» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 59 van 61  [ 3003 berichten ]
Aanhanger
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
tomtop doet douane fraude?
Wat kan hun dat nou schelen man. :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Ook maar even langs Rene geweest voor de Mini 0801.

:woop: :woop:

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ps heb jij die mobius eigenlijk weleens getest?

Nee, niet getest, maar wel veel reviews over gelezen. Veel mensen zijn er enthousiast over, het beeld is ook nog eens prima. Als je kunt leven zonder schermpje....? JooVuu in Engeland heeft er speciaal een waterproof case voor laten maken en is bij hun te bestellen. Voor motorrijders een goed en goedkoop alternatief voor de Contour. Op Techmoan.com wordt de camera uitgebreid getest. Hij scoort ook nog eens goed! :wink:

Aanhanger
Master
 Bericht 
In de afgelopen twee jaar heb ik het schermpje van mijn huidige cam niet één keer gebruikt, dus ik kan het wel zonder af denk ik.
Ik zal eens kijken naar de techmoan review.
Edit: gelezen, technisch uitgerijpte en verder probleemloze dashcam, ik ben benieuwd.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Vandaag de kabels eens fatsoenlijk weggewerkt voor de dashcam aan de achterkant. De tule zat al vol, dus uiteindelijk de kabel langs de randen weggewerkt en een klein los stukje hangt nu voor de tule. Maar het effect is er, want er hangen geen losse kabels meer in het zicht.
Afbeelding

plankie
Master
 Bericht 
Netjes gedaan. Bij mij hangt er nog wel wat, maar niet direct in zicht.

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Raymond schreef:

Hoe heb jij de voeding aangesloten? Loopt er een usb kabel langs je hele raam, naar je sigarette aansteker of heb je afgetapt van bijv. de binnenverlichting.

Ik wil ook een dashcam kopen, maar heb geen zin in kabels door m'n hele auto.

Inferi0r
Master
 Bericht 

Laten wegwerken dan. Mijn front en rear cam zijn beide geheel weggewerkt, beide aangesloten op de 12v voor, dus ook sigarettenaansteker vrij. Nergens zie je een kabeltje. Zat handige mensen kunnen dat voor je doen.

-Rick
Respect
 Bericht 

Met welk programma knippen jullie je video's? Freemake video converter?

Ik rijd met LS430W.

Kraker
Die hard
 Bericht 
Ik gebruik windows movie maker.

opelrijder
Respect
 Bericht 
tot volle tevredenheid een ls430w gekocht bij rene ( topservice!), maar zit nog beetje te klooien met de ophangplek. :(
1e ritfilmpjes al gemaakt, en helaas (lees gelukkig) weinig spectaculairs....
stroompunt vanaf de binnenverlichting afgetakt,( sigarettenplug in hemel ingebouwd!, ook makkelijk voor mijn oranjeflitslamp) zo'n kabel in het zicht is ook niet alles.

nu nog kijken hoe je filmpjes etc. upload,kentekens blurt en bij sommige filmpjes het geluid wegmoffeld ivm telefoongesprekken onderweg....de rest is gewoon muziek (veronica somertijd/ floorfillers en clubclassics :fp: )

JeffreyM
Master
 Bericht 
opelrijder schreef:
maar zit nog beetje te klooien met de ophangplek.

Gewoon achter de achteruitkijkspiegel? Zit die bij mij ook :kniktja:

opelrijder schreef:
bij sommige filmpjes het geluid wegmoffeld ivm telefoongesprekken onderweg

Er zit een mute op de dashcam, die indrukken en dan moet het goed gaan ;)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
-Rick schreef:
Met welk programma knippen jullie je video's? Freemake video converter?

Kraker schreef:
Ik gebruik windows movie maker.

+1
opelrijder schreef:
nu nog kijken hoe je filmpjes etc. upload

Dat schijn je bij www.youtube.com wel te kunnen doen.
opelrijder schreef:
en bij sommige filmpjes het geluid wegmoffeld

Bij Movie Maker kun je de filmpjes knippen en dan per fragment het volume aanpassen (eventueel naar 0).

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik gebruik ook Moviemaker. Ik zoek alleen nog een proggie waarmee je ook kan blurren want dat kan daar niet mee.

Niet om te bewerken, maar wel een geweldige player: RegistratorViewer. Helaas krijg ik tegenwoordig foutmeldingen. :duh:

Heeft iemand een alternatief?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Gewoon om af te spelen bedoel je?
Daarvoor gebruik ik VLC of GomPlayer.

Masterdam
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Gewoon om af te spelen bedoel je?

Jup. Maar dan speciaal voor de dashcam. Voorbeeldje:

Afbeelding

Raymond
Master
 Bericht 
Ik gebruik Pinnacle studio 16 voor videobewerking.

JazzySOB
Respect
 Bericht 
Windows Moviemaker is inderdaad een handig en gratis tooltje om op een eenvoudige manier snel je filmpjes te editten. Vroeger zat het standaard in Windows, nu kun je het gratis downloaden (als onderdeel van Windows Live Essentials als ik me niet vergis).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JazzySOB schreef:
Vroeger zat het standaard in Windows,

Wat is jouw definitie van vroeger?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb het idee dat mijn DOD LS430W in het donker veel minder scherp is dan de 300W die ik eerst voorop had hangen. Kan de kentekens niet eens lezen, dat vind ik toch wel essentieel. Jullie meningen (en die van Rene)?
Link

En belangrijker. Kan ik er iets aan doen?

Blaataap
Master
 Bericht 

Heb je het bronbestand? YT mishandelt de video's gigantisch namelijk.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Bronbestand staat op de camera, maar dat ziet er op de pc (meerdere players geprobeerd) zo goed als hetzelfde uit als fullscreen youtube op 1080p.

Blaataap
Master
 Bericht 

Dan is jouw LS430W minder scherp in die omstandigheden dan de mijne.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Daarom vind ik het ook zo vreemd. Volgens mij moet de 430W even goed beeld geven als de 300W...

Kraker
Die hard
 Bericht 
Volgens mij is het het zelfde als bij mij....

Link

Masterdam
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik heb het idee dat mijn DOD LS430W in het donker veel minder scherp is dan de 300W die ik eerst voorop had hangen. Kan de kentekens niet eens lezen, dat vind ik toch wel essentieel.

Mij valt exact hetzelfde op bij mijn 430W! Ik heb namelijk ook een 300W. Ik twijfel zelfs of ik terugga naar die 300W.

Wel irritant want ik wil GPS!

JeffreyM
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
of ik terugga naar die 300W.

Wel irritant want ik wil GPS!

Kan je er los bij kopen he ;)

Masterdam
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Kan je er los bij kopen he

Moet ik die er dan achteraf onder plakken of connecten die devices?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Moet ik die er dan achteraf onder plakken of connecten die devices?

Dat weet ik niet precies. Anders moet je Rene even een PB sturen (f)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Daarom vind ik het ook zo vreemd. Volgens mij moet de 430W even goed beeld geven als de 300W...

Beide cams hebben dezelfde lens, zou hetzelfde moeten zijn. Soms komt het voor dat een cam een lensafwijking heeft. Dat kan ik zien als ik een originele opname heb, gemaakt overdag in een stadse omgeving, die ik kan downloaden via bijv. Dropbox.
Aan de andere kant, in het donker zal iedere cam zijn belichting regelen met de sluitertijd van elk opgenomen frame. Overdag kan dat 1/500seconde zijn, maar s'avond bijv. 1/20 seconde. Een te groot snelheidsverschil zal als bewegingsonscherpte worden weergegeven. Vooral op een snelweg met weinig omgevingslicht. Kentekens lezen in het donker met tegemoetkomende auto's is daarom dan ook uitgesloten, eenvoudigweg doordat de lage sluitertijd niet voldoende snel is om een beweging met voldoende sluitertijd te "pakken". Vandaar dat er met een fotocamera geflitst wordt voor extra licht om bewegingsonscherpte te verminderen/uit te sluiten. Immers extra licht betekent dat er dus een hogere sluitertijd kan worden gebruikt. (f)

@Masterdam....Moet ik die er dan achteraf onder plakken of connecten die devices?
De DOD LS300W is niet geschikt/gebouwd voor GPS, niet te verwarren met de LS330w, deze is namelijk wel voorbereid om een GPS te kunnen aansluiten!

