» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 20 van 21  [ 1016 berichten ]
MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Maar is dus 80 op hoofdrijbaan?

Vroeg op
Master
 Bericht 
Morgen naar Nieuwegein ik zal ff kijken voor je.

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
MarcoV schreef:
Geeft flitsnav aan dat je 80 mag op hoofdrijbaan?


FlitsNav zegt 80 op hoofdrijbaan TC A12 ri Den Haag. Is gewoon 100. Er staan borden met 100 (dezelfde die er altijd al stonden) en de matrix borden staan nooit aan. Ben er meerdere dagen al onder doorgereden.

Parellel is het 80 en matrixborden staan ook op 80 daar (weet niet wat FN daar nu zegt, al tijdje niet gereden).

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Vreemd zal eens kijken

Roelf
Master
 Bericht 
 
Als ik daar rij, vraagt FN vaak of ik wil aangeven of ik op de hoofdrijbaan rijd of op de parallelbaan. Als ik hoofdrijbaan kies, rekent ie met 100 km/u als vmax

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
@Inferi0r was dat met Android of ios?

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
Op Android was dat gisteren nog het geval, richting Den Haag geeft hij op de hoofdrijbaan ook 2 secties terwijl het er maar 1 is. Eerste deel toont hij als 100, tweede deel als 80

Richting Arnhem toont hij nog helemaal niets, sinds maandag is deze ook weer actief.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Op Android was dat gisteren nog het geval, richting Den Haag geeft hij op de hoofdrijbaan ook 2 secties terwijl het er maar 1 is. Eerste deel toont hij als 100, tweede deel als 80

Richting Arnhem toont hij nog helemaal niets, sinds maandag is deze ook weer actief.


Klinkt als of hij overschakelt van de hoofdrijbaan naar parallelbaan. Wanneer heb je voor het laatst de flitspalen vernieuwd?

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
MarcoV schreef:
Wanneer heb je voor het laatst de flitspalen vernieuwd?


Lastig te zien, verversingsinterval staat op 5 minuten maar voor vaste palen en TC's op 7 dagen.

Net even handmatig gedaan, morgenochtend weet ik meer als ik over dit traject rij...
Laat het even weten dan.

Inferi0r
Master
 Bericht 
 
MarcoV schreef:
@Inferi0r was dat met Android of ios?


Android. Van de week ging het wel goed. Hoofdrijbaan netjes 100 zoals het hoort.

RRL
Master
 Bericht 
Staan bij Utrecht beide banen er in? Ik had vandaag in beide richtingen de snelheid en portalen van de parallelbaan, terwijl ik op de hoofdrijbaan reed.

Ging voordat de TC uit ging altijd goed, terwijl de telefoon die ik toen had onnauwkeuriger was in de locatiebepaling.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
RRL schreef:
Staan bij Utrecht beide banen er in? Ik had vandaag in beide richtingen de snelheid en portalen van de parallelbaan, terwijl ik op de hoofdrijbaan reed.


Bekend probleem wordt uitgezocht hoe dit kan.

Ton.
Master
 Bericht 
Ik kan u, helaas uit ervaring meedelen, dat TC op A12 (in ieder geval ri Arnhem) ook daadwerkelijk aanstaat. :(
Even mijn GPS uitlezen of ik 88 heb gereden (parallel)...

Tjonge, zelfs een ezel zou dit niet voor elkaar krijgen...

Ton.
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Ik kan u, helaas uit ervaring meedelen, dat TC op A12 (in ieder geval ri Arnhem) ook daadwerkelijk aanstaat. :(
Even mijn GPS uitlezen of ik 88 heb gereden (parallel)...

Tjonge, zelfs een ezel zou dit niet voor elkaar krijgen...


Afbeelding

Afbeelding

Helaas het klopt...

Hieronder GPS, gemiddeld 88,16 km/h. Kak.

Code:
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:28   5.113317,52.058222,5
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:29   5.113637,52.058144,6
88.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:30   5.114054,52.058065,6
88.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:31   5.114429,52.057995,7
88.6   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:32   5.114771,52.057924,7
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:33   5.115069,52.057863,7
88.4   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:34   5.115475,52.057775,6
88.0   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:35   5.115801,52.057692,6
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:36   5.116120,52.057623,5
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:37   5.116442,52.057558,5
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:38   5.116765,52.057483,6
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:39   5.117107,52.057406,6
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:40   5.117454,52.057331,5
88.0   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:41   5.117786,52.057256,5
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:42   5.118120,52.057196,5
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:43   5.118465,52.057126,4
87.8   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:44   5.118800,52.057051,4
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:45   5.119136,52.056977,5
87.8   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:46   5.119479,52.056899,5
87.8   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:47   5.119816,52.056828,5
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:48   5.120152,52.056758,5
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:49   5.120485,52.056689,5
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:50   5.120825,52.056616,5
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:51   5.121160,52.056545,5
88.3   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:52   5.121516,52.056481,5
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:53   5.121853,52.056410,5
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:54   5.122187,52.056336,6
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:55   5.122513,52.056270,6
88.0   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:56   5.122868,52.056202,5
87.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:57   5.123202,52.056138,6
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:58   5.123526,52.056068,6
88.0   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:33:59   5.123884,52.056011,4
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:00   5.124224,52.055946,4
87.4   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:01   5.124557,52.055880,5
87.8   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:02   5.124901,52.055816,5
88.2   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:03   5.125257,52.055755,4
88.5   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:04   5.125602,52.055693,4
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:05   5.125939,52.055634,4
88.3   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:06   5.126287,52.055568,4
87.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:07   5.126627,52.055512,4
88.3   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:08   5.126969,52.055449,4
88.4   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:09   5.127303,52.055391,4
88.6   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:10   5.127659,52.055332,3
88.9   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:11   5.128007,52.055268,4
88.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:12   5.128365,52.055217,3
88.5   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:13   5.128708,52.055166,3
89.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:14   5.129059,52.055120,3
90.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:15   5.129432,52.055056,3
90.2   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:16   5.129786,52.054998,4
89.7   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:17   5.130140,52.054953,4
88.6   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:18   5.130490,52.054909,3
88.6   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:18   5.130490,52.054909,3
87.8   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:19   5.130834,52.054877,2
87.7   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:20   5.131172,52.054837,1
87.8   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:21   5.131528,52.054789,2
88.5   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:22   5.131897,52.054745,1
89.2   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:23   5.132261,52.054703,1
87.8   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:24   5.132596,52.054665,1
87.3   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:25   5.132936,52.054619,1
86.4   km/h,   O,   24-7-2016   14:34:26   5.133265,52.054581,1
87.5   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:27   5.133617,52.054533,1
89.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:28   5.133984,52.054472,2
88.8   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:29   5.134341,52.054419,2
85.6   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:30   5.134623,52.054386,3
88.1   km/h,   OZO,   24-7-2016   14:34:31   5.135017,52.054319,3


jeroen_aap
Respect
 Bericht 
 
Weet niet of het hier wel eens gevraagd is, maar hoe synchroniseren de trajectcontroles en flitspalen, die in gebieden staan waar tijdsafhankelijke snelheidslimieten gelden, eigenlijk hun tijd? Kan er in de NMI verklaringen niks over vinden en houd daarom maar een paar minuten extra aan als ik er op tijdstippen langskom waar net het omslagpunt ligt.

En hoe wordt dit bij mobiele controles gewaarborgd?

hoevenpe
Master
 Bericht 
 
Ton. schreef:
Hieronder GPS, gemiddeld 88,16 km/h. Kak.


Je weet dat onder de 100km/h de correctie maar 3km is toch?
Dus hier was je ook voor 87 al nat gegaan...

Ton.
Master
 Bericht 
I know. Bordjes zijn volgens mij op orde, dus maar netjes betaald.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Rijnmond schreef:
Trajectcontrole A20 naar Hoek van Holland gaat weer aan

Automobilisten die bij Rotterdam op de A20 naar Hoek van Holland rijden, kunnen over anderhalve week maar beter hun gaspedaal een beetje loslaten. Maandag 10 oktober wordt het trajectcontrolesysteem weer aangezet, zegt justitie.

De apparaten tussen Terbergseplein en Kleinpolderplein hangen er al jaren. Ze stonden de laatste tijd alleen uit en maten niet of passerende auto's harder reden dan de toegestane 80 kilometer per uur.

De trajectcontrole is 3,5 kilometer lang en bestaat uit drie delen. Op alle delen wordt gemeten wat de gemiddelde snelheid is. Wie op meerdere stukken te hard rijdt, krijgt alleen een boete voor de hoogste snelheidsoverschrijding.

Op de A20 richting Gouda staan de camera's sinds februari al aan. De andere kant naar Hoek van Holland kon toen niet aan, omdat daar afhankelijk van de verkeersdrukte een dynamische limiet geldt.


Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Heeft iemand een actueel ijkrappert van TC A4 ri Amsterdam bij Hoofddorp?
Die op de site van het OM klopt volgens mij niet (te oud, onjuiste HMP etc > https://www.politie.nl/wob/landelijke-e ... intro.html )

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Thnx! :thumb:

ikkeke
Master
 Bericht 
Flitsnav android mist op de pas heropende trajectcontrole op de A20 de 2e sectie (31,1 tot 29,8). Alleen sectie 1 en sectie 3 lijken actief te zijn.

Via bovenstaande link van CJIB, zie ik in het ijkapport:
A20 Links (Noord) 31,9 31,1 812 a0200806
A20 Links (Noord) 31,1 29,8 1244 a0200807
A20 Links (Noord) 29,8 28,4 1416 a0200808

Is dit een probleem in flitsnav of moet er bij flitsservice bijgewerkt worden?

utah62
Pro
 Bericht 
Ik mis de TC op de E17 in België bij het viaduct Gentbrugge.

keokiracer
Master
 Bericht 
Bij de Koning Willem-Alexandertunnel in Maastricht is al een systeem geplaatst, vanaf dag 1 is daar in de tunnel dus een TC...

Afbeelding

Terencew47
Respect
 Bericht 
Ah weer uitstekend verstopt.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
keokiracer schreef:
Bij de Koning Willem-Alexandertunnel in Maastricht is al een systeem geplaatst, vanaf dag 1 is daar in de tunnel dus een TC...


Heb je iets van hmps en zo al? O:)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
ikkeke schreef:
Flitsnav android mist op de pas heropende trajectcontrole op de A20 de 2e sectie (31,1 tot 29,8). Alleen sectie 1 en sectie 3 lijken actief te zijn.

Via bovenstaande link van CJIB, zie ik in het ijkapport:
A20 Links (Noord) 31,9 31,1 812 a0200806
A20 Links (Noord) 31,1 29,8 1244 a0200807
A20 Links (Noord) 29,8 28,4 1416 a0200808

Is dit een probleem in flitsnav of moet er bij flitsservice bijgewerkt worden?


Zouden er allemaal wel in moeten staan, heb je ook van west naar oost gereden? Die deed het wel goed?

keokiracer
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
Heb je iets van hmps en zo al?

A2 Re (Amsterdam->Be) uitgang is iets na 262.5 (zie hmp).
https://www.flickr.com/photos/21878423@ ... 264325374/
Als de tape eraf gaat is een preciezere locatie ook nog mogelijk dankzij de bordcode :P. Dat is overigens pakweg hierzo.
Rest geen idee. Duurt nog wel even voordat het open gaat en dan komen er sowieso meer foto's en filmpjes voorbij op het wegenforum ;)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Mocht je meer informatie hebben hoor ik het graag mag ook via pb (f)

keokiracer
Master
 Bericht 
Als ik wat interessants tegenkom dan laat ik het wel weten (f) :thumb:

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Iemand trouwens nou de vmax op de A20 noord in de TC?

wellproc
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
Iemand trouwens nou de vmax op de A20 noord in de TC?

Terbregseplein naar Kleinpolderplein? Dus oost naar west?
Dat is dynamisch 80 of 100.
Praktisch is het 100 km/h in de spits en 80 km/h voor de rest van de tijd.

ikkeke
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
Zouden er allemaal wel in moeten staan, heb je ook van west naar oost gereden? Die deed het wel goed?
Ik rijd daar vrijwel dagelijks, west -> oost meestal file eind vd middag dus dan haal je toch niet de vmax, maar dan werden wel alle secties getoond...

wellproc +1 vwb vmax.

Cassie
Nieuwkomer
 Bericht 
 
keokiracer schreef:
Bij de Koning Willem-Alexandertunnel in Maastricht is al een systeem geplaatst, vanaf dag 1 is daar in de tunnel dus een TC...

Wordt nog best interessant. Er zit namelijk best hoogteverschil in dit traject. Bij inrijden tunnel een stuk naar beneden en bij het uitrijden weer omhoog. Effectief zal het hoogteverschil bij de twee trajectcontrole punten (in en uit) ongeveer 0m zijn. Echter als ik met cruise control naar beneden rijdt dan loopt de snelheid een klein beetje omhoog, omdat de auto gaat afremmen op de motor. Bij het omhoog rijden weet de cruise control de snelheid meestal wel redelijk constant te houden. Effectief ga je gemiddeld dus iets "te hard". Cruise Control dus op 106 zetten kan toch resulteren in fanmail omdat de auto bij het naar beneden rijden iets harder heeft gereden..

keokiracer
Master
 Bericht 
Kaching
Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
A2 Maastricht richting Liège ingang bij 254.8 (https://youtu.be/80mWnvkHb1Y?t=130 ), uitgang zoals eerder gemeld bij 262.5 (hectometersprong ergens in de tunnel)
Hier staat ie nog niet tussen in ieder geval: https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Documen ... esystemen/

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Weg op dezelfde plek blijven liggen als oude situatie?

keokiracer
Master
 Bericht 
Een heel klein stukje naar het oosten geschoven geloof ik , maar dat zal niet meer dan een paar meter zijn. De weg is gewoon onder de grond geduwd onder de voormalige N2.
op OSM kun je het oude tracé nog zien (in de vorm van de grond in de omgeving van de tunnel die nog niet is aangepast naar de nieuwe situatie) : http://www.openstreetmap.org/#map=15/50.8504/5.7149

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
TC lijkt ook parallel te hangen of niet?

keokiracer
Master
 Bericht 
Voor zover ik weet wel ja.

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
De trajectcontrole op de A2/N2 bij Maastricht gaat waarschijnlijk pas in maart aan. Zo heeft OM gemeld. Er moeten eerst nog test uitgevoerd worden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Volgens dit nieuwsbericht klopt het wat je zegt:
L1 schreef:
Voorlopig geen trajectcontrole in A2-tunnels Maastricht

Voorlopig is er nog geen trajectcontrole in de A2-tunnels in Maastricht. En dat betekent dat hardrijders komende weken veel minder risico lopen op een boete.

Rondom de opening van de tunnels werd aangekondigd dat er ook trajectcontrole ingevoerd zou worden. Nu blijkt dat deze pas rond maart actief is. Komende weken wordt het systeem eerst uitgebreid getest.

Verbinding
"Er moet onder meer gekeken worden of de camera's goed gericht staan, of nummerborden uitgelezen kunnen worden en of de snelheidsmeting klopt", legt Mariël van Dam van het Openbaar Ministerie uit. "Ook moeten we testen of de verbinding met het CJIB in Leeuwarden werkt." Die organisatie is verantwoordelijk voor het daadwerkelijk versturen van de boetes.

'Politie houdt oogje in het zeil'
Het Openbaar Ministerie waarschuwt dat het niet zo is dat je nu zonder zorgen te hard kan rijden. "Iedereen wordt geacht zich aan de maximumsnelheid te houden. De politie houdt zeker een oogje in het zeil." Er worden onder meer mobiele flitsers ingezet en ook agenten op de motor houden de boel in de gaten.

Boete
Zodra de trajectcontrole actief is, krijg je een boete als je een paar kilometer per uur te hard door de tunnels rijdt. Vanwege de foutcorrectie krijg je een bon als je in de tunnelbuis waar je 80 km/u mag 87 km/u of harder rijdt. In de tunnelbuizen waar de snelheid 100 km/u is, geldt dit vanaf 108 km/u. De hoogte van de boete is gelijk aan de prijs van bonnen in de rest van het land. Ook buitenlanders die gepakt worden ontlopen de boete niet. De prenten worden gewoon per post naar het land van herkomst gestuurd.

Gemiddelde snelheid
Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid van voertuigen op een bepaalde weggedeelte gemeten. In Maastricht staan de camera's buiten de tunnel. Dat betekent dat de gemiddelde snelheid over de hele afstand door de tunnel wordt gecontroleerd


Aanhanger
Master
 Bericht 
L1 schreef:
De hoogte van de boete is gelijk aan de prijs van bonnen in de rest van het land.

:roflol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Bizar hoeveel mensen 's nachts geen 130 durven te rijden op de A2... vrijwel niemand rijdt de Vmax. Het is toch echt 130 km/h tussen 19 en 6... is dat te lastig om te begrijpen of zo?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
TommyGun schreef:
Het is toch echt 130 km/h tussen 19 en 6... is dat te lastig om te begrijpen of zo?
:kniktja: :kniktja: A6, geen TC, knp Muiderberg t/m Almere-buiten Oost is 120 6:00-19:00. Kom laatst met collega na 20:00 terug van Schiphol, hij zegt, je mag hier maar 120 hoor. Ik: Lees ff de onderborden, en hoe laat is het? En trap ik daarna het ding naar de 170 O:) O:)

bert65
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
:kniktja: :kniktja: A6, geen TC, knp Muiderberg t/m Almere-buiten Oost is 120 6:00-19:00. Kom laatst met collega na 20:00 terug van Schiphol, hij zegt, je mag hier maar 120 hoor. Ik: Lees ff de onderborden, en hoe laat is het? En trap ik daarna het ding naar de 170 O:) O:)

Ai, Muiderberg tot Almere Stad is 100 (op de nieuwe parallelbaan zelfs maar 80[emoji53]).

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
bert65 schreef:
Ai, Muiderberg tot Almere Stad is 100 (op de nieuwe parallelbaan zelfs maar 80 [emoji53] ).
Ja bedoel ook stuk van stad naar buiten oost. Maar van Muiderberg doe ik ook gewoon 135 hoor.

bert65
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Ja bedoel ook stuk van stad naar buiten oost. Maar van Muiderberg doe ik ook gewoon 135 hoor.

Ik ook, tot Poort. Daar staan sins kort borden op de parallelbaan met vmax 80en ik moet richting Muziekwijk [emoji53]. Ik rijd daar dus nog rond 120..

Vroeg op
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Daar staan sins kort borden op de parallelbaan met vmax 80

oh nou vandaag nog ff de parallel bereden maar geen 80 gezien.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dan ging je te snel.

 Pagina 20 van 21 [ 1016 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…