanden intensievere snelheidscontroles houden op onder meer de A6, de Olderbroekerweg en de Drontermeerdijk bij Dronten en de Urkerweg in de Noordoostpolder.

Volgens de politie zijn die wegen gevaarlijk als er te snel wordt gereden.

Op andere plaatsen in de provincie worden snelheidscontoles verminderd of stopgezet.

Bron: www.tvflevoland.nl
Dit zou dus kunnen inhouden dat u Gatso alarm op de A6 krijgt...
Ik heb via via gehoord dat de Houtribweg geen projectweg meer is.

ruud king
Master
 Bericht 
Kijk en daarom woon ik dus niet meer in de klote flevopolder :schudnee: , het zijn daar een stelletje fanatiekelingen, compleet met camouflagenet over het statiefje is mijn ervaring :[ .
Ben blij dat ik er weg ben :kniktja: " Bad vibes" in Flevoland met Lelijkcity als provinciehoofdstad :nono:

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Dus jij bent verhuisd vanwege de snelheidscontroles? 8)

ruud king
Master
 Bericht 
Nee hoor,gewoon een andere baan 8)
(maar t kwam wel goed uit)

V40115
Master
 Bericht 

Auw, de Drontermeerdijk. Daar wil ik nog wel eens over heen karren. Dus weer opletten. :thumb_d: :thumb_d:

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Omdat ik niks te doen had ben ik eens even wat dingen gaan uitzoeken:
Citaat:
Intensievere verkeerscontroles politie 31-01-2008
De politie gaat de komende maanden intensievere snelheidscontroles houden op onder meer de A6, de Olderbroekerweg en de Drontermeerdijk bij Dronten en de Urkerweg in de Noordoostpolder.

Volgens de politie zijn die wegen gevaarlijk als er te snel wordt gereden.

Op andere plaatsen in de provincie worden snelheidscontoles verminderd of stopgezet.

Onderstaande komt van politie.nl
datum gecontr. overt. locatie overt.%
28-09-07 355 10 Urkerweg Urk 3%
07-08-07 266 19 Urkerweg NOP 7%
07-08-07 458 24 Urkerweg NOP 5%
10-08-07 1237 35 Urkerweg NOP 3%
31-08-07 733 23 Urkerweg NOP 3%
31-08-07 780 58 Urkerweg NOP 7%

Logisch om de Urkerweg gevaarlijk te noemen vanwege de vele verkeersovertredingen!

05-09-07 7046 1477 A-6 Almere 21%
06-09-07 2358 379 A-6 Almere 16%
07-09-07 4378 913 A-6 Almere 21%
07-09-07 181 28 A-6 Almere 15%
03-08-07 5020 1124 A-6 Almere 22%

Veel overtreders, voornamelijk in de wwz. Het merendeel zal tot 15 km te hard zijn, dus die rijden 95 waar je 70 mag of 105 waar je 90 mag. Erg gevaarlijk inderdaad, temeer omdat er nog steeds geen ongevallen zijn geregistreerd in deze wwz. Deze weg is dus niet gevaarlijk als er een klein beetje te snel wordt gereden.

Van de Oldenbroekerweg en de Drontermeerdijk zijn geen cijfers te vinden en ik kan mij ook niet herinneren daar ooit een melding van te hebben gezien, dus dan vraag ik mij af hoe ze aan die kennis komen...

Christopher
Nieuwkomer
 Bericht 

De Olderbroekerweg (bij Biddinghuizen) is een weg waar terecht gecontroleerd gaat worden, maar ook op het nominatielijstje van veel gebruikers staat om onderhoud te krijgen. Er wordt door nagenoeg iedereen minimaal 100km/h gereden terwijl de maximumsnelheid 80km/h.

De weg heeft een inrichting voor 80km/h en is daar net geschikt voor. De inrichting hier is niet het probleem, het is de staat waarin de weg verkeert die het harder rijden eigenlijk onverantwoord maakt.

Het ligt er allemaal wel perfect recht bij, maar hier en daar zitten wat golven in het wegdek. Ook zit er een bocht in, welke net voor het einde overgaat in een negatieve verkanting waardoor de auto vanzelf bijna te ver doorschiet de berm in.

Één voordeel, er is bijna geen plek om de camera te verstoppen. Hij moet dus achter één van de twee palen 'Gevaarlijke weg' die er staan.

boersma
Master
 Bericht 
ruud king schreef:
Kijk en daarom woon ik dus niet meer in de klote flevopolder :schudnee: , het zijn daar een stelletje fanatiekelingen, compleet met camouflagenet over het statiefje is mijn ervaring :[ .
Ben blij dat ik er weg ben :kniktja: " Bad vibes" in Flevoland met Lelijkcity als provinciehoofdstad :nono:

Valt reuze mee hoor in Flevoland.
Ik heb ze nog niet op een fout kunnen betrappen.
Wel zijn ze nu een nieuwe Catchken aan het testen, de zgn. PIPS.
Meer hierover binnenkort in mijn repo.

Flitskonijn
Respect
 Bericht 
N305 tussen de afslag A27 en Almere-stad. Als je vanaf Harderwijk komt, staan ze wel eens achter de groene 'hekjes' zo'n 800 meter voor het Shell station. Op de parkeerhavens tussen de A27 en Almere-stad wordt geregeld geflits door een donkergroene pick-up.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Nou, ze stonden gisteren dus op de Vogelweg, kruising met de Lepelaarsweg. Een mannetje in donker achter een paaltje, op de Knardijk een motormuis die je dan afleverde bij de schrijvers.

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Ik zag dat je hem had gemeld. Het laserseizoen is zeer nabij...

boersma
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Nou, ze stonden gisteren dus op de Vogelweg, kruising met de Lepelaarsweg. Een mannetje in donker achter een paaltje, op de Knardijk een motormuis die je dan afleverde bij de schrijvers.

En jij bent weer ontkomen?

pascallos
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoge ring van snelweg richting almere Buiten,staan ze soms sneaky achter dat levensgevaarlijk kruispunt paal bord gedoe Net voor de esso daaro

lone ranger
Master
 Bericht 

ze stonden vandaag almere a6 richting leystad ..onder het viaduct
richting de lepelaar...

toen ik vanaf zeewolde richting dronten reed reed er een motor
agent achter me..richting dronten ik ben expres even in de rem
gegaan omdat hij schuin achter me hing om in mn spiegel
te kunnen zien wat ik aan het doen was....
toen is hij voor me gaan rijden waardoor ik opmerkte dat hij rond keek
en ja hoor zoals vermoed een busje bij een bushalte net voor
de kruising haringweg...
met camera er in bingo...!! ha ha das weer brood zonder biefstuk...
:lol:

Speedyman
Master
 Bericht 
pascallos schreef:
Hoge ring van snelweg richting almere Buiten,staan ze soms sneaky achter dat levensgevaarlijk kruispunt paal bord gedoe Net voor de esso daaro

En even verderop bij de afslag Kruidenwijk onder het viaduct, staan ze de laatste tijd ongeveer wekelijks.

Snel weg
Master
 Bericht 

Nou, de poliesie flevoland maakt er in ieder geval geen geheim van dat ze nu de boetes verhoogd zijn even snel goedmaken wat er aan inkomsten verloren is in de stakingsperiode...

V40115
Master
 Bericht 

Zo te zien vandaag ook weer raak in Flevoland.

Ik zie al minimaal 4 flitsers in de lijst staan.
Ik hoop dat ik op de 307 rustig heb gereden, Die zag ik niet staan.

tomtector
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
BB schreef:

Volgens mij was daar weer wat mee aan de hand. Werkt niet perfect.

Klopt.

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Dankzij omroep flevoland zijn het aantal meldingen sterk gestegen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Zozo geeft de regionale omroep ook al meldingen door aan FS.
Een hele grote :thumb: voor deze vriendelijke mensen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Viel me op: zeven controles vandaag in FL. :thumb_d:
Hebben ze tijd over daar?

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Ja, ze zijn nogal bezig, maar ik heb tevens de indruk dat er steeds meer controles worden gemeld dankzij omroep flevoland.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Vroeger toen ik nog in Lelystad woonde deed ik veel controles melden uit Flevoland. Nu in Overijssel kom ik er veel minder tegen. Als ik wat tegenkom is het meestal een kliko.

inov8
Weet de weg
 Bericht 
Ze mogen precies buiten spelen vandaag in Flevoland...

laser fl in dronten op de fazantendreef thv de boeg (emmy) 17:58:39
radar fl n50 kampen ri emmeloord thv hmp 23.0 in een pechhaven door een blauwe bestelbus 17:43:01
laser fl n714 emmeloord ri espel thv de weg van ongenade bij de bushalte 17:10:10
radar fl n351 urk ri emmeloord op de urkerweg thv hmp 60.7 bij tollebeek 15:19:47
laser fl lelystad op de oostranddreef thv oostrandpark 14:52:53
laser fl in almere op de landdrostdreef nabij eurotoren (omroep flevoland) 12:29:49
laser fl in almere haven op de noorderdreef thv bp station (omroep flevoland) 11:19:18
radar fl n709 biddinghuizen ri elburg thv de alikruikweg 10:39:10
laser fl in almere op de havendreef (omroep flevoland) 08:44:25
radar fl n305 zeewolde ri almere op de waterlandseweg thv hmp 41.6 tussen de a27 en de shell door auto in parkeerhaven 07:37:17

boersma
Master
 Bericht 
19/08/08 19:21:22
laser fl in dronten op de fazantendreef thv de boeg (emmy) 19/08/08 17:58:39

Shit had me even gebeld!! Was een leuke voor een repo...
jammerrr

Pagina 1 van 18 [ 875 berichten ]