» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Oldskool
Die hard
 Bericht 
Ik ben aan het overwegen om een rearcam aan te sluiten. Ik ben alleen benieuwd of het mogelijk is om daar zo'n soort stekker voor te gebruiken:

Afbeelding

En daar dan 2 USB kabels naar de cams in te doen. Geeft dat voldoende vermogen? Als ik de specificaties van mijn LS460W bekijk zou deze 3.7V gebruiken? Dus dan zouden er makkelijk 2 op de 12V stekker moeten kunnen lijkt me? Iemand hier ervaringen mee?

Al hoef ik achter niet per se ook een 460W, een iets simpeler/goedkoper model zou daar ook wel volstaan, zolang deze ook maar makkelijk aan te sluiten is met een USB kabel. Als iemand nog leuke suggesties heeft hoor ik die ook graag :D

WimLex
Master
 Bericht 
spanning is niet belangrijk, de stroom wel ;)

Tweebel
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
zou deze 3.7V gebruiken

Ik zie iets staan over een batterij die op 3,7 v werkt. Niets over vermogen. Hoewel de 240 mAH op 3,7 V wel een aardige indicatie is.

Maar er zijn toch veel manieren om dit regelen? Je kan ook je 12v splitten in 2maal 12V ipv USB. Verder denk ik dat het sowieso wel voldoende zal zijn. Zoveel gebruiken die cams niet.

Verder kan de mini dacht ik ook op usb. En nog vele anderen.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Oldskool schreef:
En daar dan 2 USB kabels naar de cams in te doen. Geeft dat voldoende vermogen? Als ik http://dod-tech.us/product/dod-ls460w/# ... ifications van mijn LS460W bekijk zou deze 3.7V gebruiken? Dus dan zouden er makkelijk 2 op de 12V stekker moeten kunnen lijkt me? Iemand hier ervaringen mee?

In de specificaties staat "Power Adapter 5V 1A".
Ik denk zelf dat die 1A erg ruim is, maar die USB adapter voldoet dus prima.

Tweebel schreef:
Ik zie iets staan over een batterij die op 3,7 v werkt. Niets over vermogen. Hoewel de 240 mAH op 3,7 V wel een aardige indicatie is.

Nee, zegt niet zo gek veel. Dat is de capaciteit van de batterij. Het enige wat het zegt is dat er voor het opladen waarschijnlijk niet meer dan 500 mA gebruikt gaat worden (2x de capaciteit).

Citaat:
Maar er zijn toch veel manieren om dit regelen? Je kan ook je 12v splitten in 2maal 12V ipv USB. Verder denk ik dat het sowieso wel voldoende zal zijn. Zoveel gebruiken die cams niet.

2maal 6V bedoel je zeker? Om er zomaar 12V op te zetten zou ik niet doen. Kan goed gaan, kan ook fout gaan.
Twee camera's in serie zetten zodat ze allebei 6V krijgen zou ik ook niet doen. Spanning splitsen gaat niet werken met dergelijke elektronica.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Snap het probleem niet. Specs van de accu zijn niet belangrijk. Zit een USB aansluiting op. Daarmee zou je hem thuis toch ook gewoon opladen? Dan gewoon in de auto een 12V naar USB stekker plaatsen en met een USB kabel aansluiten.

WimLex
Master
 Bericht 
hij wil 2 cams op 1 aansluiting

die cams zal je dan wel na de USB stekker moeten splitsen en dan is de stroom belangrijk, aangezien die ene uitgang maar 1A levert

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oldskool schreef:
Als ik http://dod-tech.us/product/dod-ls460w/# ... ifications van mijn LS460W bekijk zou deze 3.7V gebruiken? Dus dan zouden er makkelijk 2 op de 12V stekker moeten kunnen lijkt me? Iemand hier ervaringen mee?

USB is 5 Volt. Specificaties van een batterij hebben daar niets mee te maken. Maar om al het ingewikkelde overbodige gepraat hier te beëindigen, ja je kan die getoonde adapter prima gebruiken om twee verschillende USB dashcam aansluitingen te 'voeden'. 5 Watt is krap maar denk dat het wel gaat. Echter je hebt ze ook wel zo;

https://www.amazon.de/kwmobile-Ladeger% ... al+5v+2.1a

NoCashCow
Master
 Bericht 

Of je neemt een splitter op de 12V en steekt daar 2 12V naar USB converters in. Overigens wel karig dat er (volgens de website) geen autolader bij zit.

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ]