» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Elke maand gebeuren er 35 ongelukken op de A67. In 30% van de gevallen is er een vrachtwagen bij betrokken. De impact is in dat geval vele malen groter. Daar heeft niemand baat bij. Afleiding in het verkeer en bumperkleven blijken de grootste boosdoeners. Daarom gaan wij op de A67 vanaf 23 mei met grote regelmaat op deze verkeersthema’s controleren.

We zijn er ook voor úw veiligheid en hopen het aantal ongevallen op de A67 terug te dringen door preventief aanwezig te zijn. We gaan mensen aanspreken op gevaarlijk rijgedrag en bekeuren waar nodig. Zo leveren wij onze bijdrage aan een veilige A67. We doen dit samen met de Teams Verkeer in Brabant en Limburg, maar ook diverse basisteams die de A67 in hun werkgebied hebben, doen mee.

Jaknikkers… kijk vooruit!
We gaan vooral letten op weggebruikers die met andere dingen bezig zijn tijdens het autorijden. Jaknikkers, die steeds naar hun mobieltje op schoot kijken, halen we van de weg! In die ene seconde dat je op je scherm kijkt, leg je ruim 30 meter af op de snelweg. We hopen dat mensen zich echt meer bewust worden van de gevaren als ze even niet opletten achter het stuur. Afleiding in het verkeer, maar ook onvoldoende afstand houden, zijn de voornaamste oorzaken dat er ongevallen gebeuren op de A67.

Laat je niet afleiden, blijf scherp
Handelingen zoals bellen en kaartlezen achter het stuur leiden de aandacht van de bestuurder af. Je bent niet meer scherp op wat er om je heen in het verkeer gebeurt. Zo heeft Amerikaans onderzoek [1] uitgewezen dat het voeren van een gesprek via een handheld telefoon de kans op een ongeval verdubbelt. Het maken van tekstberichten is nog riskanter: het verzesvoudigt de kans op een ongeval. Omdat er dan gevaar ontstaat voor jezelf of andere weggebruikers is dit strafbaar en daar treden we tegen op. Een boete voor bumperkleven kan oplopen tot 600 euro. Een boete voor handheldbellen kost 230 euro.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2017/mei/ ... e-a67.html

A4
Master
 Bericht 
Prima. Beter dan dat oeverloze geflits op snelheid. Dit begint op de échte problemen aanpakken te lijken.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Ik herinner me de foute campagne 'Snelheidsweter' met een jaknikker. Alleen keek deze dan op de snelheidsmeter ipv een telefoon..........

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Zo heeft Amerikaans onderzoek [1] uitgewezen dat het voeren van een gesprek via een handheld telefoon de kans op een ongeval verdubbelt.

Oh, niet 4 keer?

Afbeelding

Kami
Master
 Bericht 
Apart van bellen.
Persoonlijk merk ik dat ik tijdens het bellen bibeko meer moeite heb om me op het gesprek te concentreren.
Komt veel meer info van de omgeving op me af dan bubeko.
Dus ik bel alleen op de snelweg, of rechte N-wegen.

HypHyper
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
k herinner me de foute campagne 'Snelheidsweter' met een jaknikker. Alleen keek deze dan op de snelheidsmeter ipv een telefoon..........

Inderdaad. Dat was het eerste dat mij te binnen schoot.Erg domme uitspraak imo.

Walker
Master
 Bericht 
Ze zijn vandaag al begonnen en het resultaat mag er zijn :[

Citaat:
File door grote controle op A67
19 mei 2017, 21:11

Op de A67 tussen Duitsland en Venlo is al sinds vrijdagmiddag een grote politiecontrole aan de gang bij Velden. Daardoor stond er lange tijd een flinke file vanuit Duitsland.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat het gaat om een grootschalige actie waarbij ook de marechausseu en douane zijn betrokken. Het gaat om een zogenaamde trivium-actie gericht tegen mobiel banditisme. Wat de actie heeft opgeleverd is nog onbekend. De politiewoorvoeder meldt verder dat de actie zich ook richt op weggedrag van de gebruikers en daarmee een voorschot is op grootschalige acties die per 23 mei starten op de A67.

File

Op het hoogtepunt van de vrijdagavondspits telde de VID vanuit Duitsland richting Venlo een file van 3 kilometer. De file begon al op de A40 op Duits grondgebied. Ter hoogte van Velden is de rechterrijstrook nog afgesloten. Dat gaat nog tot halverwege de avond duren.

http://vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.139.04

hneel
Master
 Bericht 
Jaknikkers?

Afbeelding

Kwibus
Master
 Bericht 
Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit. Kijk omlaag in schoot waar mobieltje ligt. Kijk weer omhoog door de voorruit.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
hneel schreef:
Jaknikkers?

Yeah meest achterlijke snelheidsfobie reclame ever.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Je kan je afvragen waarom ze een HUD niet verplicht maken in alle nieuwe auto's, heb daar een paar keer mee gereden en zoveel fijner dan steeds op je dashboard kijken (wat je dan dus ook niet doet).

Als ze echt willen dat je beter op de snelheid let zonder dat het de verkeersveiligheid in gevaar brengt is dat de beste optie.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Goed zo'n controles. Toch vrees ik dat er ook met en na deze controles nog veel te veel mensen met hun mobieltje zijn onderweg.
Het hoort helaas bij het verkeer van 2017.

Ik doe het zelf niet. Maar merk wel dat als ik aan het bellen ben via de carkit ook dingen minder goed mee krijg. Dus dat doe ik ook niet vaak.
Althans geen lange gesprekken waarbij je moet nadenken. Een babbeltje van heey hallo hoe is het is een ander verhaal

bernardo A.
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Oh, niet 4 keer?

Naast je tabelletjes is er ook nog zoiets als het echte leven. Die 67 heeft teveel verkeersaanbod voor die weg. LKW's die zomaar naar links schieten, chauffeurs van PKW's die ondoordacht invoegen, of erger nog, exotisch op het laatste moment uitvoegen. Oost Europese truckers met hun eigen folklore, dat niet per se bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.

Ik ben bepaald geen voorstander van telefoneren in de auto (als bestuurder). Ook handsfree is daar geen optie, omdat die weg 1 aaneenschakeling is van onvoorziene situaties.
Die 67 was al een probleem voordat het mobieltje gemeengoed was.

Onder de huidige omstandigheden zou een Vmax van 100 op tussen Eindhoven en Venlo meer dan verdedigbaar zijn.

De dienderoplossing is -dienders eigen- weer eens totaal onbruikbaar. Net als dat de brandweer bij een uitlsaande brand zich zou beperken tot het spuiten van blusmiddelen in de vlammen die uit de ramen komen.
De 67 is een ader, die de havens van Frankrijk tot Amsterdam verbindt met een (oost)Europees achterland in het gemeen en het Ruhrgebied in het bijzonder.
Waarbij de regio Eindhoven / Helmond ook een zware economische activiteit kent, dat goed is voor veel in- en uitvoegend vrachtverkeer.

De enig passende oplossing is om die 67 te verbreden tot 2x 4baans.
Maar die passende oplossing, die 30 jaar geleden al afgerond had moeten zijn komt er dus niet.

keokiracer
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Waarbij de regio Eindhoven / Helmond ook een zware economische activiteit kent, dat goed is voor veel in- en uitvoegend vrachtverkeer.

Je vergeet de meest populaire locatie in heel Europa voor distributiecentra (al ruim 5 jaar lang); Venlo.

Maar eerlijk is eerlijk, je noemt nu een dienderoplossing en kraakt die af middels iets waar dienders totaal geen controle over hebben; de nationale overheid die voor een wegverbreding moet zorgen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vanmorgen een ja knikker in het echt gezien in mijn achteruitkijkspiegel. Een man keek continue naar beneden en dan weer naar boven.
Ik moest denken aan dit topic :D

hneel
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
de nationale overheid die voor een wegverbreding moet zorgen.

Ligt de A67 dan in de Randstad?

Walker
Master
 Bericht 
In de Duitse randstad...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:kniktja:

Signum
Master
 Bericht 
Gaat hneel dan ook eindelijk een andere avatar nemen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Prima. Beter dan dat oeverloze geflits op snelheid. Dit begint op de échte problemen aanpakken te lijken.

Ik zat al met verbazing het artikel te lezen, al zal iemand die te hard rijdt vast eerder aan de kant worden gezet dan een appende bestuurder.

Olds 76
Die hard
 Bericht 
Ik gebruik mijn telefoon NIET in de auto. Daarom heb ik ook bewust geen carkit. Wie mij echt moet hebben belt wel weer en anders bel ik wel terug als ik ergens kan stilstaan of aangekomen ben. Ik krijg er wel eens commentaar op maar dat kan me niet schelen. Mijn eigen leven en ook dat van anderen is me meer waard.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:respect:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Olds 76 schreef:
Ik gebruik mijn telefoon NIET in de auto.

Zo eenvoudig he.

Pagina 1 van 1 [ 23 berichten ]