» Flitsservice.nl » Controles Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De stad Mechelen wil tegen het einde van het jaar op veertien plaatsen trajectcontroles invoeren. Ook het Agentschap Wegen en Verkeer kondigde eerder al aan dat ze de intentie hebben om dit jaar twintig nieuwe en dertig omgevormde trajectcontroles te installeren.

Vandaag zijn in Mechelen al de eerste twee van veertien trajectcontroles op lokale wegen in gebruik genomen. Bedoeling is om tegen het einde van het jaar op veertien plaatsen trajectcontrole met ANPR-camera's in te voeren, goed voor twintig kilometer aan gemeentewegen. De ingreep kost de stad zo'n 1,5 miljoen euro.

Het stadsbestuur wil hiermee een mentaliteitswijziging teweegbrengen bij enkele hardleerse hardrijders. "Dit systeem van trajectcontroles is een rechtvaardig controlesysteem dat efficiënt en eerlijk werkt", zegt burgemeester Bart Somers (Open Vld).

Vijftig andere trajectcontroles
Eerder was al bekend dat er ook twintig volledig nieuwe trajectcontroles komen langs gewestwegen in Vlaanderen, goed voor meer dan 75 kilometer gewestweg. Daarnaast kondigde minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) aan dat 54 vaste flitspalen in Vlaanderen worden omgebouwd tot dertig trajectcontroles.

De nieuwe controles komen bovenop de vijf reeds bestaande trajectcontroles.

Alle trajectcontroles op één kaart:: https://nieuws.vtm.be/binnenland/hier-staan-straks-trajectcontroles

Link naar video: https://nieuws.vtm.be/binnenland/hier-staan-straks-trajectcontroles

Bron: https://nieuws.vtm.be/binnenland/hier-staan-straks-trajectcontroles

In Mechelen moet je dus nooit meer komen.

bert65
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In Mechelen Vlaanderen moet je dus nooit meer komen.

Kenji
Master
 Bericht 
België is toch dat land waar je doorheen moet richting de zon?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Prima, zolang iedereen dat zo denkt blijf ik er wel wonen hoor :thumb: 1/3e van de autokosten, 40 cent per liter goedkoper tanken, lagere woonlasten etc. :thumb:

Ja, de trajectcontroles zijn minder, maar goed, op mijn dagelijkse traject staat misschien 4x per jaar een flitsauto en als je tussen twee kwaden moet kiezen dan heb ik liever trajectcontroles dan verdekt opgestelde mobiele flitsers :thumb:

Oja, en lagere boetes natuurlijk. Weet niet wat 39 km/h te hard in Nederland buiten bebouwde kom zou kosten, maar ik vond 'm in België goed meevallen :lol:

snovvdog
Master
 Bericht 
Ach, dit lijkt een lokaal ding van een groepje mensen met een kronkel in hun hoofd tov. snelheid.

België lijkt mij super relaxed om te wonen, idd. om bovengenoemde redenen, lijkt mij ook goedkoper (ruimer) wonen (al is dit een veronderstelling).

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik woon voor de maandlasten die ik in Nederland zou hebben voor een starterswoning in een (straks) compleet gerenoveerde stadswoning (tussenwoning) met 180m2 woonoppervlak en 260m2 tuin erachter.

Geen eigen parkeerplaats maar parkeerterrein voor de deur en op (relatief korte) termijn een tuinberging van minstens 16m2 voor o.a. de motor.

Kenji
Master
 Bericht 
Mijn zus en zwager wonen er. Hebben voor de prijs die ze kregen voor hun woonboot in Den Haag een vrijstaand huis met 2000m2 grond gekocht in Belgie.
Overigens ook alweer verkocht, ze verkassen januari a.s. permanent naar Thailand.

Mooi huis hadden ze er, maar ik zou er niet willen wonen....

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast