» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Trajectcontrole op provinciale wegen

Amsterdam - Naast de bestaande trajectcontrole op de snelweg worden binnenkort ook snelheidsduivels op provinciale wegen aangepakt. Binnen nu en twee jaar komt er trajectcontrole op een aantal provinciale wegen.

Dat kondigt landelijk verkeersofficier Achilles Damen aan, meldt het Haarlems Dagblad.

De invoering volgt op twee proeven op de provinciale weg N919 bij Veenhuizen in Drenthe en op de Zeelandbrug. De proeven op die trajecten zijn inmiddels afgerond.

Dodelijke ongelukken

Van de 621 verkeersdoden in 2015 viel bijna een kwart op provinciale wegen, terwijl die maar zes procent van het wegennet beslaan.

Het gaat vaak om lange wegen, met één rijstrook, zonder middenberm en bomen langs de kant. Tel daar de vele kruispunten en een maximale snelheid van vaak tachtig kilometer per uur bij op en je hebt een levensgevaarlijke weg.

Al doen wegbeheerders veel om de wegen aan te passen, snelheidsduivels trekken zich er weinig van aan. Met alle gevolgen van dien. Trajectcontrole zou uitkomst moeten bieden. Niet iedere gevaarlijke weg is echter geschikt voor trajectcontrole. „Dat kan alleen wanneer je over een lang tracé snelheid kan meten, met niet teveel op- en afritten of zijwegen. We hebben 15 tot 20 wegen op het oog. Van Twente tot de kop van Noord-Holland”, zegt Damen.

Citaat:
Het gaat vaak om lange wegen, met één rijstrook, zonder middenberm en bomen langs de kant. Tel daar de vele kruispunten en een maximale snelheid van vaak tachtig kilometer per uur bij op en je hebt een levensgevaarlijke weg.
Ja, inderdaad, als bestuurders op die kruisingen niet uit hun doppen kijken, ja dan wordt het gevaarlijk

Signum
Master
 Bericht 
Als ik inhaal op dat soort wegen is het vaak omdat er iemand 10km/h onder de vmax zit. Inhalen met 85 op de teller kan dus gewoon veilig..

graspol
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Als ik inhaal op dat soort wegen is het vaak omdat er iemand 10km/h onder de vmax zit. Inhalen met 85 op de teller kan dus gewoon veilig..

Dat ja

Pietert
Master
 Bericht 
Signum schreef:
inhaal

Jack.Ryan schreef:
met één rijstrook

Hoe?

graspol
Master
 Bericht 
Veel provinciale wegen zijn nogal bochtig.... ben benieuwd.
Daarnaast gaat er dan hetzelfde gebeuren als op de snelweg. Geklookt op een paar m2, en daarna lekker vol gas als je de laatste camera voorbij bent, om alle geleden vertraging te compenseren

Ik vind dat ze die graftakken van de weg moeten halen die niet snappen of je ergens 100 mag of 80, en dan voor de zekerheid maar 80 gaan rijden. Zorgt voor minder ongelukken misschien wel

Signum
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Hoe?

Via de rijstrook in tegengestelde richting.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zeelandbrug is weer gestopt omdat het geen effect had.

Pietert
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Via de rijstrook in tegengestelde richting.

Er is er maar 1, zegt ie.

Mattinus
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:

Dat dus.. behalve een mogelijk fiscaal voordeeltje voor de staat..

Signum
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Er is er maar 1, zegt ie

Klopt (1x2). 1x1 met middenberm lijkt me erg merkwaardig.

dikkydik
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Het gaat vaak om lange wegen, met één rijstrook, zonder middenberm en bomen langs de kant.

Terecht die TC, met 80 kun je je immers niet kapot rijden op een boom of een tegenligger. :applaus:

Telegraaf schreef:
Al doen wegbeheerders veel om de wegen aan te passen

Waarom blijven we dan nieuwe bomen langs wegen planten?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Laat ze eens beginnen met mensen die onder de VMAX rijden te bekeuren.
Ik kom veel op provinciale wegen. Hoe vaak ik niet zie dat iemand 65 rijdt waar je 80 mag.
Dan gaan achterliggers zich ergeren en inhalen. Dat maakt het gevaarlijk.

hneel
Master
 Bericht 
Daar mogen meestal ook tractoren en brommobielen rijden...

Schoenzool
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Daar mogen meestal ook tractoren en brommobielen rijden

Helaas wel. Moet je eens kijken hoe gevaarlijk er dan ingehaald wordt.
Maarja we moeten ook realistisch zijn: hoe moeten de boeren anders op hun land komen?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

graspol schreef:
Ik vind dat ze die graftakken van de weg moeten halen die niet snappen of je ergens 100 mag of 80, en dan voor de zekerheid maar 80 gaan rijden. Zorgt voor minder ongelukken misschien wel
Sinds ze een deel van de ontsluitingsweg naar een buurgemeente hier naar 60 hebben gebracht, rijdt een groot deel van het volk hier 60 waar je 80 mag. :duh:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
De invoering volgt op twee proeven op de provinciale weg N919 bij Veenhuizen in Drenthe en op de Zeelandbrug. De proeven op die trajecten zijn inmiddels afgerond.

Feitelijk schreef:

Die bij Veenhuizen is jaren terug ook al ontmanteld.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Al heel lang ontmanteld. Ik ben toen nog bij de opening van de trajectcontrole geweest, werd feestelijk geopend door Koos Spee 8)

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_ ... =1&descr=1

zadkine
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Maarja we moeten ook realistisch zijn: hoe moeten de boeren anders op hun land komen?

Ventwegen leggen (of daartoe verbreden van fietspaden).
Zoals tussen Almelo en Borne (behoudens in het dorp Zenderen dat er tussen ligt)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Op een aanhanger.

Trasher
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Ventwegen leggen (of daartoe verbreden van fietspaden).

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet werkt.
Hier in noord-holland rijden die sneue groenteboeren ook vrolijk van Avenhorn tot Alkmaar over de N243 terwijl er een ventweg aan de andere kant van de Noordervaart ligt. gewoon eigenwijze hufters dus :[

Blaataap
Master
 Bericht 

Werkt best prima op de N340 anders.

zadkine
Master
 Bericht 
Trasher schreef:
Hier in noord-holland rijden die sneue groenteboeren ook vrolijk van Avenhorn tot Alkmaar over de N243 terwijl er een ventweg aan de andere kant van de Noordervaart ligt. gewoon eigenwijze hufters dus

Moet daarop gecontroleerd gaan worden....
Maar op het door mij genoemde wegstuk zit er geen vaart tussen.
Dan werkt het wel.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Trasher schreef:
Hier in noord-holland rijden die sneue groenteboeren ook vrolijk van Avenhorn tot Alkmaar over de N243 terwijl er een ventweg aan de andere kant van de Noordervaart ligt. gewoon eigenwijze hufters dus :[
Loonbedrijf uit Akersloot dat iedere dag naar Hoorn rijdt, grondverzetbedrijven uit Beverwijk die klussen doen in Heerhugowaard, etc. ;(

Pagina 1 van 1 [ 23 berichten ]