» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 51 van 52  [ 2584 berichten ]
Sander
FS medewerker
 Bericht 
Nou... Wat dingen getest..
Het lijkt op een combinatie van een matige kabel en speling op de gps mount. Als je die beide wegneemt lijkt hij het goed te doen. Een van beide weg nemen helpt niet.
Mijn el cheapo voeding levert meer (5,1V vs 4,9 ofzo) spanning dan de bijgeleverde plug dus ik hou mijn oude er gewoon op.
Dus ik gebruik nu de bijgeleverde kabel ipv de oude die nog in de auto lag en ik heb twee kleine kartonnetjes op de mount geplakt zodat de cam nu muurvast zit :)
Morgen 300 km stresstesten. :thumb:
Als het nu goed is moet de kabel even netjes weggewerkt worden en ben ik weer klaar.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Mijn sigarettenplug heeft geschakelde spanning. Zo doe ik dat :)

Ligt overigens volledig aan je auto. Bij sommige auto's kan je de zekering in een ander slot duwen en heb je ineens geschakelde spanning op de plug.

En dan verhuist de + naar je plug automagisch mee? Das een knap staaltje elektronica dan!
Je kan het beste gewoon de stekker eraf knippen en hem rechtstreeks in je zekeringenkast prikken. Er is altijd nog wel een geschakeld slot vrij. Heb je ook gewoon je 12v outlet vrij.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Dat rebooten had ik ook. Voeding rechtstreeks in de cam was de oplossing. Dacht dat ik het zelf gemeld had maar is dus een probleem van de cam...

Pietert
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
En dan verhuist de + naar je plug automagisch mee? Das een knap staaltje elektronica dan!

Die kan je toch gesplitst hebben?

Code:
           /------------ FUSE SLOT A ------\
Accu + ---<                                 >--\
  -        \--- Ign ---- FUSE SLOT B ------/   |
  |                                            |
   \------------------  SOCKET ----------------/

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Nou, met de bijgeleverde kabel en de stukjes karton om de cam op de mount te fixeren werkt hij als een trein. De hele dag (300 km) probleemloos gedraaid :cheer: :thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Prettig dat het probleem is opgelost :thumb:

Pietert
Master
 Bericht 
Ik ga nu ook maar eens m'n cam een beetje dikker maken. Minder speling op de mount.

zandbak
Master
 Bericht 
En die gast achter het stuur een beetje dunner maken? :x

Pietert
Master
 Bericht 
Vind je die echt zo dik?

zandbak
Master
 Bericht 
Nee, volslank gok ik

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik wil in mijn V70 een snoertje uit de verlichtingsunit van het dak naar mijn dashcam hebben want ik wil het snoer uit het zicht hebben. Dat lijkt me het makkelijkst dmv het aanbrengen van een USB-vrouwtje zodat je er ook eventueel een andere cam kan voeden.

Nou heb ik bar weinig verstand van stroom en al helemaal geen tijd of zin om te gaan pielen. Is er hier een hobby-ist, die zegt, rij maar even langs en dat we er dan wel uitkomen?

Ik vraag dat liever eerst hier, dan dat ik meteen naar een professional rijd.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja, das allemaal niet zo lastig toch?

Kniptangetje, stukjes draad, krimpkousje, aansteker, voltmetertje en gaan. Alhoewel, hmmm, dan heb je een 12v aansluiting op je USB en dan frituur je je cam. Je wil direct USB he. Das wel wat anders.

Ik had bij die E30 hetzelfde gedaan maar dan ipv die USB een sigarettenaansteker achter die lichtunit gepropt. Dat werkte prima.

Masterdam
Master
 Bericht 
Dan ga ik van voeding, naar sigarettenaansteker naar stekker (met USB) naar laadsnoertje naar cam. Daar moeten die sigarettenaansteker en stekker toch wel tussenuit kunnen?

Pietert
Master
 Bericht 
https://m.lightinthebox.com/nl/waterdic ... 03472.html

Die er nog even tussen. Knutselt 5v van 12v.

Masterdam
Master
 Bericht 
Waterdicht... Ik heb gewoon een dak he, in tegenstelling tot enkele figuren onder de Nieuwe Maas. :roll:

Is besteld. Dank voor de tip. ;)

Pietert
Master
 Bericht 
Wel een open dak toch? ;)

Masterdam
Master
 Bericht 
True! :thumb:

Nutteloze feature, maar soit.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
want ik wil het snoer uit het zicht hebben.

Euh, aansluiten op zekeringkast en draden achter bekleding en rubbers?

Pietert
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Nutteloze feature

Mwoah.. Ik gebruik hem stiekem best vaak (vooral omdat er achterin vaak een blaaskaak zit die de gehele tijd "Dak open!" scandeert)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Nutteloze feature

Pietert schreef:
achterin

:kniktja:

Masterdam
Master
 Bericht 
Mag Feit niet naast je zitten?

Pietert
Master
 Bericht 
Ik vraag me überhaupt af hoe hij die gag-bal elke keer uit krijgt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
I'll tell you what now between me and you, there is no me and you, not no more!

Masterdam
Master
 Bericht 
:roll: Doe m maar weer rap in.

Kwibus
Master
 Bericht 
Jongelui, wat is op dit moment de beste dashcam die aangeschaft zou kunnen worden? Bij voorkeur eentje die ook een instant-replay functionaliteit heeft. Iemand?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Bij voorkeur eentje die ook een instant-replay functionaliteit heeft.

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Cams met scherm hebben vrijwel altijd een playback mode. Bij duurdere wifi modellen kan je ze ook op de telefoon bekijken.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Sowieso is het lastig om te zeggen welke "de beste" is op dit moment. Wat vind je belangrijk?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat denken we van de STARVIS IMX291 sensored StreetGuardian SG9663DC
Komt in juni als het goed is.
https://dashcamtalk.com/forum/threads/s ... nel.28206/

Kwibus
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Dat je meteen op de display (of op het mobieltje blijkbaar) beelden terug kunt kijken. Altijd handig als je net iets hebt gehad waar anderen bij betrokken waren.

Sander schreef:
Wat vind je belangrijk?
Weet ik niet, want hij is niet voor mij :lol:

Maar zonder gekheid, front- en rearcam en gewoon goede kwaliteit, zowel in hardware als in filmcapaciteit. Geen Alibaba prut van een paar tientjes. Heb zelf een exemplaar uit de laatste FS inkoopactie van een aantal jaar geleden en niet bijgehouden wat er sindsdien op de markt is verschenen/gewijzigd.

Waar het vooral om gaat is dat je wat sterker staat als bewijslast een issue wordt.

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
Als het vooral voor bewijs is in geval van een aanrijding, dan is de beeldkwaliteit niet zo belangrijk. Je hoeft dan namelijk alleen te zien wie er schuldig is. Behalve als je de camera ook wilt gebruiken voor aanrijdingen waarbij de andere partij verder rijdt, dan moet je het kenteken namelijk wel duidelijk kunnen lezen.

Je zou hiervoor bijvoorbeeld kunnen kijken naar de BlackVue dr650s, die ondersteund namelijk een app waarop je beelden direct terug kunt kijken. Tevens heeft deze dashcam ook een goede beeldkwaliteit. Ook kun je kijken naar een dod rc500s, die redelijk vergelijkbaar is met de BlackVue. Daarnaast kun je ook nog kijken naar de MiVue 658 WIFI, die ook direct de beelden kan verzenden naar een smartphone.

zandbak
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Jongelui, wat is op dit moment de beste dashcam die aangeschaft zou kunnen worden? Bij voorkeur eentje die ook een instant-replay functionaliteit heeft. Iemand?

Budget onbeperkt?

Ik heb front een 460W hangen, en rear een mini 0805.
Die alibaba prut kost hier ongeveer het dubbele O:)

Kwibus
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Budget onbeperkt?
Definieer onbeperkt :lol:

Maar nee, geen duizenden euro's natuurlijk. Maar meer dan een paar tientjes mag uiteraard wel. En wel een complete set met beugel, kabels etc. Moet gewoon netjes weggewerkt worden.

Hmm, BlackVue DR650S-2CH ziet er niet verkeerd uit.

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

TheTTDriver schreef:
Ook kun je kijken naar een dod rc500s,
Is de DOD RC500S al verkrijgbaar in Nederland? Ik kom 'm eigenlijk nog nergens tegen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
2ch starvis. Nice. De f/1.6 is ook beter dan de streetguardian.

Hoe staat het met e servide bij dod?

zandbak
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:

Ook niet echt goedkoop.....

@Feitelijk: via René zou die wel goed moeten zijn. Maar die van mij draait al bijna 3 jaar zonder problemen. Alleen moet die wel permanent op de stroom aangesloten worden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
@Feitelijk: via René zou die wel goed moeten zijn

Rene maakt geen custom firmwares voor je. Street guardian wel.

