» Flitsservice.nl » Controles Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
danny
Respect
 Bericht 

Regelmatig rij ik door de traject controle op de A4.
Hoe zit dat nu als ik ga tanken, of of stil gaan staan bij het tankstation?
Moet ik me dan in het controle gedeelte toch aan de snelheid houden?

gurb
Master
 Bericht 
Er wordt een gemiddelde uitgerekend door de tijd te bepalen dat je over afstand van het traject doet. Door tanken zal dat dusdanig laag liggen dat je NOOIT boven de boetewaarde uit kan komen. Dus zelfs met een Hayabusa kun je dan volgas-pitstop-volgas door de trajerctcontrole.

Snel weg
Master
 Bericht 

Is dat zo?

Ik meen ook ooit ergens gelezen te hebben dat je op de (begin en eind) punten ook gemeten wordt, en er bij overschrijding van de Vmax dan ook een bekeuring volgt?

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Snel weg schreef:
Is dat zo?

Ik meen ook ooit ergens gelezen te hebben dat je op de (begin en eind) punten ook gemeten wordt, en er bij overschrijding van de Vmax dan ook een bekeuring volgt?

Hoe willen ze dat doen met een enkel meetmoment zonder radar of iets dergelijks ?

Reinder
Pro
 Bericht 

Nou heel simpel, gewoon snelheid meten dmv de inductielussen?! Gebeurt bij bijna elk roodlicht camera. Heb trouwens niet de indruk dat dit gebeurt, maar lijkt me technisch geen probleem.
Hetzelfde geldt voor de afgesloten spits strook. Ook daar kunnen ze volgens mij makkelijk bekeuren, maar of ze dit doen??
Ik heb nog steeds de indruk dat de hele traject controle op de A4 niet werkt, maar daar heb ik al meerdere topics aangewijd.

Ronnie
Master
 Bericht 
De trajectcontrole op de a4 werkt zeker wel. Ik ken nu al twee mensen die er een bekeuring hebben gekregen. Ook iemand van mijn werk heeft er een bekeuring gekregen met de vrachtwagen: na correctie 93 km u dus 13 te snel.

pASCII
Master
 Bericht 
Er wordt op 3 punten gemeten: het moment waarop je erin komt en dan nog een 2 meetpunten waar ze de snelheid berekenen.
Als je bij een van deze 2 meetpunten een te hoge berekende snelheid hebt krijg je een prent. Dus van meetpunt 1 tot 2 maak je kan op een prent, maar ook van 2 tot 3... Het is dus niet zo dat je vanaf meetpunt 1 volgas door punt 2 kan knallen en dan met een sukkelgang door punt 3 waardoor over het hele traject (punt 1 tot 3) de snelheid gemiddeld goed zit.

gurb
Master
 Bericht 
Waar zit dat derde meetpunt dan? Ik ken maar 2 portalen op de a4: die bij 13.1 en die bij 16.3.

Fellowes
Nieuwkomer
 Bericht 

pASCII schreef:
Er wordt op 3 punten gemeten: het moment waarop je erin komt en dan nog een 2 meetpunten waar ze de snelheid berekenen.
Als je bij een van deze 2 meetpunten een te hoge berekende snelheid hebt krijg je een prent. Dus van meetpunt 1 tot 2 maak je kan op een prent, maar ook van 2 tot 3... Het is dus niet zo dat je vanaf meetpunt 1 volgas door punt 2 kan knallen en dan met een sukkelgang door punt 3 waardoor over het hele traject (punt 1 tot 3) de snelheid gemiddeld goed zit.

Dan mag je mij vertellen waar meetpunt twee is. Want volgens mij is deze er niet.

TsaG
Respect
 Bericht 
Meetpunt twee zit recht onder de La Place

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Camera's aanwezig....:o :o :o

Het ultime bewijs zal vanmiddag volgen.... ;-)

Ronnie
Master
 Bericht 
Hoe laat Umpire? Ik kom om ongeveer een uur of half 5 langs denk ik.

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Ik ben daar nu kijken vanwege de goede lichtval....

gabberhead
Master
 Bericht 
TsaG schreef:

:huh:

Volgens mij zitten daar alleen de lampen die de reklameborden moeten verlichten.

Fellowes
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik geloof er ook weinig van. En waarom alleen rechts onder La Place? Als daar een tweede meetpunt is dan zou hier toch ook gewoon boven elke rijstrook een camera moeten hangen??
En als ze daar dan toch zouden hangen. Dan kan je nog steeds volgas het bezinestation in rijden..tanken... en weer vol gas weg rijden lijkt me.

Matthijs
Master
 Bericht 

Snel weg schreef:
Is dat zo?

Dit is gewoon onzin.
TsaG schreef:
Waarom zouden ze een simpel systeem onnodig moeilijk gaan maken door twee keer te gaan meten. Met twee meetpunten wordt het gewenste effect al bereikt hoor.

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Ik ben net terug van DIE lokatie.

Er zitten GEEN (!!!) meetpunten onder La Place. Het bewijs is fotografisch vastgelegd en zal binnenkort in een repo verschijnen ;-)

gurb
Master
 Bericht 
@Umpire: Dat dacht ik al.

Degene die begon over 3 meetpunten was waarschijnlijk in de war met een gewone radar, die werkt wel met het gemiddelde van meerdere metingen.

gigabert
FS medewerker
 Bericht 
Mensen doe ff allemaal rustig,..
Allemaal onzin voor niks...

Je wordt alleen aan het begin en einde op de foto gezet, en dan wordt de gemiddelde tijd berkend,.. rij je dus de ene helft 140 en de andere 100, dan is er niks aan de hand.

Nog even voor de duidelijkheid: op de A4 is de traject controle alleen van Amsterdam richting Den Haag, de andere kant op (van Den Haag naar Amsterdam) is er geen controle, dus rij dan ook door,..

En die spookverhalen wordt ik ook ziek van,.. laatst beweerde een collega zelfs een 30 euro bon te hebben gekregen van de traject controle door richting a'dam te rijden,... Gelijk bij mij de hele afdeling bij mij in een schok, kwamen verhaal halen bij mij, omdat ik beweerde dat het kon,...

Heb die bon nog steeds niet gezien,...

Maar je zal wel begrijpen dat dit soort onzin berichten en meldingen aardig vervelend aan het worden zijn,..

TIP: Lees eens een keer de repos ze zijn niet voor niks gemaakt!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Crisis... wat zijn dit nou weer voor AMATEURS hier?

Derde meetpunt? Vmax meten op begin/eindpunt en aan de hand daarvan bekeuren?

Ik zag eerst de reportage van Umpire op de voorpagina... Ik denk -NEEEE- het zal toch niet?

JJAAA dus....

Alleen dingen roepen als je het WEET graag, bedankt...

Umpire :thumb:

TsaG
Respect
 Bericht 
TsaG schreef:

Hmmm..... quoten op je eigen tekst .... :huh: :wink:

Ik geloof dat ik inderdaad in de war ben geweest met de "extra" antennes óp de Laplace. Excuus voor de onduidelijkheid en dank voor je check, uitleg en repo Umpire.

Rest voor mij nu nog de vraag of er überhaupt al mensen een bon hebben gehad van deze TRAJECT-controle. Volgens mij werkt het systeem bijvoorbeeld namelijk niet eens tijdens de spits met al die aan- en uitschietende matrixborden. Alleen 's-nachts zou deze controle op een lege 5-baans snelweg dus effect sorteren; en als dat nu de case is, verwijs ik volledigheidshalve maar weer eens naar mijn onderschrift .... :zzz:

Ronnie
Master
 Bericht 
Ronnie schreef:
De trajectcontrole op de a4 werkt zeker wel. Ik ken nu al twee mensen die er een bekeuring hebben gekregen. Ook iemand van mijn werk heeft er een bekeuring gekregen met de vrachtwagen: na correctie 93 km u dus 13 te snel.

Lees nog een keer het topic door ^^

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Trajectcontroles werken 24/24, ongeacht wat de matrixborden aangeven, blijven gewoon de -normale- vastgestelde Vmax voor dat traject hanteren.

Er is dus geen aan of uit of een uit of aan...

Behalve als je een handgranaat op de regelkast gooit aan het begin of einde. Dan is het begin of einde uit wat normaal gesproken aan is. 24/24u dan wel heh... Dat aan dan...

Tis 24/24u uit als er een handgr...

Lamaar... 8)

gurb
Master
 Bericht 
Misschien kun je in de Antheunisstraat in Den Haag nog wel een cursus granaatwerpen volgen.

Noutje
Nieuwkomer
 Bericht 
Ja ik ben dus waarschijnlijk geflitst door die traject controle. Geen flitsauto of flits gezien!! Op de beschikking staat alleen als lokatie A4- Nieuw Vennep. Wat zou er gebeuren als je gedurende de 3 kilometer tussen de meetpunten van rijstrook zou wisselen?

En zijn er ook technische redenen die je in een bezwaarschrift zou kunnen aanvoeren??

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Noutje schreef:
Ja ik ben dus waarschijnlijk geflitst door die traject controle. Geen flitsauto of flits gezien!! Op de beschikking staat alleen als lokatie A4- Nieuw Vennep. Wat zou er gebeuren als je gedurende de 3 kilometer tussen de meetpunten van rijstrook zou wisselen?

En zijn er ook technische redenen die je in een bezwaarschrift zou kunnen aanvoeren??

Heeft het nog nut dat we hier reportages schrijven of denk je dat het puur webhosting harddisk vulling is?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Noutje schreef:

Heeft geen enkele zin. Boven elke baan hangen camera's die je kenteken lezen. Bij eerste camera wordt kenteken in database opgeslagen en bij laatste leest systeem jouw gegevens uit de database en weet exact de tijd die je over de afstand gedaan hebt. Zelf boven de vluchtstrook hang een camera voor de slimmerikken onder ons.

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Edit: Ik had wat in mijn hoofd zitten om hier in te kloppen......Laat maar zitten.....

*****GAAAAAAAAAAAAAAAP*****

Pagina 1 van 1 [ 28 berichten ]