» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 193.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
gurb
Master
 Bericht 
RTV Noord schreef:
Er komen extra snelheidscontroles op de N33. Volgens Rijkswaterstaat rijdt vijftig tot tachtig procent te hard op het wegdeel ten zuiden van Zuidbroek. Daar geldt een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur.

Sinds de autoweg is verdubbeld, lijkt het zuidelijke deel van de N33 op een snelweg. Automobilisten rijden er daarom veel te hard. Volgens Rijkswaterstaat verhoogt dit de kans op een ongeval.

Geen vluchtstroken
Omdat de N33 een autoweg is, heeft het geen vluchtstroken. Een kleine stuurafwijking zorgt er daardoor voor dat de automobilist in de berm belandt.

Langs de weg komen borden te staan die mensen op de snelheid wijzen. Bij controles gaat de politie met dashcams werken. Agenten laten de beelden achteraf aan automobilisten zien, om ze een spiegel voor te houden.

Halveren
De controles en borden moeten ervoor zorgen dat het aantal hardrijders dat veel te hard rijdt met de helft naar beneden gaat.


Feitelijk
Master
 Bericht 
gurb schreef:
Er komen extra snelheidscontroles op de N33.

Nog meer?
In 2016 staat 11.0 op de N33 ver aan kop met 45 controles tegen de van de 20 op de a2 72.3, a12 148.3, a50 150.8 en n361 3.2.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Extra politiecontroles op N31 en N33

De politie gaat komende maanden extra snelheidscontroles houden op de N31 en N33 in de drie noordelijke provincies.
Ook krijgen automobilisten extra voorlichting over de gevaren van te hard rijden.

Op de N31 en N33 rijdt 50 tot 80 procent van de automobilisten te hard, zo blijkt uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie.

De afgelopen jaren zijn delen van de N31 (Drachten-Zürich) en de N33 (Assen-Zuidbroek) omgebouwd tot dubbelbaans autowegen. Op autowegen geldt een snelheidslimiet van 100 km/uur, maar in de praktijk blijkt dat er vaak veel harder wordt gereden. Het ontbreken van vluchtstroken op deze trajecten maakt dat extra gevaarlijk, zegt de politie.

Mottoborden
Daarom willen het Openbaar Ministerie, de politie en Rijkswaterstaat het aantal hardrijders op deze trajecten verminderen met 50 procent. Daarvoor worden onder andere grote mottoborden ingezet, die deze en volgende week langs de N31 en N33 worden geplaatst.

Daarnaast zal de politie tijdelijk extra controleren. Hierbij zet de politie ook dashcams in: camera’s in politieauto’s die het gedrag van weggebruikers registeren. De inzet van deze beelden helpt de politie om weggebruikers een spiegel voor te houden en hen bewust te maken van (de risico’s van) hun gedrag.

Bron: http://www.nu.nl/groningen/4268513/extr ... n-n33.html

CasB
Master
 Bericht 
Goh, waarom zouden mensen daar te hard rijden? De wegindeling is nagenoeg hetzelfde als de A7, op het gemis van een vluchstrook na. Het is superoverzichtelijk en kaarsrecht.

gurb schreef:
Een kleine stuurafwijking zorgt er daardoor voor dat de automobilist in de berm belandt.


Aha, daar komt de kern van het problemen, het niet actief deelnemen in het verkeer maar lekker whatsappen, candy crushen en mobile strike spelen achter het stuur.

Maar vooral lekker blijven flitsen en de oh zo gevaarlijke hardrijders bestraffen...

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
gurb schreef:
Een kleine stuurafwijking zorgt er daardoor voor dat de automobilist in de berm belandt.

Aan de linkerkant van de weg zitten ook nooit vluchtstroken dus kennelijk zijn alleen stuurfoutjes naar rechts mogelijk? Verder inderdaad, hoe intensief ben je met autorijden bezig als je hem niet tussen de lijntje kunt houden?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
67 automobilisten bekeurd bij extra controles op N31 en N33

Bij snelheidscontroles op de N31 en N33 zijn de afgelopen twee weken 67 bekeuringen uitgedeeld.

