» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 50 van 52  [ 2555 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb net 3m usb kabel in de auto weggewerkt via dakpaneel en onder rubber strips van de deuren. Maar ik had de volle 3m toch hard nodig om het een beetje uit zicht te houden.
Zolang de cam opneemt knippert er een rood lampje op de cams. Bij het event knopje kunnen is wel handig ja...

Blaataap
Master
 Bericht 

Aangezien mensen het blijven presteren om tegen mijn auto aan te rijden en gewoon weg te lopen alsof er niks is gebeurd heb ik behoefte aan een dashcam voor de achterzijde met parkeermogelijkheid die gedurende 8 - 12 uur actief kan blijven zonder stroomvoorziening vanuit de auto. Prijs maakt me niks uit, met de mate van nieuwe deuken (waarvan 75% rechtsachter) heb ik dat er zo uit. Iemand ideeën?
Bij mijn woning heb ik al een camera op de parkeerplaats gericht, maar daar heb ik niks aan op andere locaties natuurlijk.

hubo
Nieuwkomer
 Bericht 

Weet iemand waar ik een voedingskabel voor de VD3000 kan vinden? hij is nu definitief door bij de aansluiting op de sigarettenplug.

Archiebald
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:

Ding is binnen. Ziet er zo los echt uit. In de PC zegt hij inderdaad dat er 249GB beschikbaar is. Ben hem nu vol aan het stampen met dashcam clips en foto's. Staat nu zo'n 10GB op.

Hij is wel vre-se-lijk traag, 5MB/s is veel. Vooralsnog blijft wel alles wat erop gezet is het gewoon doen. Foto's blijven openen en filmpjes afspelen.

Ik ben dus benieuwd hoeveel GB er daadwerkelijk op staat. Of dat het misschien qua GB's wel klopt, maar dat hij dus gewoon echt retetraag blijkt.

Masterdam
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Iemand ideeën?

Op niet-geschakelde voeding aansluiten? Moet je er alleen zelf voor waken dat ie je accu niet leeg trekt.

Blaataap
Master
 Bericht 

Masterdam schreef:
Op niet-geschakelde voeding aansluiten? Moet je er alleen zelf voor waken dat ie je accu niet leeg trekt.

Ja, dat is dus het probleem. Als je diensten moet draaien is dat niet te doen, dus het moet iets zijn dat zelfstandig enige tijd kan overbruggen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Powerbank ertussen? Dus de powerbank contact geschakeld naar de accu en daarma de cam.

Draait de motor dan laad de powerbank op, daarna blijft de cam draaien op het sap van die bank.

Blaataap
Master
 Bericht 

Goede, ga ik eens naar kijken :thumb:

Griffin
Master
 Bericht 
Nadeel van zo'n powerbank is dat'ie het niet leuk vindt om helemaal leeg te lopen. Dat gaat een paar keer goed en dan houdt'ie het voor gezien. Overigens hebben de meeste een eeuwigheid nodig om weer op te laden dus tenzij je meer dan 12 uur per dag in de auto zit is het geen ideale oplossing.

Pietert
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Moet je er alleen zelf voor waken dat ie je accu niet leeg trekt.

https://www.kemo-electronic.de/en/Car/M ... 2-V-DC.php

zandbak
Master
 Bericht 
hubo schreef:
Weet iemand waar ik een voedingskabel voor de VD3000 kan vinden? hij is nu definitief door bij de aansluiting op de sigarettenplug.

Als ik de specs zie....
Resolutie:
- Bij Max 30fps
640x480
- bij max 15fps
1280x960.

