» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 27 van 27  [ 1343 berichten ]
Lotus Omega
Master
 Bericht 
Ah ok.

Citaat:
radar fr a6 joure - emmeloord beide ri thv hmp 308.5 31/03/17 09:25:42

Tot hoe laat stond deze er? :x

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Lotus Omega schreef:
Tot hoe laat stond deze er? :x

Ook weer zo'n laser lokatie, als je niet bent staande gehouden ga je er niks van horen (f)

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Ah ok. Ik vind het altijd zo vervelend als mensen in je spiegel ineens gaan inhouden. Dan denk ik "wat heb ik gemist?".

Mdw
Master
 Bericht 
Daar staan ze elke dag te laseren ...... :x :fp:

Gewoon 70 rijden en dan is er niks aan het handje (f) ;)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Rond joure sowieso oppassen, A7 136.3 vlak voor rotonde ook hot recent

keokiracer
Master
 Bericht 
^ Dat is daar in de 70 toch?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
136.3 bij rotonde iig 70 was er deze week nog. Beide lokaties gok ik motoren dus relatief veel afmeldingen. Wil niet zeggen dat er niet wordt gecontroleerd 8)

Mdw
Master
 Bericht 
Mooie foto's voor een evt reportage > https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/55123/ ... _post.html , is een oude bekende van dit forum ;)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
GPMvdB

Volgens mij ben ik Geurt nog tegen gekomen, ik kwam langs de controle rond 19.20u, toen stond er idd iemand bij.

Mdw
Master
 Bericht 
Zelfs snachts ben je niet veilig :x >

Citaat:

Het rijbewijs van een 60-jarige inwoner uit de gemeente Dongeradeel is in de nacht van woensdag op donderdag ingevorderd.

De bestuurder reed om 02.00 uur ‘s ochtends met 154 kilometer per uur over de Wâldwei bij Warten, waar 100 kilometer per uur de maximaal toegestane snelheid is.

Naast dat de man zijn rijbewijs moest inleveren, kreeg hij ook een proces-verbaal.
Bron : http://www.lc.nl/friesland/Man-60-met-1 ... 67697.html

djidee
Master
 Bericht 
Is weer dagelijks feest inderdaad.... Met name bij de Q8, of hoe die tankstations inmiddels ook nog maar weer heten... En maar door de lasergun turen, terwijl een appende bestuurder zo ongeveer de berm in rijdt omdat die zijn ogen elders heeft... :x

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
OK pompen volgens mij.

Mdw
Master
 Bericht 
Citaat:

Twee Leeuwarders zijn vrijdagavond hun rijbewijs en auto kwijtgeraakt. Het duo racete door Leeuwarden en haalde gevaarlijke stunts uit.

Agenten zagen het tweetal met hoge snelheid op de Oostergoweg rijden. Daarop werd de achtervolging ingezet. De twee mannen haalden tijdens de rit gevaarlijke stunts uit. Met hoge snelheden haalden ze rechts in, haalden ze in via verdrijvingsvlakken, maar ook via uitvoegstroken. Op de kruising met de Henry Dunantweg werd er een snelheid geklokt van 145 km/u.

Het duo kon uiteindelijk worden aangehouden. Ze moesten zowel hun rijbewijs als auto inleveren. De twee mannen (18 en 25 jaar) waren beiden beginnend bestuurder. De 18-jarige had zijn roze papiertje afgelopen februari pas gehaald.

Verder hield de politie vrijdagavond nog een 19-jarige Leeuwarder aan met 30 hennepplanten in zijn kofferbak. Ook was hij niet in het bezit van een geldig rijbewijs.

Daarnaast zijn er tijdens andere controles boetes uitgedeeld voor het overtreden van de geluidsnorm van auto's, te snel rijden, rechts inhalen en door rood rijden.

Bron > http://www.lc.nl/friesland/Duo-raakt-ri ... 75232.html

357kurt
Master
 Bericht 
In en om Drachten is het ook oppassen. Onlangs maat gepakt om 2300 uur op de Hogeweg (laser), vaak wordt er rond gereden door 1 specifieke motoragent die rondjes rijdt om Drachten heen, Ringweg richting A7 via N31 om daar even het viaduct te gaan staan of bij afslag Rottevalle. Het is hoog tijd de AL uit de la te trekken en garagedeuren te gaan openen, know what I am saying?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
https://www.112drachten.nl/hoofdnieuws/17594/

Volgens mij staat hij pal achter de shop van het tankstation verstopt als ik deze foto zo zie:

Afbeelding

djidee
Master
 Bericht 
Yup.... Aanpak wisselt behoorlijk. Soms op viaduct, soms bij de pechhavens, soms naast tankstation, soms van achter het heuveltje bij einde parkeerplaats tankstation. Hele stuk N31 staat de cc nu op 120 (want bij 130 ga je tegenwoordig ook al merkte een collega laatst).

En met zowel een kruisje achter de naam dankzij de Waldwei, en de verwachting dat ik nog een uitnodiging krijg (want 2e keer buiten mulder staande gehouden (N7 Groningen)) geloof ik het wel ff

357kurt
Master
 Bericht 
Truspeed? Die redt het niet tegen de AL maar de agentjes zijn vervelend tegenwoordig als ze "foul play" vermoeden. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal dom.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dit is ook een afgaande meting trouwens.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
45 boetes bij verkeerscontrole op de A7

Bij een politiecontrole op de A7 zijn zaterdag 45 boetes uitgedeeld. In dertig gevallen ging het om snelheidsovertredingen. Van drie bestuurders werd het rijbewijs ingevorderd omdat ze meer dan vijftig kilometer per uur te hard reden.

De controle vond plaats ter hoogte van klaverblad Drachten en bij Hoogkerk.

Snelheidsduivel
Een 38-jarige automobilist uit Drachten spande de kroon. Hij werd op de A7 ter hoogte van Drachten geklokt met gemiddeld 202 kilometer per uur waar maximaal 130 is toegestaan.

Gebruik mobiel
Verder schreef de politie vijf boetes uit voor het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het rijden. Daarnaast had één auto te donkere ruiten en beschikte een motorrijder niet over de juiste papieren.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/179560/45 ... e-op-de-A7

Mdw
Master
 Bericht 
JH schreef:
Een 38-jarige automobilist uit Drachten spande de kroon. Hij werd op de A7 ter hoogte van Drachten geklokt met gemiddeld 202 kilometer per uur waar maximaal 130 is toegestaan.

:applaus: , en niet dood ? :x ......zal zich binnenkort wel melden hier ...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
JH schreef:
gemiddeld

Dacht dat ze met laser stonden...
Achtervolging oid?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ze stonden bij Drachten met laser. stond een agent in burger met laser op driepoot, 400 meter verder stonden 2 motoragenten.

Agent met laser stond tussen de afrit naar de N381 en de toerit vanaf de N31 de A7 op. Dacht eerst dat het een visser was of iemand met een camera omdat ik een burger persoon in de berm zag. Zag daarna pas dat de "camera" een blauwe LTI Truspeed op statief was zo slecht viel het op..

djidee
Master
 Bericht 
En die 200+ er lijkt mij gesnapt door een VROS als ik het plaatje bij het facebook bericht zag, die leek afgetikt te zijn tussen 'De Haven' en het knooppunt met de N381/N31...

Ze zijn weer lekker actief :x

Blaataap
Master
 Bericht 

Was te verwachten. Recent een vragenlijst over de veiligheid van die weg gekregen (<3 maanden geleden). Ging voornamelijk over snelheid, terwijl snelheid daar het probleem niet is (nu ja, afgezien van die 200+er dan :lol: ).

wellproc
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
afgezien van die 200+er dan

Nee, de 200+er laat juist zien dat snelheid geen probleem is O:) :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

:lol: :lol:

357kurt
Master
 Bericht 
Ik heb mijn AL gereed gemaakt om infrarood parkeerbundels te strooien in en om Drachten heen.
Vandaag was ie ook weer lekker bezig zag ik.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Collega van me vanochtend gelaserd op de Noorderhogeweg met 100 @ 80. Motoragent achter rotonde bij ATH de Boer. Ik had hem al 20 minuten in het vizier (via Flitsnav 8) )

357kurt
Master
 Bericht 
Gewoonweg oppassen in Drachten, misselijkmakende strebertjes daar op de motor.

Blaataap
Master
 Bericht 

Aan de andere kant wordt er ook wel "lekker doorgereden" op veel plekken in Drachten waar dat eigenlijk niet echt verantwoord is.

357kurt
Master
 Bericht 
Zo rondom die mini klaverblad constructies vind ik handhaving ook wel terecht, ook bij Heerenveen als je richting Zwolle wil bij drukte heb je soms van die eikels........maar je weet waar popo staat, daar waar de meeste scoringskans is en dat is niet altijd deze plekken.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Het rijbewijs van een 55-jarige inwoner van Zuidhorn is ingevorderd, vanwege een forse snelheidsovertreding.

De man werd dinsdag gepakt toen hij op de Trekwei in het Friese Westergeest 118 kilometer per uur reed, waar zestig is toegestaan.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/182539/Ha ... -inleveren

wuttel
Respect
 Bericht 

Ik ben zojuist ter ore gekomen dat er 2 flitspalen komen te staan op de ring Sneek. Nabij het aquaduct.

Mvg, Wuttel

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Staan ze er al of is dit iets uit een geruchtencircuit?

wuttel
Respect
 Bericht 

Zelf nog niet langs gereden.
Maar via de app (meerdere) binnen gekregen dat ze vandaag zijn geplaatst.
Zal vast door iemand bevestigd kunnen worden.

Wuttel

357kurt
Master
 Bericht 
Ik rijdt er volgende week vrijdag wel even langs, MRCT?

djidee
Master
 Bericht 
Op de Ring? Ik kan wel even een ommetje maken morgen... Foto's worden denk ik wel lastig, moet je flink omrijden in die regio (en heb geen dashcam)... Half uurtje om vind ik voldoende (staat er uberhaupt wat)... Zou me niets verbazen als er weer eens een telling van gevaarlijke stoffen is.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Check zou fijn zijn

djidee
Master
 Bericht 
wuttel
Respect
 Bericht 

Thanks heren.
Het is inderdaad verkeersonderzoekpaal.

Wuttel

Mdw
Master
 Bericht 
https://ndc.bbvms.com/view/lc_videoplay ... 54525.html , linkje van de video camper in actie op de wegen in Friesland.

MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
Ruim 450 bestuurders beboet bij verkeerscontroles

Bij verkeerscontrole op de A7, A6, A32 en de A28 heeft de politie afgelopen week 459 boetes uitgeschreven in het Noorden. Daaronder zijn 355 bekeuringen voor bestuurders van auto's en vrachtwagens die met de mobiele telefoon in de hand achter het stuur zaten. Daarnaast werden boetes uitgedeeld voor te hard rijden, het negeren van het inhaalverbod voor vrachtwagens en het rechts inhalen.

Twee hardrijders moesten hun rijbewijs inleveren en er is een auto in beslag genomen van een bestuurder die zonder rijbewijs en verzekering reed. Ook is er een man aangehouden die nog 45 dagen de cel in moest. Opmerkelijk is dat de politie bij de controles een camper inzette. Van daar uit werden andere politieauto's aangestuurd.

http://www.omropfryslan.nl/nieuws/75928 ... scontroles

357kurt
Master
 Bericht 
Jistrumer rijdt 86 kilometer te hard: € 1700 boete

[url]https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/56802/Jistrumer_rijdt_86_kilometer_te_hard:_€_1700_boete.html[/url]

Citaat:
Jistrumer rijdt 86 kilometer te hard: € 1700 boete
Publicatie: do 09 november 2017 13.30 uur
LEEUWARDEN - Een 48-jarige Jistrumer reed op 19 april op de Kwelderweg bij Kollumerpomp maar liefst 86 kilometer te hard. De maximum snelheid was 80, de Jistrumer reed 166. Dat leverde hem een boete op van maar liefst 1700 euro en hij moest zijn rijbewijs inleveren. Zo'n bedrag kon de Jistrumer destijds niet in één keer betalen, zelfs niet in tien termijnen van 170 euro. Donderdag zei hij tegen rechter Tom Wiersma dat de situatie inmiddels veranderd is.

Hij zat indertijd vanwege echtscheidingsperikelen niet lekker in zijn vel. Na een berichtje dat de scheiding definitief was, moest hij zich even afreageren. "Ik heb me laten verleiden", zei de Jistrumer. Tegen de agent die hem staande hield, had meteen sorry gezegd en zijn verantwoordelijkheid genomen. Dat deed hij donderdag ook toen hij tegenover de rechter zat. Inmiddels is de echtelijke woning verkocht en kan hij de boete wel betalen.

"Niet van harte natuurlijk", voegde hij er schertsend aan toe. Hij zei dat er op het moment dat hij veel te hard reed geen verkeer op de weg was. Desalniettemin had hij enorm veel risico genomen, vond de rechter. "U hebt het in uw rechtervoet om het te voorkomen", aldus Wiersma. Hij legde de boete van 1700 euro op. De Jistrumer mag zijn rijbewijs houden. Hij is het 19 dagen kwijt geweest, de rechter legde niet een langere rijontzegging op.

Niet handig bekende kassalocatie, boetes beginnen aardig disproportioneel te worden ..

https://goo.gl/maps/Cs1EPQaGA4y

Pagina 27 van 27 [ 1343 berichten ]