De politie hield extra controles, omdat uit onderzoek bleek dat tachtig procent van de weggebruikers op de N31 en N33 zich niet aan de maximumsnelheid van 100 kilometer per uur houdt.

N31
Op de N31 werden 42 automobilisten op de bon geslingerd. In 30 gevallen ging het om te snel rijden, drie keer leidde dat tot het in beslag nemen van een rijbewijs. Verder werden er boetes uitgedeeld voor niet handsfree bellen en het niet dragen van een gordel.

N33
Op de N33 werden 25 mensen bekeurd. 23 automobilisten reden te snel, twee belden niet handsfree.

Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/110201/ ... N31-en-N33

Existenz
Die hard
 Bericht 
Sjongejonge. Wat een hoop potentiële dooien zijn er weer gepakt.

Existenz
(tufte vroeger nog wel eens naar de Langeleegte)

Guppenklup
Master
 Bericht 
Als het kwaakt als een snelweg, het waggelt als een snelweg en het lijkt op een snelweg, dan zal het toch ook wel een snelweg zijn? :loco:

Schei toch eens uit met die onzin en zet de FAS op 130. Probleem opgelost.

Speedy J
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
(tufte vroeger nog wel eens naar de Langeleegte)

:o :thumb:

Maar die handvol overtredingen. Manman wat een snelheidsduivels allemaal (ik word daar inderdaad vrijwel nooit voorbij getuft).

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Ik moet zaterdagmiddag en avond weer over deze levensgevaarlijke autoweg. :woop:

Superkoe
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Schei toch eens uit met die onzin en zet de FAS op 130. Probleem opgelost.


Plak er dan wel even een vluchtstrook aan.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Superkoe schreef:
Plak er dan wel even een vluchtstrook aan.
Why? Je moet rijden, niet stilstaan. :x :x

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Drenthe schreef:
103 boetes uitgedeeld bij extra controles op N33 en N31

[img]http://drentheimg.regiogrid.nl/4c47635e59a94956bf4ac28b2aa7ef53/opener/Een-snelheidscontrole-op-de-N33-foto-archief-RTV-Drenthe.jpg[/pmg]

Bij extra controles op de N33 en N31 in Drenthe, Groningen en Friesland, heeft de politie 103 boetes uitgedeeld.

89 automobilisten werden op de bon geslingerd voor te hard rijden. Van die automobilisten moesten 6 hun rijbewijs inleveren omdat ze meer dan 50 kilometer per uur te hard reden. Een automobilist kreeg een bon voor niet-handsfree bellen. Dertien bestuurders kregen een bekeuring voor andere overtredingen.

De maximumsnelheid op de N33 en N31 is 100 kilometer per uur. Uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie blijkt dat 50 tot 80 procent van de weggebruikers op die wegen te hard rijdt.


Citaat:
Uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie blijkt dat 50 tot 80 procent van de weggebruikers op die wegen te hard rijdt.


Er rijden dus maar tussen de 111 en 180 auto's over de N31 en N33 tijdens de controles. :fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
Er wordt gelaserd Teun, 50 tot 80% rijdt te snel, maar blijkbaar zijn er 'slechts' 89 die zodanig te snel reden (wat is het, +30 ofzo toch?) dat ze werden staandegehouden...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Nieuwsbank schreef:
De politie controleert extra op de N31 en N33. Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie pakken onveilig rijgedrag gezamenlijk aan met extra voorlichting over de snelheidslimiet en extra politiecontroles.

Resultaten
De afgelopen twee weken is er veelvuldig gecontroleerd. Hierbij zijn op N31 42 processen-verbaal uitgeschreven. Dit waren er 38 voor een overschrijding van de maximum snelheid van 100 km/u.. Daarnaast zijn er nog vier bestuurder bekeurd voor niet handsfree bellen en voor andere uiteenlopende feiten.

