» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 25 van 27  [ 1340 berichten ]
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Klopt. dit is al de 2e dag dat de Astra gemeld wordt met de klep open, dus zal wel MRCT in zitten die niet door de achterruit kan stralen.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Aantal nieuwe auto's en aantal Zafira's zijn omgebouwd.

LionRouge
Nieuwkomer
 Bericht 
Vanmiddag op de Skieding kwam ik de volgende flitser tegen:

Type: Radar Tijd: 16:24:24
n358 surhuisterveen ri friesche palen hmp 45.0

Het betrof de VF-348-D die, ik moet 't toegeven, verdraaid goed is gecamoufleerd. Geen speciale kentekenplaten meer, alleen zwaar getinte ruiten (+ kunststof achterruit?) waardoor je slechts met zeer veel moeite een radarset kunt herkennen. Verkeer van de voorkant zal hooguit gealarmeerd zijn door de politiejassen die om de stoelleuningen hingen...

Afbeelding

Afbeelding

Geen diender gezien: ik kon ongestoord met de reflex om z'n busje huppelen.

HUMPIE
Die hard
 Bericht 
LionRouge schreef:
Geen diender gezien: ik kon ongestoord met de reflex om z'n busje huppelen. zijn achterruit volplakken met ducktape.

En nu serieus: Super duidelijke foto's en het bewijs dat ook de auto's van Friesland zijn uitgerust met de CT.
Wellicht kunnen de members dit aanpassen.

WimLex
Master
 Bericht 
HUMPIE schreef:
Super duidelijke foto's en het bewijs dat ook de auto's van Friesland zijn uitgerust met de CT.

Waar zie jij een MR-CT dan ?

HUMPIE
Die hard
 Bericht 
Ingezoomd is boven de "D" een kastje met "omlijsting" te zien, in combinatie met de normale nummerplaten ging ik daar gemakshalve vanuit.

LionRouge
Nieuwkomer
 Bericht 
Voor de fans van 'dichtbij' een uitsnede:

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Ik herken er nog steeds geen MR-CT in

Niet even aangeklopt ?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
WimLex schreef:
Ik herken er nog steeds geen MR-CT in

Het lijkt wel op een vierkante radarunit, misschien andere kleur gegeven? Volgens mij ook geen Gatso meer, want die zitten niet achter de ruit, maar achter de kentekenplaat. En dit lijkt me een normale/originele kentekenplaat, en niet 1 van kunstof.

JH
Master
 Bericht 
HUMPIE schreef:
Ingezoomd is boven de "D" een kastje met "omlijsting" te zien

Lijkt me een vierkante radarbalk, dus MR-CT.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
LionRouge schreef:
Geen diender gezien: ik kon ongestoord met de reflex om z'n busje huppelen.

Je kunt soms slecht door de geblindeerde achterruit naar buiten kijken, controleur zal wel achterin gezeten hebben.

Wat wel werkt: even met de vlakke hand een paar keer goed op het dak van de auto slaan: gaat de deur snel genoeg open, ik spreek uit ervaring 8)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik ben zo vrij geweest om in de kentekenlijst hem aan te passen naar MRCT en heb deze foto gebruikt.

LionRouge
Nieuwkomer
 Bericht 
Daar zijn ze voor :thumb:

Ik ken de methodes om ze uit hun camper te krijgen, maar had eerlijk gezegd even geen zin in 'n praatje :)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding
Kenteken: 3-ZPB-81
Merk: VW
Type: Touran 1.6 TDI
Kleur: Blauw
Top snelheid: 186
Regio: Noord-Nederland Friesland
http://www.flitsservice.nl/cm_php/kente ... hp?id=1138

volvorijder
Master
 Bericht 
Citaat:
213 voertuigen te snel bij wegwerkzaamheden N381
Zaterdag 04 juli 2015 om 13:13

OOSTERWOLDE - De politie controleerde vrijdag op de N381 ter hoogte van de Duistereweg in Oosterwolde op snelheid. Van de 571 voertuigen die de controle passerden reden er 213 harder dan de 50 km/u. In verband met werkzaamheden mag men in plaats van 80 km/u tijdelijk 50 km/u.

Bron: http://www.112oosterwolde.nl/article/9602

Oei, waarschijnlijk heeft bovenstaande auto daar gestaan. Mensen herkennen hem nog niet. Mijn melding (en foto) die dag op de N381 was buiten de werkzaamheden.

WimLex
Master
 Bericht 
volvorijder schreef:
Oei, waarschijnlijk heeft bovenstaande auto daar gestaan. Mensen herkennen hem nog niet. Mijn melding die dag op de N381 was buiten de werkzaamheden.

Citaat:
radar fr n381 drachten ri oosterwolde thv hmp 39.4 door blauwe vw op parallelweg (volvorijder) 10/07/15 11:42:53

volvorijder
Master
 Bericht 
De controle zoals vermeld in het artikel, Duistereweg, is thv hmp 43.0. Daar is het inderdaad 50 km/u.

WimLex
Master
 Bericht 
volvorijder schreef:
N381 ter hoogte van de Duistereweg in Oosterwolde

lijkt mij buiten de WWZ ? of zijn daar WWZ ?

https://www.openstreetmap.org/#map=16/52.9853/6.2771

volvorijder
Master
 Bericht 
Daar zijn ze sinds 2 weken begonnen met de wegwerkzaamheden. Is nu een wegversmalling, gele belijning en Vmax terug geschroefd naar 50 km/u. Is ongeveer tussen hmp 44.4 (verkeerslichten) en hmp 42.0, daarna weer 80 km/u.

WimLex
Master
 Bericht 
grappig, van A naar beter kent die WWZ niet, en http://www.twentebereikbaar.nl/ kent die WWZ ook niet ...

volvorijder
Master
 Bericht 
http://www.n381.nl/497/start-wegwerkzaa ... sterwolde/

Dit gaat over dat stuk weg volgens mij

WimLex
Master
 Bericht 
volvorijder schreef:
Dit gaat over dat stuk weg volgens mij

klopt :kniktja:

maar er staat vanaf 1 augustus ...

iets te vroeg, ingaand 8 juni :thumb:

WimLex
Master
 Bericht 
hij staat er weer
Code:
17:39:39 N381 36.0 radar fr n381 oosterwolde ri drachten thv hmp 36.0 in een parkeerhaven

357kurt
Master
 Bericht 
Lekker triest om in die 50 sectie te gaan staan. Maar goed, straks als de 4 baans weg klaar is zal de vaste radarman toch echt iets anders moeten verzinnen om te scoren.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Drie rijbewijzen ingevorderd bij snelheidscontrole

Heerenveen - De politie heeft donderdagmiddag en –avond het verkeer op de A7 nabij Heerenveen gecontroleerd op snelheid.

De maximum toegestane snelheid op dat weggedeelte is 100 km/u. Een 45-jarige automobilist uit Oosterwolde reed 150 km/u, een 51-jarige automobilist uit Groningen 156 km/u en een 48-jarige automobilist uit een klein dorp in de gemeente Heerenveen 155 km/u.

Alle drie bestuurders moesten direct hun rijbewijs inleveren. Daarnaast wordt er driemaal een proces-verbaal opgemaakt.

politie.nl

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Drie rijbewijzen ingevorderd na forse snelheidsovertredingen

Heerenveen/Sneek - De politie heeft woensdag van drie automobilisten het rijbewijs ingevorderd na forse snelheidsovertredingen. Twee bestuurders raakten het rijbewijs kwijt op de A7 bij Heerenveen. De ander op de N7 bij Sneek.

Op het klaverblad in Heerenveen werd woensdag wederom met de lasergun op snelheid gecontroleerd. Een 50-jarige Franse automobilist passeerde de controle met 149 kilometer per uur. De man had achter zijn auto ook nog een aanhanger. Daarom mocht hij niet harder rijden dan 90 kilometer per uur. Niet veel later passeerde een 39-jarige automobilist uit Oranjewoud met 157 kilometer per uur. Ook hij reed meer dan 50 kilometer per uur te snel. Beide bestuurders kregen een stopteken waarna het rijbewijs van de twee werd ingevorderd.

In Sneek werd eveneens op snelheid gecontroleerd. Daar passeerde op de N7 woensdagmiddag een 46-jarige automobilist uit Westzaan de controle met 140 kilometer per uur. Op de N7 is 80 kilometer per uur toegestaan. Na een stopteken werd ook van deze automobilist het rijbewijs ingevorderd. Tegen alle drie werd tevens proces-verbaal opgemaakt.

politie.nl

WimLex
Master
 Bericht 
JH schreef:
Een 50-jarige Franse automobilist passeerde de controle met 149 kilometer per uur. De man had achter zijn auto ook nog een aanhanger. Daarom mocht hij niet harder rijden dan 90 kilometer per uur.

leuk he, zo'n europeesche eenheid ?

130 in FR
100 in DE (met een gekeurde combinatie)
90 in NL
80 met een vrachtwagen

:loco: :loco:

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Nou kan veel zeggen maar heb liever dat ze 90 rijden dan 130. Sommige zien er met 90 al levensgevaarlijk uit.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
https://www.facebook.com/Flitsservice-F ... 441952512/

Like en volg om op de hoogte blijven op Facebook van alle controles en nieuws.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Graag ook zoveel mogelijk de berichten delen, zodat de bekendheid toeneemt ;-)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Blaataap
Master
 Bericht 

Citaat:
Type: Radar Tijd: 13:45:09

a7 groningen ri drachten thv hmp 167.2

Dit wordt gedaan door een grijze bus. Flitser staat direct achter het hmp-bordje, echt heel strak. Geen enkele kans om die op tijd te zien. Filmpje komt eraan.