Daar wil je tegenwoordig toch niet meer mee doorrijden? Koop een full hd cam, heb je veel meer plezier van.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Ik heb nog een VD3000 liggen voor de liefhebbert

zandbak
Master
 Bericht 
yj24tp schreef:
Ik heb nog een VD3000 liggen voor de liefhebbert

Ik denk dat je die beter weg kan gooien. Als ik de filmpjes op youtube zie met zo'n ding....dat wil je toch niet als je voor ca 6 tientjes een mini hebt

yj24tp
Pro
 Bericht 

zandbak schreef:
post4351937.html#p4351937 schreef: Ik heb nog een VD3000 liggen voor de liefhebbert
Ik denk dat je die beter weg kan gooien. Als ik de filmpjes op youtube zie met zo'n ding....dat wil je toch niet als je voor ca 6 tientjes een mini hebt

Klopt, maar ik maak er liever iemand blij mee, voor de onderdelen bijvoorbeeld. Hij deed het nog prima toen ik em weg heb gelegd. Het beeld...tja, dat heb je al beschreven :cry:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Over 2 weken m'n nieuwe auto ophalen. Nieuwe auto, nieuwe cam. Heb in de Golf nu een 500GW hangen van BlackVue, maar er zal intussen wel weer wat beters zijn. Wat zijn op het moment de beste opties? Rearcam is geen must. Mag wel.

zandbak
Master
 Bericht 
A119? Vrij discrete cam en redelijk goedkoop.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Viofo A119 heb ik ook net gekocht. Ga hem denk ik morgen (rustaaaagh) in de auto hangen. Testjes tot nu toe bevallen erg goed. Netjes beeld, prima gps, buildquality is beter dan een LS460W ( :x ). Erg klein. Enige nadeel is dat hij aan de ruit geplakt moet worden dus dat je in één keer de juiste keuze moet maken :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Vriend van me wil wel een dashcam, maar wel goedkoop. Zat te denken aan een Mini voor hem, aangezien de beeldkwaliteit prima is. Welk typenummer is goed voor de basisgebruiker?

Kwibus
Master
 Bericht 
Geen zin om zelf weer te zoeken enzo, dus even de vraag, bestaan er dashcams, liefst ook met een rearcam, met een instant replay functionaliteit? En zo ja, weet iemand een goede?

zandbak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Vriend van me wil wel een dashcam, maar wel goedkoop. Zat te denken aan een Mini voor hem, aangezien de beeldkwaliteit prima is. Welk typenummer is goed voor de basisgebruiker?

De 0805 is wat ouder maar wel de betrouwbaarste volgens dashcamtalk. ca 6 tientjes in china, als je er niet uitgepikt wordt.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Top, merci

yj24tp
Pro
 Bericht 

Sander schreef:
Viofo A119 heb ik ook net gekocht. Ga hem denk ik morgen (rustaaaagh) in de auto hangen. Testjes tot nu toe bevallen erg goed. Netjes beeld, prima gps, buildquality is beter dan een LS460W ( :x ). Erg klein. Enige nadeel is dat hij aan de ruit geplakt moet worden dus dat je in één keer de juiste keuze moet maken :lol:

Je kunt bij deze toch de lens horizontaal en verticaal verstellen, dan hoef je niet in 1 keer goed te plakken...wel enigzins natuurlijk :x
En ik dacht dat de A119 met accu was en de A119S met condensator... Heb je een link waar je em gekocht hebt.

Blaataap
Master
 Bericht 

A119S heeft een andere sensor (Sony IMX291 ipv Omnivision OV4689) en een kleinere kijkhoek (135 graden vs 160 graden voor de A119).

zandbak
Master
 Bericht 
Over de 119S:
https://dashcamtalk.com/viofo-a119s/
Citaat:
Should I Purchase?

On paper, the A119S should be a better camera than the A119 given its Sony CMOS sensor. With the first iteration firmware, the A119S performs on par to the A119. In some recording situations it does better, in other situations it does worse. Overall they are both very capable cameras but the higher cost of the A119S makes it difficult to recommend over the A119.

All other aspects of the camera are excellent (form factor, build quality, initial reliability). On the positive side, VIOFO does release firmware updates on a regular basis. Future updates may improve video performance which could easily justify the premium. Overall an excellent camera but the A119 is a better value for money.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
De A119 is volgens mij ook met condensator en inderdaad kan je de lens wat draaien en heb je grote kijkhoek.
Ik heb hem gekocht bij incarvideo inclusief 64gb sandisk sd kaartje (chinese verpakking) voor uit mijn hoofd 160 euro.

zandbak
Master
 Bericht 
Sander schreef:
incarvideo inclusief 64gb sandisk sd kaartje (chinese verpakking)

Is het ook echt 64gb of stiekem gewoon 4gb :x

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Geen idee het lijkt allemaal legit. En anders gaat ie aan de schandpaal :D

Masterdam
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik ben dus benieuwd

Ik ook. Dus kom op, vertel!

yj24tp
Pro
 Bericht 

Sander schreef:
De A119 is volgens mij ook met condensator en inderdaad kan je de lens wat draaien en heb je grote kijkhoek.
Ik heb hem gekocht bij incarvideo inclusief 64gb sandisk sd kaartje (chinese verpakking) voor uit mijn hoofd 160 euro.

Ok thanx. Ik zie dat de condensator zowel bij de 119 als bij de 119S gebruikt wordt. Wel is bij de 119S de lens alleen verticaal te verstellen dus de A119 is by far de beste deal. Ik zag em op ebay voor E112,-

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Heb hem net opgehangen. Links van de spiegel zodat ik hem kan zien. Kabeltje ook netjes vastgeplakt in de houdertjes.. Werkt allemaal prima. Hij mocht iets minder wiebelen in de voet, maar ik denk dat je daar tijdens het rijden niets van merkt.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Merk ik iig niets van. Klikt best behoorlijk vast ook.

Heb je wel met de GPS ontvanger?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ja met gps. Zit verder prima hoor maar je kan hem meer bewegen dan ik had verwacht. Maakt niet uit, als ik rij ga ik er toch niet aan zitten wrikken [emoji38]

Aanhanger
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik ook.

Wat zal het zijn, 8, 16?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Sander schreef:
Zit verder prima hoor maar je kan hem meer bewegen dan ik had verwacht. Maakt niet uit, als ik rij ga ik er toch niet aan zitten wrikken

Maarrrrr (ik tref het wel :lol: ) dit weekend een boel kilometers gemaakt en het loopt toch niet lekker. Nader onderzoek lijkt toch wel sterk te wijzen op de GPS mount. Zijn heel veel problemen mee, van ratelen (doet die van mij ook een beetje) tot flikkerende lcd's en random rebootende cams. Die laatste twee heb ik ook en lijken te komen door voedingsproblemen. Dat kan veroorzaakt worden door matige voeding/kabels, maar het lijkt er ook op dat de gps mount problemen geeft, met name doordat de cam er niet helemaal strak op zit.
Ik heb net binnen (met een telefoon usb voeding) wat dingen getest en daar gaat het veel beter. Geen geflikker en geen reboots.
Vanmiddag nog eens wat in de auto testen met andere voeding, wel/niet gps mount, etc.

Een van de mogelijke oplossingen is voedingskabel rechtstreeks in de cam te steken en niet in de gps mount. En daar gaan we al, dat red ik niet want dan zit de spiegel in de weg :lol:
Als dat de oplossing is dan moet de mount dus verplaatst worden :lol: O:)

zandbak
Master
 Bericht 
Sander schreef:
en van de mogelijke oplossingen is voedingskabel rechtstreeks in de cam te steken en niet in de gps mount. En daar gaan we al, dat red ik niet want dan zit de spiegel in de weg :lol:
Als dat de oplossing is dan moet de mount dus verplaatst worden :lol: O:)

Lekker handig bezig :woop:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:lol: Ik zei toch dat ik reserve nodig zou hebben O:)
Maar eerst maar eens testen. Ik heb nu een heleboel shit gelezen over die gps mount.. Lijkt erop dat die dingen erg veel problemen veroorzaken.

zandbak
Master
 Bericht 
Goede cam, slechte mount. Schiet ook lekker op.

