» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Een man uit Brugge heeft een boete in de bus gekregen omdat hij fors op de rem ging staan voor een flitser. Hij reed op dat moment 33 kilometer per uur in een zone waar 50 kilometer per uur is toegelaten, maar kreeg dus toch een proces-verbaal.

Volgens het proces-verbaal remde de bestuurder omdat er een snelheidscontrole was, maar dat betwist de man in kwestie. Hij zegt dat hij wilde vertragen om te parkeren.

De korpschef van de politiezone Aalter laat weten dat automobilisten inderdaad beboet kunnen worden als men een gevaarlijke situatie creëert, door bijvoorbeeld bruusk te remmen. Een boete voor te traag rijden op de weg kan trouwens oplopen tot 2.000 euro als dat anderen in gevaar brengt.

Bron: https://nieuws.vtm.be/binnenland/man-kr ... or-flitser

In België zin ze kennelijk knettergek geworden. :boos: :boos:

Spook
Master
 Bericht 
Het remmen is een symptoom van het beleid.

Kenji
Master
 Bericht 
Ach, je zal zo'n debiel voor je hebben rijden. Je mag er 50, je rijdt 50, en meneer besluit even z'n ankers uit te gooien.
Maserati 25 cm korter, en je ben nog de schuldige ook qua verzekering.

Spook
Master
 Bericht 
Hij reed 33. Als jij dan 50 rijdt doe je ook al iets niet goed.

bruintje beer
Master
 Bericht 
:roll: ik vermoed dat die 33 de gemeten snelheid tijdens/na de remactie is. Hoe komen ze anders bij die snelheid?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
'FLITSREMMER' BEBOET: WAT MAG, WAT NIET?

Een man uit Brugge heeft een snelheidsboete in de bus gekregen omdat hij 33 kilometer per uur reed, waar hij 50 mocht. Volgens de politie remde de man bruusk omdat er een snelheidscontrole was. “Bruusk remmen zonder reden vormt een gevaar voor andere weggebruikers en is dus strafbaar, net als te traag rijden”, zegt politierechter Christian Van Hoorebeke aan VTM NIEUWS.

Jan De Graeve plaatste uit ongenoegen zijn proces-verbaal op Facebook. “Ik remde omdat ik vijftig meter verder moest parkeren, niet voor de politie”, reageert De Graeve. “Gewoonweg een absurde situatie. Ik denk niet dat ik de boete zal betalen”, klinkt het. Volgens de politie remde hij omdat hij de controle had gezien.

Wegcode
Remmen zonder veiligheidsredenen, is wel degelijk strafbaar. “Als je op je rem gaat staan voor een politiecontrole of een flitspaal, is dat niet uit veiligheidsoverwegingen”, legt van Hoorebeke uit. Anderzijds heb je ook de snelheid van de man. De bestuurder reed 33 kilometer per uur waar hij vijftig mag rijden.

Tot 2.000 euro boete
“Te traag rijden, kan wel degelijk een gevaar vormen voor andere weggebruikers”, zegt Van Hoorebeke. “Iedere bestuurder moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Zo kan het weer, de staat van de weg en de lading van een wagen een aangepaste snelheid vragen. Maar de snelheid van de bestuurder mag het verkeer niet hinderen."

Een boete voor te traag rijden kan trouwens oplopen tot 2.000 euro. “We geven de boetes omdat de weggebruiker in dat geval een gevaar vormt voor andere weggebruikers en zo een ongeval kan veroorzaken.”

Afbeelding

Mattinus
Pro
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Bruusk remmen zonder reden

Euh.. volgens mij is een snelheidcontrole hier de directe reden.. Onnodige snelheidscontroles leiden nou eenmaal tot gevaarzetting..

En wat Spookt zegt..
Spook schreef:
Het remmen is een symptoom van het beleid.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Je ziet regelmatig mensen zonder aanwijsbare reden remmen op de snelweg. Nieuwe bron van inkomsten voor de staat? (Afwachten of NL en B er hetzelfde over denken.)

denprutsert
Respect
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
In België zijn ze kennelijk knettergek geworden. :boos: :boos:

FTFY

snovvdog
Master
 Bericht 
Hoewel ik het aan de ene kant onzin vind, aan de andere kant vind ik wel dat mensen vaker beboet morgen worden voor remmen zonder reden.
Gisteren ook weer één of andere idiote taxi die tot 40 km/h afremde op een afrit omdat het regende, je kan die afrit echter normaal met 100 nemen en zeker wel veilig met 60-70 met regen...

Ook bibeko, Capelseweg thv. flitspaal, mensen schijten in hun broek van die paal daar en zit regelmatig vast achter iemand die 35@50 doet, OP DE TELLER.
Terwijl je gerust 55-60 op de teller kan blijven rijden :[ .

Scaniafan
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In België zin ze kennelijk knettergek geworden.

Waarom? Je mag remmen voor een flitser. Je mag je alleen niet dusdanig gedragen dat je anderen in gevaar brengt. Vermoedelijk is dat wel wat meneer gedaan heeft...

snovvdog
Master
 Bericht 
Braketesters overigens zelfde verhaal, die mogen van mij de max 2k krijgen hoor. Haal het niet in je hoofd om zo debiel te doen...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Gisteren ook weer één of andere idiote taxi die tot 40 km/h afremde op een afrit omdat het regende, je kan die afrit echter normaal met 100 nemen en zeker wel veilig met 60-70 met regen...

met Wanli, Landsail. Linglong etc. bandjes ga je snel glijden hoor.

A4
Master
 Bericht 
Kijk om je heen, heel NL rijdt met samengeknepen billetjes rond. Oh zo bang om gepakt te worden. En ook deels uit onkunde uiteraard.
Maar mensen schijten echt in hun broek als gevolg van de jarenlange razzia's die gehouden worden op hardrijders.

Neem mijn vader, stampte altijd behoorlijk door. Echt flink. Maar nu rijdt hij verkrampt rond omdat hij achter iedere boom of struik een flitser of laser verwacht.
Gewoon helemaal verpest. Hij zat laatst naast me, reden we op de A1 met geopende plusstrook. Dus 100. Rustig verkeersbeeld, dus had de cc op 145 op de gps gezet. Lekker cruisen. Hij begreep er maar niks van. "MAAR WAT ALS ER NU EEN FLITSER STAAT, MAAR WAT ALS ER NU AGENT STAAT TE LASEREN VANAF HET VIADUCT".

Pa, chill :nothanks: ;(

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik rij in NL ook niet altijd even relaxed met al die naaiers overal. In dld waar de boetes ook niet zo achterlijk zijn ben ik veel meer met het verkeer bezig en totaal niet met snelheid. Rijdt vele relaxter en je krijgt veel meer mee. Word je daar een keertje gepakt tik je de paar tientjes af (of negeert het O:) ) en je rijdt weer vrolijk verder.

Daarbij blijft zo'n flitser echt een momentopname. Geef je net even wat gas bij om vlot in te halen *flits*
Heb persoonlijk veel liever VROS die echt snappen dat wat harder rijden niet gelijk gevaarlijk is en zich focussen op de echt gevaarlijke dingen (telefoongebruik, onnodig linksrijden, geen richting etc)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Gisteren stukje door Duitsland gereden, daar kunnen ze er ook wat van qua spontaan remmen op de snelweg :duh:

Wart betreft die belgische meneer hangt het natuurlijk helemaal van de situatie af. Als er niemand achter zit, zie ik het probleem niet.

DidbeZ
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Ach, ben ook wel eens ergens niet lokaal bekend met een sukkelgangetje door een bocht gegaan die best harder had gekund. Move on...

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Je ziet regelmatig mensen zonder aanwijsbare reden remmen op de snelweg. Nieuwe bron van inkomsten voor de staat? (Afwachten of NL en B er hetzelfde over denken.)

Dan kunnen we wel zo'n beetje stoppen met de trajectcontroles... :| :lol:

Denman
Master
 Bericht 

Heb persoonlijk veel liever VROS die echt snappen dat wat harder rijden niet gelijk gevaarlijk is en zich focussen op de echt gevaarlijke dingen (telefoongebruik, onnodig linksrijden, geen richting etc)

Dat dus.
Het automatisch vanuit de berm beboeten van volledig ongevaarlijke kleine overschrijdingen heeft een hoop verpest. Velen sukkelen lekker op de cruisecontrol maar dat is lang niet altijd bevorderlijk voor de doorstroming.

Griffin
Master
 Bericht 
HLN schreef:
IN KAART: hier komen nog dit jaar 30 nieuwe trajectcontroles
Gauw remmen voor flitspaal heeft geen zin meer: trajectcontroles worden uitgebreid

Nog dit jaar worden 54 vaste flitspa­len in Vlaan­deren omge­bouwd tot 30 trajectcontroles. Die komen boven op de 20 nieuwe en eerder aangekondigde installaties op de gewestwegen. Tegen 2020 moet alles vervangen zijn. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) aangekondigd. “Afremmen voor een flitspaal en dan weer optrekken heeft geen zin meer.”

Het ombouwen kan snel gaan, legt Veva Daniels van het Agentschap Wegen en Verkeer uit in Het Nieuwsblad. “Voor de vaste flitspalen maken we gebruik van de detectielussen in de weg die er nu al liggen. De flitspaal verdwijnt en wordt door een nieuwe paal met ANPR-camera vervangen. Dat is een camera die je nummerplaat herkent”, zegt Daniels.
Concreet zullen alle klassieke, analoge flitspalen verdwijnen en vervangen worden. Het gaat om dertig procent van alle flitspalen, die nog werken met een filmrolletje. Sommige digitale palen zullen ook vervangen worden, andere worden met elkaar verbonden.
Lees ook

Er komt trajectcontrole in de Leopold II-tunnel (en 50 km/u is snelheidslimiet)
Eerlijker
Het nieuwe systeem wordt veel eerlijker, zegt minister Weyts op Radio 1. “Het heeft twee grote voordelen. Bestuurders worden niet meer verrast door een moment van onoplettendheid, maar het is ook gedaan met afremmen voor een flitspaal of een rood licht, om daarna weer gas te geven.”
Bij een trajectcontrole wordt u immers niet geflitst wanneer u te snel voorbij de eerste camera rijdt. Het systeem berekent uw gemiddelde snelheid over het hele traject.
Investering
In eerste instantie krijgen vooral flitspalen in Antwerpen (35) en Vlaams-Brabant (9) een make-over. Dit jaar wordt er 3,2 miljoen euro geïnvesteerd. Gespreid over vier jaar gaat het over een kleine 27 miljoen, aldus Weyts.
In 2018 en 2019 wordt telkens 10 miljoen euro geïnvesteerd, in 2020 nog eens 2,2 miljoen. “Aan het einde van die periode moeten alle 409 analoge camera’s langs gewestwegen weg zijn en omgevormd zijn tot een trajectcontrole”, klinkt het.
De meerinkomsten door de flitsboetes worden opnieuw geïnvesteerd in verkeersveiligheid.

lacheisleuk schreef:
Dan kunnen we wel zo'n beetje stoppen met de trajectcontroles... :| :lol:

:x :schudnee:

Denman
Master
 Bericht 

Griffin schreef:
eerlijker

+
Griffin schreef:
meerinkomsten

= ;(

basjuh1981
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA)

Die man is niet goed in zijn bovenkamer.

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten