» Flitsservice.nl » Controles   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Forza!
Master
 Bericht 
Les radars fixes de l'Ain ont flashé 45% de plus en 2016

90.732 automobilistes ont été flashés par les radars fixes du département de l'Ain. Une progression vertigineuse de +45% entre 2015 et 2016, selon des chiffres communiqués par la préfecture. Les radars double-sens y sont pour beaucoup.

s quelques mois, et alors que la mortalité sur la routes de l'Ain est apparentée à une véritable hécatombe, la carte des radars fixes a été revue. Certains ont été déplacés, la moitié est passée à double-sens... résultat, une progression des automobilistes contrevenants, visiblement surpris par ces changements.

Si en 2015 62.473 conducteurs avaient été flashés, ils ont été 90.732 en 2016. Soit 45% de plus! Dans certains secteurs, les radars s'en sont donné à coeur: +705% à Mionnay; +472% à Saint-Trivier-sur-Moignans; +290% à Poncin, où le radar a été déplacé au coeur d'un hameau de Leymiat. Depuis, les habitants ont l'air de revivre. Le respect de la limitation de vitesse à 50km/h apporte un peu plus de calme et surtout une meilleure sécurité.

Mais avec 12 morts en seulement 3 mois, la préfecture de l'Ain a d'autres idées en tête pour améliorer la sécurité routière. D'ici peu, un tronçon de 54km entre Bourg-en-Bresse et Loyettes, via Ambérieu-en-Bugey, sera ciblé par des radars autonomes mobiles. Autrement dit, des radars "de chantier", faciles à bouger. Ils pourraient voyager tous les mois ou chaque trimestre. Il s'agit de surprendre l'automobiliste qui a souvent tendance à ralentir à l'approche d'un radar fixe, avant d'accélérer.

Traject controles in frankrijk. Ik heb een stukje opgenomen van FR3 régions vandaag (12/13), een editie die ik niet op internet kan vinden.

Het is ca 85MB (H264) en duidelijke plaatjes in beeld van de apparatuur.

Als ik het ergens heen kan ftp-en ofzo dan laat maar weten.

Het ging over de enorme toename van het aantal bekeuringen sinds ze met (mobiele) trajectcontrole werken die in 2 richtingen werkt.

Let goed op de borden in Frankrijk voor de vaste trajectcontroles, en als je een lelijk grijs geval ziet dan kan het ook een mobiele TC zijn. Kom je vanzelf achter als je even laten nummer 2 tegenkomt. Uitkijken dus die fransen zijn best fanatiek bezig. Waar is die goeie ouwe tijd gebleven ;) ?

Forza!
Master
 Bericht 
Afbeelding
Bord Trajectcontrole Frankrijk.

maarten22
Master
 Bericht 
Korte tijd bekeuringen ontvangen in Nederland. Denk 2 jaar geleden ergens. Sinds alle terreurdreigingen hebben ze volgens mij geen tijd meer voor post naar Nederland want ik heb geen enkele bekeuring meer gezien en rij zelden niet te hard in Frankrijk. Waze werkt trouwens verrassend goed voor controles in Frankrijk. :thumb:

Forza!
Master
 Bericht 
https://ufile.io/ae4621

Daar kun je em bekijken (hoop ik)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Forza! schreef:
Bord Trajectcontrole Frankrijk.

Waar haal jij hier Traject Controle vandaan? Hier staat niets anders dan "radarcontrole over de gehele lengte van de wegwerkzaamheden.

En ook in het stuk wat je aanhaalt wordt met geen woord gesproken over "Traject Controles".

Forza!
Master
 Bericht 
Oei. Pijnlijke fout, Excuses hiervoor.
Ben al te lang niet meer in Frankrijk geweest blijkbaar. Zij gebruiken traject natuurlijk om de weg aan te duiden, dat moet ik fout hebbem gesnopen.

Filmpje is vanwege inzoomen op de apparaten toch wel leuk.

Opgenomen toen ik zat te testen met een multistream ontvangertje.. ;)

Probeer het ff aan te passen

Forza!
Master
 Bericht 
Dat lukt niet meer. ies jammer papa pipe maman lol

RRL
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Waar haal jij hier Traject Controle vandaan? Hier staat niets anders dan "radarcontrole over de gehele lengte van de wegwerkzaamheden

Dat. Trajectcontrole is Radar Tronçon.

maarten22 schreef:
Waze werkt trouwens verrassend goed voor controles in Frankrijk.

Ook voor exacte flitslocaties? Ik werd laatst knettergek van FM, ene gevarenzone melding na de andere.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
RRL schreef:
Ook voor exacte flitslocaties? Ik werd laatst knettergek van FM, ene gevarenzone melding na de andere.

Waze zal niet anders zijn, er mag in FR alleen voor "gevarenzone's" gewaarschuwd worden. Dat de flitser aan het begin van die zone staat.............

RRL
Master
 Bericht 
Enige wat nog kan verschillen is dat FM in het buitenland niet weet op welke weg en in welke richting je rijdt, dan schakelt hij over op hetzelfde principe als FN. Gevarenzones in tegengestelde richting pakt hij dus ook op.

Volgens een Franse vriend staat er in een gevarenzone altijd een flitser. Ook wel de eigen ervaring. Nadeel weer dat ze de ene keer in de middenberm staan en de andere keer aan de rechterkant.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
RRL schreef:
Volgens een Franse vriend staat er in een gevarenzone altijd een flitser.
Volgens zakenrelatie staat de flitser altijd aan begin gevarenzone.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Waze zal niet anders zijn, er mag in FR alleen voor "gevarenzone's" gewaarschuwd worden. Dat de flitser aan het begin van die zone staat.............

Welnee, is allang niet meer, maar de nav organisaties's doen er nog niets mee. CamSam waarschuwt prima op de lokatie voor mobiel als vast is mijn ervaring

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]