» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 53  [ 2647 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
Op navolging van Deel I
Hier maar verder met deel II 8) (f)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ik heb wat vragen van leden gehad als PB en op het forum, ik ben zaterdag weer terug van vakantie. Het Franse internet heeft, waar ik ben, een ongelofelijke snelheid van 2kb/s.....een FS bericht versturen lukt nauwelijks omdat het 10 minuten duurt eer een pagina geladen is. In het weekend zal ik zsm antwoorden! (f)

yj24tp
Pro
 Bericht 

René, bedankt voor alweer de eerste levering(DodLS430w)net na je vakantie :applaus:!
Heb net al mooie beelden gemaakt op de terugreis :thumb: (dag en nacht verschil met de VD3000...) Moet er nog wel ff in thuis raken hoe het allemaal werkt :oops: ,maar dat komt wel goed :lol:
Ik houd je op de hoogte over de 2 Dod's die een paar weken terug al richting Canada zijn gegaan. Gezien het geduld van mn zwager :fp: en de onwetendheid van mn zus denk ik dat ze de camera's tot die tijd laten liggen zodat ik over 2 mnd daar de boel mag inbouwen. :D
Chapeau Rene!!

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik ga me maar opnieuw orienteren op een dashcam... Nu wil ik er echter wel 1 met GPS. Denk dat ik die Mini 0801 wel wat vind, maar ik weet nu zo 1, 2, 3 even niet of daar GPS in zit.

Anders weer een NB, de LS430W dacht ik dat het was :D Maar eerst op het uitbetalen van de verzekering wachten :thumb:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik plak de Gopro tegen de ruit.
Geeft knappe plaatjes onderweg. :kniktja:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Nu wil ik er echter wel 1 met GPS. Denk dat ik die Mini 0801 wel wat vind, maar ik weet nu zo 1, 2, 3 even niet of daar GPS in zit.

:kniktja: :kniktja: :kniktja:
Zit in de mount volgens mij :kniktja: :kniktja:

Raymond
Master
 Bericht 
Klopt, heeft GPS. Ik heb hier zowel de 0801 als de 430. Het beeld van de 430 is wel beter, maar de prijs is ook hoger.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 0801 en 0803..

Raymond
Master
 Bericht 
Wat ik begrepen heb is dat de 03 het nog beter zou doen bij nachtopnames, maar dat de firmware nog niet echt stabiel is.

plankie
Master
 Bericht 
Eerste ontopic post :P

- Auto: Skoda Octavia (bruin)
- Kenmerken: 'Iris' nummerplaat aan de zijkant (zie Avatar) en een 'explosief' kenteken
- Camera voor: Mini 0801 (de versie met GPS, zonder intern geheugen)
- Camera achter: BlackVue DR500GW

Dat laatste heb ik inderdaad ook begrepen. De 0801 voldoet mij persoonlijk prima. Zeker in combinatie met registratorviewer :kniktja: - De 0803 heeft een hogere resolutie-mogelijkheid. Gezien mijn ervaringen met de 0801 ben ik wel positief nieuwsgierig naar de 0803.

Voorbeeld-video's - zie mijn kanaal ;-)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ik vind de 0801 prima kwaliteit beeld maar vind het geluid zo slecht

plankie
Master
 Bericht 
Die is nog altijd beter als die van de BlackVue ;-)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Die was echt vreselijk :x
Voor dat geld zulke kwaliteit :loco:

plankie
Master
 Bericht 
Yup, dat was de grootste tegenvaller zo ver.
De VD3000 had een prima geluid, maar die begon qua beeld wat achterop te lopen en voldeed niet langer meer aan mijn eigen eisen.

-Rick
Respect
 Bericht 

Hmm. Ik twijfelde een 1.5 mnd geleden nog: VD9000 overkopen, LS430W of iets meer doorsparen en gaan voor een Blackvue.
Volgens mij heb ik de juiste keuze gemaakt :thumb: Ondanks het formaat: DOD :respect:

Intelligence
Master
 Bericht 
Dit topic heet 'Dashboard camera's overzicht II'... dan had ik toch wel een overzicht in de startpost verwacht :fp:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Intelligence schreef:
Dit topic heet 'Dashboard camera's overzicht II'... dan had ik toch wel een overzicht in de startpost verwacht

Staat een link in naar deel I ;)

Ch1nnY
Master
 Bericht 
Omdat ik voor mijn werk voortaan veel op de weg zit, vandaag de 0801 besteld via rene.
Genoeg topics voorbij zien komen, waarvan de strekking was "had je nu maar een dashcam" :kniktja:

Masterdam
Master
 Bericht 
^^ Sinds ik mijn camera iedere meter mee laat draaien (sinds een jaar of 2-3 nu) is het me wel duidelijk dat het niets uitmaakt of je veel of weinig rijd. Veel filmpjes komen uit 'zo'n ritje van 5 minuten naar de supermarkt' ofzo.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Veel filmpjes komen uit 'zo'n ritje van 5 minuten naar de supermarkt' ofzo.

Daar heb ik er nou eigenlijk nooit een van. :schudnee:

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik heb er ook meer van '2 minuten naar de supermarkt' hoor. Je moet niet onnodig kilometers willen maken. We zitten op één lijn! :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
'2 minuten naar de supermarkt'

Goed idee! Ik plak de dashcam vanmiddag op mijn winkelwagentje!

Masterdam
Master
 Bericht 
Op bibshoogte? Wel de goede rij uitkiezen dan he.

Appeltje
Master
 Bericht 

De site www.techmoan.com bespreekt ook die mini, en de verschillen tussen de 0801 en de 0803. Erg uitgebreide reviews met beelden.

Konjin
Die hard
 Bericht 

Ik denk dat ik de Mini 0801 maar ga bestellen bij Rene voor in m'n nieuwe auto :)

Of is het aan te raden om te wachten op de Mini 0803? wanneer komt deze?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Konjin schreef:
Of is het aan te raden om te wachten op de Mini 0803? wanneer komt deze?

Die is er al :wink:

Konjin
Die hard
 Bericht 

Ah oke, alleen de vraag is of Rene die gaat aanbieden dan ;)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
yup :kniktja:
Er bestaat ook nog ebay :lol: :lol:

Konjin
Die hard
 Bericht 

Er bestaat ook nog ebay

Ja en dan in 6 verschillende stukken ontvangen :loco:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Konjin schreef:
Ja en dan in 6 verschillende stukken ontvangen

Nog nooit problemen met ebay gehad

Konjin
Die hard
 Bericht 

Nee ik ook niet hoor, maar geen ervaring met de wat duurdere spullen.
Wacht wel even op een reactie van Rene, anders via Ebay de 0803 bestellen.

Besteed liever geld aan de Nederlandse economie.. anders raken we nooit uit de crisis :lol:

Autodelta
Pro
 Bericht 

Gewoon even wachten tot dat Rene hem gaat leveren, wat je via Ebay koopt kan een paar euro goed koper zijn,
als je problemen hebt kan je altijd Rene bellen.
er waren wat firmware issues, maar die schijnen verholpen te zijn.

De gewone mini is top bij dag licht maar een drama in het pikke donker.

Hier een site met firmwares :wink:

http://dc.p-mc.eu/

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
plankie schreef:
De 0801 voldoet mij persoonlijk prima. Zeker in combinatie met registratorviewer - De 0803 heeft een hogere resolutie-mogelijkheid. Gezien mijn ervaringen met de 0801 ben ik wel positief nieuwsgierig naar de 0803.

Ja, de 0803 is heb ik inmiddels al "onderhanden" gehad. Van de eerste serie eerst maar eens een paar proefmodellen gevraagd. Een was naar 20 minuten morsdood. De ander draait nog, maar met foutjes. Inmiddels komt aanstaande maandag een tweede serie binnen. De 0803 versie II noem ik het maar.
Andere firmware moet hem stabieler hebben gemaakt. Ik ben voorzichtig, de eerste Mini 0801 kwam vorig jaar mei op de markt. Er waren in het begin teveel problemen mee. Techmoan.com heeft de 0803 inmiddels ook getest. Positief....maar hetzelfde zag hij als ik waarnam, weinig tot geen verschil met het 1080P beeld. Wel is de lichtgevoeligheid toegenomen.
Autodelta omschrijft het als een drama bij de 0801, die vooruitgang is er in ieder geval dus wel. Zelf rij ik al sinds oktober met een 0801, minder lichtgevoelig in het donker inderdaad. Al is het nog steeds beter dan vele andere cams.
Een groot probleem vond ik het niet, bij de meeste Players is het mogelijk wat meer licht software-matig er bij te draaien. Dan zie ik wat ik wil zien. Inmiddels is de 0801 heel betrouwbaar gebleken, ik hoop dat de 0803 dat ook wordt.
Niemand zit te wachten op problemen zoals de, in potentie goede, VisionDrive 9500 heeft. En ik zeker niet, iedere camera die defect raakt, kost mij geld. Betrouwbaarheid is voor mij dus van groot belang. Iedere 2 weken krijg ik wel een cam opgestuurd om te proberen, aangeboden door Chineese exporteurs. Iedere keer weer blijkt er wel weer iets mis mee te zijn. Mooie camera's gezien inmiddels, prachtig beeld....maar blijken dan toch weer een zwakke plek te hebben. Mijn laatste gekregen cam viel van de zuignap op het dashboard, lag direct uit elkaar.
Probeer eens een Mini fysiek open/stuk te krijgen, gaat niet lukken, de behuizing is gewoon niet te kraken. Te repareren voor de hobbyisten dus ook nauwelijks.
Als iemand een poging wil wagen, ik heb er wel een paar liggen met een foutje....;-)
De goede dashcams moet je met een lampje zoeken, honderden zijn er te koop, maar wat een rommel zit er tussen.
Wat ik al wel eens eerder schreef, als iemand een goed idee heeft voor een camera die het kennelijk goed doet.....ik ben daar altijd nieuwsgierig naar.
Volgende week zal ik van de 0803 de eerste beelden hier neerzetten in een vergelijkende test met andere cams. (f)

Konjin
Die hard
 Bericht 

Dank Rene! mij toch teveel probleemjes met de 0803

Denk dat ik toch maar voor de nog "oude" vertrouwde mini ga :glaasje:
Lekker klein, en toch goed

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Allemaal leuk en aardig, maar geen verkoopactiviteiten hier aub. Als forummers mag van alles besproken worden, maar active handel niet. Dat accepteerden we ook niet van dwangsom jagers om hier klantjes te werven en dus ook niet, met alle respect en vast en zeker goede intenties, voor camera's.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Die Mini0803 ziet er goed uit, lekker compact. Valt geheel achter de binnenspiegel weg als ik een beetje mazzel heb. Kan deze ook opnames bewaren met een druk op de knop ?

Ben nog steeds ook op zoek naar iets voor op de motor, dus waterdicht, trillingsbestendig en zo. De meeste betaalbare actioncams hebben geen loop-recording, en zijn vaak ook niet op vaste spanning aan te sluiten zonder de waterdichtheid te verminderen.
En omdat ik woon-werk rij, ook met echt Hollands Afbeelding-weer......

Konjin
Die hard
 Bericht 

Hoelang gaat de accu trouwens mee van de 0801? geen zin om met snoeren te gaan werken o.i.d.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
GerbiE schreef:
Ben nog steeds ook op zoek naar iets voor op de motor

Kijk eens op de site van techmoan.com die rijdt zelf motor en heeft er al meerdere getest. Ook een eerlijke reviewsite overigens!

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Martijn schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar geen verkoopactiviteiten hier aub. Als forummers mag van alles besproken worden, maar active handel niet. Dat accepteerden we ook niet van dwangsom jagers om hier klantjes te werven en dus ook niet, met alle respect en vast en zeker goede intenties, voor camera's.

Jammer deze opmerking, ik neem dat het op mij slaat? Had het chiquer gevonden als je mij eerst in een PB daarover had aangesproken.
Nooit van iemand een klacht gehad maar omdat je kennelijk als webmaster het voor het zeggen hebt grijp je nu ineens in?
Zeg het maar, ik dacht hier een bijdrage te leveren aan het forum. Mocht jij/jullie daar anders over denken, dan begrijp ik de boodschap!
Groet Rene

plankie
Master
 Bericht 
Konjin schreef:
Hoelang gaat de accu trouwens mee van de 0801?

Ongeveer 15 minuten. Dat is meer bedoeld om na een ongeval ook buiten beelden te kunnen schieten en is daarmee niet bruikbaar om lange ritten mee op te nemen dus. Snoertje is noodzakelijk.

Archiebald
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar geen verkoopactiviteiten hier aub.

Heb je de vorige 61 pagina's van deel 1 gemist Martijn? Tenminste, daar heb ik nooit iets raars gelezen over Rene, want ook ik denk dat je op hem doelt. Terwijl hij toch niet bepaald openlijk reclame maakt hier?

Volgens mij is deze topic-reeks juist erg gewaardeerd op dit forum en wordt Rene dat ook.

En -> off-topic/te-koop-aangeboden-fs-marktplaats-deel-2-t82185.html ??

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik vind dit ook een beetje uit het niets komen....

Raymond
Master
 Bericht 
Ik ook.

Remo
Master
 Bericht 
Yup, ben blij dat ik de 0801 bij René heb kunnen kopen, communicatie en afhandeling een dikke 10. Ben benieuwd of dat actieve topic van die radar jammer ook aan banden wordt gelegd.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Deze hier al eens voorbij gekomen?
Ik vind het wel geen goede cam zo op 1e indruk, maar €360...
Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Viel een beetje tegen toch?
Ik vind dit ook een beetje uit het niets komen....

Ik snap het wel. Beetje Dashcamadvies lopen geven hier, terwijl iedereen weet dat je bij Kruitvat moet zijn!
Zomaar verschillende forummers gratis cams toesturen om uit te proberen. Support leveren aan klanten van chinese internet zaken. Nederlandse handleidingen schrijven.
Om nog maar te zwijgen van dat rondtuffen met 8, ja 8 cams aan zijn voorruit. Moet niet gekker worden.

En als ie dan ook nog eens af en toe een leuk filmpje zou posten, maar nee :schudnee:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Nee, alleen geluid niet heel goed

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Feitelijk schreef:
En als ie dan ook nog eens af en toe een leuk filmpje zou posten, maar nee

Mee eens...eigenlijk ben ik gewoon oersaai :lol: (f)

Nieuws.....volgens de fabrikant na de Mini 0801 en de 0803 zelfs een 0805 op komst met een nog betere sensor....eind augustus! Keep you informed.. :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
En 's nachts posten. Ben je de nachtbeelden aan het testen?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik vind het wel geen goede cam zo op 1e indruk, maar €360...

Oké

Pagina 1 van 53 [ 2647 berichten ]