Op de N33 zijn 14 processen-verbaal opgeschreven. Hiervan waren twaalf voor snelheid. Ook zijn twee bestuurders bekeurd voor het niet handsfree bellen. De politie blijft gedurende de campagne veelvuldig controleren op excessen op beide wegen.

Over het project
De rijkswegen N31 en N33 in Friesland, Groningen en Drenthe zijn autowegen. De maximum snelheid is hier dus 100 kilometer per uur. Uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie blijkt dat vijftig tot tachtig procent van de weggebruikers hier te hard rijdt. Sommigen rijden zelfs harder dan 200 km per uur. Dat zorgt voor erg gevaarlijke verkeerssituaties. Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie pakken dit onveilige rijgedrag gezamenlijk aan met extra voorlichting over de snelheidslimiet en extra politiecontroles. Lees meer op de website van Rijkswegen Noord.


033er
Pro
 Bericht 
 
-50 tot 80 procent rijdt te hard, aldus RWW en NP
-Er is veelvuldig gecontroleerd gedurende 2 weken.
-Er zijn maar liefst 38 pv's uitgeschreven m.b.t. de snelheid.

Wat klopt hier niet?

keokiracer
Master
 Bericht 
Er wordt gelaserd, jij weet net zo goed als iedereen hier op het forum dat er niet vanaf +4 gelaserd wordt...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Nieuwsbank schreef:
Snelheidscontroles op N31 en N33 afgelopen twee weken

De politie controleert extra op de N31 en N33. Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie pakken onveilig rijgedrag gezamenlijk aan met extra voorlichting over de snelheidslimiet en extra politiecontroles.

Resultaten
De afgelopen twee weken is er wederom veelvuldig gecontroleerd. Op de N31 zijn 38 processen-verbaal opgeschreven voor snelheid. Hiervan hebben vier bestuurders hun rijbewijs moeten inleveren. Twee bestuurders zijn bekeurd voor het niet dragen van de gordel, een voor het rijden door rood licht en een keer voor niet handsfree bellen.

Op de N33 zijn 41 processen-verbaal uitgeschreven voor snelheidsovertredingen. Hierbij hebben we het rijbewijs van een bestuurder ingevorderd. Daarnaast zijn drie bestuurders bekeurd voor niet handsfree bellen en drie omdat zij geen gordel droegen.

De politie blijft gedurende de campagne veelvuldig controleren op excessen op beide wegen.

Over het project
De rijkswegen N31 en N33 in Friesland, Groningen en Drenthe zijn autowegen. De maximum snelheid is hier dus 100 kilometer per uur. Uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie blijkt dat vijftig tot tachtig procent van de weggebruikers hier te hard rijdt. Sommigen rijden zelfs harder dan 200 km per uur. Dat zorgt voor erg gevaarlijke verkeerssituaties. Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie pakken dit onveilige rijgedrag gezamenlijk aan met extra voorlichting over de snelheidslimiet en extra politiecontroles. Lees meer op de website van Rijkswegen Noord.


JBHC
Master
 Bericht 
 
Ik vind het, als er zoveel te hard wordt gereden zoals er wordt gesteld, maar een magere oogst na 2 weken controleren.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Alleen de pieken worden bekeurd dmv laser

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
En de rest krijgt over 2 weken een acceptgiro binnen van die 4km te snel :duh:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Nieuwsbank schreef:
Snelheidscontroles op N31 en N33

De politie controleert extra op de N31 en N33. Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie pakken onveilig rijgedrag gezamenlijk aan met extra voorlichting over de snelheidslimiet en extra politiecontroles.

Resultaten afgelopen twee weken
De afgelopen twee weken is er wederom veelvuldig gecontroleerd. Op de N31 zijn 23 processen-verbaal opgeschreven voor snelheid. Hiervan hebben twee bestuurders hun rijbewijs moeten inleveren. Twee bestuurders zijn bekeurd voor het niet dragen van de gordel en twee bestuurders voor het niet handsfree bellen.

Op de N33 zijn 14 processen-verbaal uitgeschreven voor snelheidsovertredingen. De politie blijft gedurende de campagne veelvuldig controleren op excessen op beide wegen.

Over het project
De rijkswegen N31 en N33 in Friesland, Groningen en Drenthe zijn autowegen. De maximum snelheid is hier dus 100 kilometer per uur. Uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie blijkt dat vijftig tot tachtig procent van de weggebruikers hier te hard rijdt. Sommigen rijden zelfs harder dan 200 km per uur. Dat zorgt voor erg gevaarlijke verkeerssituaties. Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie pakken dit onveilige rijgedrag gezamenlijk aan met extra voorlichting over de snelheidslimiet en extra politiecontroles. Lees meer op de website van Rijkswegen Noord.


Citaat:
Sommigen rijden zelfs harder dan 200 km per uur.

Op de N33 tussen Assen en Gieten is 200 Km/u echt te doen. :woop: :woop:

Mdw
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Uit onderzoek van Rijkswaterstaat en de politie blijkt dat vijftig tot tachtig procent van de weggebruikers hier te hard rijdt. Sommigen rijden zelfs harder dan 200 km per uur.

En hoe onderzoeken 'ze' dat dan ? :roll:

keokiracer
Master
 Bericht 
Lusdata? Mogelijk zit er in de batch die Feithoed binnenhaalt ook data van de N33. De N31 en N33 zijn van het Rijk, dus waarschijnlijk komt daar wel data van binnen.

Speedy J
Master
 Bericht 
Het is in ieder geval niet mijn beeld. Ik rij daar regelmatig en niet onder de maximaal toegestane snelheid. Maar word zelden ingehaald. En nee, hier
Maserati Teun schreef:
Sommigen rijden zelfs harder dan 200 km per uur.
hoor ik dan echt niet bij.

Mdw
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Lusdata? Mogelijk zit er in de batch die Feithoed binnenhaalt ook data van de N33.

Lijkt me toch niet dat je daar 'exacte' cijfers uit kan halen , maar misschien hebben ze daar wel omreken methodes voor bij rws.....

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk kan het idd niet per voertuig zien, maar mogelijk is dat samengevoegde data en komt die bij RWS wel per voertuig binnen.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Onbegrijpelijke betutteling, in Duitsland bestaan er zelfs Autobahnen zonder vluchtstroken en zonder snelheidslimiet.

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Feitelijk kan het idd niet per voertuig zien

Wel als er slechts 1 voertuig langs kwam die minuut. En als je 200 rijdt zal het wel niet heel druk zijn.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Kun je ook een meting van 200 krijgen als de lussen een tandem asser aanhanger detecteren. Door de dubbele assen weet ik dat die kastjes van de plitie/gemeente met luchtslangen ook wel eens rare resultaten lieten zien bij een tandemasser

Mdw
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Wel als er slechts 1 voertuig langs kwam die minuut. En als je 200 rijdt zal het wel niet heel druk zijn.

Ja nou dat dus ,.....lekker betrouwbaar :x :fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
Mdw schreef:
Ja nou dat dus ,.....lekker betrouwbaar


keokiracer schreef:
maar mogelijk is dat samengevoegde data en komt die bij RWS wel per voertuig binnen.


Feitelijk
Master
 Bericht 
RWS heeft dezelfde data, de lussen zelf middelen per minuut.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Infrasite.nl schreef:
Aantal snelheidsovertreders daalt drastisch na campagne op N31 en N33

De campagne die Rijkswaterstaat, de politie en het Openbaar Ministerie hebben gevoerd op de N31 en N33 is zeer succesvol. Het aantal snelheidsovertreders is sinds de start van de campagne in mei 2016 gedaald met 48% op de N31 en 55% op de N33.

De officiële campagneperiode is nu ten einde, maar de 2 wegen blijven onder de aandacht van de politie. En de borden die aandacht vragen voor de maximumsnelheid blijven voorlopig staan.

Zowel de politie als Rijkswaterstaat signaleerden voorafgaand aan de campagne dat veel weggebruikers de limiet van 100 km/h op de N31 en N33 overschreden. Zij zetten daarom samen een campagne op. Belangrijke doelstelling was om het aantal extreme snelheidsovertreders te halveren. 6 maanden lang is er intensief campagne gevoerd op de N31 en N33. Met een combinatieaanpak van onder meer mottoborden langs de weg, geïntensiveerde politiecontroles, hectometerpaaltjes met daarop de limiet, promotieacties en online voorlichting is de geldende limiet onder de aandacht gebracht bij de weggebruikers.

Staandehoudingen
De politie heeft op beide wegen zowel opvallend als onopvallend gecontroleerd. De politie richtte zich daarbij vooral op de grovere overtredingen. Door snelheidsovertreders staande te houden kon de politie met hen in gesprek gaan over hun rijgedrag. Daarbij werden soms ook beelden van de dashcam getoond. De staandehoudingen hebben bovendien een preventief effect, omdat het ook voor de andere weggebruikers zichtbaar is dat de politie controleert op de weg.

Resultaten
Uit metingen die voorafgaand aan de campagne en erna zijn gehouden, blijkt dat het aantal (extreme) hardrijders op beide autowegen flink is gedaald. Op de N31 is het aantal mensen dat de limiet van 100 km/h overschrijdt, gedaald met gemiddeld 48%. Op de N33 is dit aantal met 55% gedaald. Ook zijn er een stuk minder extreme snelheidsovertreders op beide wegen. Zowel op de N31 als op de N33 is het aantal mensen dat 130 km/h of harder rijdt, gedaald met 86%. Doelstelling van de campagne was dat het aantal extreme snelheidsovertreders zou dalen met minstens 50%, dit doel is dus ruim behaald. Daarnaast blijkt dat de gemiddelde snelheid op de 2 wegen duidelijk lager is na de campagneperiode. Op de N31 is de gemiddelde snelheid gedaald met 9 km/h. Op de N33 is de gemiddelde snelheid gedurende de campagneperiode met 15 km/h gedaald.

Blijvende aandacht
Ondanks dat de campagneperiode is afgelopen, blijven de N31 en N33 onder de aandacht van de politie. Met zowel opvallende als onopvallende voertuigen wordt op deze wegen nog regelmatig gecontroleerd op onder meer snelheid.


Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Doelstelling van de campagne was dat het aantal extreme snelheidsovertreders zou dalen met minstens 50%

Waarom lees ik niets over het aantal ongevallen?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Typische overheidsredenering. Doel gesteld, middel bepaald, middel is geslaagd, actie wordt tot geslaagd verklaard, terwijl doel niet bereikt is.

Raaf
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Waarom lees ik niets over het aantal ongevallen?

Omdat het daar bijzonder veilig 30 te hard kan gaan nu?
Mijn vermoeden is dat na de verdubbeling het aantal ongelukken behoorlijk gedaald is. Geen inhalers meer bij vrachtwagens @ 80, tegenliggers zijn gescheiden door een vangrail/middenberm.

Voor de verbreding was het omrijden via Groningen (Breda - Eemshaven) vaak sneller. Nu is het met 107km/h op de cruise echt wel sneller via de N33. Vertrouw het niets daar qua controles. 180 km/h op de cruise kan vaak zat daar op een veilige manier, maar wil niet moeten bellen dat ik in schubbekutteveen sta met auto maar zonder rijbewijs.

 Pagina 1 van 1 [ 37 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…