Masterdam
Master
 Bericht 
Bij daglicht is de camera ietsje beter dan die 300w. Die behoefte had ik niet, want ik heb het idee dat de bestanden ook zwaarder zijn. Terwijl ik expres op 720p opnam om de opslagruimte te beperken. Maar 's nachts zijn de beelden zonder uitzondering minder goed.

De kentekens van ingehaalde voertuigen waren bij de 300w meestal te lezen. Van de 430w niet.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ik ga dat testen, misschien vandaag nog. Een 300 en een 430 naast elkaar en onder dezelfde omstandigheden opnemen.
Ik ben benieuwd....!! :honger:

Edit....doen we de Mini 0801, de DOD Ls330w, de DOD Cr65w en de Vico Markus 1 er ook bij ter vergelijk.
Wordt druk op de voorruit.... :lol:

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik moet vandaag nog ongeveer een miljard kilometer, ook in het donker. Dus ik hang de 300 en 430 ook wel even naast elkaar.

Raymond
Master
 Bericht 
:thumb:

plankie
Master
 Bericht 
En natuurlijk foto's van de voorkant van de auto, zodat we kunnen zien welke camera het meest opvalt O:)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
@Plankie....gaan we doen....

Zo deze cams zijn er bijna klaar voor....alleen nog "even" ophangen... :fp:

Afbeelding

Raymond
Master
 Bericht 
Die Vico, heeft die ook de gps snelheid in beeld?

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Raymond schreef:
Die Vico, heeft die ook de gps snelheid in beeld

Nog niet geprobeert, maar...ik neem aan van wel en dat het uitschakelbaar is....

Zo, alles werkt, mijn vrouw vindt het ook weer geweldig :[ ....
Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
:lol: :lol: :applaus: :applaus:

frankvdb
Nieuwkomer
 Bericht 

:woop:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Wat is nu het verschil tussen de mini 0801 en mini 0803??

djidee
Master
 Bericht 
Volvo :thumb:

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
De eerste screenshots van de gemaakte video's......vanavond rond 21.00 uur, rijdende auto voor mij.
Afbeelding

Dit zijn allemaal onbewerkte screenshots..
Afbeelding

Archiebald
Master
 Bericht 
Die CR65W komt er beide keren wel lekker uit moet ik zeggen. Een duidelijk licht beeld maar niet veel ruis en lekker scherp!

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Goed bezig Rene, ik blijf dit even volgen. Blijf het raar vinden dat de 300W het beter doet dan de 430W in het donker. Overigens had ik laatst ook dat ie overdag "vaag" opgenomen had. Kan dat door warmte komen? Bij de LS300W nooit gezien.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Even de afmetingen vergelijken onderling, in vergelijk de grootte met een bankpas..

Link

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Blijf het raar vinden dat de 300W het beter doet dan de 430W in het donker

Ik ga straks nog even in het donker de weg op, ik kan het tot nog toe nog niet bevestigen. De LS300w is in ieder geval niet scherper zo te zien aan de screenshots. De waarheid komt straks aan het licht.... :wink:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
De waarheid komt straks aan het licht....

Nou eigenlijk niet he O:) O:) :[ :lol: :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Blijf het raar vinden dat de 300W het beter doet dan de 430W in het donker.

Ik ook, daar zou toch geen verschil in moeten zitten?

Waarom is de CR65W met F1.8 lichter dan de F1.6 300/430?

Citaat:
Afbeelding

Ik blijf het bijzonder vinden dat je zo durft rondrijden....

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Archiebald schreef:
Die CR65W komt er beide keren wel lekker uit moet ik zeggen. Een duidelijk licht beeld maar niet veel ruis en lekker scherp!

Dat valt mij ook op, is de goedkoopste DOD van 109 euro.....overigens, de Vico is erg helder met het weinige licht, aan de andere kant gaat dat ten koste van het lezen van kentekens bij rijdende auto's, hij vervaagde eerder, maar had het minst last van wisselende lichtomstandigheden. Zo hebben ze allemaal hun voor - en nadelen.

Pagina 59 van 61 [ 3003 berichten ]