» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 31.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 52 van 53  [ 2647 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Nou.. Ik was er klaar mee. Heb de gps mount eruit gehaald. Kwam toch weer speling op en weer steeds restarts. Dan maar geen gps :)
Nog een leuk klusje om hem eraf te krijgen zeg. Heb de striemen van dat touwtje in mijn vingers staan :[

Flosdraadje? Zo moeilijk moet toch toch niet zijn.....
Dat is wel klote, als die gps mount zo beroerd samenwerkt.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
zandbak schreef:
Flosdraadje? Zo moeilijk moet toch toch niet zijn.....

Ja, er zit een touwtje bij. Maar het kost nogal wat meer kracht (en dus in je vingers snijden van dat kudttouwtje) dan ik had gedacht.
Valt mij inderdaad ook tegen dat die gps mount zo gemaakt is. Maar goed, zo heel veel heb je daar ook niet aan dus weg met de ergernis :dag: :D

Vanmorgen heeft ie het gewoon weer vlekkeloos gedaan, ik ben er blij mee.

zandbak
Master
 Bericht 
Bind je dat touwtje om 2 pennen en trek je daar mee....ipv jezelf te gaan snijden O:)

Ik vind snelheid in beeld toch wel handig. Locatie is van minder belang.
Kwaliteit is inderdaad wel netjes voor een cam van deze prijs.

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Ik zag dat ze laatst een nieuwe versie hadden toegevoegd met andere pennetjes en incl schuim. Wellicht dat dat wel goed helpt
http://www.ebay.com/itm/311652499649?_t ... EBIDX%3AIT

Pietert
Master
 Bericht 
Je kan ook proberen de koperbaantjes wat te vertinnen. Worden ze wat dikker van en misschien daardoor stabieler signaal. Als je van dat kut-ding wat geen connectie maakt af wil hou ik me warmpjes aanbevolen O:)

Ducantoni
Master
 Bericht 
weet iemand een geschikt modelletje (voor op de fiets) waarmee je zo rond 7 à 8 uur opnametijd hebt en dito batterijcapaciteit?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Powerbank to the rescue!

Masterdam
Master
 Bericht 
Bestaan er mensen die 7-8 uur per dag op een fiets zitten?? Ik vind 7-8 minuten wel de grens eigenlijk.

Ducantoni
Master
 Bericht 
:kniktja:
Ik ben vrijwilliger geweest bij een fietsevenement waarbij de deelnemers om 8:00h 's ochtends vertrokken en ergens in de middag op de eindbestemming van die dag arriveerden.

Archiebald
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik vind 7-8 minuten wel de grens eigenlijk.

Ik ook ja :[ Liever fiets ik helemaal niet, maar sindskort hebben we een elektrische fiets. Dat is dan wel weer leuk. Zaterdag op dat ding naar de stad gefietst, m'n vrouw op haar normale fiets met 1 hand aan m'n schouder, tegenwind op het kanaal maakte niks uit. :woop:

OT:
Ik ben nu mn beide 32GB micro-SD kaartjes kwijt. 1 lag thuis op mn bureau toen ik mn toetsenbord schoon blies met een perslucht spuitbus. Geen idee waar hij is gebleven daarna, zeker gezien mn vrouw diezelfde dag nog ging stofzuigen ;(

Kaartje 2 deed ik afgelopen week 's ochtends vroeg in de camera, maar kon hem niet door drukken, dus liet hem iets uitsteken terwijl ik een sleutel pakte. In die tussentijd is hij eruit gevallen of gedrukt door de camera en ook spoorloos. Ligt dus nog wel ergens in de auto. Maar waar?! Heb de hele voorkant van dat interieur al overhoop gehaald!

Dus voor het weekend bij DataIO maar even een 64gb kaartje besteld. Is gelijk ook wel makkelijk, kan wat langer blijven zitten :woop:

Masterdam
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik ook ja
Per maand bedoelde ik he...

Archiebald schreef:
zeker gezien mn vrouw diezelfde dag nog ging stofzuigen
Je hebt haar toch wel even laten weten wat je daarvan vond het?!? :boos:

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Ik ben ook op zoek naar een dashcam. Ik rij regelmatig in het donker, dus zoek iets dat in het donker ook nog goede kwaliteit beeld geeft. Verder zou gps fijn zijn. Iemand tips?

Pita
Master
 Bericht 

Zin er gecombineerde Dashcams en navigatie in één behuizing ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb er daar een van gezien.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Iemand ervaring met de DOD LS460W? Zie op internet dat hij zoveel overdag als in het donker goed kwaliteit filmpjes maakt, is de GPS ook nauwkeurig?

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb de 460W al bijna 3 jaar. Bevalt prima. GPS werkt hier prima. Maar niet als je voorruitverwarming hebt schijnbaar.
Alleen in de zomer wil die wel eens last hebben van wat waziger beeld door de warmte.

's nachts maakt ie acceptabele filmpjes, verwacht echter niet dat je de kentekens goed kan lezen zoals overdag wel goed gaat.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik heb mijn LS460W na 2 dagen teruggestuurd. De knopjes achterop de cam zat zoveel ruimte op dat ze gingen rammelen. En daardoor kon je bijna geen ander geluid meer horen.
Niet iedereen klaagt hierover, maar ik was niet de enige met dit probleem. Misschien een foute serie, misschien ben ik kritischer dan de rest.. Geen idee, maar goed om even in het achterhoofd te houden.
Los daarvan is het een goede cam. Ik had hem niet voor niets uitgekozen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Het verlopen van de focus is ook een dingetje bij de DOD's

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Kan die DOD LS460W een 32 Gb of ook 64 Gb SD kaart hebben?

Blaataap
Master
 Bericht 

Jalavoy schreef:
Kan die DOD LS460W een 32 Gb of ook 64 Gb SD kaart hebben?

Ja.

Signum
Master
 Bericht 
Ik heb deze vandaag in de auto gezet:

Afbeelding

Het is de DOD LS475W+. SD kaartje (128GB) komt morgen, dus ik zal wat beelden online zetten zodra ik dan een stukje gereden heb.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
die ziet er een heel stuk groter uit dan de LS460W

Signum
Master
 Bericht 
Hij is inderdaad wat forser.. Ik had hiervoor volgens mij een LS400W en deze is een stukje hoger.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De LS460W doet het hier al jaren prima. Inderdaad wordt ie wat vaag als het erg warm is in de auto. Verder geen enkel gek dingetje mee gehad.
Vind 'm wel wat aan de grote kant. Het valt wel op als ie erin hangt.

Signum
Master
 Bericht 
Schaamteloos een plaatje van Rene gestolen..

Afbeelding

Dat is het formaat.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Maar het beeld wordt wel weer scherp als de airco lekker aan het koelen is? niet dat het zo vaak zo warm is hier

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Jup. Technische kant van het verhaal ken ik niet, maar wazig als het echt heet is en dat is weer over als het afgekoeld is.

Hier hoe die het bij mij deed na een poos in de volle zon gestaan te hebben. Was 30+ graden toen.
Link

Edit: ik heb een 430W en geen 460W zie ik netjes in het scherm staan O:)

Jalavoy
Pro
 Bericht 
volgens mij doet het filmpje het niet, of het komt omdat ik op mijn werk zit, al dacht ik dat YT het wel zou doen hier. Ik kijk er vanavond thuis anders wel even naar (f)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nee, je had gelijk, de video stond op privé. Nu werkt het.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Is idd wat wazig in het begin, maar trekt ook snel weer bij. Denk dat ik binnenkort de LS460W ga bestellen.

Edit; is er voor de 64 GB kaart nog iets van software nodig, onder de LS460W alleen 32 GB kan hebben volgens de specificaties?

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb in die 460W een micro sdhc Transcend premium, class 10, 64gb zitten. Werkt perfect.
Wel met een tooltje van DOD geformatteerd:
https://dod-tech.ca/en/supportcenter/fo ... h-cameras/

Masterdam
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Dat is het formaat.

Dat is een 470, geen 475. Of zijn ze even groot?

Ik heb de 470. Flinke jongen, maar doet het prima. 460 heeft het hier trouwens ook jarenlang prima gedaan.

Signum
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Dat is een 470, geen 475. Of zijn ze even groot?

Ze zijn inderdaad even groot. Volgens mij verschillen ze ook niet heel veel in functies e.d.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
als het afgekoeld is.

Zou dat alleen lukken als er goede koude lucht langs het apparaat heen loopt (èrko :[ ) en maak je in oude(re) auto's geen schijn van kans dat het spul nog goed werkt als het één van die zeldzaam warme dagen in ons land is?
Een zomers ritje door zuid-Frankrijk of Italië kun je dan wel vergeten?

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Ik zit nog ff te kijken voor een SD kaart voor in een dashcam, maar voor een class 10 heb je verschillende lees- en schrijfsnelheden, wat is het minimum dat je nodig heb? Of maakt dat verder niet zoveel uit?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Zou dat alleen lukken als er goede koude lucht langs het apparaat heen loopt (èrko :[ ) en maak je in oude(re) auto's geen schijn van kans dat het spul nog goed werkt als het één van die zeldzaam warme dagen in ons land is?
Een zomers ritje door zuid-Frankrijk of Italië kun je dan wel vergeten?

Geen idee. Zit nu al een jaartje in mijn auto met kapotte airco, maar nog geen vervorming gezien. Ook nog niet zoveel hete dagen :[

Jalavoy schreef:
Ik zit nog ff te kijken voor een SD kaart voor in een dashcam, maar voor een class 10 heb je verschillende lees- en schrijfsnelheden, wat is het minimum dat je nodig heb? Of maakt dat verder niet zoveel uit?

Volgens mij zit je met een class 10 altijd goed. Er zijn wel bepaalde dashcam-geheugenkaart combinaties die niet zo lekker werken.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je wil er een die continue kan schrikven en niet altijd hetzelfde stukje geheugen gebruikt.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Ik heb de DOD LS460W besteld, komt vandaag als het goed is binnen :D

Jalavoy
Pro
 Bericht 
ff nog een vraagje, heb net een ritje gemaakt met de dashcam, zag dat de tijdzone een uur te vroeg is, terwijl ik wel de goede tijd en tijdzone had ingesteld, hoe kan ik dit goed krijgen?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Zomer/wintertijd vindt ie niet zo fijn geloof ik. Op GMT+2 zetten voorlopig.
Bevalt verder goed?
Kun je 'm goed wegwerken?

Jalavoy
Pro
 Bericht 
bevalt zeker goed, alleen hangt hij nu nog met de zuignap in de auto en daarmee komt hij net een paar cm onder mijn binennspiegel vandaan.

had binnen 5 minuten al een actie gezien van een mede weggebruiker waarvan ik had, waarom? :loco: Was inhalen binnen bebouwde kom, tussen een paar wegversmallingen (iets van 100 meter tussen) en een paar zijwegen.

aapje
Master
 Bericht 
Mini 0807 bevalt prima tot dusver hier :thumb:

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Viofo A118c2. Voor het geld een no-brainer :).

Signum
Master
 Bericht 
Hier 2 filmpjes van de DOD LS475W+

Link

Link

Ik ben er tevreden mee in elk geval!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Heeee dat is de STARVIS sensor. Cool. die wil ik ook wel.

keokiracer
Master
 Bericht 
Eerste filmpje is een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als je 2 seconden afstand houdt vlakbij of tijdens spitstijden.
En komt die wazigheid in het nachtfilmpje door een vuile ruit?

Signum
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
En komt die wazigheid in het nachtfilmpje door een vuile ruit?

Denk het wel.. Het is na een ritje door de polder alweer één groot kerkhof op de auto.

Archiebald
Master
 Bericht 
Waarom doet mijn DOD LS460W alle bestanden die korter zijn dan de ingestelde opnameduur corrupt maken? Hij staat op clipjes van 3 minuten ingesteld, maar alles korter dan die 3min kan ik niet bekijken en geeft mijn pc aan, via VLC, als 00:00 duur. Maar ze hebben wel een grootte. 52MB of 170MB zelfs.

Is dit een instelling die fout staat of een cam-fout?

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik zou je geheugenkaart even opnieuw formatteren en dan kijken of het opgelost is. Bij mij was het na formatteren in ieder geval opgelost.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Afsluitfout, hoe is je batterij?

Pagina 52 van 53 [ 2647 berichten ]