» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Hallo allemaal,
Het is al weer een tijd geleden dat er een topic is geweest over Franse verkeersboetes. Vandaar dit nieuwe topic.
Ik ben op zoek naar mensen die dit jaar een boete hebben ontvangen en deze (nog) niet hebben betaald. Wat is er nadien gebeurd?
Ik heb er ook één ontvangen van 90 euro en twijfel of ik deze zou betalen.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!

Bounty
Master
 Bericht 

Even google raadplegen of ze samenwerken met het CJIB.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Elmoneedshelp schreef:
Ik heb er ook één ontvangen van 90 euro en twijfel of ik deze zou betalen.

Is deze in het Nederlands opgesteld? Zit er een CJIB acceptgiro onder?

Ik denk het allemaal niet, dus waarom zou je betalen.

BLikent
Master
 Bericht 
Waarom zou dit jaar anders zijn dan vorig jaar?

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
Is deze in het Nederlands opgesteld? Zit er een CJIB acceptgiro onder

Dat is een beetje het punt. De bekeuring is in het Nederlands maar er moet via Frankrijk worden betaald.
De reden dat ik echt info zou willen van iemand die dit jaar een bekeuring heeft gehad is dat het beleid of prioritering kan veranderen over tijd.

Ik heb nog niets kunnen vinden over samenwerking. Althans, in de zin dat het CJIB het overneemt op een bepaald moment. Het is wel zeker dat FR/NL kentekendatabases uitwisselen.

Pita
Master
 Bericht 

Frankrijk laat het CJIB het niet overnemen, want in de overeenkomst staat, dat het land dat de boete ook daadwerkelijk int, het bedrag mag houden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Elmoneedshelp schreef:
De bekeuring is in het Nederlands maar er moet via Frankrijk worden betaald.

Er moet niets heh. Niet aangetekend? Dan heeft de postbode 'm onderweg verloren. Jammer.

--
Heb even teruggekeken in het 2016 archief.. Die Duitsers sturen ook in het Nederlands (niet alle districten)...

Afbeelding

Achja, ik vond het een spannend verhaal. Welke idioot dit voor elkaar had gekregen, geen idee. Niemand weet het. Tsja :/

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Pita schreef:
Frankrijk laat het CJIB het niet overnemen, want in de overeenkomst staat, dat het land dat de boete ook daadwerkelijk int, het bedrag mag houden.

In welke overeenkomst staat dit precies?

Dave schreef:
Er moet niets heh. Niet aangetekend? Dan heeft de postbode 'm onderweg verloren. Jammer.

Dat zou inderdaad de eerste stap zijn.

Ik heb ergens gelezen dat er een aantal weken na de eerste niet-aangetekende brief twee aangetekende brieven volgen. Die waren toen niet aangenomen en daarna niets meer gehoord.

Maarja blijft wel een gokje. Als ik aan het einde van de rit niet onder betalen uitkom dan is het 375 euro.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Elmoneedshelp schreef:
Als ik aan het einde van de rit niet onder betalen uitkom dan is het 375 euro.

Je kan toch altijd nog verweer aantekenen? Of is er een duidelijke foto van de persoon?

Je wordt tenslotte net als in Duitsland van voren geflitst in Frankrijk.

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
Je kan toch altijd nog verweer aantekenen? Of is er een duidelijke foto van de persoon?

Je wordt tenslotte net als in Duitsland van voren geflitst in Frankrijk.

Beroep aantekenen zou kunnen maar dat moet wel binnen een bepaalde periode (voor de eerste aangetekende brieven).
Ik ben van achter geflitst.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oh dus je weet het wel, hhhmm, mja dan wordt het betalen.

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
Oh dus je weet het wel

?

Ik weet nog niet of ik ga betalen. Bedoel meer dat wanneer ik mij ga verweren ik de negeertactiek niet meer kan inzetten.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Elmoneedshelp schreef:
?

Als ik dit soort brieven binnen zou krijgen, zou ik geen idee hebben waar het over gaat.. Dus ja er kan wel een foto zijn van de achterkant van een auto die op die van mij lijkt.. Maar ik ga geen "ik"-vorm hanteren. Tenzij ik er duidelijk met mn gezicht op sta.

Nederlanders zijn zo stellig, dat breekt op. Beetje waziger mag best. (Ben zelf ook Nederlander overigens, schijnt).

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Oh, hahaha op die manier. Een foto van mijn gezicht hebben ze in ieder geval niet, want daar zat een helm omheen ;)

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Dit is m trouwens

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oh ze hebben wel het verhogingensysteem van het CJIB overgenomen.

Maar eehh die scancodes bevatten ook alle informatie hoor. Ik ga geen moeite doen ze uit te lezen maar die kun je ook beter even wissen.

// zelf maar even gedaan, service

---
Maar eehh ik zou voor optie 1 gaan.. Valse kentekenplaten.. Want je weet niet dat je daar was. Of in combinatie met 2, je leent je auto vaak uit. Het is een hoerenbak.

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt voor het anonimiseren.
Als ik kijk naar alle ervaringen op internet voor wat betreft bezwaar dan zie je vaak dat deze bijna in alle gevallen wordt afgewezen.

Ik ga er nog eens even goed over nadenken haha

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Binnen Nederland ja.. Maar gaan die Franzen zoveel moeite doen om jou in het Nederlands te woord te staan voor die 90 Euro, dat vraag ik me dan weer af.

Elmoneedshelp
Nieuwkomer
 Bericht 

Na de papieren nogmaals te hebben bestudeerd en fora met ervaringen te hebben afgespeurd heb ik besloten om de boete te betalen.
Bedankt voor alle info!

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]