Edit: Screenshot is duidelijker, op het filmpje zie je 'm haast niet.

Afbeelding

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Vaste plek, al jaaaaaaren.

"vroeguh" zette onze welbekende KLPD boa uit Assen zijn set onder het blauwe ANWB bord, met voor de set zijn zelf meegebrachte metalen bord, waarachter de set dan verstopt stond, dat was echt onzichtbaar.

Staat trouwens strak achter hmp 167.1

ff gezocht:

Zo deed ie het toen:

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_ ... =1&descr=1

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_ ... =1&descr=1

Blaataap
Master
 Bericht 

Ah ja, er stond op de Flitsnav-melding "[Meer info gewenst]", dus bij deze :lol: (f)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik kwam er toevallig ook langs rond 18.15u, toen stond ie er nog steeds, alleen was spits rijden, dus veel harder dan 100 km/u ging het niet.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Gatso radar paal op de Splitting in Drachten is ook verwijderd.

P@sbeer
Respect
 Bericht 
er staat sinds vanmorgen een Flitspaal, NIET WERKEND, in Leeuwarden, Drachtsterweg, vlak bij de opgang brug. geen lussen gezien, maar wat niet is....... tevens 2 palen weg: julianalaan en aldlandijk in Leeuwarden :D

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat voor type paal staat er op de Drachtsterweg? En hij staat net voor de brug: komende vanaf centrum of komende vanaf de N31, en Vmax is 50, en ik neem aan alleen snelheid, geen roodlicht, en beide richtingen? En heb je ook GPS coordinaten?

Ik heb hem alvast aangemaakt, pas hem nog wel aan als er wijzigingen zijn:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
De Gatso paal op de Meyerweg in de Knipe zou ook verdwenen zijn, iemand die dat kan bevestigen?

Ik verwacht dat de paal in Heerenveen op de burgemeester Falkenaweg ook verdwenen is, iemand die dat weet?

Ook op de N354 thv Reduzem zou de Gatso paal weg zijn

djidee
Master
 Bericht 
P@sbeer schreef:
er staat sinds vanmorgen een Flitspaal, NIET WERKEND, in Leeuwarden, Drachtsterweg, vlak bij de opgang brug. geen lussen gezien, maar wat niet is....... tevens 2 palen weg: julianalaan en aldlandijk in Leeuwarden

Hmm, bijzonder.... Zal morgen langs de Drachtsterweg de stad in rijden...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb begrepen dat het palen zijn die van de andere locaties zijn weggehaald, en dat ze alleen ter afschrikking staan.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Staan er in Burgum nog wel vaste palen? Kwam er gisteren doorheen maar kon ze niet echt vinden.

357kurt
Master
 Bericht 
Citaat:
er staat sinds vanmorgen een Flitspaal, NIET WERKEND, in Leeuwarden, Drachtsterweg, vlak bij de opgang brug. geen lussen gezien, maar wat niet is....... tevens 2 palen weg: julianalaan en aldlandijk in Leeuwarden

OPLETTEN hier staan er dus twee! Ik zag de paal ook zondag staan en meende zo van "ow die zijn ze vergeten weg te halen".
Vanmiddag werd ik er op geattendeerd dat na de Drachsterbrug er dus ook eentje staat.
Gelukkig reed er zondag een slakje voor mij anders was mooi even op de foto gezet :o

Kan dit geupdate worden in de flisnav app?

Werken niet? Neem jij even de proef op de som dan ? :)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
357kurt schreef:
Kan dit geupdate worden in de flisnav app?

Aangemaakt

djidee
Master
 Bericht 
Hoe bedoel je na de brug? Stad in?
Die heb ik vrijdagochtend helemaal gemist dan... :nah: En dat was geen <= 50 . Maar zullen wel loze zijn, net als die nog altijd op de A1 staat onder dat viaduct.
Vrijdag maar weer eens kijken dan...

WimLex
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Hoe bedoel je na de brug?

WimLex schreef:
via MCC:
Citaat:
beide ri [zowel voor als na de brug] [GPS Lokatie] 38km/u 335 leeuwarden drachtserweg

Blaataap
Master
 Bericht 

djidee schreef:
Hoe bedoel je na de brug? Stad in?

Ja, na de brug. In die bocht naar de werkzaamheden staat ie.

plankie
Master
 Bericht 
Zit helaas sinds vrijdag ziek thuis, kan er niet langsgaan :/
Mogelijk vrijdag pas weer.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ah ja, zo ziet het eruit op bewegend beeld. Lijkt mij sterk dat ze kunnen flitsen:
Link

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het zijn lussenpalen, en ik zie geen lussen. Leuk hobby projectje...

Pagina 25 van 27 [ 1340 berichten ]