» Flitsservice.nl » Controles   

Postingstijd interval gedetecteerd van 141.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 12 van 13  [ 620 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Dat is of een verkeersteller of uitstootmeetspul. Geen flitser in ieder geval :wink:

Klopt :kniktja:

keokiracer schreef:
(als Jeff had ingezoomd op dat ding had ie het denk ik wel ergens op de zijkant zien staan 'Verkeersteller. Bekeurt niet!' of iets in die strekking)

Hoezo? We waren er al achter na mijn screenshot van gisteren ;) Ik was vandaag alleen even langs geweest voor betere foto's (f)

flaskk
Master
 Bericht 
Doen die dingen geen kentekes scannen? Vooral bij onderzoeken kan het handige zijn welke auto op welk tijdstip op locatie x langs komt

JeffreyM
Master
 Bericht 
Met dank aan Injectie:
Afbeelding
Afbeelding
Facebook

Lijken mij iets van verkeerstelling ofzo? En niet een flitspaal zoals daar in de reactie wordt gezegd.

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Lijken mij iets van verkeerstelling ofzo?
Daar gebruiken ze tegenwoordig toch de bluetooth-/wifi-/intersletverbindingen van de verkeersdeelnemers voor? :roll:

Injectie
Master
 Bericht 
Klopt wel meer niet aandie facebookposting. Dat stuk mag je gewoon 80 namelijk.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
Dat stuk mag je gewoon 80 namelijk.

Volgens n kennis die daar woont is het wel omlaag gegooid.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 14365.html

Maar de vraag blijft waar dient die camera voor? :[ Heb hem ook al een paar keer voorbij zien komen op FB.

Injectie
Master
 Bericht 
IK rij daar dagelijks fliflu. Dat stukje is nog 80. een kleine 400 meter verderop begint die zogenaamde 60-zone pas. :thumb_d:

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Hmm ok.
Volk op FB: "Nee, ben al gaan kijken. Die fotokast staat naast de paal aan de andere kant van het hek."
:fp:

cmx45
Die hard
 Bericht 

Ok, tweede poging, nu netjes hier in dit topic.

Afgelopen week viel me op dat er op de A12 bij ede aan het viaduct (vanaf Utrecht het viaduct na de oprit van Ede) een lading nieuwe camera's geplaatst zijn.
De camera's zijn gericht op de voorkant van komend verkeer. Komend vanaf Arnhem dacht ik twee camera's, de andere kant op vier camera's.
Er loopt een flinke bekabeling naar de zijkant van het viaduct waar een (regel)kast staat.

Iemand bekend met deze camera's en wat ze doen? In het andere topic dacht iemand al dat het verkeerstellings camera's waren. Gewoon nieuwschierig dus. Zeker omdat iemand afgelopen week deze camera's in Waze al als politiecontrole had aangegeven.

Een screenshot uit de dashcam in de richting van Arnhem vanuit Utrecht ziet er zo uit:

Afbeelding

En richting Utrecht (foto van Zandbakje uit het andere topic:
Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Ze zijn begonnen met de verbreding van de A12. Mogelijk heeft het te maken met een of ander spits-mijden-project ofzo.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat zijn dezelfde cameras als ze rond rotterdam voor spitsmijden gebruiken. :kniktja:

Tweebel
Master
 Bericht 
Alsof je voor je plezier over dat stuk A12 rijdt in de spits.

Enfin, we zullen zien. Sinds ze gestart zijn met de voorbereidingen vd werkzaamheden is het al een drama, laat staan als ze echt beginnen.

zandbak
Master
 Bericht 
Daarom ben ik er voor 06:00u al voorbij. Nergens last van.
Het wordt alleen irritanter als de snelheid omlaag zou gaan van 120 naar .....?

Vlotnaarjewerk
Nieuwkomer
 Bericht 
Lastig inderdaad, met zoveel verschillende camera´s en verschillende techniek + functie. Ik wantrouw ze allemaal, maar dat is behoorlijk zenuwslopen op sommige trajecten :)

Brandjuh
Master
 Bericht 
Kwam er vandaag achter dat er bij knp Leenderheide in Eindhoven een of andere lange totempaal met een camera hangt, vast gebonden met 4 touwen met een bordje iets in de trant van "reistijdmeting". Staan overigens over heel de snelweg dat stuk met camera's en verkeerstellers.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Afbeelding
Deze dus

MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
Vandaag viel me op dat ze in Hilversum diverse invalswegen + sommige doorgaande wegen van kleine zwarte camera's hebben voorzien. Het lijken ANPR cams ofzo. Ze hangen aan lantarenpalen naast een zwart electrakastje voorzien van "FLITST NIET!"-sticker. Online geen aankondiging of uitleg gezien. Volgende week maar eens kijken of ik een foto kan schieten. Is Hilversum nu ook toegetreden tot de totalitaire politiestaat? ;(

Brandjuh
Master
 Bericht 
Daar hangt Eindhoven vol mee, is of voor ANPR of voor reistijdmeting/verkeerstelling. Gok laatste

keokiracer
Master
 Bericht 
MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
Nee, deze cams ken ik wel. De zwarte zijn veel kleiner en de zwarte electrakast hangt aan de lantarenpaal zelf.