Ik heb wel van beiden een cam gekregen. Dus 1-2 voorlopig

Kwibus
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Ook niet echt goedkoop.....
Nee, niet echt. Vraag me zelfs af er duurdere zijn :|

Maar, zakelijk, dus dat scheelt al wat. En niet mijn geld :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik heb wel van beiden een cam gekregen.

En nu zijn ze allebei stuk!

SG9665GC V3 doet niks meer, geen lichtjes aan bij aansluiten usb, niks...
Twee maanden is wel wat snel, zeker omdat mijn V2 het als 1,5 jaar foutloos doet.

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
Of je kunt nog kijken naar de MiVue 658 WiFi, die is wat goedkoper. Ik denk alleen niet dat de beeldkwaliteit even goed is als bij dod of BlackVue.

darunna
Pro
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Wat denken we van de STARVIS IMX291 sensored StreetGuardian SG9663DC
Komt in juni als het goed is.
https://dashcamtalk.com/forum/threads/s ... nel.28206/

De Starvis schijnt -ondanks dat het de opvolger is van de Exmor- een goedkopere variant te zijn van de IMX322 (Exmor).
Meer gericht op massaproductie, maar de kwaliteit valt ook wat tegen om eerlijk te zijn:

Link

Doe mij de oude vertrouwde 322 maar...

Feitelijk
Master
 Bericht 
En de enorme verbetering in lichtopbrengst dan?

darunna
Pro
 Bericht 

Dan heb ik liever scherper beeld, dan meer lichtopbrengst en een bulk meer ruis.
Maar dat ben ik....

Blaataap
Master
 Bericht 

darunna schreef:
Dan heb ik liever scherper beeld, dan meer lichtopbrengst en een bulk meer ruis.

+1

Het beeld van die nieuwe sensor doet me denken aan het beeld dat de LS430W gaf als je die had ingesteld op +2 of hoger qua helderheid. Niet om aan te gluren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
darunna schreef:

Grote pixels geven juist minder ruis. En daarmee de mogelijkheid tot kortere belichtingstijden. En daarmee dus scherpere beelden bij beweging.

darunna
Pro
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Grote pixels geven juist minder ruis. En daarmee de mogelijkheid tot kortere belichtingstijden. En daarmee dus scherpere beelden bij beweging.

Is de nieuwe dan ook daadwerkelijk groter in formaat?

Op het eerste oog lijken de beelden van de RC500S ook wel mooi op Youtube.
Goede concurrent voor de blackvue cams.

Feitelijk
Master
 Bericht 
darunna schreef:
Is de nieuwe dan ook daadwerkelijk groter in formaat?

Nee, maar wel gevoeliger. de 291 is ook weer 1920x1080.

gaisdergerman
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik overweeg ook om een dashcam aan te schaffen.

Ik ben genoodzaakt om mijn auto op een openbare parkeerplaats te parkeren. Soms is dit voor mijn huis maar ook regelmatig wat verderop.

Afgelopen maand hebben ze me getrakteerd op 3 grote krassen (wekelijks een kras erbij). Ik ben er nu wel klaar mee en wil door het monteren van een dashcam (voor en achter) voorkomen dat er nog meer krassen op mijn auto komen en evt de dader op beeld krijgen.

Heeft iemand een aanrader qua dashcam voor dit gebruik? Budget is niet echt bepaald. Graag iets met de beste prijs kwaliteitsverhouding. Het belangrijkste is dat ik hem kan gebruiken om het vandalisme tegen te gaan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je wil in elk geval iets als powermagic

Remo
Master
 Bericht 
Yep, die Powermagic Pro heb ik in combinatie met de BlackSys CH-100B-2CH Wifi + GPS. Zowel bij mijzelf als bij mijn vriendin ingebouwd en bevalt prima.

Schakelt vanzelf uit wanneer de spanning te laag wordt en de camera beschikt over full-hd aan de voorkant en hd aan de achterkant, tevens voorzien van GPS, bewegingssensoren, etc.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Nou.. Ik was er klaar mee. Heb de gps mount eruit gehaald. Kwam toch weer speling op en weer steeds restarts. Dan maar geen gps :)
Nog een leuk klusje om hem eraf te krijgen zeg. Heb de striemen van dat touwtje in mijn vingers staan :[

Pagina 51 van 52 [ 2584 berichten ]