» Flitsservice.nl » Controles   



 Pagina 19 van 21  [ 1016 berichten ]
Terencew47
Respect
 Bericht 
Ook mij vielen de onderborden op 3-6-2016 omstreeks 13.45 op. Bij 37.5 staan netjes nieuwe borden met 100 + 6-19 met zwarte rand. Bij begin TC staan netjes 100 + 6-19.

Conclusie: we mogen daar gewoon netjes 130 km/h in de avond en nacht rijden, eindelijk. Nu nog overdag over het gehele traject!

http://www.volkskrant.nl/binnenland/het ... ~a4313234/

Afbeelding

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
Bij 37,5? Dat ligt toch buiten de TC? Dat is waar ze altijd met de radarbus op de bult staan.

Terencew47
Respect
 Bericht 
EdRossino schreef:
Bij 37,5? Dat ligt toch buiten de TC? Dat is waar ze altijd met de radarbus op de bult staan.


Correct. 37.5 begint en eindigt respectievelijk de 100 km/h tussen 6-19 uur. Controle bij 37.5 buiten 6-19 weinig inkomsten meer met 130 km/h.

RRL
Master
 Bericht 
37,5 is inderdaad de beruchte locatie bij KP Holendrecht. Heb ze daar vooral overdag gezien, aan die kassalocatie verandert dus niets.

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
Terencew47 schreef:
Controle bij 37.5 buiten 6-19 weinig inkomsten meer met 130 km/h.


Klopt, want al zou men hem achter het bord A1-100 zetten richting Amsterdam dan mogen ze de eerste 300m toch niet beboeten... (f)

Terencew47
Respect
 Bericht 
RRL schreef:
37,5 is inderdaad de beruchte locatie bij KP Holendrecht. Heb ze daar vooral overdag gezien, aan die kassalocatie verandert dus niets.


Ze lieten m nog wel eens wat langer staan, dat zal dan nu niet kunnen.

hoevenpe schreef:
Klopt, want al zou men hem achter het bord A1-100 zetten richting Amsterdam dan mogen ze de eerste 300m toch niet beboeten... (f)


Precies... :thumb:

bert65
Master
 Bericht 
EdRossino schreef:
Bij 37,5? Dat ligt toch buiten de TC?

Nou en?
Dat maakt toch niets uit qua vmax? Men controleert alleen vanaf 37.5.

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
bert65 schreef:
Nou en?
Dat maakt toch niets uit qua vmax? Men controleert alleen vanaf 37.5.


Hoe willen ze vanaf 37,5 controleren als de portalen 2km verderop staan?

Over portalen gesproken, ik ging zonet in beide richtingen over de A2 tussen Abcoude en Vinkeveen, maar onze Flitsnav is nog steeds van mening dat je daar niet harder mag dan 100, terwijl de onderborden vrij zichtbaar zijn.
Dat moet nog even snel veranderd worden.

Ik merkte wel dat het gros nog erg compact op elkaar reed en niet harder ging dan 100.
Kwestie van borden lezen of gewenning?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
EdRossino schreef:
Kwestie van borden lezen

Dat.

Terencew47
Respect
 Bericht 
EdRossino schreef:
post4192858.html#p4192858 schreef: Nou en?
Dat maakt toch niets uit qua vmax? Men controleert alleen vanaf 37.5.

Hoe willen ze vanaf 37,5 controleren als de portalen 2km verderop staan?


Ze kunnen toch gewoon de snelheid tussen hmp 37,5 en 39,8 verhogen? Heeft weinig met de TC of controles te maken.

bert65
Master
 Bericht 
Dat probeerde ik, maar anders omschreven, ook al duidelijk te maken maar hij snapt het niet.

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik begrijp het.
Nu nog even afwachten of de Flitsnav aangepast kan worden. :roll:

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
EdRossino schreef:
Ik begrijp het.
Nu nog even afwachten of de Flitsnav aangepast kan worden. :roll:


Wat moet er precies aangepast worden?

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
MarcoV schreef:
Wat moet er precies aangepast worden?


Ik zag dat de FN na 19.00 uur aangeeft dat je 100 km/uur mag wanneer je de TC binnenrijdt. Dit geldt voor zowel Vinkeveen -> Abcoude als wel Abcoude -> Vinkeveen.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Moet 130 worden nu?

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
Tja, lijkt mij van wel dus.
Inmiddels is het wijd en zijd bekend dat je op de A2 tussen Holendrecht en Vinkeveen tussen 1900-0600 130 dan eindelijk mag.

Ik vind het wel apart dat ik de enige ben die dit opvalt trouwens.
En ik maar denken dat het halve land FN gebruikt. :dag:

bert65
Master
 Bericht 
Nee mij viel het ook op maar ik kijk ook naar de borden.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Gaan we mee aan de slag. Bedankt voor je feedback :thumb:

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
Super, dankjewel.

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
Even een vraag:
Ik zag dat op de A2 Li thv 37,5 een nieuw bord '100' is geplaatst om aan te geven dat de '130' zone daar eindigt.
De snelheidsmetingen die daar gedaan worden, vinden ook altijd bij 37,5 plaats.
Nu heb ik ooit gehoord dat er een minimum afstand vereist zou zijn tussen een gebodsbord voor snelheid en een plaats van controle.
Is dat waar en wie weet hoe dat zit?

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
Dankjewel MarcoV, dat is dan erg interessant mag ik wel zeggen.
Tussen het bord 100 en de meetplaats moet dus 280 meter zitten.
Dat ligt even voorbij het eerstvolgende portaal.
Als je tussen 19-6 hr 130 reed, zou er dus 360 meter tussen moeten zitten, tot voorbij het puntstuk waar de oprit A9 begint.
Het bord verplaatsen kan dus niet omdat dit in een besluit zal staan.
Dan dus maar de controleplaats verplaatsen. Maar waarheen?
Niet mijn probleem. 8)

Terencew47
Respect
 Bericht 
Het antwoord op je vraag stond al een paar posts boven je trouwens. ;)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Snelheid op de A2 is aangepast. Voor de rest nu alles goed met de trajectcontroles?

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
Problemen op de A12 lijken er nog steeds in te zitten: bij Utrecht nu alleen nog richting westen en de hoofdrijbaan denkt bij mij dat deze ook nog uit 2 secties bestaat een niet uit 1.

wellproc
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
bij Utrecht nu alleen nog richting westen

Dat klopt ook. Andere richting staat nog uit.

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
Toch krijgt ik nu ook een TC in beeld als ik naar het oosten rij...

EdRossino
Nieuwkomer
 Bericht 
MarcoV schreef:
Snelheid op de A2 is aangepast. Voor de rest nu alles goed met de trajectcontroles?

:respect:

wellproc
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Toch krijgt ik nu ook een TC in beeld als ik naar het oosten rij...

Ow, je bedoelt dus hetzelfde als wat ik zei... :thumb:

@MarcoV: richting oosten mag de TC uitblijven in FN. Kan ik dat zelf aanpassen in MCC? Of heb jij meer knopjes :wink:

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
wellproc schreef:
@MarcoV: richting oosten mag de TC uitblijven in FN. Kan ik dat zelf aanpassen in MCC? Of heb jij meer knopjes :wink:


A12 rechts kan uit dus? Voor de rest allemaal goed.

zandbak
Master
 Bericht 
Het bord voor de trajectcontrole richting Arnhem is nog afgeplakt met zwarte tape zag ik vanmiddag (komende vanaf de A2-Amsterdam)

Terencew47
Respect
 Bericht 
TC Den Haag richting Arnhem gaat pas later deze zomer aan.

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
MarcoV schreef:
Voor de rest allemaal goed.


Nee, de hoofdrijbaan richting westen lijkt uit 2 secties te bestaan in FN terwijl het in werkelijkheid er maar 1 of is. Ik krijg wel een vMax van 100 in beeld dus hij toont niet per ongeluk de parallelbaan.

Halverwege snapt hij er dan niets meer van als hij denkt dat hij het einde van de 1e sectie bereikt heeft.

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
MarcoV schreef:
Snelheid op de A2 is aangepast. Voor de rest nu alles goed met de trajectcontroles?


TC A20 ri hoek van holland staat al maanden uit:

https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... trole-a20/

&

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/n ... trole-a20/

Zijn nog geen berichten geweest dat die weer aangaat.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Staat a20 richting hoek van Holland dan aan in flitsnav?

orionpax
Pro
 Bericht 
 
Een aantal vraagjes met de trajectcontrole op de A2 (Abcoude - Vinkeveen):
* De verhoging van 100 naar 130 (in de avond) is dus per 2 juni in gegaan?
* Iemand een idee of de onderborden er eerder gehangen hebben (en mogelijk niet goed afgeplakt waren)?
* Weet iemand hoe de rijstrook telling loopt? (Ik ben volgens de foto op rijstrook 2 geflitst terwijl ik volgens mij toch echt op rijstrook 1 rijdt)

Dit alles om te kijken of het de moeite loont bezwaar aan te tekenen tegen de boete voor 114 op dat stuk.

keokiracer
Master
 Bericht 
orionpax schreef:
* Weet iemand hoe de rijstrook telling loopt? (Ik ben volgens de foto op rijstrook 2 geflitst terwijl ik volgens mij toch echt op rijstrook 1 rijdt)

Er wordt van links (de middenberm) geteld, maar in het geval van de A2 zou het kunnen dat de brede linkervluchtstrook als 'rijstrook 1' wordt gezien. Maar dat weet ik niet zeker!

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
MarcoV schreef:
Staat a20 richting hoek van Holland dan aan in flitsnav?


Zeker en beiden kanten hebben nooit uitgestaan in FN.

Richting Gouda staat wel sinds 23 februari 2016 weer aan (met portaalaanpassing), maar dat zou nu dus goed moeten staan in FN. Moet dat nog wel verifiëren. Woon op loopafstand van de A20 TC's en heb ze vaak genoeg kunnen testen, inclusief opritten/afritten.

Houdini
Pro
 Bericht 
 
Rijstroken worden inderdaad van links naar rechts geteld.
Dus de linkerbaan is altijd rijstrook 1.
Verder loopt de nummering van de HM paaltjes ook eenduidig: bij de toevoeging Li telt hij af, bij Re telt hij op.

Terencew47
Respect
 Bericht 
Nou daar gaan we hoor, vanaf 27 juni ook de TC op de A12 van Den Haag naar Arnhem aan.

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
A12 richting Arnhem vanaf maandag 27 juni weer aan (OM.nl).

Hoofdrijbaan 100km/h met 1 portaal
Parallelbaan 80km/h met 2 portalen

Max111
Eendagsvlieg
 Bericht 
 
Vanaf 27 juni, maar de zwarte afplakkruizen op de borden zijn er al af. Vreemd....

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Zondag zaten ze er nog op hoor.

Max111
Eendagsvlieg
 Bericht 
 
SuperChinees schreef:
Zondag zaten ze er nog op hoor.

Klopt, ik rij daar elke dag. Vanaf gisteren waren ze verdwenen

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb het risico toch maar niet genomen vandaag daar.
Afbeelding

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
Ik ga het er de komende dag nog van nemen dan. Ben benieuwd als je een TC boete krijgt en dan in je bezwaar naar OM.nl verwijst. Is dat rechtsgeldig...

Je kunt de betrouwbaarheid van het OM en wellicht haar apparatuur in twijfel trekken.

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
TC A12 ri den haag staat snelheid hoofdrijbaan op 80, portalen komen wel overeen met hoofdrijbaan. Parralel is 80, andere 100

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Tc a12 er nu in beide ri in? Snelheid kijk ik vanavond ff naar. A20 nu ook goed?

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Inferi0r schreef:
TC A12 ri den haag staat snelheid hoofdrijbaan op 80, portalen komen wel overeen met hoofdrijbaan. Parralel is 80, andere 100


Geeft flitsnav aan dat je 80 mag op hoofdrijbaan?

garage
Master
 Bericht 
Nee, richting utrecht heb ik vandaag nog 100 gezien, richting arnhem geen trigger gezien. Alles op een windowsphone, als dat uitmaakt ....

 Pagina 19 van 21 [ 1016 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…