Pazo
Pro
 Bericht 
Ik ben sinds enkele dagen ook in bezit van een dashcam, een DOD LS460W. Vrij compact, kan bijna helemaal achter de binnenspiegel dus zie er bijna niets van. Maakt mooie beelden (Full HD), ook in het donker. Ben dr al best tevreden mee.

Alleen 1 ding... hoe doen jullie dat qua stroomtoevoer? Ik bedoel, dat ding werkt op die 12V sigarettenplug, maar die blijkt continuspanning te hebben, ook als de motor uit staat. Dus moet de cam steeds zelf handmatig aan en uit zetten. Dat wil ik niet, wil er geen omkijken naar hebben. Dus motor starten, cam gaat aan + opnemen. Motor uit, cam uit. Nu heb ik gelezen dat je dan in je zekeringskast moet gaan rommelen en een bypass moet leggen, dus de voeding van de sigarettenplug omleggen naar een zekering die wel in verbinding staat met het contact. Wil ik mij best aan wagen, maar wil ik weten hoe ik dat moet aanpakken en wat ik nodig heb, en dat kan ik niet echt vinden. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Pietert
Master
 Bericht 
Pazo schreef:
hoe doen jullie dat qua stroomtoevoer? Ik bedoel, dat ding werkt op die 12V sigarettenplug, maar die blijkt continuspanning te hebben

Mijn sigarettenplug heeft geschakelde spanning. Zo doe ik dat :)

Ligt overigens volledig aan je auto. Bij sommige auto's kan je de zekering in een ander slot duwen en heb je ineens geschakelde spanning op de plug.

zandbak
Master
 Bericht 
buttplug?

Pazo
Pro
 Bericht 
Pietert schreef:
Ligt overigens volledig aan je auto. Bij sommige auto's kan je de zekering in een ander slot duwen en heb je ineens geschakelde spanning op de plug.

Skodator OC II facelift (2011).
Ben ook al op het Skoda forum bezig, maar nog geen resultaat. En ik dacht aangezien er hier een hoop mensen zijn met een dashcam (+ Flitsservice weet alles), zullen er vast mensen zijn die eerder met dit bijltje gehakt hebben :)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Die van mij wordt ook stroomloos, 30 minuten nadat ik de auto van het contact heb gezet.
Vorige auto was direct geschakeld. Contact uit was sigarettenaansteker stroomloos.

Pazo
Pro
 Bericht 
Sander schreef:
Die van mij wordt ook stroomloos, 30 minuten nadat ik de auto van het contact heb gezet.

Weet niet of mijn auto dat ook doet, maar na het rijden 30 minuten de binnenkant van de garagedeur filmen is ook zo wat.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Doe je er een adapter met een ledje ofzo in. Kijk je na een uur nog eens, als het ledje dan uit is dan weet je dat je veilig zit.
Ik vind het wel prettig hoor, neemt hij na het parkeren ook nog even wat op.

Blaataap
Master
 Bericht 

@Sander: Ik zag op tweakers dat mensen het probleem met de mount hebben opgelost door wat velcro erin te plakken.

zandbak
Master
 Bericht 
Oh daar waar jij je filmpjes post? :lol:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Blaataap schreef:
@Sander: Ik zag op tweakers dat mensen het probleem met de mount hebben opgelost door wat velcro erin te plakken.

Ja, klopt. Ik ga na het werk ook even met een setje voedingen, kabels, een schaar en wat stukjes dun karton kijken of ik het probleem kan isoleren en (al dan niet provisorisch) oplossen :D

Mocht je nog een linkje hebben naar die thread, heel graag. Hoe meer info hoe beter.

Pietert
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Ik vind het wel prettig hoor, neemt hij na het parkeren ook nog even wat op.

Ja, ik zou dat ook ideaal vinden, ja :)

zandbak
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Mocht je nog een linkje hebben naar die thread, heel graag. Hoe meer info hoe beter.

Deze neem ik aan:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 9#51037429

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:thumb: Mooie oplossing wel, dat spul veert ook nog een beetje.

Pagina 50 van 52 [ 2555 berichten ]