» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Bijna 1.300 automobilisten hebben vorige week onterecht een bekeuring ontvangen. Tussen 22 februari en 27 februari werden ze op een Alkmaars kruispunt geflitst terwijl ze door groen of oranje reden.

Dat zeggen het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) en het Openbaar Ministerie tegen NH Nieuws.

De automobilisten werden geflitst door een flitspaal op de kruising van de Heilooër Tolweg en de Kennemerstraatweg aan de rand van Alkmaar.

Onder andere Anja Duin kreeg een onterechte boete op de mat. "Ik dacht: hè, een boete? Hoe kan dat nou? Ik rijd nooit door rood. Misschien had m'n man het gedaan, dus heb ik hem een appje gestuurd. Maar hij wist ook van niets."

Als de Alkmaarse via DigiD inlogt om de flitsfoto te bekijken, blijkt dat ze niet door rood maar door oranje is gereden. "Zelfs over de streep nog oranje, dus sowieso niet door rood." Anja blijkt niet de enige: in de Facebook-groep Je bent Alkmaarder als... regent het verbaasde reacties.

Lees ook: Nergens worden zoveel boetes uitgedeeld als bij deze Noord-Hollandse flitspaal

Kabeltjes verwisseld
Navraag leert dat een onzorgvuldige reparatie van de flitspaal de boosdoener is. "Begin dit jaar is er is een monteur geweest die de paal heeft gerepareerd, maar hij heeft het verkeerd gerepareerd", aldus Mariël van Dam van het Openbaar Ministerie. "Hij heeft de kabels verkeerd aangesloten. In plaats van op rood licht werd er daardoor op groen licht geflitst. Dat is een bijzondere fout."

Omdat de monteur niet de moeite heeft genomen om de paal na de reparatie te testen, bleven de verwisselde kabels vijf dagen lang onopgemerkt. Pas op 27 februari werd de paal uitgezet. In totaal werden er 1.279 onterechte boetes van 239 euro uitgedeeld.

Lees ook: OM wil superflitspalen langs wegen: "Dan kunnen agenten zich bezighouden met ander werk"

Sinds 3 mei staat de paal weer aan, maar flitst alleen de kentekens van automobilisten die de snelheidslimiet overschrijden en niet van mensen die door rood rijden. "De paal wordt binnenkort gerepareerd, zodat er ook weer op rood licht gecontroleerd kan worden", aldus het CJIB.

Excuses
Het OM en CJIB bieden excuses aan voor de gemaakte fout. "We zoeken nu uit hoe dit heeft kunnen gebeuren, want dit had niet mogen gebeuren."

De boetes zijn inmiddels ingetrokken. Wie nog niet heeft betaald, hoeft dat dus ook niet meer te doen. Wie al wel heeft betaald, krijgt automatisch 239 euro teruggestort.

Bron: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/205906/f ... -verstuurd

Mdw
Master
 Bericht 
Foutje ,.....bedankt :-x :fp:

Spook
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Wie al wel heeft betaald, krijgt automatisch 239 euro teruggestort.

En wie bezwaar heeft gemaakt ook zijn postzegel vergoed? Prutsers.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Amahoela wat een drilshakers

garage
Master
 Bericht 
Duidelijk een paal om het ijkrapport nu en straks op te vragen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nu een nieuwe ijking komt, en blijkbaar was de paal geijkt terwijl hij niet juist functioneerde.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Er komen kennelijk geen mensen aan te pas, alles gaat automagisch vanaf het lezen van het kenteken tot aan het versturen van de brief met inhoud? :fp:
Of is de ambtenaar belast met het nalezen van de kentekens iemand die alles op de automatische piloot doet? (voor zover er nog wèl mensen aan te pas komen)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
"Hij heeft de kabels verkeerd aangesloten. In plaats van op rood licht werd er daardoor op groen licht geflitst. Dat is een bijzondere fout."

En ik geloof dan weer noet dat er in 5 dagen slechts 1300 bestuurders door groen reden.
Maserati Teun schreef:
Bijna 1.300 automobilisten hebben vorige week onterecht een bekeuring ontvangen. Tussen 22 februari en 27 februari werden ze op een Alkmaars kruispunt geflitst terwijl ze door groen of oranje reden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

:roll:

In de Facebook groep van een stad of dorp zitten manman..

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat zou de overlap zijn met de songfestivalgroep?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nouja het kan nog erger, honderdduizenden zitten in een VVE groep en wonen hutjemutje op elkaar en gaan dan elkaar reallife zitten volgen.. En ruzie maken.

Ik heb het al niet zo op burengedrag, om het dan online ook nog eens in een groep te hebben lijkt mij verschrikkelijk.

R
Master
 Bericht 
Dave schreef:
In de Facebook groep van een stad of dorp zitten manman..

Ik las dat als dat mannen in een buurt faceboekgroep zouden zitten. Mag hopen van niet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nouja dat dan dus ook. :[

Al is het meer een vrouwending volgens mij.

Signum
Master
 Bericht 
De StraatWhatsApp jonguh, dat is waar het echte volk zit!

Afbeelding

Allemaal van die senioren die geen ene reet van WhatsApp begrijpen. Helemaal geweldig.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:inlove: :inlove:

Boralis
Master
 Bericht 

garage schreef:
Duidelijk een paal om het ijkrapport nu en straks op te vragen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nu een nieuwe ijking komt, en blijkbaar was de paal geijkt terwijl hij niet juist functioneerde.

Waardoor ik mij dan ook weer afvraag: wordt die ijking ook echt gedaan, of alleen op papier? Hoe kun je dit anders dit er door laten glippen?

R
Master
 Bericht 
Ik zou zeggen dat de paal niet opnieuw geijkt is.

Trasher
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
En ik geloof dan weer noet dat er in 5 dagen slechts 1300 bestuurders door groen reden.

Ik ook niet.... gezien de dagelijkse drukte op dit punt zit je binnen enkele uren al aan deze getallen.... :[

JonnyJohnson
Master
 Bericht 
R schreef:

Ik zou zeggen dat de paal niet opnieuw geijkt is.

Hoe weet je als burger dat er aan flitspaal werkzaamheden zijn uitgevoerd, en dat hij voldoet aan het keuringsrapport./ijkrapport.

Dus moet de overheid nadat er werkzaamheden zijn uitgevoerd de flitspaal opnieuw laten ijken?

R
Master
 Bericht 
JonnyJohnson schreef:
Hoe weet je als burger dat er aan flitspaal werkzaamheden zijn uitgevoerd

Geen idee of dat in het dossier komt. ijken lijkt me logisch. Pas weer aanzetten na het ijken.

Onze overheid doet vaker pas in actie komen na (veel) klachten.

dikkydik
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
En ik geloof dan weer niet dat er in 5 dagen slechts 1300 bestuurders door groen reden.

En ik geloof dan weer niet dat iemand deze foto's beoordeelt alvorens een boete te versturen.

MeesterPieter
Pro
 Bericht 
het zou dus goed zijn om voortaan bij de wegbeheerder een uitdraai te vragen van alle uitgevoerde werkzaamheden aan het wegvak nabij de flitser vanaf afgifte ijkrapport

indien er werkzaamheden uitgevoerd blijven te zijn is het ijkrapport dus niet zondermeer meer geldig

zoals al aangegeven [quote/]
Duidelijk een paal om het ijkrapport nu en straks op te vragen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nu een nieuwe ijking komt, en blijkbaar was de paal geijkt terwijl hij niet juist functioneerde.[quote]

met een dergelijk voorbeeld daarbij lijkt t me erg aannemelijk dat de boete dan niet zondermeer blijft staan indien niet opnieuw geijkt

dikkydik
Master
 Bericht 
MeesterPieter schreef:
Duidelijk een paal om het ijkrapport nu en straks op te vragen.

https://www.cjib.nl/verklaringen-nederl ... tinstituut

Paal 3307 of 3310.
3307 - Alkmaar (N9, Heilooër Tolweg, Tussen hmp 75.5 en 75.6)
3310 - Alkmaar (N9, Heilooër Tolweg, bij hectometerpaal 75,7)

Nog geen ijkrapport/verklaring voor 2017 gevonden.

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]