Vroeg op
Master
 Bericht 
zoiets?
Afbeelding
pagina 1 van dit topic.

MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
Lijkt erop, maar ze zijn nog kleiner. Nu een berichtje in de krant: 15 camera's brengen gedurende 15 dagen verkeersstromen in kaart. De gemeente wil kijken waarom er knelpunten ontstaan op o.a. de Diependaalselaan (ring Hvs). Tevens telling van PKW's en LKW's.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Zag deze net staan op de Laan van Westenenk in Apeldoorn
Afbeelding
Afbeelding

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Volgens mij geen eens camera's maar meer sensoren geen idee waarvoor.

Blaataap
Master
 Bericht 

Brandjuh schreef:
Deze dus

Ja dat is duidelijk geen snelheidscamera :lol:

JeffreyM
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Zag deze net staan op de Laan van Westenenk in Apeldoorn

MarcoV schreef:
Volgens mij geen eens camera's maar meer sensoren geen idee waarvoor.

Die is er voor om wel of niet te bepalen om te strooien.
Citaat:
Laan van Westenenk bepaalt strooifrequentie Apeldoorn

APELDOORN - Wel of niet gaan strooien in een koude nacht? De gemeente Apeldoorn ruilt de natte vinger in voor technische hoogstandjes. Aan de Laan van Westenenk zijn drie palen neergezet waarmee beter kan worden bepaald wanneer er wel of niet gestrooid moet worden. Het gaat om onder meer een temperatuurmeter, een camera en wegdeksenoren.
Tot nu toe had Apeldoorn alleen meetpunten in Wenum Wiesel, Hoenderloo en Assel. Die werden vijf jaar geleden aangelegd. Voor de Apeldoornse bebouwde kom waren geen harde meetgegevens beschikbaar. Daar komt nu verandering in.

Er is gekozen voor de Laan van Westenenk, tussen Ugchelen en de rotonde in de Aluminiumweg, omdat het tot de koudste punten in de bebouwde kom van Apeldoorn behoort. ,,Daarnaast kunnen we met de camera vanaf dit punt niet alleen de rijbanen, maar ook de fietspaden op de rotonde bekijken'', legt gemeentelijk woordvoerder Ernst Jan Peters uit.

De Stentor

1BJK903
Eendagsvlieg
 Bericht 

Vraagje:

Ik heb geen foto, maar kan het wel omschrijven: grote, grijzige camera's (meerdere camera's) op de Willemsbrug in Rotterdam... enig idee wat dit zijn? Je hebt wel zo'n bordje met "u rijdt te hard" of een thumps up als je onder de max rijdt, maar is dat ook het enige waar ie op let of flitst ie ook ofzo?

Het lijkt een beetje op dees: https://get.google.com/albumarchive/116 ... 4444821266

Maar volgens mij is ie net even anders.

Iemand enig idee?

keokiracer
Master
 Bericht 
Hier in het dorp staan er ook van die 'u rijdt de snel' camera's met smileys, fun fact; die doen het niet meer als je boven de 80 rijdt O:) O:)

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
1BJK903 schreef:
raagje:

Ik heb geen foto, maar kan het wel omschrijven: grote, grijzige camera's (meerdere camera's) op de Willemsbrug in Rotterdam... enig idee wat dit zijn? Je hebt wel zo'n bordje met "u rijdt te hard" of een thumps up als je onder de max rijdt, maar is dat ook het enige waar ie op let of flitst ie ook ofzo?

Het lijkt een beetje op dees: https://get.google.com/albumarchive/116 ... 4444821266

Iemand enig idee?

Klinkt als gewoon iets van reistijd of zo iets. Zal geen snelheidscontrole zijn

WimLex
Master
 Bericht 
rotterdam heeft toch een anpr-ring ?

edit: meer info https://rejo.zenger.nl/inzicht/meer-dan ... en-botlek/

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
1BJK903 schreef:
Vraagje

Zoiets?
Afbeelding

1BJK903
Eendagsvlieg
 Bericht 

^ Nee of misschien ook wel, kan het niet echt zien... maar volgens mij is het inderdaad geen snelheidscontrole camera. Alleen bedoeld voor dat bordje.

En mocht het wel zo zijn, dan deel ik het wel hier haha.

TommyGun
Master
 Bericht 
1BJK903 schreef:
Vraagje:

Iemand enig idee?

Eindhoven hangt vol met die dingen; verkeerstelling of iets in die richting.

Blaataap
Master
 Bericht 

TommyGun schreef:
Eindhoven hangt vol met die dingen; verkeerstelling of iets in die richting.

Jep, verkeerstelling en verkeersstroomanalyse.

keokiracer
Master
 Bericht 
In de hoop om vragen voor te zijn, deze camera's op meerdere locaties in Noord-Holland hangen er voor verkeersmanagementdoeleinden en flitsen dus niet!
Afbeelding

Afbeelding

Foto's via

keokiracer
Master
 Bericht 
Even mijzelf herstellen, bovenstaande camera's worden niet gebruikt voor verkeermanagementdoeleinden, maar zijn ANPR-camera's.

Citaat:
Nadat ik zo'n camera ook op een gemeentelijke weg tegenkwam heb ik er een vraag over gesteld aan de gemeente. Deze gaf aan dat het een ANPR camera is.

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php ... 47#p924775

okkiwokki
Master
 Bericht 
Op de N269 heb ook ook zo'n portaal zien hangen.

vw-driver
Master
 Bericht 
Afbeelding

Rondweg Borne N743 thv watertoren/Bornse Maten , staan twee van zulke zwarte telkasten +camera .

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
A1 nabij Holten hangen nu in de richting Hengelo ook weer van die "gevaarlijke stoffen" camera's
(Andere richting weet ik nog niet)

maarten28
Die hard
 Bericht 

N277 voor het viaduct van de A67 vanuit noordelijke richting is gisteren opeens een portaal met twee camera's verschenen zoals in het plaatje van keokiracer.
Verkeersmanagement, dikke lul. Voor degenen die een login op tweakers.net hebben, lees dit maar even: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 7#49060807
Ik vind dergelijke surveillance toch wel heel erg ver gaan.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Kan je ff koppie pasta doen (f)

maarten28
Die hard
 Bericht 

Nou, vooruit dan maar.
Citaat:
Citaat:
http://nos.nl/artikel/2142103-met-camer ... waard.html

...
Geen woorden voor deze beslissing.

Zal ik je een geheimpje vertellen?

Dat was al zo. Het was technisch organisatorisch niet wenselijk en haalbaar om kentekens maar 24 uur te bewaren. Dus in de praktijk was het al een maand, maar iedereen hield z'n bek. Logisch dat ze de policy nu hebben aangepast aan de werkelijkheid.

En dit heb ik uit de meest betrouwbare bron ooit: mezelf. Ik was 1 van de 3 mensen in Nederland met toegang tot het ANPR systeem. Ik heb samen met mijn ex-collega de technische mogelijkheden besproken met de desbetreffende politiepief. En daarna hebben mijn ex-collega en ik alle toenmalige kentekencamera's ingesteld (er zullen ondertussen meer camera's zijn, maar ik werk daar niet meer). En ik heb in de serverruimte gestaan en de server ingesteld. Op een maand retentie. Dit was een hele operatie (het zijn nogal wat camera's, gelukkig hadden we een hoop monteurs voor de fysieke installatie). Dit was een paar weken voordat Obama Nederland bezocht (er was toen opeens geld voor van alles :X ). Als je rond die tijd een grote man met baard in een oranje pak met een laptop langs de snelweg zag staan; dat was ik :w

[small]Voor de zeikerd: ik ben lekker niet meer geheimhoudingsplichtig, lekker puh :+ Man, man, man, the stories I could tell.[/small]

Voor de liefhebber:
Als je onder een portaal doorrijdt en je ziet deze hangen:
Afbeelding
Dan sta je weer een maandje geregistreerd :>

Korpsen gebruiken trouwens deze in de grille of op het dashboard:
Afbeelding
Leuk detail: Als je die camera op het dashboard ziet staan, dan is de voorruit vervangen voor helder glas. Duur geintje :Y

"Gelukkig" gebruikt de KLPD geen ex-LIPS/3M ANPR camera's, die gebruiken Catch-Ken troep.
Hoezo "landelijke" politie. Dat aanbestedingsbeleid is niet echt centraal geregeld...

Eeeeennieeeeweeeeee...

Wat ik hiermee wil vertellen: leuk die verontwaardiging, zodra de politiek iets besluit en het in de krant staat. Maar realiseer je dat in de praktijk dingen allang al aan de gang zijn. Policy volgt praktijk, niet andersom.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Thanks, leerzaam (f)

Ducantoni
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
een maand retentie

Een kwestie van tijd tot die verlengd wordt tot een half of zelfs een heel jaar? :roll:

keokiracer
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Verkeersmanagement, dikke lul

Ik had mijzelf al verbeterd ;)

keokiracer schreef:
Even mijzelf herstellen, bovenstaande camera's worden niet gebruikt voor verkeermanagementdoeleinden, maar zijn ANPR-camera's.

LoverD schreef:
Thanks, leerzaam (f)

+1

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding

Iemand een idee?

WimLex
Master
 Bericht 
MarcoV