» Flitsservice.nl » Controles   



 Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Politie: Meer controles leiden niet tot minder ongelukken op N50 bij Kampen

Intensiever controleren leidt amper tot minder ongelukken op dodenweg N50. Dat stelt Marc van de Broeke, hoofd verkeer bij de politie in Noordwest-Overijssel. ,,We proberen van alles, maar het effect is minimaal. Qua capaciteit kunnen we niet meer handhaven."

De noodkreet van omwonenden en weggebruikers klinkt vaak na zware ongevallen op de dodenweg. Als de politie eens handhaaft op inhalen, bumperkleven, te hard rijden en telefoongebruik achter het stuur uitbant, dan wordt de N50 een stuk veiliger. Zo simpel ligt het niet, stellen Van de Broeke en Derk Knoll, verkeersadviseur bij de politie Oost-Nederland. ,,Niet alles is met handhaven op te lossen", vindt Van de Broeke. ,,Je kunt heel intensief handhaven, maar blijft het ook tussen de oren van mensen zitten?"

Analyse
In de afgelopen 3 jaar vonden bij Kampen 19 ongevallen met letsel plaats. Daarvan hadden er 3 een dodelijke afloop. ,,Niet mis", concludeert Knoll. Uit analyse blijkt dat - in tegenstelling tot vermoedens - een te hoge snelheid en inhalen amper de oorzaken zijn. Afleiding achter het stuur wel, al dan niet in de hand gewerkt door de weginrichting.

Scheiding weghelften
Knoll vindt de N50 onrustig. Er verandert veel op een korte afstand. Hij pleit voor een scheiding tussen weghelften. Dat kan een middenberm zijn, maar ook een barrière. Volgens hem is het nut bewezen tussen Hattemerbroek en Kampen-Zuid. ,,De weg wordt meer vergevingsgezind. Je kunt niet op de verkeerde weghelft komen en keren is niet mogelijk."

Bron: http://www.destentor.nl/kampen/politie- ... ~af153499/

Eindelijk iemand die het door heeft. :woop:

Spook
Master
 Bericht 
Handhaven op basis van vermoedens ipv analyse :fp:

A4
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Knoll vindt

Ah. Hij 'vindt'. En de feiten?

keokiracer
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Hij pleit voor een scheiding tussen weghelften. Dat kan een middenberm zijn, maar ook een barrière.

Helemaal mee eens. Mits er aan beide kanten van die middenberm/barrière 2 rijstroken en een vluchtstrook komen te liggen O:) :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
nou er is ruimte zat, meteen 2x 3 strooks + vluchtstrook kan geen kwaad. Tasje hoeft niet gaat zo wel mee.

 Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ] 


Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy